Curse of Enchantia

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

Oznaczenie ikonek z akcjami:
1. Inwentarz
2. Weź
3. Użyj
3.1. Otwórz
3.2. Włóż
3.3. Popchnij/Pociągnij
3.4. Zjedz
3.5. Ubierz/Użyj na sobie
3.6. Rzucaj
3.7. Daj
3.8. Połącz
4. Spójrz
5. Rozmawiaj/Powiedz
6. Atakuj
7. Skacz
8. Save/Load
9. Dźwięk
10. Punkty

Ucieczka z więzienia
Wisząc do góry nogami zawołaj pomocy.
Przyjdzie strażnik zostawiając po sobie klucz, weź go i użyj na kajdanach.
Kiedy się uwolnisz podejdź do ściany obok prawego filaru i popchnij ją, a odkryjesz wnękę.
Z niej zabierz spinacz.
Otwórz spinaczem drzwi i wyjdź.
W drugim pomieszczeniu weź akwarium (okrągłe).
Idź cały czas w lewo aż do następnych drzwi.

Pod wodą
Pod wodą ubierz akwarium.
Uwolnij rybkę zza krat i idź za nią w lewo, upuści ona muszelkę, którą zabierz z piasku.
Na lewo od czaszki leżącej na ziemi jest brązowa plama na piasku, przeszukaj ją a znajdziesz robaka.
Za dużym kamieniem w prawym dolnym rogu znajdziesz monetę.
Idź do sklepu i rybie daj robaka a uzupełnisz zapas tlenu.
Idź w lewo i przed węgorzami elektrycznymi daj muszelkę żółwiowi, a przewiezie cię na drugą stronę węgorzy.
Przeszukaj wodorosty na ziemi a znajdziesz patyk elektryczny.
Idź w lewo i kiedy zaatakuje cię rekin zaatakuj go kijem elektrycznym.
Dalej w lewo - muszla - kiedy będzie zamknięta skocz na nią, aby ją przeskoczyć.
Dalej dojdziesz do korka.
Użyj na nim kija elektrycznego (przy pomocy opcji insert - karta do slotu).

Jaskinie
Podejdź do dużego kamienia w ścianie - znajdziesz przy nim wodorosty.
Na lewo od niego na ścianie jest przycisk - naciśnij go i wyjdź.

Mapka rozmieszczenia pomieszczeń:



Chodząc po komnatach zbieraj wszystkie kamienie z ziemi.
Jeśli zobaczysz monetę na ziemi podnieś ją (prawdopodobnie leży w losowym miejscu).
Idź do kamieniarza z pełnym inwentarzem i daj mu wszystkie zebrane kamienie.
W jego pomieszczeniu na ścianie widać ile jeszcze musisz mu dostarczyć kamieni, uzupełnij więc zapas i zanieś mu.
Kiedy dostarczysz mu odpowiednią ilość da ci sznurek.
Idź do pomieszczenia z TV, zabierz telewizor z ziemi.
Idź do pomieszczenia z deską.
Weź deskę i przy pomocy opcji (klocki lego) użyj jej na wielkim kamieniu).
Rzuć telewizorem w przeciwną stronę deski a znajdziesz się wyżej, zabierz magnes.
Idź do pokoju gdzie leżał monitor, połącz sznurek z magnesem i wrzuć go do dziury w ścianie, aby zdobyć szpulkę.
Idź przed pomieszczenie kamieniarza gdzie fruwa potwór.
Rozciągnij sznurek ze szpulki pomiędzy uchwytami.
Po przejściu potwora zabierz błoto.
Idź do pomieszczenia z 4 dziurami (na mojej mapce "gałązka").
Zaglądaj do każdej z nich aż w końcu znajdziesz gałązkę, którą zabierasz.
Idź do studni i wrzuć do niej monetę, po ukazaniu się życzeń wybierz kask opcją zabierz.
Idź przed spadające kamienie, załóż kask i przejdź przez nie.
W następnej komnacie w inwentarzu połącz wodorosty z błotem i gałązką, wskocz do wiadra i załóż błotną maskę.

Miasto
Idź na północ.
Po ataku złodzieja zabierz miecz i zaatakuj leżącego złodzieja.
Zabierz pieniądze.
Idź na północ, w miasteczku znowu na północ i jeszcze raz na północ przy fontannie.
Wejdź do Mage's Shop i daj mu pieniądze.

