Zak McKracken and the Alien Mindbenders

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

Uwaga!
Jako jedna z nielicznych, gra ta posiada problem, że możesz zrobić coś źle i nie ma odwrotu. W celu uniknięcia takich sytuacji nagrywaj stan gry dosyć często.
Przygotuj sobie także coś do piania gdyż w grze występują losowe momenty, gdzie trzeba coś zanotować.

SAN FRANCISCO
Weź akwarium z rybką, otwórz szufladę w komodzie po lewej, weź rachunek i przeczytaj go.
Użyj rachunku telefonicznego na karcie kredytowej pod biurkiem.
Oderwij kawałek tapety obok drzwi, otwórz szufladę biurka i weź kazoo.
Idź do salonu, weź poduszkę z ziemi obok TV, podłącz TV do prądu.
Podnieś lewą poduszkę z sofy i weź pilota. Użyj pilota i oglądaj newsy aż zaczną się powtarzać, użyj pilota aby wyłączyć TV.
Idź do kuchni, weź nóż, otwórz szafkę pod zlewem i zabierz kredkę.
Użyj kredki na skrawku tapety aby narysować mapę, możesz zobaczyć narysowaną mapę.
Otwórz lodówkę i weź jajko. Zabierz kluczyk obok drzwi i wróć do pokoju Zaka.
Podnieś róg dywanu i użyj noża na parkiecie aby uszkodzić nóż.
Wyjdź z domu, idź w lewo do piekarni, zadzwoń 3 x i weź wyrzucony przez piekarza chleb.
Idź całkiem w prawo i za róg, wejdź do Lou's Pawn shop.
Podejdź do okienka po lewej i sprzedaj nóż.
Kup: kij golfowy, kombinezon, gitarę, skrzynkę z narzędziami, okulary, kapelusz.
Wyjdź ze sklepu, idź w prawo, otwórz skrzynkę z narzędziami, szczypcami (wire-cutters) utnij dużą wiszącą spinkę.
Idź z powrotem za róg, załóż okulary i wejdź do firmy telefonicznej.
Daj facetowi twój rachunek telefoniczny, zabierz formularz po lewej i wyjdź.
Użyj kredki na formularzu, małym kluczykiem otwórz skrzynkę na listy i wrzuć tam wypełniony formularz.
Wejdź do domu i użyj "monkey wrench" na rurach pod zlewem.
Włóż chleb do zlewu i użyj guzika obok zlewu. Zabierz zmielony chleb.
Idź do autobusu, użyj kazoo aby obudzić kierowcę, użyj karty na czytniku kart - pojedziesz na lotnisko.
Daj kartę łysemu aby dostać książkę.
ZAPISZ GRĘ.
Idź w lewo do samolotu.

SAMOLOT
W samolocie stewardessa cię okrzyczy, że się spóźniłeś i dostaniesz orzeszki.
Poniższą akcję musisz zrobić zanim samolot wyląduje:
Idź całkiem w lewo do toalety, weź papier toaletowy, użyj go w umywalce, puść wodę (turn on) i kiedy się wyleje naciśnij przycisk przywołujący stewardessę.
Kiedy przyjdzie idź szybko w prawo, otwórz mikrofalówkę, włóż jajko i załącz ją.
Kiedy przyjdzie stewardessa wyjdź, podnieś siedzenie na wolnym fotelu (pierwszym), podnieś zapalniczkę.
Otwieraj wszystkie schowki aż znajdziesz butlę tlenową, weź ją.

SEATTLE
Weź gałąź z drzewa, daj orzeszki wiewiórce. Użyj gałęzi na wejściu do jaskini, wejdź do jaskini.
Zapal zapalniczkę.
U góry ekranu znajdziesz gniazdo, użyj na nim kija golfowego i weź je.
U dołu znajdziesz palenisko, użyj na nim gałęzi i gniazda, a następnie zapalniczki aby rozpalić ognisko, zgaś zapalniczkę.
Idź w prawo, użyj kredki na żółtych kropkach, wejdź.
Wewnątrz użyj pilota i weź niebieski kryształ.
Wróć na lotnisko, użyj karty na terminalu i kup bilet do San Francisco.

