Monkey Island 2: LeChuck's Revenge

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

Dostępne jest bardzo dobre spolszczenie gry na stronie SCUMMPL.


Part I: The Largo Embargo
Zabierz łopatę ze znaku, idź na mostek. Largo cię okradnie.
Idź w lewo i do drugiej łodzi od prawej. Pogadaj z Wallym, po skończonej rozmowie zabierz mu okular ze stołu i papier z biurka u dołu, wyjdź.
Naprzeciwko na dole jest bar, pogadaj z barmanem, wejdzie Largo.
Po jego wyjściu użyj papieru na jego ślinie. Wyjdź i zajrzyj do baru przez okno. Ze stołu zabierz nóż, wyjdź przez okno.
Idź w głąb i porozmawiaj z trzema facetami na ławeczce, zapytaj o drewnianą nogę. Po rozmowie weź wiadro.
Idź w lewo do hotelu. Użyj noża na lince z aligatorem, z miski zabierz chrupki serowe, wejdź w lewo do pokoju Largo i weź perukę, wyjdź.
Idź cały czas w prawo do mapy i na bagna, Napełnij wiadro bagnem, użyj trumny i płyń w prawo do czaszki.
Wewnątrz zabierz string ze stołu. Przejdź w prawo i pogadaj z Voodoo Lady o Largo, daj jej ślinę i perukę i wyjdź.
Idź na plażę, weź patyk.
Idź na cmentarz i na wzgórze i użyj łopaty na grobie dziadka Largo.
Idź do pokoju Largo, zamknij drzwi, użyj wiadro na drzwiach i schowaj się za parawanem, po scence idź do pralni, wróć do pokoju Largo, zamknij drzwi i zabierz kwit. Idź do pralni i daj kwit człowiekowi w pralni.
Otwórz pudełko, użyj na nim patyk, na patyku użyj sznurek, na pudełku użyj chrupki serowe. Kiedy szczur zacznie jeść pociągnij za sznurek. Otwórz pudełko i weź szczura.
Idź do kuchni przez okno i wrzuć szczura do garnka, idź do baru normalnie i poproś o coś do jedzenia. Kiedy zaproponuje ci pracę weź ją. Wyjdź przez okno.
Idź do Voodoo i daj jej kość i stanik, da ci lalkę i szpilki.
Idź do pokoju Largo i szybko użyj szpilki na lalce kiedy wejdzie. Porozmawiaj z Voodoo.
Idź na półwysep i porozmawiaj z kapitanem. Daj mu monocle, wynajmij statek.

