Sfinx

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

W emulatorze DOSBox zwiększ ilość cykli do 8000 używając klawiszy Ctrl+F12.

W czasie gry wychodź z niej czasem całkiem, bo tylko wtedy gra zapisuje aktualny stan.

Kliknij w wentylator i poczekaj aż zapadnie ciemność.
Kliknij w żaluzje po lewej.
Weź cukierek obok okna i wyjdź z pokoju.
Użyj cukierka na lewych drzwiach z przodu a wyjdzie Andzia.
Połóż papierek na wycieraczce drugich drzwi.
Użyj zsypu.
Na podwórku weź kota Andzią.
Weź butelkę Wackiem.
Weź sznurek i parówki z trzepaka Andzią.
Przejdź na boisko w lewo.
Użyj sznurka z parówkami na psie.
Kiedy będzie przywiązany do słupka użyj na psie parówek.
Kiedy jeden chłopiec stanie na drugim wespnij się na tego dolnego.
Weź dziurawą piłkę po prawej na dole.
Rozmawiaj z Profesorem do wyczerpania dialogów.
Wacek: weź zestaw projekcyjny z podłogi i użyj go na stojaku.
Użyj planszy, aby zobaczyć projekcję.
Porozmawiaj z Profesorem, wyjdź na podwórko.
Kliknij w znak "Przejścia nie ma", aby przejść na ulicę.
Wejdź do wulkanizacji.
Tam Andzią zabierz receptę z drzwi i porozmawiaj z wulkanizatorem.
Wyjdź na ulicę, idź do przodu w kierunku dzwonnicy i wejdź do sklepu po prawej.
Andzią użyj kota na szczurze kiedy pojawi się pod tabliczką "guma do żucia".
Kiedy szczur pokaże białą flagę zabierz szczura Wackiem.
Wyjdź na ulicę u dołu ekranu.
Kliknij w reklamę oczu, aby przenieść się do optyka - jednak gdzieś wyszedł.
Wyjdź dołem na ulicę, użyj lustra, aby wrócić przed wulkanizatora.
Tam idź w prawo przed szpital i dalej rzeźbą do muszli koncertowej.
Wackiem użyj szczura na brzegu sceny, a koncert się zakończy.
Wróć do optyka i Andzią użyj recepty na drzwiach optyka.
Idź do wulkanizatora, daj mu okulary i piłkę - potrzebujesz jeszcze szczypce.
Idź przed optyka i użyj kota na mysiej dziurze.
Kliknij na prawo od skrzynki pocztowej, aby przejść przed dentystę.
Wejdź do dentysty, Wackiem spróbuj zabrać szczypce.
Użyj stojącego tam etanolu na szklance obok dentystki, weź szczypce i wyjdź.
Idź do wulkanizatora i daj mu szczypce.
Weź od niego naprawioną piłkę i dziurę Y.
Weź też Wackiem z ziemi wycinak.
Wyjdź, zabierz perski dywan.
Idź na podwórko - obok perskiej dziewczyny w lewo.
Użyj dywanu na trzepaku.
Idź w lewo na boisko, daj zielonemu chłopakowi naprawioną piłkę, weź rakietę.
Przejdź do trzepaka i użyj rakiety, aby wytrzepać dywan.
Weź dywan i oddaj perskiej dziewczynie.
Pocałuj dziewczynę, a zmieni się w żabę.
Andzią idź przed optyka i weź kota.
Wróć na ulicę i idź na stację benzynową.
Wacek bierze lejek po prawej z ulicy.
Kiedy odjedzie auto Andzia używa kota na pracowniku stacji benzynowej - tym sposobem Wacek ląduje w szpitalu.
Weź rękę z kosza.
Uderz w kardiograf i połóż się na łóżku.
Przyjdzie pielęgniarka i stwierdzi zgon.
Andzia: ze stacji benzynowej idź na cmentarz.
Idź do sklepu i weź kaszankę.
Wróć na cmentarz i daj kaszankę wampirowi, a odleci.
Kliknij w trumnę - jest zabita gwoździami.
Weź po prawej z grobu kolejną dziurę (świecącą kulkę).
Idź na złomowisko przez stację benzynową.
Tam weź kolejną dziurę-kulkę i porozmawiaj z dźwigowym, a przerzuci magnes.
Idź na cmentarz a Wacek zostanie uwolniony.
