The Feeble Files

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

W opcjach włącz wyświetlanie nazw obiektów, co znacznie ułatwi ich lokalizowanie w czasie gry.

MINISTERSTWO NIEPEWNOŚCI
Wejdź do budynku.
Weź lalkę, użyj lalki na teleporterze po prawej, aby ją powiększyć.
Weź kurtkę z lalki oraz całą lalkę.
Otwórz drzwiczki pod monitorem z wiadomościami i weź hełm.
Wysłuchaj 3 wiadomości na monitorze.
Wyjdź na zewnątrz, użyj kurtki, użyj motoru.
Leć do baru, na mapie po lewej u góry.

DAVE'S SPACE BAR
Wejdź do baru, porozmawiaj z stojącym z kartką facetem.
W inwentarzu przeczytaj ulotkę, porozmawiaj z nim ponownie i podpisz petycję.
Porozmawiaj z kobietą po prawej - zgódź się dostarczyć jej przesyłkę.
Wyjdź z baru, użyj motocykla.

MINISTERSTWO NIEPEWNOŚCI
Jedź tam gdzie zaczynałeś grę, wejdź do budynku.
Użyj ulotki na teleporterze, weź powiększoną ulotkę.
Wyjdź, użyj motoru.

METRO PRIME
Poleć do Metro Prime - kolorowe miasto po prawej.
W hangarze idź w prawo do Metro Prime.
W mieście przejdź w lewo i wejdź to teleportera.
Po wyjściu idź w przejście między teleporterem a budką telefoniczną.
Obok kiosku NEWS przejdź w prawo i dostarcz przesyłkę do czerwonych drzwi.
Wróć alejką i wejdź do sklepu z pastylkami (pill store).
Porozmawiaj ze sprzedawcą i powiedz, że chcesz kupić pastylki, niestety aktualnie ich nie ma. Wyjdź.
Od sklepu idź w prawo-góra, a znajdziesz się przed Ministry Headquarters, idź w lewo i wejdź do observation dome.
Tam użyj 3 razy monety na maszynie z mapami i Floyd kopnie zepsuty automat.
Wyjdź, przejdź w prawo i wejdź do Omnibraina na prawo od tabletek.
Wewnątrz użyj drzwi między misiami spowiadając się.
Użyj powiększonej ulotki na Traitor Alert Station.
Wyjdź skąd przyszedłeś do motoru i leć do baru.

DAVE'S SPACE BAR
W barze porozmawiaj z pilotem, zapytaj, co przewozi.
Porozmawiaj z funkcjonariuszem przy barze i powiedz o pilocie - pilot zostanie zabity (jeśli konieczne porozmawiaj z nimi ponownie).
Weź pozwolenie na dokowanie ze stołu gdzie siedział pilot.
Leć do Metro Prime.

METRO PRIME
W hangarze daj pozwolenie na dokowanie pilotowi.
Idź do sklepu z pastylkami (przez teleporter) i kup Charyzmę X za 300 oraz dodatkowo kup przeterminowane pastylki.
Idź do Ministry Headquarters.
W inwentarzu użyj Charyzma X i porozmawiaj z recepcjonistką umawiając się z nią.
Spróbuj wejść po prawej.
Leć do baru.

DAVE'S SPACE BAR
Użyj budki telefonicznej.
Idź do baru i kup sodę.
Na sodzie użyj przeterminowanych tabletek i tak spreparowany napój użyj na budce telefonicznej.

METRO PRIME
Idź do Metro Prime, użyj teleportera i porozmawiaj z nieszczęśliwą obywatelką.
Użyj fartuch laboratoryjny na budce telefonicznej.
Idź do Ministry Headquarters i wewnątrz użyj windy.

