AmerZone: The Explorer's Legacy

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

Gra nie pozwala na przejście do Windows po naciśnięciu Alt+TAB, więc trzeba sobie solucję wydrukować.

Rozdzial 1 - VALEMBOIS
Idź w stronę latarni, po drodze możesz spojrzeć przez lunetę.
Weź list z bramy i przeczytaj go, wejdź do bramy, wejdź do latarni.
Idź na I piętro i porozmawiaj z umierającym staruszkiem.
Z szuflady kredensu zabierz listy i przeczytaj je.
Spójrz na zdjęcie dziewczyny na fotografii.
Użyj telefonu i zadzwoń na numer z listu: 03 46 52 81 79.
Idź schodami w górę.
Z biurka zabierz album ze szkicami i pooglądaj go.
Zbadaj, chrząszcza na biurku, pokręć globusem, uruchom projektor i zobacz slajdy.
Wejdź drabinką na półkę z książkami i tam zabierz list z biureczka, przeczytaj go.
Zejdź z drabinki, idź schodami w górę.
U góry zobacz TV, spójrz na deskę kreślarską.
Schodzimy na sam dół - tam gdzie stoi rower.
Weź młotek, zejdź do piwnicy klapą w podłodze.
Po prawej dźwignią zapal światło.
Tam idź na sam dół po drodze pokonując 2x schody, aż dojdziesz do zamkniętych drzwi.
Wróć do pierwszych schodów, wejdź na nie i obróć się, aby znaleźć mały pokoik z komputerem.
Użyj dźwigni na ścianie, użyj dźwigni na "serwerze" na prawo od monitora.
Włącz monitor przyciskiem, weź dyskietkę ze stołu.
Zbliż się na monitor, użyj na slocie dyskietki.
W systemie wpisz hasło: 28 06 04 i naciśnij gwiazdkę.
Naciśnij AUTHENTICATION i LOAD.
Wróć do dużych stalowych drzwi i wjedź windą do hangaru.
Z schodów widzisz samolot, poniżej szyny, po lewej budkę.
Idź do budki i tam spójrz na szkice.
Wejdź do samolotu od drugiej strony niż budka po mostku.
W kokpicie użyj dyskietki na komputerze, LOAD, PLANE.
Wyjdź z kokpitu i idź wodnym tunelem aż do samego końca.
Tam jest wejście po prawej i winda, użyj czerwonego guzika i strzałki w górę.
Na górze w pomieszczeniu spójrz przez teleskop.
Wróć do windy i jedź ponownie w górę - jesteś na szczycie latarni.
Wejdź tam do drzwi - jesteś w znanym ci już pokoju, zejdź na sam dół i klapą do piwnicy.
Idź piwnicą aż do windy.
Przed windą po prawej leży na ziemi duży metalowy klucz.
Weź go i wejdź do windy.
W windzie użyj tego klucza w dziurce przy podłodze i użyj dźwigni.
Winda stanie w połowie, użyj młotka na murze, wejdź do końca.
Przy wózeczku z jajkiem użyj dźwigni, aby uwolnić wózeczek.
Wróć do windy, użyj dźwigni, wyciąg klucz, użyj dźwigni ponownie, aby zjechać na sam dół do hangaru.
Zejdź z metalowych schodów idź w prawo i jeszcze raz w prawo, jest tam metalowa drabinka w górę.
Na górze jest dźwignia, użyj jej, a jajko zostanie załadowane do samolotu.
Idź do kokpitu, użyj komputera, naciśnij PLANE i jako kod wpisz 145*.
Naciśnij CONFIRM DESTINATION.

