Książę i Tchórz

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

Do opcji gry dostać można się naciskając F1.

Spacja powoduje wyświetlenie inwentarza.

Jeśli zapisujesz stan gry pamiętaj, aby najpierw nacisnąć ikonkę dyskietki zapisu na dole. Zapomnienie o tym wczytuje stary stan gry!

TUTAJ pobrać można zapisane przeze mnie stany gry po trudniejszych momentach.

Na cmentarzu porozmawiaj z grabarzem prosząc go o przywołanie kogoś z grobu.
Po pojawieniu się Arivalda porozmawiasz z nim, a on przed odejściem da ci mapę.
Weź łopatę i przekop 4 poniższe groby, a znajdziesz eliksir nieśmiertelności, klejnot, sztylet i amulet.
Wróci grabarz i przeklnie wykopane rzeczy.
Kliknij w mapę w inwentarzu i idź do miasta.
Porozmawiaj z zakutym więźniem, wybierz dialogi:
- Faktycznie żaden dowód...
- Masz zbyt chropowate palce...
a przeszukasz jego kieszenie i zdobędziesz klucze i kości.
Porozmawiaj z kupcami grającymi w kości, kiedy odwrócą się od pieńka zamień ich kości na te fałszywe (ciężko to zrobić i trzeba poczekać na moment).

TUTAJ pobrać można zapisane przeze mnie stany gry po trudniejszych momentach.

Po podmianie kości zabierz książkę z ich tobołka.
Porozmawiaj z grubym kupcem oraz z tym gotującym zupę.
Idź do czarodzieja (drzwi do sklepu), porozmawiaj z nim, porozmawiaj z homukulusem, a zdobędziesz go.
Daj czarodziejowi księgę a da ci czar.
Idź do karczmy.
W niej zatrzyma cię krasnolud.
Wejdź ponownie, porozmawiaj z mnichem, spróbuj dać klejnot krasnoludowi, ale nie weźmie go.
Idź do świątyni, użyj homukulusa na runach nad ołtarzem, porozmawiaj z ołtarzem aż zgadniesz hasło.
Kiedy pojawi się duch ubij z nim interes - dasz mu eliksir, a on odczaruje twoje przedmioty.
Wróć do knajpy, daj klejnot krasnoludowi i porozmawiaj z Arivaldem, który powie ci o zamku Flojd.
Udaj się do zamku Flojd, tam jednak spotka cię niespodzianka.
Wróć do Arivalda, porozmawiaj z nim, porozmawiaj z barmanem, daj Arivaldovi czar, a zmieni cię w niedźwiedzia i znajdziecie się na dziedzińcu zamkowym.
Kiedy wszyscy odejdą wejdź w drzwi u góry a następnie w te po lewej.
Porozmawiaj z księżniczką, użyj wstążki wiszącej na łóżku, a księżniczka odmieni cię pocałunkiem w człowieka.
Na drzwiach po prawej użyj wytrychów na kłódce.
W skarbcu użyj szkatułki po prawej, na jednorękim bandycie muszą wypaść 3 uśmiechnięte czaszki abyś zdobył lusterko.

TUTAJ pobrać można zapisane przeze mnie stany gry po trudniejszych momentach.