SAN FRANCISCO
Między sklepem a dużą spinką są drzwi ze szczeliną - otwórz ją i wrzuć do niej kryształ - porozmawiasz z Anią.
Od teraz możesz kierować różnymi postaciami.
Pamiętaj, że Leslie i Melissa mają ograniczoną ilość tlenu.

MARS
Lessie: Otwórz drzwi autobusu i wejdź. Przełącz się na Melissę.
Melissa: Wejdź do autobusu i zamknij drzwi aby zaoszczędzić tlen.
Zdejmij hełm i użyj rurki po prawej aby napełnić hełm tlenem.
Lessie: Zdejmij hełm i napełnij go tlenem.

SAN FRANCISCO
Anna: podnieś serwetkę z biurka i weź swoja kartę. Idź przed autobus i poczekaj tam.
Zak: Idź do swojej skrzynki, otwórz ją kluczykiem - powinieneś dostać kartę członkowską Elvis Society.
Przy autobusie użyj kazoo, użyj karty na czytniku, szybko zmień się na Annę i zrób to samo.
Anna: kup bilet do Londynu i idź do samolotu. Będziesz przy Stonehenge. Przełącz się na Zaka i poleć do Miami.

MIAMI
Zak: Daj książkę facetowi (kiedy będzie blisko - to jest trudne), dostaniesz whiskey i książkę z powrotem, przeczytaj znak na prawych drzwiach.
Kup bilet do Cairo i do samolotu. Tam kup bilet do Katmandu i do samolotu.

KATMANDU
Idź w prawo, daj książkę strażnikowi, wejdź do drzwi i porozmawiaj z Guru - nauczy cię kontrolować zwierzęta.
Nagraj stan gry.
Użyj niebieskiego kryształu na jaku, wróć do Zaka. Idź w prawo i podpal siano zapalniczką.
Idź w lewo, ukradnij flagę i użyj karty na jaku aby wrócić na lotnisko, leć do Kinshasa.

KINSHASA
Idź przez labirynt dżungli do wioski. Idź w lewo do chatki szamana.
Przygotuj coś do pisania. Nagraj grę. Daj szamanowi kij golfowy - pokaże ci taniec.
Zapisz w jakiej kolejności przykucają!!!
Wróć na lotnisko i leć do Kairu, potem do Londynu, potem do San Francisco, potem do Lima.

LIMA
Idź przez dżunglę aż dojdziesz do ptaka. Użyj skruszonego chleba na podeście.
Kiedy podleci ptak użyj na nim niebieskiego kryształu.
Szybko:
Leć ptakiem w prawo do statuy i wleć do lewego oka, zabierz scroll.
Wróć do Zaka i daj mu scroll. Przełącz się na Zaka i wróć na lotnisko - Meksyk.

MEKSYK
Idź przez dżunglę do piramidy, wejdź.
Wewnątrz kolejny labirynt - zapalaj zapalniczką pochodnie w ciemnych pomieszczeniach - możesz się kierować tym, żeby wchodzić tylko do ciemnych pomieszczeń, bo tam jeszcze nie byłeś - musisz dojść do komnaty z posągiem, są tam żółte kropki, ale nie wiesz jak je połączyć.
Możesz skorzystać z tej mapy.
Na samym końcu solucji zamieszczam zipa z wszystkimi savami, abyś nie musiał błądzić w labiryncie.