CYGNUS ALPHA
Po długiej animacji znajdziesz się w więzieniu - tu niestety ciągle cię teleportuje.
Będąc w sali telewizyjnej zabierz plakat ze ściany.
Będą w swojej celi:
- otwórz urządzenie sanitaryjne
- użyj pinezki na łóżko
- poczekaj na teleportację - zbudzisz się na pinezkach
- weź pinezki z łóżka
- użyj łóżka
Kiedy wjedzie robot szybko wyjdź przez otwarte drzwi.
Skieruj się schodami w dół i wejdź do jadalni (sala 11).
Tam zabierz miskę i napełnij w maszynie obok.
ZAPISZ GRĘ.
Robocik szuka cię losowo, więc - powodzenia :)
Wyjdź, użyj napełnionej miski na kamerze poniżej.
Zejdź na sam dół (czerwona podłoga), użyj miski ponownie na kolejnej kamerze i wejdź do windy w lewym dolnym rogu.
Po wjechaniu w górę idź w prawo do fabryki.
W fabryce użyj miski na kamerze (jest obok numeru 2).
Przejdź w prawo i przez kratkę porozmawiaj z Dolores kilka razy aż do wyczerpania dialogów.
ZAPISZ GRĘ
Wyjdź z fabryki i idź schodami do sali TV (nr 8).
Tam otwórz szafkę, użyj gałki telewizora 2x nastawiając traitor TV, zabierz gałkę telewizora, wejdź do otwartej szafki.
Robocik przyjedzie, będzie spięcie i koniec kłopotów ze strażnikiem.
Wyjdź i idź do fabryki.
Przełącz dźwignię obok kratki z Dolores i wejdź do zsypu.
Na dole porozmawiasz z Dolores, zrobi update twojego komunikatora - możesz poczytać encyklopedię.
Porozmawiaj z nią i zapytaj co robi, a da ci zmodyfikowaną lalkę.
Weź 5 lalek ze stosu rupieci.
Idź do wentylatora (obok drzwi 2).
Użyj 5 lalek na wentylatorze, a następnie użyj zmodyfikowanej lalki na wentylatorze aby spowodować eksplozję.
Wejdź do środka.
ZAPISZ GRĘ.
Skakaj po płytkach używając poniższego obrazka:
Tutaj mapka
Obrazek pochodzi ze strony gameboomers.com

Przejdź do statku, tam po prawej zdejmij pokrywę i weź kable.
Użyj układ zapłonu obok pokrywy, zobacz układ zapłonu.
W kolejnej zagadce użyj kabli na wejściach po lewej stronie.
Teraz połącz 4 wyjścia z 4 wejściami, usłyszysz 4 sygnały.
Niski i krótki oznacza źle, a wysoki i dłuższy dźwięk oznacza dobrze.
Więc jeśli usłyszysz niski-niski-WYSOKI-WYSOKI to znaczy, że wejście 3 i 4 musisz zmienić.
Po poprawnym połączeniu kabli znajdziesz się na planecie Filb.

PLANET FILB
Po scence idź w prawo od statku a znajdziesz się w wielkim lesie.
Przejdź przez niego w prawo aż do skał i idź dalej.
Przy wielkim posągu wejdź do bramy - zostanie ona zamknięta.
Zabierz włócznię i wróć do lasu.
Teraz możesz jeździć też Samem.
Przejedź robocikiem obok belki na rzece nad mostkiem i zniszcz ją pociskiem.
Teraz przy pomocy Sama i Flojda zapędźcie tubylca w zaułek bez wyjścia i podejdź do niego.
Najlepiej zrobić to na prawo od zniszczonej belki lub na mostku.
Po porwaniu tubylca znajdziesz się w pojeździe, wyjdź na zewnątrz - porwą cię tubylcy.
W laboratorium porozmawiaj z bratem i weź krępującą cię linę.
Użyj zestawu chemicznego i wlej go menzurek u góry:
- czerwony, żółty, różowy + naciśnij Mix & Heat
- czerwony, żółty, zielony + naciśnij Mix & Heat
- żółty, różowy, niebieski + naciśnij Mix & Heat
- trzy wyprodukowane + naciśnij Cold Mix
aby wyprodukować pożądaną miksturę.
Po rozwiązaniu zagadki użyj wyprodukowanego płynu na spływie.
Użyj pilota, aby przełączyć się na Sama.
Samem wyjedź z pojazdu i pojedź przez las do wielkiego posągu w wiosce.
Używając ikonki odważnika zabierz klejnot z oka statuy.
Wybierz Flojda, naciśnij zielony przycisk obok teleportera.
Wybierz Sama, wjedź nim do teleportera w statule.
Flojd: naciśnij niebieski guzik.
Spójrz na książkę telefoniczną na stole.
Użyj telefonu i zrezygnuj z zastrzeżenia swojego numeru.
Przyjdzie brat i zacznie odbierać telefony (gdyby gra nie reagowała i stanęła naciśnij lewą mysz).
Sam schwyta brata.
Wróć ścieżką w górę do laboratorium.
W nim weź kostium boga i użyj na maszynie projektującej (scenka z tubylcami).
Wybierz Sama, wyjedź z laboratorium, jedź w lewo i w górę na sam szczyt wielkiej góry.
Tak zestrzel ptaka używając ikonki strzykawki.
Wróć i weź zestrzelonego ptaka po drodze, wejdź do laboratorium.
Przełącz na Flojda, wyjdź z laboratorium, podejdź do uszkodzonego mostku.
Przy nim na skale połóż ptaka, oddal się od mostku, a tubylcy go odbudują.
Przejdź przez mostek, idź w dół, lewo, i przez las do statku.
Dolores da ci książkę.
Wyjdź przed statek, użyj włóczni na pokrywie, zabierz akumulator.
Idź przez las i mostek do laboratorium.
Spójrz na książkę telefoniczną, użyj telefonu zamawiając laser.
Po dostarczeniu lasera wyjdź z laboratorium i idź na szczyt góry.
Tam daj Dolores akumulator, klejnot i laser.

