DreamWeb

Poniższa solucja została sprawdzona i wszystko działa poprawnie.

Ogólne wskazówki
Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że w grze możemy podnieść i używać wiele przedmiotów, które niekoniecznie muszą mieć jakikolwiek związek z postępem fabuły.

Pewne trudności może sprawić orientacja w inwentarzu. Otóż niektóre przedmioty, takie jak portfel, można otworzyć by wyciągnąć zeń np. kartę kredytową. Robimy to wchodząc do inwentarza (klikając LPM na sylwetkę bohatera po lewej stronie), znajdujemy tam portfel, na którym klikamy PPM, żeby pokazała się nam jego zawartość.
Pamiętajcie, że w celu użycia takiego przedmiotu w przedmiocie (np. karty w portfelu) należy najpierw taką kartę wyciągnąć z portfela i wrzucić do jednego ze slotów w inwentarzu.
Inaczej też niż w innych grach tego typu zaprojektowano interakcję z otoczeniem. Kontynuując przykład, chcąc przejechać kartą po skanerze należy kliknąć LPM na skanerze, LPM na „use” a następnie dopiero kliknąć LPM na karcie w inwentarzu. Kłopotliwe, wiem.

Nie należy zapominać też o tym, że chcąc podnieść przedmiot należy kliknąć LPM na jego podobiznę, która nam się pojawia po naciśnięciu LPM na tymże…
Jeśli chcesz wyrzucić do kosza jakiś przedmiot z inwentarza musisz najpierw kliknąć w jakikolwiek obiekt znajdujący się na planszy.

Konsole akceptują następujące komendy:
>LOGON (xxx) – loguje użytkownika (xxx).
>LIST – odpowiednik dosowego dir – lista dostępnych folderów i plików.
>LIST (xxx) – pozwala uzyskać listę folderów i plików dla folderu (xxx)
>READ (xxx) – pozwala odczytać plik (xxx)
>EXIT – wyjście z konsoli

Eden’s House
Po obudzeniu się porozmawiaj z Eden, rozejrzyj się po pokoju i zabierz portfel (wallet) z biurka (leży na lewo od komputera).
Idź do salonu (drzwi na prawo) otwórz mikrofalówkę (micro cooker) i zabierz z niej klucz (key).
Wyżej na stoliku leży Cartridge (Sartain Industries), podnieś go.

Jeżeli wszystkie niezbędne przedmioty masz już w inwentarzu, możesz iść do windy, (drzwi po prawej stronie w salonie).
Z windy korzystamy za pomocą kontrolek (lift control), są one umieszczone na jednej ze ścian.
Znajdziesz się w garażu, musisz z niego zabrać klucz francuski (wrench) oraz śrubokręt (screwdriver).

Kiedy znajdziesz się na ulicy (drzwi na dole), opuść lokację (idź w lewo).
Pojawi się lista dostępnych miejsc do odwiedzenia.
Póki co, oprócz domu Eden dostępne są tylko dwie: twój dom oraz bar Sparky’ego.
Kolejność ich wyboru jest dowolna.

Your Flat
Wyjdź z windy, idź o ekran do góry, twoje drzwi są po lewej stronie, kliknij na klawiaturę (keypad) obok nich i wprowadź kod (5106), znajduje się on na papierku (list) w twoim portfelu (wallet).
Zabierz nóż (knife), leży on na łóżku obok szybkiego dania (food tray).
Na lewo od klawiatury (keyboard) leży czerwony cartridge, podnieś go i umieść w stacji (interface) po lewej stronie ekranu.

Następnie użyj konsoli (Network screen) wpisując następujące komendy:
>LOGON RYAN
w miejsce hasła możesz wpisać cokolwiek.
>LIST CARTRIDGE
>READ PRIVATE
>EXIT
To wszystko, wracasz na ulicę.