MARS
Melisa: Otwórz schowek na rękawiczki, weź karty i bezpiecznik, weź kasetę z magnetofonu, załóż hełm.
Leslie: Załóż hełm, wyjdźcie obie z autobusu.
Melissa: Daj Leslie jej kartę.
Melisa i Leslie: Idźcie w lewo i użyjcie dwukrotnie karty kredytowej na monolith, aby każda z was miała po 2 monety (tokens).
Melissa: Wejdź do małej piramidki. Użyj monety na blaszanej płytce, weź zepsuty bezpiecznik.
Użyj tam dobrego bezpiecznika, naciśnij guzik przy drzwiach po prawej i wejdź.
Z prawej szafki zdrap plaster i ze środka weź latarkę. Wyjdź z piramidki.
Leslie: Wejdź do piramidki, podnieś prześcieradło, weź miotłę, weź drabinę, wyjdź z piramidki po drodze zabierając bezpiecznik.
Idź w prawo, użyj drabiny pod trzecim przyciskiem.
Naciskaj przyciski w kolejności jak tańczyli szamani aby otworzyć drzwi.
Zabierz drabinę.
Wejdź do środka - u dołu jednej ze statuł jest obrazek - zobacz go i przerysuj.
Wróć dziewczynami do autobusu, zamknij drzwi, ściągnij hełmy i uzupełnij tlen obu dziewczynom.

LONDYN
Zak: Narysuj to co widziały dziewczyny, weź kryształ i wróć do Londynu.
Daj Ani: flagę, żółte kryształy, scroll, whiskey, wire-cutters.
Przełącz sie na Anię. Daj strażnikowi whiskey, przełącz dźwignię za nim, użyj wire-cutters na ogrodzeniu, idź do Stonehenge.
Użyj flagi na ołtarzu oraz 2 kryształów na ołtarzu.
Przeczytaj scroll, po błyskawicy weź cały kryształ i daj go Zakowi.
Zak: Leć do Miami, na lotnisku kup bilet do Bermuda, nagraj stan gry, idź do samolotu.

BERMUDY
Kiedy wlecicie do statku kosmicznego zapisz kombinację jaką naciskał pilot, ale nie idź za nim. Kiedy pilot się teleportuje naciśnij guzik przy drzwiach - spotkasz się z królem.
Daj mu gitarę lub kartę członkowską, zaprowadzi cię do drzwi - zapisz kolejną kombinację.
Idź w prawo i przeczytaj kombinację lotto.
Idź do przycisków, włóż kombinezon i naciśnij kombinację, którą naciskał pilot.
Spadając użyj spadochronu.
Na powierzchni użyj kazoo - przypłynie delfin, użyj na nim niebieskiego kryształu, płyń pod wodę.
Zbieraj glony, aż znajdziesz świecący obiekt, weź go i daj go Zakowi.
Przełącz się na Zaka i poczekaj aż cię porwią.

SAN FRANCISCO
Poczekaj aż wróci ci pamięć.
Załóż okulary i kapelusz. Idź do firmy telefonicznej.
Otwórz blat i przejdź przez drzwi.
Otwórz szafkę i zabierz kryształy.
Idź do sklepu i kup bilet na loterię (użyj opcji BUY na PLAY LOTTO), podaj numery zapisane u Króla.
Wyjdź ze sklepu, przełącz się na dziewczyny.

MARS
Ta, która ma kasetę: weź magnetofon (boom box), użyj tasiemki na kasecie, aby była nagrywalna, użyj kasety w magnetofonie.
Załóż dziewczynom hełmy.
Idź w prawo i podejdź do pierwszych drzwi wewnątrz piramidy. Użyj drabiny przy stojaku z kulą.
Jedna dziewczyna naciska record w magnetofonie, a druga naciska kulę na stojaku - wydobędzie się dźwięk, który nagra się na kasecie.
Wyłącz magnetofon.
Nagraj stan gry.
Melisa niech da latarkę Leslie, przełącz się na Leslie, idź do labiryntu i do pokoju z generatorem.
Użyj tej mapy.
Przełącz 2 dźwignie i poczekaj aż zapalą się 2 zielone kontrolki, zdejmij hełm.
Przełącz się na Melissę, zdejmij hełm.
Idź do pokoju z mapą i zobacz narysowany symbol (narysuj sobie go).
Wróć dziewczynami przed drzwi.
Zak.

