Botanicula

Poniższa solucja została sprawdzona i wszystko działa poprawnie.

Gra po zainstalowaniu nie wymaga płyty w napędzie.

Trzy pióra
Kliknij w 7 pączków na drzewie.
Duża kreatura zablokuje Ci drogę, musisz odzyskać jej 3 piórka.
Idź w górę.
Po prawej na dole klikaj w czarnego pajączka aż ukaże się dynia, kliknij w nią 2x, a uzyskasz pierwszą kartę.
Po lewej kliknij w patyczki rosnące w dół aż zakwitną.
Klikaj w te same patyczki w środku ekranu.
Kliknij w zielonego owada za liściem aż odpadnie.
Idź w lewo.
Kliknij w patyczki rosnące w dół (4 sztuki).
Kliknij w liść u góry, kliknij w pajączka, pojedź myszką w dół, kliknij w balonik.
Idź w lewo.
Przy potworach kliknij w piórko, aby je zabrać, wybierz patyczka do tej misji.
Idź w prawo i w górę.
Kliknij w pomarańczowy pączek uwalniając muszkę.
Wyjdź w dół, następnie wróć tutaj, aby uzyskać kartę do kolekcji.
Idź w dół i w prawo do skrzyżowania.
Idź w górę.
Kliknij w 6 nasion, aby uzyskać kolejną kartę.
Wróć w dół i idź w prawo-góra.
Kontynuuj w prawo.
Na czubku drzewa kliknij w brązowy listek 4 razy - piórko spadnie w dół.
Przy dziurze użyj swojej postaci - cebulki, wypadnie muszla.
Kliknij w muszlę - uzyskasz kolejne piórko.
Kliknij w muszlę kolejne 4 razy - następna karta.
Idź w prawo.
Kliknij w ostatnie piórko.
Idź 2x w lewo i w dół do stworzenia z piórami.
Jak tylko oddasz mu pióra nie będziesz mógł już wrócić.
Oddaj kreaturze pióra.

Pięć kluczy
Idź w dół.
Automatycznie zobaczysz animację z grzybkami i uzyskasz kartę.
Idź w lewo.
Porozmawiaj z orzeszkiem.
Idź w lewo.
Kliknij w ul po lewej, osa zrzuci nasionko, kliknij w nie.
Teraz możesz iść w górę-lewo.
Przy pomocy kursora myszy wypchnij czerwoną kulkę przez gejzery - pierwszy, drugi i czwarty, aby zrzucić klucz na dół.
Zabierz klucz.
Wróć w prawo i idź w lewo-dół.
Pająk przerzuci cię w prawo.
Kliknij w listek na środku i pociągnij go w górę - uzyskasz mapę w inwentarzu.
Idź w prawo-góra.
Kliknij 3x w dzięcioła.
Kliknij w listek na środku.
Idź w prawo, a następnie w lewo-dół.
Kliknij w czarnego ptaszka i przytrzymaj myszkę, aż zacznie śpiewać (i błyskać oczami).
Pojawią się kolejne ptaszki - z nimi zrób to samo.
W sumie ptaszków będzie 7 - każdy musi śpiewać (wyć), jeśli któryś przestanie uaktywnij go ponownie.
Kiedy wszystkie śpiewają równocześnie pojawi się duży ptak.
Wejdź do niego.
Kliknij w zielone stworzenie, kliknij w klucz wybierając największe swoje nasionko.
Następnie kliknij we wszystkie swoje pozostałe nasionka, aby pomóc mu ciągnąć.
Zabierz klucz.
Idź w dół.
Kliknij w czarny grzybek - usłyszysz historyjkę.
Idź w górę i w prawo.
Idź w prawo (ekran z kryształem).
Idź w dół.
Kliknij wielokrotnie w czerwonego robaczka, aż odleci z innymi.
Wróć w górę i idź w prawo.
Kliknij w małego robaka, aby przepędził grającą maszynę.
Idź w prawo.
Kliknij w czerwony kolec i pociągnij go w dół, aby wystrzelić robaczka.
Weź klucz.
Kliknij w zielonego robaczka po prawej.
Idź w lewo 3x.
Idź w górę, idź w prawo (ekran z trąbką).
Myszką zagoń jedno czerwone stworzonko do trąbki (najlepiej podjedź kursorem pod stworzenie i szybko przejedź w górę - wtedy stworzonko wyskakuje w górę - to jedyny sposób).
Idź w górę.
Kliknij w robaka-patyczaka 4x.
Kliknij w dziuplę u góry.
Idź w górę.
Kliknij w brązowe jajko u góry.
Idź w dół gdzie poleciał biały owad.
Kliknij w niego i podążaj za nim w prawo.
Kliknij w białego owada, zniesie 3 brązowe jajka, kliknij w nie, a otrzymasz klucz.
Idź w lewo i w dół - wrócisz do trąbki.
Idź w prawo.
Nie bierz klucza! Idź w prawo - przegoni cię kreatura i dostaniesz kartę.
Teraz weź klucz.
W wodzie użyj swojej postaci patyczka - kilka prób z klikaniem, a otrzymasz klucz.
Po powrocie do planszy z żołędziami kliknij w zamek, aby go otworzyć (musisz być na dolnej gałęzi).

