The Neverhood

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

W czasie rozwiązywania zagadek logicznych można też nagrywać stan gry - można więc wgrać po nieudanym ruchu.
Szczególnie przydatne w grze pamięciowej.

Użyj dźwigni po lewej 3x.
Wyjdź w prawo i następnie spadnij w dół.
Zejdź drabinką w dół i zobacz list w skrzynce.
Wróć w górę.
Pociągnij ostatni wiszący pierścionek.
Przesuń pułapkę pod drugi od końca pierścionek.
Pociągnij drugi od końca pierścionek.
Wyjdź po prawej.
Idź na wprost do domu z czerwonym dachem i brązowymi drzwiami.
Weź dysk z podłogi.
Wewnątrz kliknij w TV i w nim klikaj na części chłopka po lewej tak długo, aż znajdą się na nim wszystkie dynamity z prawej (po prawej od chłopka nie może zostać żaden kwadracik z ogonkiem) - kiedy wykonasz to prawidłowo usłyszysz sygnał i chłopek znajdzie się na podłodze.
Wyjdź na prawo.
Idź do przodu i obróć się w prawo, otwórz podwójne brązowe drzwi a w nich naciśnij przycisk, aby puścić wodę z fontanny.
Obróć się o 180 stopni i sprawdź muchomora.
Obróć się w prawo i idź w głąb do ściany, zobacz na niej dziwny znak - naciśnij go.
Obróć się w lewo i pobaw się pozytywką.
Po scence z potworem weź zapałkę, użyj jej na loncie chłopka i popchnij chłopka w stronę potwora.
Wróć tam gdzie była pozytywka, wejdź do dużego otworu i użyj pojazdu.
Pojedź w dół i spiralą do samego środka, tam naciśnij guzik 1 raz, aby wydał dźwięk jak róg (jeśli dzwoni jak dzwonek to naciśnij jeszcze raz).
Wróć całkiem do pierwszego podwórka i wejdź do domku ze znakiem H nad drzwiami.
Weź dysk i ułóż na łamigłówce literę H.
Wejdź w drzwi po prawej, weź dysk z ziemi i zbadaj disk-player (masz juz 3 dyski).
Idź w prawo i załącz światło.
Przejdź w prawo, weź butelkę, naciśnij guzik, aby zęby znikły i wejdź tam.
Na dole weź dysk.
Naciśnij guzik, aby usłyszeć dźwięk rogu.
Przełącz dźwignię po prawej, aby zobaczyć animację.
Wróć do góry.
Idź w prawo przez wiele lokacji i na końcu zabierz dysk.
Wróć w lewo do pokoju z przełącznikiem światła, zgaś światło, przejdź w prawo i po ciemku zjedź windą na dół, tam przerysuj na kartkę 3 znaki.
Wróć na górę i guzikiem wyciągnij zęby.
Wróć w lewo do disk-playera i włóż kolejne dyski.
Wyjdź z domku w lewo (przyciskiem otwierasz drzwi wyjściowe).
Idź naprzeciwko do białego domku z zielonym ornamentem.
Przed wejściem naciśnij pedał na ziemi i kliknij w wypływającą wodę.
Kliknij w przycisk przy drzwiach.
Naciskaj na rurki na dole po prawej:
1 - 3 razy
2 - 1 raz
3 - 2 razy
4 - 0 razy
5 - 4 razy
Naciśnij guzik i wejdź do drzwi.
Weź dysk z ziemi, idź w prawo i weź dysk.
Użyj grzebienia, aby wspiąć się wyżej (jeżeli nie jest wysunięty to zapomniałeś przełączyć grzebienia w domku H).
Na górze weź dysk i naciśnij guzik, aby usłyszeć dźwięk rogu.
Wyjdź całkiem z domku.
Idź 1 raz do przodu i obróć się w kierunku czarnej pieczary - wejdź do niej.
Na końcu są duże drzwi z trzema przyciskami - jeśli poprzednio nacisnąłeś w pokojach na 3 przyciski słysząc dźwięk rogu to teraz po naciśnięciu tych 3 otworzysz drzwi.
Przejdź przez mostek i obróć się w lewo, zobacz na ekranik.
Naciskając guzik pojawi się kolejno 12 symboli - przerysuj je, zapisz też przy którym z nich pojawił się dziwny dźwięk.
Obróć się o 180 stopni i podejdź do żółtego domku, przed nim obróć się w prawo i użyj armaty, w niej naciśnij czerwony przycisk aby wypaliła i opróżniła jeziorko.
Wejdź do żółtego budynku - jest tam biała antena i zagadka - powkładaj kolejno klocki (zwróć uwagę na kształt klocków, co znacznie ułatwi ci rozwiązanie).
Po prawidłowym włożeniu klocków przesuń powstałą dźwignię w dół.
Wyjdź z domku, podejdź prosto, skręć w lewo i zejdź schodkami w dół.
Tam odwróć się w prawo i podejdź do znaków ostrzegawczych - NIE WCHODŹ DO BASENIKU!!!
Odwróć się w prawo i użyj zielonego pojazdu.