Sparky’s Bar
Zanim wejdziesz do baru pozbaw nieprzytomnego kamrata jednej z butelek (bottle), które obok niego leżą i wejdź do środka, drzwi są za szyldem.
Wewnątrz porozmawiaj ze Sparkim poczym wyciągnij kartę (Cashcard) z portfela i użyj jej na skanerze (Card Scanner).
Porozmawiaj z osiłkiem siedzącym przy barze (Man), a pojawi się nowa lokacja.

Louis's Flat
Obejżyj scenkę – świetnie, potrzebujesz nowych butów.
Idź ekran w lewo, potem w dół, mieszkanie Louisa znajduje się po lewej stronie.
Użyj klawiatury (keypad), kod do mieszkania Louisa to (5238).
Wejdź do środka, pogadaj z Louisem. Na prawo od siedzącego na sedesie Louisa znajdziesz buty (Trainer), musisz je założyć (w inwentarzu prawa PPM – 2x, bo 2 buty).
Cofnij się, otwórz stolik (unit), na którym leży mikrofalówka (micro cooker) i zabierz z niego kartę członkowską klubu bilardowego (card).
Wejdź do inwentarza i kliknij PPM na nowo zdobytej karcie.
Poznasz adres klubu bilardowego (pool club)

Pool Hall
Idź ekran w prawo, użyj karty (card) na czytniku (reader), nie rozpozna twoich odcisków palców.
Porozmawiaj z cieciem (Assistant) siedzącym po prawej stronie ekranu i sprawa załatwiona, ponownie użyj karty na czytniku i wejdź do środka.
Wewnątrz porozmawiaj z barmanem (bartender), uprzedzi szefa o twojej wizycie i poda kod dostępu do biura.
Idź dwa ekrany w lewo i użyj klawiatury (keypad) kod to 5222.
Porozmawiaj z Panem Silvermanem, użyj zielonej karty na skanerze (card scanner) i weź pistolet (gun) z biurka.
Wychodzisz z lokacji.

Regency Hotel
Wejdź do środka, porozmawiaj z recepcjonistką (receptionist), przejedź kartą (cashcard) po skanerze (card scanner) i zabierz kartę (keycard) (pojawia się ona na skanerze, zaraz po tym jak użyjesz na nim karty).
Idź na górę do windy. Użyj konsoli (pad), wejdź do windy, użyj karty (keycard) na kontrolkach (controls).
Wyjdź z windy, idź ekran w lewo, a potem na dół – na końcu korytarza znajduje się sprzęt przeciwpożarowy (fireunit), zabierz z niego toporek (axe).
Wróć do windy użyj noża na konsoli (controls), odsłaniając kabel (wire), przetnij go nożem, a następnie użyj uchwytu (handle) po prawej.
Znajdziesz się na dachu windy. ZAPISZ GRĘ.
Użyj toporka (axe) na drzwiach (lift doors) i wejdź do środka.

Rozpoczyna się pierwszy element zręcznościowy.

Kiedy tylko gra ci na to pozwoli, wejdź do inwentarza, kliknij PPM na toporek (axe) oraz użyj (use).
Analogicznie potem musisz użyć pistoletu (gun).
Skoro osiłków mamy już z głowy, pora na danie główne.
Idziesz ekran w lewo i w dół. Obejrzyj scenkę i podobnie jak wyżej użyj pistoletu.

The Dreamweb
Porozmawiaj ze strażnikiem (Keeper)
Idź dwa ekrany w dół, zabierz kryształ (crystal), leży między winoroślami (vines), następnie idź ekran w prawo i użyj pierwszych kamiennych drzwi u dołu.
Użyj klucza znalezionego w mikrofalówce (micro cooker) w domu Eden na drzwiczkach (plinth).
Wyrzuci cię gdzieś na śmietniku, niczego tam nie musisz robić, zatem opuszczamy lokację.

Your Flat
Wejdź do domu (kod 5106), użyj konsoli wpisując następujące komendy:
>LIST
>LIST NEWSNET
>READ TVSPECIAL
>EXIT
Pojawi się nam nowa lokacja.