Pięć życzeń
Kliknij w lampę - pojawi się Dżin.
Czterech spośród twoich bohaterów będzie miało życzenia.
Kliknij w grzybka.
Przy karuzeli zakręć korbką, aż karuzela zacznie się kręcić, następnie kliknij w trąbkę.
Kliknij w nasionko, które chce zobaczyć gwiazdy.
Kliknij 2x w zielone nasionko.
Przy księżycu kliknij w statek kosmiczny.
Teraz wybierz patyczka.
Pociągnij za sznurek i kliknij w prezent.
Teraz wybierz piórko.
Kliknij w białą kulkę po lewej.
Kliknij w: usta różowego muzyka, jego dudy, jojo i harmonijkę, trąbkę żółtego muzyka, perkusję i banjo.
Pociągnij dźwignię kiedy się pojawi.
Wybierz ostatniego bohatera.
Kliknij w sznurek.

Troje dzieci
Kliknij w zieloną fasolkę po lewej i przeciągnij do zielonego robaka.
Idź w prawo, zobaczysz scenkę.
Idź w górę.
Na skrzyżowaniu idź w lewo.
Potrząśnij dmuchawcem aż wszystkie nasionka spadną.
Weź z niego zieloną kulkę.
Wróć w prawo.
Idź w górę.
Idź w prawo.
Idź w dół.
Daj zieloną kulkę z inwentarza gąsienicy.
W następnym ekranie dostaniesz misję - odzyskać dzieci brązowej kulki.
Idź w prawo.
Kliknij w pszczołę po prawej, kiedy wyląduje kliknij w nią ponownie.
Zaraz po drugim kliknięciu pszczoły kliknij w listek pod gruszką, aby otrzymać kartę.
Kliknij w wiszące kuleczki po lewej od gruszki (karta).
Idź w prawo.
Kliknij w wędkarza.
Idź w dół.
Kliknij w żabkę w baseniku 4x.
Następnie kliknij we wszystkie 4 żabki, które się pojawią - zobacz jak śpiewają a otrzymasz kartę.
Idź w lewo-górę.
Kliknij w dziecko kraba - przegoni cię.
Wróć do ekranu z krabem - spadniecie z gałęzi.
Przed Tobą trudne zadanie. Musisz tak przesuwać rośliny-kieliszki, aby woda pryskała w dół na wszystkie kolce wystające z gałęzi.
Poniżej obrazek przedstawiający wszystkie wyrośnięte już z ziemi kolce.