Jedź w górę, na skrzyżowaniu w lewo, aż dotrzesz do radia - posłuchaj go i zapamiętaj muzyczkę (mniej więcej jej styl np. blues)
Wróć do skrzyżowania i jedź w prawo, na kolejnym skrzyżowaniu wybierz drogę do góry aż dojedziesz do 3 menzurek: niebieskiej, zielonej, czerwonej - zapamiętaj jaki poziom cieczy jest w każdej z nich (zapisz sobie, kolory również, bo potem są poprzestawiane).
Wróć całkiem i wyjdź z pojazdu.
Odwróć się w prawo i wejdź do żółtego budynku na dnie jeziorka.
Wewnątrz weź dysk, użyj radia i używając skali ustaw stację, która nadaje taką samą muzykę jaką usłyszałeś w pojeździe.
(jeśli radio nie gra to wróć do początku gry i pociągnij zwisający pierścionek ostatnie po prawej)
Jeśli dobrze ustawisz muzykę to drzwi po prawej będą otwarte - wejdź w nie.
Pociągnij sznurek po prawej aby zapalić światło - zobacz napisz BOBBY na kabinie.
Pociągnij ponownie, aby zgasić i wejdź do kabiny.
Czerwony guzik odpala laser, a szare guziki przemieniają kolory na odpowiednich kryształach.
Ustaw szarymi przyciskami kolory: niebieski, pomarańczowy, niebieski, niebieski, żółty
(BOBBY = Blue Orange Blue Blue Yellow)
Zostaniesz zmniejszony.
Przejdź przez małe drzwi po prawej i podejdź do okna w środku ekranu - zobacz menzurki po prawej i zapisz ich stan wraz z kolorami.
Wróć na sam dół i kliknij w zielone pole na prawo od kabiny - zbliż się na menzurki.
Wlej w menzurki takie same proporcje jakie zobaczyłeś u góry przy oknie i naciśnij kranik.
Zostaniesz powiększony.
Wejdź znowu do kapsuły i naciśnij czerwony guzik, aby się pomniejszyć.
Wejdź w małe drzwi po prawej i obok okna w drzwi po lewej.
W następnym pomieszczeniu użyj kraników po prawej i ustaw takie poziomy jakie widziałeś jadąc zielonym autem.
Zostaniesz powiększony.
Weź dysk z ziemi.
Spójrz na trzecią lukę między kolumnami licząc od prawej - jest tam głowa z szarym guzikiem w kapeluszu H.
Naciśnij guzik i wejdź drabinką w górę.
Na górze zabierz dysk i włóż dyski do odtwarzacza - powinno być teraz 11 sztuk.
Wyjdź drzwiami pośrodku i tam użyj teleportu.
Migające lampki po prawej oznaczają dostępne lokacje - naciśnij jedyną migającą (gwóźdź), a następnie czerwony duży guzik.
Po teleportacji idź do dużego gwoździa i wyciągnij go.
Wróć do teleportu i naciśnij lampkę w prawym górnym rogu + czerwony duży przycisk.
Weź 2 dyski z ziemi, nadepnij pedał i szybko wyjdź w prawo.
Na zewnątrz przejdź przez bramę w ścianie na drugą stronę i tam wejdź do muchomora.
Po zjechaniu muchomorem w dół wejdź do domku na wprost.
Po wpadnięciu do dziury przerysuj symbole ze ściany.
Z podłogi weź dysk i użyj teleportu.
Wybierz ponownie prawy górny symbol i teleportuj się.
Idź do muchomora, ale nie wchodź do niego, odwróć się o 180 stopni i podejdź do ekraniku, użyj go.
Na nim zatrzymujesz znaczki czerwonym guzikiem.
Najpierw poczekaj i zauważ jaki symbol ze zmieniających się na ekranie ma dziwny dźwięk.
Teraz ustaw wszystkie 12 znaków po kolei, ale w miejsce znaczka, który wcześniej (przy przepisywaniu na kartkę) wydawał dziwny dźwięk, wstaw tutaj ten znaczek, który teraz wydaje dziwny dźwięk.
Po wejściu do komnaty zabierz dysk i wyjdź.
Pójdź prosto, skręć w lewo i wejdź do domku z fioletowymi drzwiami.
Wewnątrz nadepnij pedał, aby wessać myszkę i ser.
Przejdź w prawo, zabierz dysk i użyj playera - powinno być 16 dysków.
Po prawej na ścianie jest zagadka - musisz naciskać takie same symbole, wtedy zostaną i możesz naciskać kolejne.
Niestety cały ten diagram trzeba przerysować na kartkę, bo inaczej chyba się nie da.
W czasie naciskania guzików można nagrywać stan gry i wczytywać jeśli się zepsuje.
Musisz też zapamiętać ilość każdego z poszczególnych znaczków.
Po odsłonięciu wszystkich obrazków usłyszysz gong.
Idź 2 razy w lewo - na drodze stanie ci zagadka z myszką - poniżej rozwiązanie:


