Dark Fall: Lights Out

Poniższa solucja została sprawdzona i wszystko działa poprawnie.

Porady i wskazówki:
Rozgrywka polega głównie na oglądaniu wszystkiego co się da – dlatego zwracaj uwagę na wszystkie ściany, obrazy, listy i notatki itp. Opisywanie wszystkiego krok po kroku po prostu nie ma sensu ze względu na to, że gra jest bardzo krótka (solucja byłaby wtedy zbyt obszerna) – dlatego będę ogólnie mówił co powinieneś zobaczyć w poszczególnej lokacji i mniej więcej gdzie dana rzecz się znajduje.

Tytuł można przejść w różny sposób, wiele rzeczy nie wykonując albo pomijając lokacje, w solucji jest ujęta pełna eksploracja i wykonanie wszystkich czynności mających na celu logiczne rozwiązanie zagadek.

Solucja powstała na podstawie Dark Fall II: Lights Out z 2004 roku, gdyż jest powszechniej dostępna. Wersja Director’s Cut z roku 2009 jest poprawiona i wyróżnia się następującymi szczegółami:
- Rozwiązania niektórych zagadek są inne
- Dodano rozmowy z duchami w niektórych lokacjach
- Mniej więcej od połowy gry eksplorujemy lokacje w innej kolejności
- Parę innych drobnych rzeczy jak wystrój lokacji itp.

Rozwiązania łamigłówek do wersji Director's Cut będę podawał w nawiasach przy danej zagadce. Jeśli w nawiasie nic nie napiszę to znaczy, że rozwiązanie jest takie samo dla obydwu wersji.

To tyle tytułem wstępu, zaczynamy.

Trewarthan
Wyjdź z domku i idź 3x prosto i obróć się w prawo, a usłyszysz głos. Otwórz drzwi i pogadaj z facetem. Wybierz następujące linie dialogowe: 1, 1, 2, 2, 2, 2. Wróć się do chatki.

Cottage
Na łóżku leży Twój pamiętnik, otwórz go, czytając kolejne strony zobaczysz dwa obrazy, wtedy obróć się w prawo lub w lewo a znajdziesz się w kuchni w roku 1912.

Kitchen and Garden – 1912
Obróć się o 180 stopni a zobaczysz drzwi z haczykiem, w środku jest książka zawierająca dyskietkę (co robi dyskietka w roku 1912???), weź ją. Na stole obok pieca są dwie notatki, które przeglądnij. Zajrzyj do szafy - jest tam urządzenie do przeglądania zdjęć, pooglądaj kilkanaście slajdów. Obok są drugie drzwi, które prowadzą do ogrodu, w kibelku znajdziesz list. Wróć do dwóch zdjęć na ścianie. Kliknij na jeden z dwóch ptaków i z powrotem znajdziesz się w chatce.

Cottage
Dokończ czytanie pamiętnika, a następnie wyjdź z chaty.

Town
Idź cały czas prosto aż dojdziesz do łodzi, porozglądaj się dookoła i kliknij na nią.


Fetch Rock – 1912

Lighthouse
Znów jesteś w 1912 roku. Idź następująco by dojść do latarni: skręć w prawo, prosto, w lewo, prosto, w prawo i na górę po schodach. Będąc na górze idź prosto i skręć w prawo – na ścianie jest włącznik prądu, uruchom go. Następnie cofnij się: prawo, prosto, w lewo, prosto, w lewo i wejdź do chaty latarni. Na parapecie po prawej jest klucz, ale nie jest potrzebny. Przejdź na dół i wejdź do kotłowni. Zejdź ze schodów, idź krok do przodu i obróć się o 360 stopni do schodów. W lewym dolnym rogu użyj latarni by przeglądnąć świstek papieru. Obróć się w lewo i wejdź do pokoju z węglem. Skręć w prawo i kliknij na słuchawkę i kartkę papieru, która jest za nią. Odwróć się 2x w lewo i popatrz na ciemny obszar po lewej dolnej stronie. Użyj latarni – zobaczysz zawory. Wróć do kotłowni. Idź za kocioł i użyj latarni by oświetlić ten kąt, skręć w lewo, w przód i ponownie w lewo, popatrz na dźwignie. Pociągnij dźwignie w kolejności 2, 3, 1 (patrząc od lewej strony). Wróć do zaworów i przyciśnij je w kolejności: 2, 3, 1 (patrząc od góry do dołu). Nareszcie jest światło w pokoju obok. Udaj się tam. Skręć w lewo i idź schodami do góry, wejdź w rozwalone drzwi. Idź po schodach w górę aż dojdziesz do wielkiej mapy, która wisi na ścianie.