Po poprawnym wykonaniu zadania na środku pojawi się potworek.
Kliknij w niego a zapali on lampki.
Idź w lewo.
Kliknij w małego robaczka-gąsienicę i przeciągnij myszką na Twoje postacie.
Robaczek powinien znaleźć się w inwentarzu na górnym pasku gry.
Idź 2x w prawo.
Kliknij w małego stworka po prawej i uratuj go postacią grzybkiem.
Wróć w lewo a automatycznie podążysz za dzieckiem w górę.
Idź w prawo.
Daj wędkarzowi robaczka. Kiedy wyłowi dziecko kraba zabierz je i poczekaj aż wędkarz odpłynie na rybie.
Idź w górę, a następnie przy gruszce znowu w górę.
Klikaj w 3 gruszki, aż pojawi się ważka.
Idź w prawo-góra.
Skacze tu wiewiórka. Klikaj w listki za którymi się chowa, aż wiewiórka wpadnie do dziupli.
W dziupli kliknij dwukrotnie w oko-peryskop.
Idź w prawo. Użyj kraba z inwentarza na pająku.
Idź w prawo.
Klikaj i pociągaj w górę owieczki, aż wszystkie wypadną.
Uratuj kolejne dziecko.
Idź 2x w lewo do ekranu z wiewiórką.
Idź w lewo-dół, idź w lewo.
Klikaj na przemian w listki i w robaka, który zieloną cieczą nakarmi ślimaka i ten odejdzie.
Idź w prawo i poczekaj na ślimaka.
Przytrzymuj maksymalnie LPM na ślimaku i wypuszczaj bańki. Klikaj w bańki, aby przestraszyć nietoperza.
Nietoperza można pociągać w dół. U góry na gałęzi pojawi się robaczek. Przestrasz nietoperza jeszcze raz aby robak spadł.
Zabierz robaka.
Idź w prawo a następnie góra-lewo do ekranu z gruszkami i ważką. Teraz idź lewo-góra.
Pociągnij pająka w dół. Kiedy urwie mu się noga zaczep ją o gałąź, abyście mogli przejść po linie-pająku.
Po drodze daj robaka z inwentarza chrabąszczowi.
Idź w lewo-góra.
Przy świnkach wskocz na górną gałąź, kliknij w nią, aby żołędzie spadły.
Kiedy świnki będą jadły wskocz na grzbiet maciory, a uratujesz kolejne dziecko.
Idź w lewo. Kliknij w czarnego grzyba, aby wysłuchać historii.
Idź 3x w prawo, przy ważce w dół.
Teraz w lewo do mamy dzieci i kliknij w nią.

Czternaście kurcząt
Idź w dół do mapy.
Mamy tutaj pomieszczenia rozmieszczone na mapie:



Idź do pomieszczenia A.
Kliknij 2x w dolną trąbkę, następnie:
- jeżeli część zmieni kolor na czerwony, kliknij środkową trąbkę, aby otrzymać kurczaka
- jeżeli część zmieni kolor na zielony, kliknij górną trąbkę, aby otrzymać żabę
- jeżeli część zmieni kolor na niebieski, kliknij dolną trąbkę, aby otrzymać ślimaka
Zabierz kurczaka i wyjdź.

Idź do pomieszczenia B:
Naciśnij wszystkie kupki ziemi.
Po wyrośnięciu owoców kliknij w górny-prawy owoc, potem w górny lewy.
Kliknij na małego krasnala.
Kiedy wyląduje kliknij ponownie i zabierz kwiat.

Idź do pomieszczenia C:
Porozmawiaj z bulwiastym chłopkiem, daj mu kwiat z inwentarza - otrzymasz kolejnego kurczaka.
W prawym górnym rogu potrząśnij obrazem konika morskiego i zabierz monetę, która wypadnie.

Idź do pomieszczenia D:
Kliknij w chłopka, którzy przychodzi z orzechami, zabierz z ziemi orzech, który mu wypadnie.
Kliknij w pieprz za kucharzem.
Swoją postacią piórkiem podleć nad dużą bulwę po prawej i potrząśnij myszką w górę i w dół, aby posypać go pieprzem.
Zrobi się zamieszanie, a ty korzystając z niego zabierasz kurczaka.

Idź do pomieszczenia E:
Klikaj na każdą ze swoich postaci, a przeniesie cię do pięciu różnych gier.
W jednej z nich znajdziesz kurczaka.
Po każdej grze dobudź swojego bohatera.

Idź do pomieszczenia F:
Kliknij w szamana 3x. Chce on jajko.
Wyjdź do mapy i idź w lewo.
Spróbuj zabrać jajko, jeden z was zostanie porwany.
Idź w dół.
Wyciągnij korek z dołu gniazda i wejdź do niego.
W środku jest labirynt - musisz przynajmniej raz źle skręcić do larwy, aby otrzymać kartę.
Dotrzyj do swojego bohatera na środku i kliknij w niego kilkukrotnie, aby się uwolnić i otrzymać jajko.
Pod tym adresem pomocna mapka: mapka.
Wróć do szamana i daj mu jajko, a otrzymasz inne jajko - zabierz je oczywiście.

Idź do pomieszczenia G:
Z szafki po lewej weź żarówkę i użyj na górnej lampie.
Kiedy zrobi się ciemno zabierz kurczaka.

Idź do pomieszczenia H:
Użyj żarówki z inwentarza na lampie, aby zrobiło się jasno.
Kiedy kurczak zacznie biegać pociągnij linę kiedy będzie on na środku i puść, aby wbił się w sufit - wtedy go bierzesz.
Jajko szamana użyj na gnieździe po lewej, a otrzymasz kolejnego kurczaka.
W gnieździe po prawej znajdziesz monetę.