Rozdział 2 - THE ATOL
Użyj komputera i naciśnij SAILING.
Użyj go ponownie i naciśnij SUBMARINE.
Wyjdź z samolotu na pomost i porozmawiaj z rybakiem.
Idź na plażę i do baru-statku.
Tam zabierz hełm ze stołu i nóż z tarczy do rzutków (dart).
Idź do następnego budynku - hangar.
Wewnątrz zabierz kanister i z warsztatu klucz francuski.
Przed hangarem użyj kanister na dystrybutorze, aby go napełnić.
Idź do wieży-wiatraka.
Tuż przed nią zbliż się lupką i użyj dźwigni, aby wiatrak zaczął się kręcić.
Wejdź na platformę wiatraka.
Na końcu wężyka na ziemi użyj hełmu.
Na metalowej rurze wchodzącej do wody użyj klucza francuskiego.
Na maszynie jest pokrętło - przekręć je, użyj dźwigni, aby pompa zaczęła nieustannie pompować powietrze do hełmu.
Użyj hełmu.
Pod wodą dojdź do kołka z siecią, użyj na nim noża aby uwolnić wieloryba.
Pochodź tutaj i znajdź zatopiony samolot - taki jak twój (on jest tuż obok belki wiodącej od dna aż na powierzchnię).
Wyjdź z wody i porozmawiaj z rybakiem, a da ci kluczyk.
Wejdź do swojego samolotu, użyj komputera, wybierz GRAPNEL (harpun).
Użyj dźwigni na prawo od komputera, aby wystrzelić harpun.
Zejdź pod wodę i zaczep harpun o wrak zatopionego samolotu.
Wróć do swojego samolotu i użyj dźwigni ponownie.
Ponownie idź pod wodę do samolotu, wejdź do środka i odczytaj numer 227.
Idź na plażę w stronę hangaru i jeszcze dalej, potem na skały i do drewnianej budowli.
Wewnątrz na skrzyni użyj kluczyka i weź dyskietkę.

Wróć do swojego samolotu, użyj kanistra z benzyną z tyłu w kokpicie na lewo od jajka.
Użyj dyskietki na slocie, wybierz LOAD.
Na monitorze wybierz HELICOPTER i wpisz 227* i CONFIRM DESTINATION.
Użyj dźwigni po prawej.

Rozdział 3 - THE PUEBLO
Użyj SAILING na monitorze.
Wyjdź z samolotu i idź ścieżką w prawo, porozmawiaj ze starcem, a da ci klucz do bramy.
Wejdź do bramy i idź w głąb.
Tam żołnierz zamknie cię w celi.
Po obudzeniu weź kubek, użyj kubek na chrząszczu na ścianie.
Spójrz przez dziurę w drzwiach i użyj chrząszcza na wódce, weź klucz żołnierza i otwórz nim celę.
Obok celi w jeepie znajdziesz kanister i linę.
Idź do baru i porozmawiaj z pijanym żołnierzem.
Naprzeciw baru użyj liny na studni, wejdź do niej, idź tunelem.
W kościele porozmawiaj z księdzem.
Przy ołtarzu otwórz biblię i weź klucz.
Użyj klucza na tabernakulum i weź list i dysk 3.
Wróć przez studnię do samolotu.
Wlej paliwo, na slocie użyj dysk 3, LOAD.
Wybierz GLIDER.

Rozdział 4 - INTO THE AMERZONE
Wyjdź z samolotu i idź do dżungli.
Po prawej na kamieniu możesz zobaczyć zwierzątku.
Idź dalej, do chatki, tam zabierz kanister i weź mapę.
Wróć do pojazdu, wlej benzynę i użyj dźwigni przy komputerze.
Następna przeszkoda to stado świń, użyj klaksonu na prawo od monitora.
Następna przeszkoda to 2 byki, spróbuj popłynąć w ich kierunku - uszkodzą pojazd.
Obróć się w lewo i użyj GRAPNEL na monitorze, kliknij na szczycie kamień pośrodku i użyj dźwigni po prawej.
Zrób to samo na następnym kamieniu i na następnym.
Następnie użyj harpuna na zwierzęciu w wodzie - doholuje cię do pomostu.
Wyjdź z pojazdu i idź wzdłuż liny, aż do zwierzęcia, spróbuj zabrać mu harpun.
Wróć trochę i wejdź do lasu.
W lesie poszukaj wysokiej pionowej skały, przy której leży strzałka.
Weź strzałkę, wyjdź z lasu i użyj jej na zwierzęciu, weź harpun, wróć do pojazdu, skręć w prawo.
Kontynuuj rzucanie harpunem aż spotkasz dwa kolejne zwierzątka (zawsze centralnie).
Rzuć tam harpun, ale one go odczepią.
Wyjdź z samolotu i idź wąwozem do os.
Weź patyk z ziemi po prawej i użyj go na patyku po lewej.
Wróć do pojazdu i kontynuuj rzucanie harpunem (zawsze centralnie), aż dopłyniesz do pomostu.