First Level of Lighthouse
Musisz zobaczyć: pudełko FRL a w nim hak, książkę FWW, pamiętnik z 1912, mapę na ścianie, dwa obrazy na lewej ścianie. Przejdź przez drzwi po prawej stronie.

Crew Room
Podejdź do przodu, obróć się w lewo. Na szafce z kubkami znajduje się lista prac i wykaz akcji. Skręć w lewo, sprawdź skrzynkę FRL. Kliknij na tkaniny po prawej stronie, odkryje się skrytka a w niej obraz statku i kartka z kodem. Spójrz na stół. Wejdź wewnątrz małych drzwi z prawej strony pieca. Popatrz na stół, wyjdź i przejdź do słuchawki obok drzwi. Wyjdź z pokoju. Idź po schodach na wyższy poziom.

Second Level of Lighthouse
Dokładnie przyglądnij się obrazowi statku i kobiety. Popatrz na kolejny obrazek leżący na biurku. Wejdź w drzwi.

Crew's Bedroom
Popatrz na obrazek na ścianie po lewej stronie, użyj latarni by go oświetlić, drugi z obrazów kryje za sobą list. Popatrz na lustro, za nim także jest liścik. Sprawdź dokładnie wszystkie szuflady. Przejdź do stołu ze skrzypcami. Spójrz na pudełko FRL i zobacz jego zawartość. Idź do regału pod oknem i przeczytaj książkę. Następnie do łóżka piętrowego i przeglądaj zdjęcia powyżej i poniżej łóżka. Pod poduszką jest list, a pod kocem książka. Idź do drzwi i poklikaj na włącznik światła. Następnie przejdź do słuchawki. Teraz wyjdź z tego pokoju i udaj się na schody.

Third Level of Lighthouse
Kliknij na wszystkie obrazy po uprzednim użyciu na nich latarni. Podejdź do drzwi po prawej. Kliknij i wklep kod. Naciśnij przyciski 12.132.434. (numeracja przycisków od lewej do prawej). Wejdź.

Drake's Room
Spójrz na wszystkie mapy, które są na ścianie. Obok jest słuchawka. Kliknij na łóżku. Przeglądnij dokładnie dwie górne szuflady. Dolna jest zablokowana. Idź w kierunku biurka i przeczytaj dziennik. Obok okna są zdjęcia dzieci. "William 18", "Catherine 24" (Director's Cut – William 19, Catherine 21). Użyj latarni na obrazie nad łóżkiem, kliknij na lewy górny róg obrazu – zobaczysz przełącznik. Kliknij na niego i dolna szuflada stanie otworem. Wewnątrz jest szkic drogi do jaskini i kartka z symbolami. Na prawo od map są drzwi do szafy. Wejdź tam i użyj latarni bo nic nie widać :) Kliknij na kurtki. Zamkiem szyfrowym zajmiemy się później. Teraz musisz wyjść z latarni (długa droga :).

Pathway to Cave
Podążaj zgodnie ze wskazówkami: w prawo, prosto, w prawo, prosto i w prawo. Zejdź na dół drabiną - stań do niej plecami. Teraz idź następująco: prosto, w lewo, 6x prosto, w lewo, 5x prosto i w lewo. Dostrzeżesz wejście do jaskini. Robi się ciekawie :)

Cave
Idź cały czas prosto, potem w prawo, prosto i w prawo i cały czas prosto, aż pojawi się mnóstwo kolorowych świateł. Właśnie przeniosłeś się w czasie do roku 2004.


Fetch Rock – 2004

Cave
Obróć się o 180 stopni i idź cały czas prosto, następnie w lewo i prosto do wyjścia. Po wyjściu skręć w prawo i idź do przodu, dojdziesz do WW2 Exhibit Building.

WW2 Exhibit Building
Dostrzeżesz teleskop, ale na razie z niego nie skorzystasz. Wejdź do budynku. Pooglądaj zdjęcia na ścianach, mapę i pokaz slajdów na ekranie projektora. Kliknij na komputer i włóż dyskietkę, którą znalazłeś w kuchni na początku gry. Naciśnij play i odsłuchaj nagrania. Przejdź do ściany, gdzie jest radio i przeczytaj plakat. Radio nie działa gdyż brakuje pokrętła. Wyjdź z pokoju. Teraz trzeba się wybrać do stoiska z biletami. W tym celu idź 7x prosto i skręć w prawo.