Idź do pomieszczenia I:
Otwórz szufladę i zabierz kolejną monetę.
Otwórz piecyk po lewej.
Daj bulwie orzech z inwentarza a w zamian otrzymasz kurczaka.
Aby otrzymać kartę musisz w tym pomieszczeniu znaleźć 4 czarne kreatury.

Idź do pomieszczenia J:
Jeśli nie masz jeszcze trzech monet tutaj znajdziesz kolejną.
Wrzuć 3 monety do slotu.
Zabierz kurczaka i wyjdź.
Wejdź tu ponownie. Rozhuśtaj bociana a następnie kliknij w jego dziób, aby złapał żabę - otrzymasz kartę.

Idź do pomieszczenia K:
Wyciągnij korek.
Kurczak jest w różowym parasolu.
Z szafy po lewej weź żółtego potworka.
Pomarańczowy balon przeciągnij nad sprężynę i naciśnij ją - otrzymasz kolejną kartę.

Idź do pomieszczenia L:
Użyj żółtej kreatury z inwentarza na kurczaku, aby go otrzymać.

Idź do pomieszczenia M:
Przełącz dźwignię, aby obudzić Frankensteina.
Kliknij we wszystkie 5 liczników, z których wyskakują kukułki - dla karty.
Kliknij szybko we wszystkie 5 trąbek - dla karty.

Idź do pomieszczenia N:
Kliknij w katarynkę 3x i kiedy wyskoczy kurczak zabierz go.
Klikaj jeszcze tak długo, aż dostaniesz kartę.

Idź do pomieszczenia O:
Kliknij w gracza i rozegraj z nim mecz.
Do gry wybierz grzybka.
Musisz odbijać piłkę i zdobyć 3 punkty - wtedy zabierasz kurczaka.

Idź do pomieszczenia P:
Kliknij w igloo po prawej.
Kliknij w zbiornik śniegu u góry 2x.
Kliknij w igloo ponownie - sanki uderzą w bałwana, a Ty zabierasz kurczaka.
Poklikaj jeszcze w igloo aż wyjdzie gruby pingwin :)
Masz już komplet kurczaków, wróć na górę.