Channel 6 Studios
Idź w trzy ekrany w prawo, możesz po drodze porozmawiać z żołnierzem jeśli chcesz, ale i tak cię nie wpuści.
Potem w dół aż dojdziesz na tyły (back of the TV studio), jeszcze jeden ekran w lewo.
Porozmawiaj z cieciem (old Man), a kiedy ten cię nie wpuści, użyj pistoletu (gun).
Użyj panelu (control panel) w kanciapie denata i idź w lewo, a potem do góry do studia.

Wewnątrz zabierz broszurkę (brochure) z biurka oraz przepustkę (passcard), która jest pod nią.
Idź w lewo i użyj przepustki na zamku (door lock) przy drzwiach u dołu ekranu aby dostać się do schowka.
Wewnątrz znajdź bezpieczniki (fusebox) – są po prawej stronie, użyj na nich śrubokrętu (screwdriver) i zabierz bezpiecznik (fuse) (jest bardzo mały).

Idź dwa ekrany w prawo i idź do pomieszczenia u góry ekranu, w środku po lewej stronie leży drabina (ladder) – użyj jej.
Znajdziesz się na rusztowaniu ponad planem.
Użyj kontrolek (winch controls), zamień bezpieczniki (fuse) i użyj kontrolek.

The Dreamweb
Podobnie jak ostatnim razem; rozmawiamy ze strażnikiem, idziemy w dół korytarzem o dwa ekrany, w lewo i wybieramy drzwi po prawej stronie.
Ponownie używasz klucza na drzwiczkach (plinth).

Your Flat
Włóż do interfejsu czerwony cartridge, który zabrałeś od Eden (na początku gry), użyj monitora (network screen) i wpisz następujące komendy:

>LIST
>LIST CARTRIDGE
>READ MEETING
>READ CODE
>EXIT
Niedobrze, nie podano adresu…

Eden House
Na klawiaturze (keypad) pod drzwiami Eden wprowadź kod (2865).
Obok windy znajduje się przycisk (button), naciśnij go, w windzie skorzystaj z (lift controls), aby wyjechać na górę.
Idź do łazienki na dole, porozmawiaj z Eden, następnie idź do sypialni, w której zaczynałeś grę i podnieś z łóżka pamiętnik (organiser) leży na łóżku obok purpurowej koszuli.
Naciśnij klawisz ‘n’ kilka razy, a pojawi się nowa lokacja.
Wyjdź na zewnątrz i udaj się do Sartain Industries.

Sartain Industries
Użyj klawiatury (keypad), wprowadź kod (7833), w środku użyj pistoletu, aby zniszczyć komputer (computer), idź w lewo do windy.
W windzie użyj kontolek (lift controls).

Element zręcznościowy. ZAPISZ GRĘ.

Wychodząc z winy natkniesz się na bramkarzy, w tych okolicznościach broń nie zda się na wiele, trzeba skorzystać z pomocy magicznych artefaktów.
Kiedy gra ci na to pozwoli użyj kryształu (crystal), to załatwi sprawę.

Idź w dół, otwórz walizkę leżącą na podłodze, zabierz z niej dokumenty (papers) i przeczytaj je (pojawi się nowa lokacja), idź w prawo i schodami do góry, aż znajdziesz się na dachu.

Element zręcznościowy.

Idź w lewo i użyj pistoletu.

Dreamweb
To samo, tyle że tym razem idziemy korytarzem w dół tylko o jeden ekran i wybieramy pierwsze drzwi po prawej stronie.

Car park
Idź w lewo i zabierz przecinak (Wire Cutters) z paki pickupa.
Następnie wyjdź z lokacji (dwa ekrany w górę).