Klif
ZAPISUJ TU CZĘSTO STAN GRY.
Idź w prawo i popchnij kamień.
Skocz na kamień, aby przeskoczyć dziurę.
Idź w prawo powoli, aby uniknąć spadającego kamienia.
Dalej w prawo, zabierz czerwone rękawiczki, dalej w prawo.
Przy guzikach naciśnij 1, 2, 4 aby utworzyć kładkę.
W prawo, weź linę.
Stań za niebieskim potworem i załóż rękawiczki, aby go zrzucić (ucieknij w lewo przed kamieniami).
Po lawinie kamieni wejdź do alkowy i zabierz tam kamyczek.
Zaczekaj na lawinę i w prawo do następnej alkowy.
Idź w prawo a zobaczysz duży kamień, po lewej od niego ubierz kamyczek z alkowy, aby zabrać większy, spadający cyklicznie kamień.
Nowym kamieniem rzuć w ogromny głaz.
W prawo, przy krawędzi rzuć linę i wskocz na nią, aby przejść.
Idź w prawo dopóki nie zobaczysz u góry ekranu fragmentu dużego głazu - powoli uniknij jego spadnięcia.
Idź w prawo do końca, przeczytaj napisy na ścianie.
Wróć do alkowy po lewej i powiedz "Open Sesame!".
Wewnątrz do ptaka powiedz "Hi!".

Miasto
Wyjdź z pokoiku, idź w prawo do fontanny.
Idź w górę i wejdź do Mage's shop.
Daj mu pieniądze a zmieni twój wygląd.
Wyjdź ze sklepu, idź w dół.
Obok fontanny w lewo i cały czas w lewo aż do górskiego krajobrazu.

Tajemniczy ląd
Weź włos z kupki po lewej.
Idź w lewo i przed wulkanem weź tackę.
Wróć do muzyków i idź w dół.
Idź w prawo i wsadź włos do dużego nosa.
Po prawej weź pióro i znaczek z kupki u dołu.
Kupkę skarpetek obejdź dookoła i od tyłu weź jedną skarpetkę.
Idź w dół schodami.
Weź pilota, i idź w górę do statku.
Po lewej od statku weź kasetę.
Idź na prawo i użyj skarpetki na kupie złotych monet.
Wróć przed robota i zaatakuj go skarpetą z monetami.
Wejdź do statku, podejdź w lewy dolny róg i weź deskę.
Na piasku jest taki jakby mały krzyżyk - w tym miejscu musisz wyrzucić deskę - położy się poziomo.
Weź drugą deskę i odrzuć ją na środku poprzedniej.
Przejdź przez mostek i zabierz złotą szmatkę.
Wyjdź ze statku.
Idź w lewy-dół od statku, aby wrócić do muzyków.
Obok kupy kopert weź list.
Użyj na nim znaczka i wrzuć do skrzynki.
Obok muzyków włóż kasetę do konsoli i użyj pilota, aby nagrać muzykę (ikonka używania na pilot).
Idź w dół, daj kasetę facetowi z magnetofonem a otrzymasz kartę.
Wejdź do groty i powiedz "Help!".
Weź pojemnik i wyjdź.
Idź w dół do muzyków i użyj karty na drzwiach po prawej od nich.
Na chmurze kliknij w lewą krawędź chmury i kiedy Brad będzie ślizgał się z powrotem naciśnij prawy koniec chmury.
Powtarzaj tą czynność, aż "rozhuśtasz" postać i znajdzie się ona blisko torebki - wtedy ją zabierz.
Zejdź z chmur wracając do muzyków.
Idź w dół - pojawią się tam drzwi - wejdź w nie.
W pomieszczeniu rzuć pojemnik na ścianę po lewej od kraty, następnie użyj szmatki i naciśnij przycisk, który się pojawi.
Na elektryczną podłogę rzuć woreczek (ten z chmur) oraz tackę.
Na drugiej stronie zabierz wentylator i otwórz drzwi za pomocą spinacza.

Miasto
Idź 2 x w górę i przy fontannie w prawo.
Wejdź do sklepu kostiumowego.
Daj sprzedawcy pieniądze, weź sukienkę i idź w lewo do przebieralni.
Ubierz sukienkę i przejdź przez drzwi po lewej.
Idź w lewo.