Po rozwiązaniu przejdź w lewo, weź 2 dyski.
Popchnij projektor maksymalnie w prawo przez 2 lokacje aż pod odkurzacz.
Nadepnij pedał, aby projektor został wessany jak poprzednio myszka.
Wyjdź z budynku i idź do teleportera przez muchomor i pomieszczenie z dziurą w podłodze.
Wybierz w teleporcie prawy dolny symbol.
Wyjdź i przejdź przez ciemny tunel, potem skręć w prawo i podejdź do guzika.
Na maszynie ustaw ile razy jaki symbol występował w diagramie a następnie naciśnij żółty guzik - jeśli będzie dobrze to usłyszysz gong.
Wróć do teleportu i wybierz górny lewy symbol.
Wejdź w lewo i pociągnij pierścień zwisający z sufitu.
Znajdziesz się w zmniejszaczu BOBBY, wyjdź górnym wyjściem (przedtem musisz rozstroić radio - skala maksymalnie w lewo, aż zobaczysz światło na radio).
Po wyjściu wejdź po schodkach i do domku obok armaty.
Przejdź w prawo i używając urządzenia podnieś mostek.
Wyjdź z tego domku, przejdź przez mostek, do ciemnego tunelu, potem do domku z czerwonym dachem.
Po wyjściu idź do przodu i w lewo do czerwonego pojazdu.
Pojedź w prawo do samego końca aż znajdziesz się tam gdzie leży kluczyk - weź go.
Wróć do działa i użyj go.
Na pionowych i poziomych znaczkach ustaw takie jakie przerysowałeś w dwóch pomieszczeniach.
Pojawią się 2 zielone linie i dwie strzałki, naciśnij te strzałki, aby wycelować działo w głowę robota, naciśnij czerwony guzik.
Działo wystrzeli i roztrzaska głowę robota.
Wróć do pokoju z radiem (ustaw mostek w dół i na dnie jeziorka wejdź do domku).
Nastrój radio na muzyczkę, wejdź w drzwi po prawej, zmniejsz się, przejdź przez małe drzwi, powiększ się miksturą, wejdź na drabinkę.
U góry użyj teleportu i wciśnij dolny prawy guzik.
Po teleportacji idź do przodu, a zobaczysz bardzo długą scenkę z robotem i bestią.
Po scence idź w przód, obróć się w prawo, wyjdź na balkon, zabierz igłę.
Wróć do środka i znajdź czerwone drzwi windy (ze strzałką).
Wjedź nimi w górę.
Weź dysk i użyj na playerze - to już 19.
Wyjrzyj przez okno i użyj igły na balonie.
Zjedź windą w dół i z balkonu weź klucz.
Znajdź potrzaskane drzwi - wejdź w nie, zabierz 20 dysk i wróć do korytarza.
Wjedź windą w górę, wsadź ostatni dysk i wysłuchaj całej animacji.
Zabierz ostatni klucz.
Zjedź na dół i wejdź w zniszczone drzwi.
Przesuń projektor raz w prawo i użyj jego dźwigni - zobaczysz klucze i numery, do których mają być powkładane (zapisz to).
Kliknij w ścianę po prawej i odpowiednio ułóż klucze.
Wejdź w prawo.
Przesuń pułapkę pod ostatni pierścień po prawej, zawiśnij na nim i wisząc kliknij w pułapkę.
W następnym pokoju kliknij w klamkę po prawej.
W animacji końcowej będziesz miał wybór - kliknij w robota u góry.
KONIEC

Autor solucji: adam