Part II: Four map pieces
Weź jedzenie dla papug, powiedz kapitanowi, że chcesz jechać na Phatt Island.
Na miejscu porozmawiaj ze strażnikiem i z grubasem.
W celi pociągnij materac i weź patyk. Użyj patyka na kości, weź kość.
Daj kość pieskowi i weź klucz, otwórz celę.
Weź 2 koperty z półki i otwórz je, wyjdź.
Idź w prawo i do alejki na lewo od biblioteki, zobacz jak gościu wygrywa.
Idź za nim i zobacz co się dzieje. Wróć za nim z powrotem i zobacz, że znowu wygrywa.
Pójdź tam do drzwi i powiedz, że chcesz wygrywający numer. Ręka pokazuje 2 razy palce - zapamiętaj ile palców pokazuje za pierwszym razem - jest to prawidłowa odpowiedź. Odpowiedz prawidłowo 3 razy, a dostaniesz wygrywający numer.
Postaw na ten numer na kole fortuny i po wygranej weź invitation.
Wróć na łódź i jedź na Booty Island.
Wejdź do sklepu z antykami po lewej i zabierz róg, piłę i znak (sign). Kup je.
Powieś jedzenie dla papug tam gdzie wisiał znak i kup lusterko.
Zobacz na kawałek mapy i zapytaj ile kosztuje i czy się na coś nie wymieni.
Idź sklepu z kostiumami i daj sprzedawcy zaproszenie, weź kostium.
Porozmawiaj z kobietą na zewnątrz, weź od niej ulotkę, dowiesz się że ma statek z szklanym dnem.
Idź w lewo aż do mapy i do posiadłości. Po drodze daj strażnikowi zaproszenie i kostium.
Idź na tył posiadłości i popchnij kosz na śmieci - kucharz będzie cię ścigał dookoła domu, uciekaj przed nim i po okrążeniu wejdź do kuchni i ukradnij rybę.
Wejdź do posiadłości, zabierz mapę z tablicy i wyjdź, zatrzyma cię pies, porozmawiaj z Elaine dopóki nie wyrzuci mapy przez okno.
Wróć na górę i zabierz wiosło ze ściany.
Wyjdź z posiadłości i spróbuj zabrać kawałek mapy kilka razy.
Potem zabierz psa ze sobą.
Wróć na stek i do Phatt Island.
Idź do biblioteki, otwórz latarnię i weź soczewkę.
Zobacz na katalog i szufladę CD - zapamiętaj pozycję "Great shipwrecks of our century" (ostatnia linia dialogowa aby zapamietać).
Następnie otwórz PQR i zapamiętaj "The joy of hex".
Zapamiętaj również inną książkę - jakąkolwiek.
Rozmawiaj z bibliotekarką, zapisz się do biblioteki podając jakiekolwiek dane i wypożycz 3 zapamiętane książki.
Idź na molo - załóż się z rybakiem o wielkość ryby, daj mu rybę skradzioną z kuchni - dostaniesz wędkę.
Użyj ulotki ze zdjęciem Kate na plakacie "Wanted". Idź w lewo i przez mostek do góry - Kate została aresztowana.
Wróć do więzienia, otwórz celę kluczykiem, weź kopertę i otwórz ją.
Idź do posiadłości, powiedz strażnikowi, że w kuchni jest pożar. Użyj trzeciej (bylejakiej) książki na książce leżącej na łóżku.
Do statku i popłyń na Booty Island.
Idź do mapy i do "Big tree". Użyj wiosła w następnej dziurze i wejdź na pierwszą.
Po scence weź złamane wiosło i płyń na Scabb Island.
Daj wiosło do naprawienia stolarzowi (pierwszy statek).
Idź do baru, barman cię zwolni. Użyj banana na metronomie i zabierz małpę.
Powiedz barmanowi, że chcesz drinka, pokaż mu kartę biblioteczną, weź Yelow Beard's Baby oraz Blue Whale. Dostaniesz także słomkę.
Zmiksuj drinki aby otrzymać zielony drink.
Idź do pralni i użyj piły na drewnianej nodze faceta z ławki. Wyjdź z pralni i z domku stolarza, zabierz młotek i gwoździe.
Płyń do Booty Island.
Idź do Stana, powiedz, że szukasz dobrej trumny, po czym zakończ rozmowę - da ci chusteczkę.
Wróć ponownie, powiedz aby jeszcze raz zademonstrował i użyj gwoździ na trumnie. Weź klucz do krypty.
Idź w prawo - jest tam konkurs plucia. Porozmawiaj z prowadzącym i spróbuj swoich sił - nie wyszło.
Użyj rogu, kiedy odwrócisz uwagę innych podnieś flagi przestawiając je.
Użyj słomki na zielonym drinku i spluń ponownie.
Wykonaj tę czynność jeszcze raz, ale zanim spluniesz poczekaj aż apaszka osoby po prawej stronie zacznie falować od wiatru.
Teraz wygrałeś i dostaniesz plakietkę.
Idź do sklepu, sprzedaj plakietkę za 6000 - naciskaj go i powiedz że jest na tym ślina kogoś, kto zabił LeChucka.
Przeczytaj "Great shipwreck of our century" i zapamiętaj koordynaty.
Wypożycz łódź od Kate i podaj jej koordynaty, pod wodą weź głowę małpy i pociągnij za kotwicę.
Daj głowę małpy sprzedawcy a dostaniesz kawałek mapy.
Idź do mapy i do "cliff". Użyj wędki. Pobiegnij za kawałkiem mapy do wielkiego drzewa.
Wejdź na kołek, użyj wiosła na następnej dziurze, weź poprzedni kołek i użyj go na następnej dziurze itd.
Na górze weź teleskop i wejdź do domku. Użyj psa na kupce papieru a znajdziesz kawałek mapy.
Płyń do Phatt Island.
Idź do mapy i do wodospadu, wejdź na górę i użyj małpy na pompie.
Zejdź na dół i wejdź do wodospadu. Idź do domku i pogadaj z Rogerem.
Zaproponuje ci konkurs na picie. Kiedy przyniesie ci kubek wylej go do kwiatka (użyj go na kwiatku) i wlej do kubka near'o'grog - wygrasz.
Użyj lustra na ramie na ścianie. Wyjdź, otwórz lewe okno i użyj lunety na statule.
Popchnij cegłę, którą oświetlił promień, weź mapę i wyjdź przez dziurę.
Płyń do Scabb Island.
Idź na cmentarz, na krypcie użyj klucza. Przeczytaj "Famous Pirate Quotations" i zapamiętaj który cytat wypowiedział Rapp Scallion.
Znajdź taką trumnę, otwórz ją i weź prochy.
Idź do Voodoo i spójrz na słoiki, znajdź Ash-2-Life, spróbuj go zabrać, powiedz Voodoo, że chcesz Ash-2-life i daj jej prochy, ale zapomniała zaklęcia, daj jej książkę "The joy of hex".
Da ci płyn, użyj go na prochach w krypcie.
Porozmawiaj z kucharzem, powiedz że szukasz mapy, obiecaj że sprawdzisz dla niego gaz, da ci klucz.
Idź na plażę, użyj klucza na latarni, wyłącz gaz.
Wróć do krypty i powiedz, że wyłączyłeś gaz, da ci kawałek mapy.
Idź do Wally'ego, daj mu soczewkę z latarni i cztery kawałki mapy - poskłada je dla ciebie.
Idź do Voodoo po napój dla Wallego. Voodoo czuje coś złego, idź do Wallego - został porwany.
Wróć na bagna i wejdź do skrzyni.