Osiem błękitnych oczu
W systemie korytarzy będziemy podążali za różnymi symbolami, aby ułatwić nawigację.
Idź w prawo.
Poklikaj w grzybki, aby otrzymać kartę.
Idź w lewo - w tym pomieszczeniu docelowo musisz zdobyć obiekt znajdujący się u góry.
Kliknij w niebieski kwiat na ziemi - pojawi się pierwsze oko.
Idź 2x w prawo.
Kliknij w dziecko - poczekaj aż mama wróci z pokarmem.
Przejedź kursorem po wszystkich włoskach u sufitu aby otrzymać kartę.
Idź w prawo.
Przegoń jelenia dookoła planszy - otrzymasz kartę.
Porozmawiaj z czarnym stworkiem.
Idź w górę.
Kliknij w biały grzybek, aby otrzymać kartę.
Idź w lewo.
Przyciągnij wszystkie kolorowe kule do środka mózgu.
Pociągnij najcięższego bohatera na maksymalną odległość i puść, aby rozbił mózg.
Kliknij w żółtą planetę 11 razy, aby otrzymać błękitną kulkę.
Klikaj we wszystkie planety tak długo, aż otrzymasz kartę.
Idź w lewo.
Tutaj nieco cięższa część. Chwyć gwiazdkę po lewej i wyprowadź ja z labiryntu.
Robak będzie cię ścigał.
Musisz być bardzo precyzyjny, bo gwiazdka zaczepia się o ściany - wtedy musisz podjechać po nią kursorem, aby się odczepiła i kontynuować.
Wyjdź w prawo i kierując się symbolem baloników wróć do komnaty z czarnym potworkiem.
Umieść gwiazdkę w czarnej dziurze na środku.
Kliknij kilka razy w zielonego potworka aż otrzymasz kartę.
Zabierz kolejną błękitną kulkę oraz piłkę po lewej.
Idź w lewo-dół.
Zapal 3 lampy aby otrzymać kartę.
Idź w prawo-dół i tam kliknij w potworka - potrzebujesz trąbki.
Wróć do skrzyżowania.
Idź w lewo-dół.
Kliknij kolejno we wszystkie 5 kulek.
Najlepsza kolejność klikania to:
lewy-górny, prawy-górny, lewy-dolny, prawy, dolny.
Kiedy Twoje wszystkie postacie skaczą kliknij jeszcze raz a otrzymasz kartę.
Idź w prawy-dół.
Kliknij w mnicha, a pokażą się 4 symbole.
Wróć do pomieszczenia gdzie skakałeś po kulkach.
Idź w lewo-dół (symbol wody).
Kliknij w żółty obiekt i wróć do skrzyżowania.
Idź w lewo (symbol żarówka).
Idź w lewo-góra (symbol nieskończoności).
Na "rondzie" idź w górę (przy okazji najeżdżaj myszką na śpiewające potworki, aby uciekały - w końcu otrzymasz ich z nich kartę).
Idź dalej w górę lewym przejściem.
Oglądaj teatrzyk kilka razy aż otrzymasz kartę.
W ostatniej scenie, kiedy pająk leży na stole musisz zabrać kolejną błękitną kulkę.
Wyjdź stąd i idź w dół do ronda.
Idź 2x w lewo - znajdziesz się w pomieszczeniu o wielu wyjściach.
Idź w lewo - tym niższym przejściem (prawie pośrodku).
Leży tu wielka gruszka.
Pociągnij język stworka i poczekaj aż żółw przejdzie w lewo.
Otrzymasz kartę i znajdziesz kolejną błękitną kulkę.
Wróć w prawo i idź w dół ekranu przejściem najbardziej z prawej.
Wysłuchaj kolejnej opowieści dziadka i wróć do rozgałęzienia.
Idź w prawo środkowym przejściem.
Weź trąbkę i automatycznie wrócisz w lewo.
Na rozgałęzieniu idź centralnie w górę.
Następnie w prawo do ronda.
Stąd idź w prawo do pomieszczenia z trąbką, ale jesteś u góry.
Idź w górę (symbol chmury).
Kliknij w kilka grzybków uwalniając małe białe muszki.
Musisz odpowiednio wyczekać i kliknąć w żabę, aby zjadła muszkę.
Jeśli się uda otrzymasz kolejną błękitną kulkę.
Idź w dół (symbol chmury).
Tutaj musisz przedostać się na prawą krawędź ekranu.
Skacz po chmurach odpowiednio przesuwając robaczki-trampoliny, aż dostaniesz się w prawo.
Zabierz kolejną błękitną kulkę.
Tutaj musisz poustawiać trampoliny, aby przedostać się do dysku po prawej.
Pomocny będzie ten link.
Po zabraniu dysku wróć do ekranu z żabą.
Idź w górę.
Klikaj w robaczki aż otrzymasz kartę.
Idź w lewo (jesteś w cyrku).
Klikaj na wszystkie stworki, aż zdobędziesz kartę.
Użyj piłki plażowej na szarej piłce a zdobędziesz ją.
Idź w prawo-dół i porozmawiaj z czerwonym stworkiem - potrzebuje on kasku.
Wróć do poprzedniej lokacji i wróć jeszcze raz do robaków.
Idź w prawo do góry a znajdziesz się w lokacji startowej ze światłem.
Podążaj za symbolem balonów - w prawo, w prawo, w dół symbolem jajka świątecznego, jeszcze 2 razy w dół (jajkami).
Daj stworkowi trąbkę.
Kliknij w czarnego potwora aby otrzymać kartę.
Idź do jedynego możliwego wyjścia po lewej u góry.
Teraz po prawej masz 2 możliwości - idź do dolnej.
Teraz po prawej masz 3 możliwości - idź do najwyższej i zabierz szybko błękitną kulkę.
Teraz po prawej są 3 możliwości - wybierz środkową drogę.
Idź w najniższe z możliwych przejść po prawej.
Teraz wejdź w najwyższy możliwy tunel po prawej.
Spadniecie. Ponów próbę.
Idź w najniższe z możliwych przejść po prawej.
Teraz wejdź w najwyższy możliwy tunel po prawej.
Zabierz dysk i powrócisz automatycznie.
Idź w lewy-dół symbolem wody - dwukrotnie.
Po dojściu do żółtej łodzi podwodnej użyj na niej szarej kuli i zjedź pod wodę.
Najedź kursorem na czarnego potworka - karta.
Popłyń 2 ekrany w lewo.
Chwyć oko na lince i zaczep je o swoją łódź.
Płyń w prawy dolny róg.
Teraz w dół.
W prawo.
W dół.
Jesteś na dnie (lina musi być cały czas zaczepiona o Twoją łódź).
Odczep linę od swojego statku i przyczep ją do kraba.
Zabierz kolejny dysk.
Kliknij wszystkie kraby, aby zdobyć kartę.
Wróć do góry.
Teraz płyń w prawo.
Tutaj najedź kursorem na meduzę, aby zdobyć kartę.
Płyń w dół.
Jeśli jeszcze nie znalazłeś wszystkich błękitnych kulek - tu będzie kolejna.
Popłyń w górę, następnie w prawo.
Tutaj znowu najedź kursorem na meduzę, aby zdobyć kartę.
Płyń w górę, następnie wpłyń do światła po prawej.
Kliknij w dynię na ziemi - rozpoczniesz mini grę.
Musisz biedronką dobiec pierwszy na metę - wtedy otrzymasz kartę.
Po wygranej lub przegranej - kiedy niebieski stworek podskakuje, kliknij w różowy obiekt nad jego głową, a otrzymasz kask - zabierz go.
Wróć w dół do wody i popłyń w lewą-górę.
Najedź kursorem na czarne pływające liście po kolejną kartę.
Płyń w lewo i w górę wychodząc z wody.
Wyjdź z tej lokacji po prawej.
Idź w górę.
Idź 2x w lewo do lokacji z cyrkiem.
Kliknij w gong aby ustawić go 2 pozycje od góry.
Idź w prawy-dół do lokacji z armatą.
Daj czerwonemu chłopkowi kask.
Wejdź pod armatę i odpal lont.
Jeśli dobrze ustawiłeś gong to uderzy on w niego i zobaczysz przedstawienie cyrkowe i otrzymasz 2 karty.
Wyjdź z cyrku prawą-górą.
Idź w prawy-dół do lokacji z oczami.
Użyj pozostałych 7 błękitnych kulek, a zdobędziesz ostatni dysk.
Idź w dół symbolem wody.
Idź w prawy-dół do mnicha.
Kliknij w mnicha oddając mu dyski.


