Samorost 2

Poniższa solucja została sprawdzona i wszystko działa poprawnie.

Po przejściu każdej planszy możemy spisać kod i następnym razem zacząć grać od tego momentu.

START
Kliknij w budkę dla psa, aby rozpocząć grę.

POKLOP
Naciśnij na swoją postać.
Weź zielonego robaka z gałęzi po lewej i postaw go na gałęzi, która cię trzyma.
Kliknij w lewą dolną część ekranu, aby przejść do kolejnej planszy.
Kliknij w brązowe okrągłe drzwi, aby wejść do środka.
Ze środkowego słoika weź korek i zabierz go.
Przesuń myszą w lewo.
Kliknij w mniejszego mrówkojada i kiedy spadnie włóż korek do dziury, z której wyjada większy mrówkojad.
Wróć do domku.
Przełącz prawą dźwignię.
Kliknij w stworka na długiej makówce (po prawej od domku).
Kliknij na niego jeszcze raz, a nasypie maku do trąbki.
Lewa strona, kliknij w rączkę pompy kilka razy, aby wlać wody do kotła.
Kliknij w zawór pod kotłem, aby zagotować wodę.
Odkręć wodę nad wiadrem, aby ślimak ją wypił i zasnął.
Weź młotek i wróć do planszy po prawej (ze statkiem).
Uderz robota młotkiem i wejdź do dziury.

SOPOUCH
Idź w prawo, a rura się przełamie.
Po lewej u dołu kliknij w okrągły kamyk, aby odblokować robaczkowi drogę w szczelinie.
Kliknij w wiszącego liska po lewej kiedy robaczek będzie tuż obok niego.
Zje robaczka i zwymiotuje.
Kliknij w muchę, aby poleciała do wymiocin.
Kliknij w swoją postać, podskoczysz a mucha skończy w pajęczynie.
Kliknij w kokon z muchą.

KOMPOTARNA
Kliknij w lodówkę, aby wyszła z niej mysz.
Kliknij dwukrotnie w dziurę u góry, wypadnie złodziejek (trójnik), weź go i użyj na włączniku światła.
Kliknij dwukrotnie na kabel na ziemi.
Wejdź w drzwi po prawej i weź latarkę wiszącą obok ciebie.
W pokoju z lodówką kliknij w hak, aby wejść do włazu.
Pociągnij za spłuczkę.
Kiedy woda jest na najniższym poziomie przekręć zaworek, aby się zatrzymała.
Powtórz operację, tym razem klikając w niższy zaworek.
Wejdź do dziury, przejdziesz przez tunel.
Ustaw 3 pokrętła tak, aby były w pozycji plusów (+), czerwone kropki muszą być u dołu i góry każdego pokrętła.
Po ustawieniu kliknij w duży zawór, a woda odpłynie.
Kliknij na wyjście po prawej.
W następnym pomieszczeniu kliknij srebrną monetę na sznurku - wleci do slotu.
Kliknij w przycisk u góry (1).
Robot da ci klucz - użyj go na śrubach maszyny po prawej (odkręć 3 mniejsze śrubki).
Oddaj klucz robotowi.
Wyjmij monetę ze slotu, włóż ją ponownie.
Naciśnij dolny guzik (2).
Większym kluczem odkręć pozostałą jedną śrubkę.
Otworzysz klapę urządzenia.
Oddaj klucz robotowi.
Kliknij w pasek maszyny aby ją popsuć.
Przejdziesz automatycznie na górne piętro.
Idź drabiną w górę do pomieszczenia z owocami.
Użyj przełącznika, aby wyłączyć dostawę owoców.
Przenieś wszystkie owoce z prawego pojemnika do lewego.
Kliknij w prawy pusty pojemnik, a skończysz w słoiku.

BUDOAR
Po lewej zabierz linkę z kiełbasą i zawieś na porożu.
Piesek zmieni kierunek biegu.
Naciśnij przycisk pod prawą ręką potwora i zaraz kliknij w fotel przesuwając go w prawo - potwór zostanie wessany do góry.
Użyj klucza uwalniając swojego psa.
Kliknij przycisk przy drzwiach i zobacz scenkę ucieczki.
Po katastrofie kliknij w swóją statek.