METRO PRIME
Spójrz na szafkę i weź z niej sukienkę.
Weź starą gazetę ze ściany.
Wyjdź z pomieszczenia i idź w lewo a dowiesz się, że jesteś poszukiwany.
Użyj sukienki.
Idź do kiosku z gazetami, weź gazetę z kupki, kiedy sprzedawca zażąda zwrotu odłóż starą gazetę na kupkę.
Idź w lewo, użyj teleportera.
Wejdź do salonu gier (Arcade).
Wirtualnemu sprzedawcy powiedz, że chcesz kilka żetonów.
Idź w prawo i windą w górę, a tam użyj automatu Simon po prawej.
Możesz grać w te gry aż zdobędziesz 240 żetonów - jest to jednak nudne i trudne zadanie.
TUTAJ jest zapisany stan gry po automacie.
Jeśli coś nie wyjdzie z powyższym plikiem możesz wyedytować ostatni z twoich save'ów w jakimkolwiek edytorze hex.
Jedziesz do bajtu numer 1497 (w hexach 5D9) i zmieniasz go na F4.
Jeśli masz już 240 żetonów zobacz maszynę po lewej.
Użyj kiosku na dole i powiedz wirtualnemu, że chcesz zagrać w nową Super Virtua 4.
Po scence rozmawiasz ponownie w kiosku i dostaniesz bilet do zoo.
ZAPISZ GRĘ.
Użyj żetonu na maszynie chwytającej na środku pokoju - musisz złapać czerwoną rybę oraz kota (to nie jest takie trudne, ale jeden chwyt kosztuje 20 a ty masz tylko 40, więc w razie czego wczytaj stan gry).
Wyjdź z Arcade, idź w lewo i użyj biletu na drzwiach do zoo.
Wewnątrz porozmawiaj z turystą.
Naciśnij flash po lewej 5 razy ustawiając maksymalnie a potem naciśnij czerwony przycisk.
Kiedy oślepisz turystę szybko wyjdź z zoo - masz jego aparat.
Idź w prawo do doku i użyj swojego motocykla, niestety został zablokowany.
Wróć do Metro Prime i porozmawiaj z Dolores (teleport, alejka, obok kiosku w prawo), powiedz jej o swoim motocyklu.
Idź do Ministry Headquarters. Tam nad prawą rzeźbą lwa jest ledwo widoczny Gardum, porozmawiaj z nim.
Idź w lewo do obserwatorium, idź w lewo i wejdź do airlock.
Naciśnij niebieski i zielony przycisk.
Wejdź do środka i użyj aparatu fotograficznego na oknie, aby zobaczyć statek.
Wróć do hangaru, idź do motocykla, użyj siodła na nim, a zdobędziesz stworka.
W hangarze idź cały czas w lewo aż dojdziesz do czerwonych drzwi, wejdź.
W biurze otwórz szafkę, włóż tam stworka i kota, zamknij drzwi, poczekaj na oficera.
Zabierz klucze z ziemi, wyjdź.
Idź do motocykla i użyj na nim kluczy.
Jedź do Ministerstwa Niepewności.

MINISTERSTWO NIEPEWNOŚCI
Porozmawiaj ze strażnikiem a dostaniesz kartę.

ŚMIECIARKA
Otwórz skrzynię a znajdziesz w niej pompkę i cośtam...
Użyj pompki na cośtam, a pompka się złamie dając ci trzy części.
Użyj motocykla i jedź do uszkodzonego pojazdu pod barem.

DAVE'S SPACE BAR
Porozmawiaj ze sprzedawcą a da ci darmową próbkę błota.
Kiedy będzie dzwonił użyj jego pojazdu 3 razy, aż odejdzie do baru.
Zobacz pojazd, weź linkę holowniczą ze schodka pojazdu sprzedawcy.