Kaplica (chaple’s house)
Użyj muru (wespnij się na niego), idź w dół i poszukaj szmaragdowo niebieskiego cartridge’a (leży w niebieskiej kałuży, ale jest nieco jaśniejszy więc się odcina).
Wracasz tą samą drogą. Wychodzisz tą samą drogą.

Your Flat
Użyj niebieskiego cartridge’a na interfejsie (interface), użyj monitora (Network screen) i wpisz następujące komendy:
>LOGON BECKETT
>cokolwiek
>LIST CARTRIDGE
>READ BRIEF
>EXIT

Pojawi się nowa lokacja, wracasz na ulicę…

The Boathouse
Weź jedną z barierek przy schodach (railing), podejdź do rury (pipe) i użyj na niej butelki (bottle) – tym samym napełniając ją wodą.
Przejdź ekran w prawo i użyj barierki (railing) na płycie (junction box), a następnie wylej na to wodę z butelki.
Obejrzyj scenkę i idź w prawo (hole In the baclony) i wejdź przez okno (hole In window).
Porozmawiaj z konającą Underwood po czym użyj pistoletu.

Dreamweb
Tutaj nic się nie zmienia, rozmawiasz ze strażnikiem, idziesz dwa ekrany w dół i wybierasz drugie drzwi po lewej stronie.

Ruined Church
Używasz przecinaka (wire cutters) na bramie kościoła (gate) i idziesz na dół do drzwi.
Zabierz rękę (hand) martwemu mnichowi (Romains), idź niżej, otwórz pudełko (box) wybierz z niego cztery wafle... (w inwentarzu możesz wyrzucić przecinak, poręcz, cartridge, butelkę, nóż, śrubokręt, kartę, klucz, broszurę, dokumenty, bezpiecznik, przepustkę, karty – musisz jednak najpierw dotknąć jakiegoś przedmiotu na planszy, aby móc przerzucać przedmioty z inwentarza do kosza), zabierz (cloth) z ołtarza, a we wgłębieniu połóż rękę.
Następnie zabierz z niego świeczniki (candlestick), przesuń go i wejdź do sekretnego przejścia.
Wewnątrz zabierz z urny (jar) kamień (jem) i przesuń wieko sarkofagu, aby wziąć następne dwa (gem), sztylet (dagger) oraz kamień (rock).
Widzisz wzór na podłodze przypominający wzór ścianki z kostki do gry? Umieść w niej gemy, a otworzy się przejście, przejdź przez nie i zabierz z podłogi jeszcze dwa kamienie (rock).
Idź w dół o ekran, przejściem na prawo i podnieś stamtąd jeszcze jeden kamień (rock).
Wróć się i idź korytarzem do góry aż dojdziesz do innego posągu (statue), użyj go i naciśnij purpurowy kryształ.
Idź na dół, a zobaczysz, że brama otworzyła się.
Idź w lewo dwa ekrany i podnieś kolejny kamień (rock).
Idź o ekran w górę, zobaczysz wózek (cart), powyżej niego leży jeszcze jeden kamień, który też trzeba podnieść.
Idź w lewo o jeden ekran i zabierz stamtąd jeszcze dwa kamienie.
Wróć do wózka i umieść w nim wszystkie zebrane kamienie, następnie popchnij go, żeby zrobił wyrwę w ścianie, oto wyjście, przejdź przez nie.
Znajdziesz się na skrzyżowaniu korytarzy, idź w lewo i w dół po schodkach.
Nic tutaj nie zrobisz, wyjdź małym przejściem po prawej stronie, a wyjdziesz gdzieś na zapomnianej stacji metra.

Metro
Idź w lewo, do góry dwa ekrany, a zobaczysz dziurę w murze po lewej stronie.
ZAPISZ GRĘ.
Przejdź przez nią i posłuchaj monologu Becketta.

Element zręcznościowy.

Kiedy tylko skończy nie wyciągaj broni tylko szybko wyjdź tą samą drogą, którą przyszedłeś.

KONIEC

Autor solucji: mosheh