PLANINA
Kliknij w spadochron uwalniając pieska.
Kliknij w masz a piesek zacznie nim bujać.
Kiedy po kliknięciu maszt wychyla się w prawo po raz drugi, kliknij w swoją postać, aby uwolnić się ze spadochronu.
Kiedy motylek będzie odpoczywał na środku ekranu kliknij w niego.
Kiedy pojawi się zielona gałązka weź mniejszego robaka i użyj go na gałązce.
Oba robaki będą stały obrócone w prawo.
Kliknij w większego robaka, aby na nim odjechać.

LESIK
Kliknij w człowieka, poprosi o fajkę.
Weź dzwonek z jego kapelusza i powieś na gałęzi na lewo od ptaka.
Kiedy ptak wyleci po dzwonek kliknij w gniazdo, z którego wypadnie fajka.
Daj fajkę człowiekowi.
Będzie chciał mieszek.
Kliknij w dziurę w pniu, a wyślesz tam swojego pieska.
Kreatura zagradza drogę pieskowi.
Kliknij w jej legowisko a pojawi się mieszek.
Napij się wody po lewej.
Kliknij w roślinkę zaraz za pieskiem, aby urosła.
Powtórz picie i sikanie jeszcze 2 razy aby odkryć kość.
Daj kość kreaturze i weź mieszek.
Daj mieszek człowiekowi a zacznie palić fajkę.
Naciśnij latającego robaczka świetlika a przejdziesz do kolejnego screena.

MAJAK
Wejdź do latarni.
Kliknij w szafkę, użyj pokrętła, aby napełnić czajnik wodą.
Nasyp kawy do czajnika i postaw go na świetle latarni u góry.
Kiedy woda się zagotuje pociągnij sznurek po lewej od latarni.
Kiedy dzwonek zadzwoni i mężczyzna otworzy usta daj mu kawy z czajnika a obudzi się.
Wyjdź z latarni.
U góry urządzenia jest balon (nie nadmuchany), zabierz go.
Kliknij w górę po lewej, aby na nią wejść do innej lokacji.
Na skale po lewej są 2 rury.
Na lewej rurze umieść swój balon.
Weź najwyższe źdźbło trawy.
Użyj trawy klikając na śpiącej foce, ta kichnie i uzyskasz widelec.
Klikając w widelec napełniasz koryto, przylatuje foka i je.
Może ona znaleźć się w 3 różnych pozycjach podczas jedzenia.
Używając pokręteł na dole musisz ustawić "prysznic" pod jedzącą foką.
Kiedy ta pierdnie naciskasz pompkę na szczycie skały, aby pobrać bańkę i napompować nią balon.
Pompowanie powtarzasz 3 razy do pełnego napełnienia balonu.
Kiedy balon będzie już gotowy nie będziesz mógł już napełnić koryta widelcem.
Weź balon i kliknij w swoją postać, aby wrócić do latarni z balonem.
Umieść balon z powrotem na maszynie (tam, skąd go zabrałeś nie napompowany).
Kliknij u doły masztu na statu, aby wejść na statek.
Poniższe czynności musisz wykonać dokładnie i w odpowiednim czasie, w przeciwnym wypadku czeka cię ponowne napełnianie balonu.
Kliknij na swojego bohatera, by podskoczyć, statek na chwilę opuści się na dół.
Kiedy będzie na dole kliknij w pompę na ziemi po lewej od maszyny - rozwinie się wężyk.
Szybko kliknij w mały zaworek umieszczony po lewej stronie maszyny, aby gaz z balonu zatankował statek.
Jeśli wykonasz dobrze zobaczysz bańkę gazu przepływającą z balonu po wężyku do statku.
Pociągnij za sznurek dzwonka, odjeżdżacie.
KONIEC

Autor solucji: adam