THE OMNICLUB
Pojedź do Omniklubu.
Użyj metalowej rurki (niebieskiej) na drzwiach i wejdź do środka.
Użyj konsoli po prawej.
Włącz główny przełącznik po lewej.
Naciskaj niebieski przycisk tak długo, aż ze światła u góry odpadnie filtr.
Użyj metalowej rurki na zepsutej dźwigni i przełącz ją.
Naciśnij play po lewej a światło zacznie oświetlać losowo krzesła.
Kiedy oświetli drugie krzesło od lewej naciśnij stop, wyjdź z konsoli i zabierz poluzowany stołek.
Zabierz niebieski filtr.

METRO PRIME
W Metro Prime idź do telepoertera i do pokoju spowiedzi, nagraj wiadomość przyznając się, że jesteś Flojdem.
Wyjdź, idź do teleportera, na prawo od Arcade jest pompa tlenowa.
W inwentarzu użyj zaworu na kosmiczny konik, a następnie błota na kosmiczny konik.
Użyj kosmiczny konik na pompę tlenową, aby go napompować.
Poczekaj tutaj w miejscu na dwa ogłoszenia Omnibraina, jedno, że Flojd wygrał, a druga, że odebrał już nagrodę.
Idź w lewo do teleportera i do pokoju spowiedzi, zabierz skoczek z kabiny.
Idź do obserwatorium (przez Headquaters) i wejdź tam do air lock.
Użyj tam krzesła na podłodze.
Użyj kosmiczny konik (dynia) na krześle.
Użyj skoczka na koniku.
W inwentarzu użyj gazety, aby oddzielić zdjęcie od reklam.
Użyj zdjęcia Flojda na koniku (dynia).
Użyj więziennego stroju na dyni.
Naciśnij czerwony przycisk, aby drzwi się zamknęły.
Użyj niebieskiego filtra na okienku.
Naciśnij niebieski przycisk, a Flojd powie, że nawet matka by go nie poznała.
Idź do budki telefonicznej (na lewo od pastylek) i użyj na niej karty łowcy nagród.
Idź do motoru i leć do Ministerstwa.

MINISTERSTWO NIEPEWNOŚCI
Wejdź do budynku i odsłuchaj dwóch wiadomości na holopoczcie.

GROBOWIEC
Poleć do grobowca i po rozmowie z dziadkiem otwórz szufladę, a znajdziesz papier i spray.

METRO PRIME
Idź przed kwaterę bojowników (obok kiosku z gazetami).
Użyj wszystkich 3 reklam na pudłach.
Użyj sprayu na symbolu nad reklamami na ścianie.
Użyj kartki papieru na symbolu.

GROBOWIEC
Użyj kartki papieru na symbolu na podłodze.
Po scence dostaniesz kartę magnetyczną i śrubokręt.

MINISTERSTWO NIEPEWNOŚCI
Wejdź i użyj karty magnetycznej na szufladzie.
Weź monetę i fotografię.

METRO PRIME
Idź do obserwatorium, użyj nowej monety na automacie po lewej, a dostaniesz kredyt (moneta).
Użyj kredytu na maszynie po prawej a otrzymasz zestaw oraz mapę.
Idź do Ministry Headquarters.
Daj zestaw strażnikowi.
Weź kubek z biurka, w inwentarzu wlej do niego super-błoto.
Wejdź do windy.
Po scence użyj karty magnetycznej na koderze na stole i ustaw cyfry:
ID Code - 7829353
Data Code - 2130778
Naciśnij exit.

ZŁOMOWISKO
Użyj linki holowniczej na samochodzie.
Użyj karty magnetycznej na drzwiach.
Wewnątrz przełącz dźwignię, wyjdź z budynku.

DAVE'S SPACE BAR
Użyj śrubokręta na tablicy rejestracyjnej pojazdu handlowca.
Użyj tablicy na swoim samochodzie.
Długa scenka, w trakcie której strzelasz do żołnierzy (nie jest to zbyt trudne).
Znowu długa scenka.

BASE COMPLEX
Wyjdź lewymi drzwiami, idź dalej w lewo i użyj lodowego łóżka.
Po przebudzeniu spróbuj wyjść prawymi drzwiami, robocik je ostrzela, weź metalowe płytki z ziemi.
Wyjdź lewymi drzwiami i użyj metalowych płytek na automacie z colą.
Idź w prawo i przejdź przez drzwi po prawej.