Ticket Boot
Popatrz na stoisko biletów. Popatrz nieco wyżej a zobaczysz kubek i różne kartki przypięte do ściany, jak zauważyłeś trzeba tu coś użyć. To coś znajduje się nieopodal. Miń kasę a znajdziesz się w obszarze doków.

Dock Area
Po lewej stronie, koło kanistrów znajduje się taka niby włócznia :) Kliknij na nią i zabierz ją ze sobą. Na podstawie anteny jest złota tabliczka z cyfrą rzymską II, którą pooglądaj. Wróć do stoiska z biletami.

Ticket Boot
Popatrz ponownie na kubek. Użyj tej włóczni na kawałku papieru w pobliżu kubka. Zdobędziesz kod: 5582 (Director's Cut – 5564). Następnie udaj się do łazienek. Od kasy obróć się w prawo, 2x prosto, w lewo, 2x prosto, w prawo i do przodu. Wejdź do damskiej toalety.

Women's Bathroom
W pobliżu papieru toaletowego jest złota tabliczka z cyfrą rzymską I. Możesz zobaczyć parę zdjęć na ścianach. Wyjdź i idź do łazienki męskiej.

Men's Bathroom
Pod umywalką jest kolejna złota tabliczka z cyfrą rzymską I. Przejdź do pisuaru z prawej strony. Przesuń pokrywę filiżanki kawy i dostaniesz monety. Wyjdź.

Teraz udaj się do stolików przy budynku "Cafe" Musisz iść: 2x prosto, w lewo i cały czas prosto. Pomiędzy stolikami jest kontener na śmieci, na jego prawej stronie jest kolejna tabliczka, tym razem z napisem IV. Udaj się do teleskopu. Włóż do niego monety. Zajrzyj do środka i przesuń kursor myszy całkowicie w lewo a dostrzeżesz tabliczkę III. Idź teraz tak jakbyś szedł do toalet tylko cały czas prosto po schodach do wejścia latarni.

Lighthouse
Kliknij na drzwi i wpisz kod: 5582 (numeracja jest od góry do dołu), (Director's Cut – przypominam, że jest to 5564). Wejdź do muzeum latarni. Rozglądnij się po wszystkich książkach, jest też kilka notatek przy kasie. Po eksploracji przejdź przez czerwoną zasłonę. Znajdziesz się w kotłowni. Idź przed siebie i na lewo a zobaczysz duży posąg latarnika – jak będziesz mu się co chwilę przyglądał to będzie ruszał dłonią i głową. Poniżej znajduje się folder z informacjami o okularach. Zajrzyj do plecaka leżącego obok – znajdziesz tam: dowód tożsamości, aparat cyfrowy, którym sobie pstrykniesz fotkę (możesz go włączyć i pooglądać inne zdjęcia), magnetofon (odsłuchaj nagranie) i dziennik. Idź dalej. Przeczytaj informacje o starych latarniach wiszące na ścianie i udaj się schodami do góry.

First Level of Lighthouse
Możesz kliknąć przycisk w oknie. Usłyszysz rozmowę. Wejdź na górę jeszcze raz.

Second Level of Lighthouse
Możesz zajrzeć do kawiarni by usłyszeć kroki. Przejdź do najwyższego poziomu latarni.

Third Level of Lighthouse
Podejdź do drzwi po prawej stronie. Zajrzyj do dziurki od klucza. Polly zada pytanie po którym kliknij po lewej stronie dziurki od klucza. Po drugim pytaniu kliknij po prawej stronie dziurki od klucza. Dostaniesz mapę. Za dzwonem jest kolejna tabliczka VI. Wejdź po drabinie do pokoju z lampami. Idź po drabinie do samej góry a następnie zejdź jeden krok w dół. Odwróć się.

Lamp Room
Porozglądaj się. Popatrz na posąg – przez jego lornetkę zauważysz tabliczkę L. Przejdź do stołu gdzie leży pozytywka ze światłem latarni. Wpisz kod klikając w odpowiedniej kolejności: 3142 (kolejność od lewej do prawej). W środku jest pokrętło i notka przedstawiająca prawidłowe ustawienie radia. Musisz się wrócić do WW2 Exhibit Building.