Rozdział 5 - THE VILLAGE
Weź jajko.
Wyjdź z pojazdu i idź do wioski.
Zbadaj wioskę - są tu dwie maszyny.
W jednym z pomieszczeń są drzwi do dżungli.
W wiosce zobaczysz też 2 obrazki - jeden z ludźmi i jajkiem, a drugi na biurku przedstawiający maszynę.
Z szuflady biurka zabierz kolejną dyskietkę.
Idź do pomieszczenia z drzwiami, które prowadzą do dżungli.
W dżungli idź w prawo do jaskini, w niej do góry drabinką i u góry odkręć zawór z wodą.
Wróć do wioski - maszyny teraz działają - znajdź kobietę.
Porozmawiaj z nią, daj jej jajko, porozmawiaj ponownie.
Idź do pomieszczenia z drzwiami i ponownie do dżungli.
W dżungli w lewo i zabierz kokos z drzewa.
Idź w stronę jaskini i przed wejściem do jaskini po lewej stronie zabierz białe rośliny.
W jaskini (w przejściu) na ziemi jest czerwony chrabąszcz - zabierz go.
Wróć do wioski.
Na maszynie z taśmociągiem użyj białej rośliny i zabierz napełnioną miseczkę.
Na maszynie z młotkiem użyj kokosa i weź miseczkę z mlekiem.
Daj kobiecie (użyj na jajku) 2 miseczki i czerwonego chrząszcza.
Wróć obok swojego pojazdu i idź w drugą stronę - jest tam dźwignia z wężem po drodze po prawej.
Użyj dźwigni, wąż odpełznie, użyj dźwigni ponownie.
Idź do samolotu, odstaw jajko na miejsce, użyj dyskietki na slocie, LOAD.
Użyj BOAT i użyj dźwigni po prawej.
Po zatrzymaniu się odwróć się w stronę jajka i użyj dźwigni po lewej.
Po kolejnym zatrzymaniu się odwróć się w stronę jajka i użyj dźwigni po lewej.

Rozdział 6 - THE SWAMP
Znajdź jajko w wodzie i weź je.
Wejdź po drabince do chatki i wewnątrz weź woreczek.
Wyjdź i znajdź 2 słupy niedaleko siebie z mikrofonami na dole.
Użyj woreczka na którymś z mikrofonów aż zobaczysz żyrafę.
Idź w kierunku żyrafy aż znajdziesz kolejny słup - użyj na nim woreczka aż zobaczysz znowu żyrafę wśród drzew - niestety nie możesz iść w tamtym kierunku.
Wróć do bliźniaczych słupów głośnikowych.
Idź prosto na słupy i znajdź drogę - jako wskazówka moga posłużyć odgłosy jak żaba, pszczoły, ptak.
Dotrzyj do całkiem nowego słupa.
Tam użyj mikrofonu a pojawią się żyrafy.
Użyj żyrafy i użyj jej lejców a zaprowadzą cię do mostku wiszącego.

Rozdział 7 - THE WHITEBIRDS
Przejdź prosto aż do piramidy, wejdź, wysłuchaj żołnierza.
Po jego śmierci zabierz mu medale i przekręć dźwignię.
Wyjdź z piramidy, w połowie schodów otworzyło się wejście.
W środku wejdź na drabinę i użyj ptaka, niestety nie wylecisz z piramidy.
Idź do dźwigu przy studni i użyj rączki.
Na miseczkę połóż medale, a dostaniesz klucz.
Użyj klucza w jednej z wnęk i przekręć go maksymalną ilość razy.
Teraz wejdź na drabinkę i użyj ptaka - dolecisz do wulkanu.
W wulkanie znajdź pieczarę w skałach, wejdź do niej i połóż jajko na tronie.
Zabierz jajko, wyjdź z jaskini.
Znajdź szpilkę w kształcie ptaka na ziemi obok wulkanu.
Postaw jajko na wypustce najdalej wysuniętej w środek wulkanu i użyj na nim szpilki.
KONIEC

Autor solucji: adam