Lodowiec
Weź kulkę śniegu i rzuć w potwora.
Idź w górę, weź spray, idź 2 x w górę.
Weź zamrożoną deskę, idź w dół.
Przesuń się w lewo do przerębla i rzuć na niego deskę, aby zdobyć rybę.
"Ubierz" spray.
Idź w prawo i daj rybę Eskimosowi, zabierz wędkę.
Idź w dół i powiedz "Hi!" do morsa (mors musi zareagować na to, jeśli nie to podejdź bliżej).
Idź w lewo do lodowego bloku i zaatakuj go wędką.
Weź popiół.
Idź w lewo do krawędzi i 2 x do góry - zobaczysz tam grzbiet morsa - przejdź przez niego na drugą stronę i zawołaj "Help!", a potworek otworzy ci przejście.
Przy łódce rzuć popiół do wody a znajdziesz się przy zamku lodowym.

Lodowy zamek
Po prawej od wejścia są 4 sople, naciskaj je od największego do najmniejszego czyli: 4 1 3 2.
Wejdź do zamku, po lewej zabierz miotłę, a po prawej kostki do gry.
Teraz rzucając kostkami przy stole otwierają się różne drzwi w holu na północy - rzucaj kostkami i przeszukuj kolejno pokoje w holu.
W każdym pomieszczeniu jest 1 przedmiot - w sumie musisz zabrać ich 6 (kostka lodu, lewarek, lupa, megafon, pistolet, sopel).
Sopel oraz pistolet zdobędziesz atakując je miotłą.
Kiedy masz już 6 przedmiotów podejdź do urządzenia w holu.
Do kabury po lewej wsadź pistolet, po prawej z miski zabierz szkiełko i olejek.
Idź do samej góry i tam w prawym dolnym rogu podnieś gwizdek.
Połącz gwizdek z megafonem i tą kombinacją zaatakuj okno u góry.
Wskocz przez okno.
W pokoju z laserem używaj:
lupa: górny-prawy otwór
kostka lodu: lewy-górny otwór
sopel: lewy-dolny otwór
szkiełko: prawy-dolny otwór.
Użyj lewarka (przez insert) na drzwiach i wejdź.
W pokoju z wiedźmą idź w prawo i kiedy podnosi ręce w górę wykonaj skok - tym sposobem znajdziesz się na tronie, który cię wystrzeli w górę.
Spróbuj wyjść, a złapie cię dłoń, ubierz olejek.
Idź pokojami w górę po drodze zabierając zapałki, aż dojdziesz do trolla.
Schowaj się za kolumną pośrodku i zaczekaj aż troll zaśnie.
Kiedy śpi podejdź do jego stopy i włóż zapałkę w stopę, a następnie zaatakuj zapałkę pudełkiem zapałek (trzeba się pospieszyć).
Zabierz gaśnicę.
W mieście: wyjdź ze sklepu idź w lewo do fontanny, w górę i do Mage Shop.
Daj magowi pieniądze a znajdziesz się na cmentarzu.

Cmentarz
Weź kość i zaatakuj nią, aby się wydostać.
Po wyjściu z grobu idź w lewo i schowaj się za kupką ziemi, aby Drakula goniąc cię wpadł do grobu.
Weź talerze, łopatę i tackę.
Idź w prawo i kiedy pojawi się Drakula zaatakuj go łopatą.
Weź jedzenie i krzyż po prawej.
Podejdź do Drakuli i popchnij na niego nagrobek.
Idź w prawo i przy Drakuli zjedz chleb z czosnkiem.
Weź odkurzacz, zaatakuj Drakulę krzyżem.
Idź w prawo aż pojawi się Drakula - zaatakuj go talerzami.
Idź w prawo i wyjdź przez bramę.
Idź w górę.
Przejdź przez następną bramę (którą otwierasz) i wejdź do zamku.

Zamek
Idź w lewo i weź pierścień przed paleniskiem.
Idź 2 x w prawo i w alkowie popchnij książkę, przejdź przez przejście.
Przy czarnoksiężniku:
1. Zaatakuj ducha odkurzaczem.
2. Użyj gaśnicy na płomieniach (opcją popchnij).
3. Zaatakuj wentylatorem.
Kiedy czarnoksiężnik zostanie pokonany połącz pierścień z czarnoksiężnikiem.
KONIEC

Autor solucji: adam