SAN FRANCISCO
Idź do sklepu i odbierz nagrodę.
Idź do swojego mieszkania, użyj wrench, aby naprawić rurę pod zlewem.
Wlej rybkę do zlewu.
Jedź do Miami, jedź do Kairu.

KAIR
Idź do nogi sphinxa, użyj kredki aby narysować znak odczytany przy mapie na Marsie.
Wejdź do środka i podążaj drzwiami, nad którymi jest symbol słońca aż dojdziesz do komnaty z palmami. Możesz użyć tej mapy.
Anna: Przyjedź do Kairu i idź do Zaka.
Anna niech przeczyta hieroglify, Zak niech przyciśnie guziki w kolejności jaką odczytała Anna.
Zak: Zobacz żółty symbol, przerysuj go sobie.
Użyj kredki na tapecie aby narysować mapę.
Zak: jedź do Kanshasa

KANSHASA
Idź przez dżunglę do szamana, daj mu żółty kryształ a nauczy cię jak się teleportować.
Użyj mapy i poprzenoś się w różne lokalizacje abyś znał ich nazwy. Kliknij na Egipt.

EGIPT
Przełącz dźwignię po lewej aby otworzyć przejście w podłodze.
Anna: wyjdź ze sphinksa i przejdź w lewo do piramidy, wejdź do piramidy i w ciemnościach po schodach do Zaka.
Zak: użyj świecącego obiektu na maszynie.
Teleportuj się żółtym kryształem do Limy, zabierz kandelabr i wróć do piramidy w Egipcie.
Użyj kandelabra na maszynie.
Użyj taśmy na akwarium. zdejmij okulary i kapelusz, załóż na siebie kombinezon, butlę z tlenem i akwarium - możesz oddychać na Masie.
Zdejmij na razie akwarium i tlen.

MARS
Melissa: Wróć do ogromnej komnaty i przejdź w prawo do kolejnych drzwi - jest tam potrzaskana kula.
Użyj magnetofonu aby nagranym dźwiękiem otworzyć drzwi.
Zak: Załóż butlę tlenową i akwarium, teleportuj się do głowy na Marsie.
Narysuj kredką znak widziany w sphinxie. Wyjdź z labiryntu aby spotkać się z dziewczynami (użyj mapy powyżej).
Zak: możesz ściągnąć akwarium i tlen, idź do środkowych drzwi i weź ankh, wróć do dziewczyn.
Jedna z dziewczyn niech otworzy trzecie drzwi: albo magnetofonem, albo przez naciśnięcie kuli.
Zak: wejdź do trzecich drzwi, przejdź przez labirynt aż do komnaty z panelem, użyj ankh, naciśnij guzik na maszynie i weź złoty klucz.
Teraz cała trójka - steruj każdym z osobna:
Załóżcie hełmy, idźcie do autobusu uzupełnić tlen.
Następnie do monolitu - każda z osób musi mieć 2 monety (jeśli dziewczyny nie mają pieniędzy nich Zak kupi więcej i da dziewczynom).
ZAPISZ.
Leslie niech użyje miotły na piasku odkrywając panel.
Każda z osób niech używa monety na tramwaju (zrób szybko bo po pierwszej osobie odliczany jest czas startu).
Kiedy dojedziecie już tramwajem idźcie do wejścia.
Leslie niech użyje miotły na piasku.
Wejdźcie do środka używając spinki na dziurze.
Leslie niech popchnie nogę sarkofagu.
Zak i Melisa wchodzą schodami do góry.
Leslie puszcza nogę.
Zak daje złoty klucz Melisie.
Zak staje przy białym krysztale.
Melissa używa złotego klucza na skrzynce i naciska guzik, Zak w tym czasie bierze biały kryształ.
Zak teleportuje się do egipskiej piramidy.
Połóż 3 kryształy na świeczniku i przełącz prawą dźwignię.
Anna: przełącza lewą dźwignię.
KONIEC

Autor solucji: adam