Pięć energetycznych kul
Jesteś w kompletnej ciemności, ale możesz się przenieść w inne lokacje.
Idź w górę i kliknij w jamę, aby się do niej dostać.
Są tutaj listki z uwięzionymi w nich bohaterami.
Kliknij w ten po lewej od Ciebie a następnie szybko białą strzałkę - dostaniesz się do tego listka.
Zrób to samo z listkiem powyżej - będziesz teraz w lewym górnym listku.
Teraz kliknij w listek po prawej, w którym jest grzybek, ale zamiast dostać się do niego kliknij szybko w górny listek z kulą energii, a uwolnisz ją.
Cofniesz się do ciemnej komnaty.
Zapisz stan gry.
Idź do prawej-górnej jamy.
Jest tutaj 7 kwiatów - ponumerujmy od lewej 1-7.
Ustawienia nie da się zresetować więc jeśli zostało już zmienione możesz wczytać stan gry.
Naciśnij kolejno 1, 3, 4, 5, 1, 7.
Wszystkie kwiaty są u dołu - zabierz kulę po prawej.
Kolejna jama to ta po prawej.
Tutaj naciskaj na swoją kuleczkę aby się naładować i strzelaj do nadlatujących celów - niektóre muszą być uderzone kilka razy.
Na ostatnim ekranie kliknij w białą kulę u dołu, zabij ogromnego bossa i weź kolejną kulę energii.
Idź do jamy po lewej.
Są tutaj 4 odnóża, klikaj w nie kolejno - dosyć szybko po sobie, aby się związały na środku:
- lewy górny
- prawy dolny
- prawy górny
- lewy dolny
Teraz kliknij 2x w kulę u dołu, aby ją zabrać.
Idź do jamy lewej-górnej.
Kliknij w kulę aby rozjaśnić lokację.
Kliknij w prawe dolne odnóże potwora - zamieni się w trójkąt.
Kliknij w kulę światła, następnie w samego potwora - musi rozdzielić się na 5 małych części.
Najeżdżaj kursorem na kulę światła aż będzie na drugiej pozycji, wtedy naciśnij drugie czerwone jajko.
Twoja kuleczka zostanie otoczona czerwonym okręgiem.
Klikaj myszą pod Twoją kulką wystrzeliwując w nią meduzy.
Meduzy podbijają Twoją kuleczkę aby nie spadła na dół ekranu.
Tak skieruj swoją kuleczkę aby znalazła się w pobliżu drugiej kulki.
Wyjdź dolnym wyjściem i kliknij w kulę na prawo od pająka.
KONIEC

Autor solucji: adam