WW2 Exhibit Building
Po lewej stronie pomiędzy krzesłami są okulary, użyj lampy by oświetlić kąt i je zabierz. Przejdź do radia Ralf i włóż pokrętło. Zmień ustawienia pokręteł na: 01, C, Y. Użyj okularów, a zobaczysz numery: 120, 180, 020, i usłyszysz głos. Miejsc na użycie okularów jest mnóstwo – gdy usłyszysz dźwięk i okulary w ekwipunku błysną, wtedy na nie kliknij a zobaczysz ciekawe rzeczy. Tyczy się to fotografii (niektóre zdjęcia przenoszą w czasie do lokacji na nich przedstawionych), obrazów i pomieszczeń. Jak masz ochotę to na własną rękę przeszukaj wszystkie lokacje, aby je odkryć. Użyj okularów na obrazku samolotu po prawej stronie gabloty, następnie kliknij aby przejść do roku 2090.


Fetch Rock - 2090

Kitchen
Znajdujesz się w kuchni, wyjdź z pomieszczenia. Jesteś w przedpokoju. Wejdź do pokoju Corbina (wszystkie pokoje są podpisane).

Corbin Hart's Room
Po prostu przeglądnij cały pokój – jest sporo rzeczy do pooglądania. Koło drzwi jest gablotka z figurami – figurka statek kryje klucz, zabierz go. Wyjdź (klikając na przycisk przy drzwiach) i idź do pokoju Ivana.

Ivan Krozt's Room
Tak samo jak poprzednio, zobacz co tylko się da. Na łóżku pod gazetami leży pilot, weź go. Po lewej stoi mały robocik, którego niedługo użyjemy. Możesz także wejść do pokoju Vimela, ale nie musisz. Wyjdź i idź do pokoju Mitsuyo.

Mitsuyo Taku's Room
Najważniejsze to przeczytać jej PDA (zobaczysz kod 391865) i zabrać taśmę filmową leżącą na łóżku.

Wyjdź i idź dalej korytarzem aż dojdziesz do projektora z napisem D.E.O.S. Jak zauważyłeś można iść do drzwi na wprost a także skręcić w lewo bądź w prawo. Idź najpierw na wprost, użyj klucza przed drzwiami i wejdź do sali komputerowej.

Computer Room
Na ekranie komputera pojawi się ten sam wzór, jak w jaskini pod latarnią morską w 1912 roku. Wyjdź z pokoju i na skrzyżowaniu idź w lewo. Znajdziesz się w centrum medycznym.

Medical Centre
Podejdź trochę do przodu i zobacz za zasłonę, użyj gogli a zobaczysz na łóżku 00:05 20/04/90. Wyjdź z pomieszczenia i idź cały czas prosto aż wejdziesz do magazynu.

Store Room
Podejdź do żółtej maszyny i wpisz kod: 391865. Otrzymasz XI-light. Możesz przeszukać szyb wentylacyjny jak chcesz :) Trochę jest tam chodzenia. Jeśli Ci się nie chce to wróć do kuchni.

Kitchen
Podejdź do biurka z fioletowym balonem (chyba to balon, chociaż nie jestem tego pewny zwłaszcza, że to rok 2090 :). Użyj nowego przedmiotu i kliknij na filiżankę, teraz użyj taśmy filmowej by zdjąć odcisk palca. Wróć do pokoju Mitsuyo.

Mitsuyo Taku's Room
Podejdź do biurka po lewej, jest tam skaner – włóż do niego folię z odciskami palców. Kliknij przycisk strzałki w prawo, znajdujący się w lewym dolnym rogu, aby zmienić osobę. Wtedy będziesz mógł usłyszeć więcej głosów. Idź do kuchni i kliknij na zdjęcie samolotu po uprzednim użyciu okularów by ponownie znaleźć się w WW2 w 2004.

Fetch Rock - 2004
Teraz udaj się do latarni na pierwsze piętro (tam gdzie w oknie mogłeś oglądać rozmowę) i spójrz na zdjęcie przedstawiające kuchnię z 1912 roku, użyj okularów i przenieś się w czasie do kuchni.

Fetch Rock – 1912
Jesteś w kuchni. Wyjdź i spójrz na książkę „1912” leżącą pod mapą na biurku na korytarzu, użyj okularów i wyczytaj X 160, 140, 090. Idź wyżej do Drake's Room, otwórz go znanym kodem: 12,132,434. Podejdź do szafki, użyj latarni i wpisz kod: R 3782 (Director’s Cut – P 3784) kliknij na obrazek przedstawiający trawę i użyj okularów, aby przenieś się do zamierzchłych czasów do roku 2090 pne.