Idź do dzwonnicy i obok niej poza miasto.
Klikaj w Giza aż dojdziecie do stracha na wróble.
Zabierz kapelusz i wróć do miasta.
Idź przed optyka i odłóż kota obok dziury.
Porozmawiaj z portierem hotelowym, a wpuści was do środka.
W hotelu oddajcie barmanowi wszystkie dziury-kulki.
Idź obok Persjanki i zabierz żabę.
Idź obok hotelu i kliknij w ul. Fabryczną.
Tam użyj przecinaka na rynnie, a następnie lejka na rynnie.
Idź ulicą nad rzekę.
Wackiem zabierz szelki.
Użyj kapelusza na stawie, aby napełnić go toksyczną wodą.
Idź przed optyka i tam do magistratu.
Użyj żaby na Pani K., a ucieknie z wrzaskiem.
Wyjdź.
Wackiem otwórz pokrywę kanału i użyj szelek na słupie lampy, aby wyskoczyć i zdobyć klosz lampy.
Idź przed hotel i użyj klosza na koszu na śmieci.
Idź w dół na ulicę i daj żarówkę mechanikowi.
Andzią idź do sklepu i weź znak "guma do żucia".
Kiedy wyjdziesz ze sklepu Wackiem weź miód z kosza na śmieci (ula).
Idź przed szpital i postaw kapelusz z kwasem na trawie pod skrzynką bezpiecznikową.
Do kapelusza wrzuć cynę.
Na skrzynce powieś napis "guma do żucia".
Wyjdź na ulicę i wróć przed szpital.
Po scence z pluciem gumą zabierz baloniki.
Idź do dentysty.
Tam Wackiem użyj miodu na plakacie na drzwiach tworząc kopertę.
Użyj koperty na kocie przed optykiem.
Kopertę z kotem w środku wrzuć do skrzynki pocztowej.
Wyjdź i wejdź z powrotem przed optyka - listonosz nie weźmie listu bo jest za ciężki.
Użyj na kopercie baloników i ponownie wrzuć do skrzynki.
Tym razem listonosz zabrał list.
Idź do hotelu.
Wackiem zabierz kota.
Użyj przycisku przy windzie i wejdź do niej.
W windzie Andzią użyj pilniczka na przycisku 6.
Włóż przycisk na swoje miejsce.
Wackiem naciśnij guzik 9.
Kiedy zobaczysz niebo użyj kota na chmurze gradowej.
Andzią weź kota i kostki lodu.
Idź przed dentystę i użyj kota na wiadrze z farbą malarza.
Zabierz sito Wackiem i wejdź do dentysty.
Użyj lodu na szklance dentystki, a kiedy pojawi się plaża Andzią weź żarówkę.
Daj żarówkę mechanikowi, ale znowu jest spalona.
Idź na podwórko i pod trzepakiem zabierz piach Andzią - automatycznie przesiejecie piasek.
Zabierz drobny piasek i daj mechanikowi, a otrzymasz klepsydrę.
Klepsydrę daj Profesorowi (drzwi po lewej od trzepaka).
Idź przed hotel.
Andzią zabierz centymetr z reklamy.
Idź do magistratu i zabierz plan miasta z biurka wystraszonej wcześniej urzędniczki.
Daj plan miasta i centymetr Profesorowi.
Wackiem zabierz znak drogowy przed zakładem mechanika oraz żabę z magistratu.
U wulkanizatora Wackiem zabierz dętkę.
Andzią zabierz kota sprzed dentysty.
Idź przed bar mleczny gdzie użyłeś lejka (ul. Fabryczna), użyj dętki na lejku, a pracownicy wyjdą z fabryki.
Idź nad staw ulicą - woda znikła.
Użyj znaku drogowego na piasku.
A po wybudowaniu piramidy użyj kota na "dobre miejsce na piramidę", a położy się jak sfinks.
Idź do hotelu i obok szafy grającej kliknij w gniazdko 380V.
Kulki barmana zlepią się w jedną czarną.
Weź czarną kulkę od barmana i użyj jej na szczycie piramidy.
Idź do baru mlecznego.
Tam użyj żaby na oszuście i zabierz ufoludka.
Po lewej z okienka zabierz talerz latający.
Użyj talerza na grzbiecie kota.
Użyj ufoludka na talerzu.
KONIEC

Autor solucji: adam