ALDORIA
Idź w prawo i jeszcze raz w prawo do tylnego wejścia.
Idź jeszcze raz w prawo, aby zobaczyć dwa roboty obronne.
Kiedy lewy robot pójdzie na zwiady idź w lewo (lewy dolny róg ekranu).
Użyj puszki coli na jednym ze słupków.
Wróć do tylnego wejścia.
Kiedy robot kolejny raz pójdzie na patrol zatrzyma się przed wejściem, szybko użyj na nim śrubokręt.
Spójrz na strażnika.
Weź zielony układ (slot 4) oraz niebieski układ (slot B).
Teraz użyj śrubokrętu na Samie.
Weź niebieski układ Sama (slot D) i zielony układ Sama (slot 2).
Teraz spójrz na strażnika, użyj zielony układ Sama w slocie 4, i niebieski układ Sama w slocie B.
Użyj 2 razy "nowego Sama".
Wjedź nowym Samem do windy, na mapie wybierz Maintenance Area.
W środku użyj dźwigni 3 razy.
Przełącz się na Flojda.
Idź w lewo i użyj dwóch wentylatorów wyłączając je.
Idź jeszcze raz w lewo i obok samochodu wyłącz ostatni wentylator powodując eksplozję.
Wybierz Sama, przełącz 1 raz dźwignię.
Przełącz na Flojda, wskocz do dziury.
Wewnątrz idź 2 razy do przodu, obróć w lewo, 2 razy do przodu.
Po walce robotów przejdź w lewo przez mostek i zabierz kurtkę na prawo od biurka.
Użyj windy i jedź do Interrogation.
Porozmawiaj z Gakky, porozmawiaj z Mandarinem.
Użyj windy i jedź do brain room.
Zabierz trochę śluzu mózgowego z wielkiej kadzi.
Wróć do interrogation room i daj śluz Mandarinowi, a dostaniesz klucz.
Pojedź windą do Research and Testing.
Weź gaśnicę, użyj przycisk antymaterii, weź przycisk antymaterii.
Wyjedź windą na powierzchnię i użyj swojego samochodu.

BASE COMPLEX
Idź 2 razy w lewo, użyj klucza na szafce, weź linę.
Wróć samochodem na Aldorię.

ALDORIA
Użyj gaśnicy na opalającym się Gardumie.
Użyj zamrożonego Garduma na dziurze w piasku.
Idź w prawo i użyj turbowindy.
Jedź do Maintenance Area.
Idź w prawo i wejdź po schodkach do wentylacji.
Ruchy: Spójrz w górę, rusz do góry, obrót, 2 razy do przodu, aby dotrzeć do kraty.
Użyj liny na kracie.
Użyj łańcucha na kracie.
Ruchy: cofnij, do przodu, obrót w lewo, do przodu 2 razy, aby wyjść.
Jedź windą do Brain Room.
Przejdź w prawo i w górę do łańcucha.
Użyj liny z łańcuchem, aby przymocować ją do haka.
Użyj przycisk antymaterii na linie.
Użyj liny aby zrobić z niej bungee.
Użyj liny bungee a następnie ciężarka, aby wylądować w górze przy dźwigni.
Użyj dźwigni, aby zamknąć kratkę.
Wróć do windy i jedź do Maintenance Area.
Użyj śrubokrętu na okaleczonym robocie.
Użyj dźwigni 2 x ustawiając w tryb zasysania.
Weź granaty po lewej.
Jedź windą do Research and Testing.
Na prawo od strzelnicy użyj guzika "vent".
Rzucaj granatami w strzelnicę dopóki jeden z nich zacznie wypuszczać gaz zamiast wybuchnąć.
Jedź windą do Maintenance Area.
Przejdź przez mostek, po schodkach do wentylacji.
Idź: patrz w górę, rusz do góry, rusz do przodu.
Użyj metalowej płytki na wentylatorze.
Idź: cofnij, obróć w prawo, do przodu 2x, aby wyjść.
Przejdź przez mostek i użyj dźwigni 2x.
Jedź windą do Interrogation.
Idź w lewo i zabierz przepustkę klasy A osobie w kapturze po prawej.
Jedź windą do świątyni.
Weź książkę.
Użyj skrzyni, aby zabrać siekierę.
ZAPISZ GRĘ.
Idź w prawo i użyj siekiery na Omnibrainie.
Kiedy pojawi się Benson szybko użyj Omnibraina.
Po rozbiciu szyby użyj Omnibraina.
Na dole porozmawiaj z ciałem.
Użyj komputera.
KONIEC.

Autor solucji: adam