Fetch Rock – 2090 pne
Odwróć się w prawo, 3x prosto, w prawo, w przód, w lewo, spójrz na jaja i użyj gogli – zobaczysz pierwszy symbol. Idź 3x prosto a na kamieniu zobaczysz nowoczesną technologię w postaci chipu (co on tu robi ???), 2x prosto, w lewo, 3x prosto i 2x w lewo – teraz popatrz na kamienie na samej górze skały – znajduje się tam dyskietka, którą zabierz. Wróć się do teleportu (jest na początku przy trawach – nim tu właśnie przyszedłeś).

Fetch Rock – 1912
Jesteś ponownie w pokoju Drake'a, Wyjdź z pokoju i idź po drabinie do góry, popatrz na wielką lampę i użyj okularów – to drugi symbol. Teraz idź do Crew's Bedroom (na drugim piętrze latarni). Popatrz na biurko po lewej stronie i do pudełka FRL – kliknij na zdjęcie z butelką, użyj okularów a przeniesiesz się do 2004 roku.

Fetch Rock – 2004
Znajdujesz się na drugim piętrze latarni, idź do budynku WW2 celem włożenia znalezionej dyskietki do komputera. Dowiesz się jak uruchomić robota. Idź do jaskini (jest wypełniona wodą) użyj okularów – zobaczysz na tafli wody trzeci symbol. Wróć się z powrotem do latarni i idź do pomieszczenia z tym ruchomym posągiem (tam gdzie robiłeś sobie fotki aparatem), obok niego po lewej stronie jest zdjęcie Boiler Room z roku 1912, użyj na nim okularów i przenieś się do 1912 roku.

Fetch Rock – 1912
Idź za kocioł (na samym początku gry tam szedłeś żeby go uruchomić). Podejdź do dźwigni, które wciskałeś kombinacją 2,3,1 i obróć się o 180 stopni, na ścianie użyj gogli by przenieść się do 2090 roku.

Fetch Rock – 2090
Wszędzie jest woda, obróć się w prawo, w przód, w lewo, 2x prosto, w prawo, w przód, w lewo, 2x w przód, w prawo i prosto, aż zobaczysz czerwony tunel. Idź korytarzem do drabiny i zejdź nią w dół. W skrzyni na środku jest laserowy wkrętak – weź go. Obok skrzyni jest zejście na dół do windy. Idź cały czas prosto aż przejdziesz przez dwie pary drzwi. Na końcu skręć w prawo i popatrz na szyb wentylacyjny – użyj laserowego wkrętaka, aby odkręcić śruby. Użyj lampy i wejdź do szyby wentylacyjnego, który miałeś okazję wcześniej zwiedzić (jeśli chciałeś :) Dojdź nim do Store Room (pokój gdzie na żółtej maszynie wpisywałeś kod i gdzie zdobyłeś XI-light) Stamtąd idź do do pokoju Ivana.

Ivan's Room
Idź do robota. Za pomocą pilota naciśnij przyciski w odpowiedniej kolejności: różowy, zielony, czerwony, niebieski i pomarańczowy – zauważysz czwarty symbol. Teraz musisz znów przenieść się do 2090 roku pne (idź do kuchni – zdjęcie samolotu, jesteś w 2004 roku; do latarni na pierwsze piętro i kliknij na obraz z kuchnią, jesteś w roku 1912; do pokoju Drake Room, do szafy, kliknij na zdjęcie trawy i gotowe :)

Fetch Rock 2090 pne
Odwróć się w prawo, 3x do przodu, w prawo, do przodu, w lewo, 2x prosto, w prawo, 2x prosto, w lewo, 2x prosto, w prawo i prosto aż dojdziesz do drewnianych palów. Użyj okularów na każdych poza wejściowymi a zobaczysz numery: 180 110 150. Kliknij na kamień leżący u podstaw górnych palów a zobaczysz Z. Teraz idź do kamieni na górze, popatrz na nie (tam gdzie zebrałeś dyskietkę) od nich wróć się w stronę namiotów 2x do przodu i w lewo a zobaczysz wejście do jaskini. Wejdź głębiej i skręć w prawo, idź całkowicie do przodu i skręć ponownie w prawo, dojdziesz do tajemniczego urządzenia. Otwórz właz a Twoim oczom ukaże się nowoczesny komputer. Wpisz odpowiednio (patrząc z góry na dół): 00:05 20/04/90 Podaj trzy współrzędne: X "160 140 090", Y "120 180 020", Z "180 110 150" Ustaw ikony:



Następnie kliknij strzałkę do przodu i koniec gry :)

Autor solucji: Koniarek