Part III: LeChuck's Fortress
Idź w prawo, będzie brama z wieloma strzałkami, wejdź dalej.
Teraz spojrzyj na oplutą kartkę. Każda zwrotka wiersza określa jedne drzwi np.:

The arm bone is connected to the head bone.
The head bone is connected to the rip bone.
The rip bone is connected to the leg bone.

Czyli musisz znaleźć drzwi ramię-głowa-żebro (arm-head-rip) i przejść do kolejnej zwrotki.
Tłumaczenie:
Head: głowa
Leg: noga
Arm: ramię
Hip: miednica
Rib: żebra

Jeśli przejdziesz dobrze to znajdziesz ogromne drzwi. Otwórz drzwiczki i wejdź.
Weź klucz obok tronu.
Po złapaniu wisicie z Wallym, użyj słomki na drinku, opluj patelnię u dołu ekranu.
Opluj tarczę wiszącą po prawej stronie dwukrotnie.
Otwórz torbę, użyj zapałek.

Part IV: Dinky Island
Weź butelkę z oceanu i łom z plaży.
Weź kieliszek leżący na lewo od łomu i napełnij go wodą z oceanu, użyj go na maszynie.
Otwórz beczkę, weźmiesz ciastko.
Idź w lewo i wejdź do dżungli, idź w lewo aż do drzewa z workiem.
Użyj butelki na drzewie i potrzaskanej butelki na worku.
Weź pudełko i użyj na nim przedestylowanej wody.
Idź w prawo aż dojdziesz do jeziorka.
Weź linę zawiniętą wokół skrzyni i z niej dynamit używając łomu.
Wróć na plażę.
ZAPISZ GRĘ.
Daj krakersa papudze - powie ci gdzie masz iść, kiedy tam dojdziesz daj jej następnego krakersa, aż dojdziesz do Big X.
Nie wiem czy to jest losowe - ja miałem:
1. wschód od jeziorka do dinozaura.
2. północ od dinozaura do stosu kamieni.
3. wschód do X.
Użyj łopaty na X.
Użyj zapałek na dynamicie, użyj dynamitu na dziurze.
Przywiąż linę do łomu, i użyj tego na prętach u góry.
Kiedy spadniesz poszukaj przełącznika.
Teraz spotkasz LeChucka, po rozmowie będzie przemieszczał cię do różnych lokacji.
Znajdź pokój z pudełkami, otwórz 4 z nich i weź lalkę oraz balon.
Wyjdź i idź w prawo do First Aid, zobacz szkielety i weź czaszkę.
Otwórz kosz i weź rękawiczki. Otwórz szufladę i weź strzykawkę.
Wyjdź, idź 2 razy w lewo i wejdź do pokoju z maszyną do grogu. Napełnij 2 rękawiczki i balon helem z butli.
Użyj zwrotu monet i poczekaj aż LeChuck schyli się po monetę. Weź jego majtki.
Poczekaj na LeChucka i daj mu chusteczkę od Stana.
Przywołaj windę i wejdź do niej, kiedy pojawi się LeChuck użyj dźwigni, weź jego brodę.
Otwórz drzwi i wyjdź - jesteś w alejce w Monkey island 1 :)
Włóż do torby: lalkę, czaszkę, bieliznę, chusteczkę i brodę.
Zjedź windą na dół i kiedy pojawi się LeChuck użyj strzykawki na lalce voodoo.
Zrób to ponownie - kiedy będziecie rozmawiać wybierz: "I wonder what would happen if I tore the leg...", potem zdejmij mu maskę.
KONIEC

Autor solucji: adam