Wróć na dziedziniec i użyj łańcucha.
Idź do zamku Flojd, użyj lusterka na demonie - nie podziała.
Użyj Hominikusa na demonie, a lusterka na bramie zamku.
Wejdź do zamku i szybko w drzwi po prawej.
W komnacie zabierz z ziemi talizman i księgę, przejrzyj papiery leżące na stoliku.
Wróć do knajpy i daj księgę Arivaldowi.
Zapytaj go o Pana Słońce.
Użyj nowej kartki w inwentarzu i udaj się do Pana słońce.
Użyj Hominikusa na instrukcji obsługi, potem przeczytaj instrukcję jeszcze raz i wciśnij na tablicy symbole z instrukcji:
Wrogowie ziemi: tornado, woda, ogień.
Bracia Słońca: gwiazda, kometa, księżyc
Przyjaciele Słońca: piorun, gwiazda, kometa, księżyc, ogień.
Po wciśnięciu odpowiednich symboli naciśnij słońce na środku.
Po ukazaniu się mostku porozmawiaj z Panem Słońce.
Wróć do karczmy, po prawej siedzi brad - zabierz mu rulonik z kieszeni.
Idź do alejki, zapukaj do drzwi i jego żonie daj rulonik.
Kiedy wyrzuci jego rzeczy zabierz lutnię.
Wróć do Pana Słońce i użyj na nim lutni.
Idź do zamku Flojd, wejdź w bramę i do przodu.
Zobacz śpiącego księcia wampirów.
Pokręć się trochę tutaj a porozmawiasz z uwięzioną kobietą w ścianie.
W karczmie porozmawiaj o Arivaldem, a przeniesie cię on w czasy współczesne.
Idź w lewo do kościoła, porozmawiaj z księdzem po kolei:
złożenie rąk, pokrapianie się, tyci-tyci, butelka.
Dostaniesz wodę święconą.
Wyjdź i idź do rzeźnika, porozmawiaj z nim kilka razy - rzuci w ciebie siekierą, wróć do niego i zabierz siekierę z drzwi.
Na zewnątrz, daj stojącej pani amulet z wilkiem a ta da ci szalik.
Pokaż szalik sprzedawcy warzyw po prawej, a dostaniesz czosnek.
Porozmawiaj z kobietą i oddaj jej szalik, wejdź i wyjdź z rzeźnika.
Idź do pustelnika.
Przed domem pustelnika użyj siekiery na drzewie 2 razy aby uzyskać dwa patyki i trzonek.
W mieście zabierz but żebrakowi, kiedy ten go ściągnie (trzeba bardzo szybko).

TUTAJ pobrać można zapisane przeze mnie stany gry po trudniejszych momentach.

Idź do poety w karczmie i powiedz mu o żonie.
Kiedy wyjdą z żoną idź do ich domu, zabierz flakonik spod lustra i uwolnij słowika (zamkiem).
Wyjdź na zewnątrz, zagwiżdż kotkowi i kiedy ten zje słowika zabierz szlafmycę spod drzwi.
Zamek Flojd - idź do komnaty z wampirem.
Użyj sztyletu na patyku, połącz dwa patyki w krzyż.
Użyj czosnku i wody święconej na krzyżu.
Użyj krzyża na wampirze.
Po zabiciu go zobacz trumnę i przeczytaj znalezioną tam kartkę.
Wyjdź i przed bramą zamku zabierz łuskę.
W mieście idź do alchemika, porozmawiaj z nim a da ci kartkę.
Na tej kartce użyj łuski (zobaczysz na niej smoka).
Idź do pustelnika i pokaż mu łuskę a potem kartkę ze smokiem.
Idź do nowej lokacji - smoczej jaskini.
W jaskini spryskaj pajęczynę perfumami i szybko użyj sztyletu na skale w lewym dolnym rogu pajęczyny, aby ta zniknęła.
Spróbuj porozmawiać ze smokiem.
Wróć do karczmy i porozmawiaj z krasnoludem, a następnie z Arivaldem.
W Silmanionie kolejna zręcznościówka:
-zabierz kamień z ziemi i rzuć w ptaka nad Arivaldem,
-kiedy on się unosi rzuć kamieniem w księgę,
-kiedy księga zacznie drżeć rzuć ponownie w ptaka, aby księga spadła

TUTAJ pobrać mozna zapisane przeze mnie stany gry po trudniejszych momentach.

Idź do grubego kupca i daj mu kapeć, będziesz musiał jeszcze zdobyć kastet.
Idź do Kurhanu, tam klikaj szybko na wejście aż książę przejdzie obok potworów i wejdzie do środka.
Wewnątrz porozmawiaj z trupem na tronie:
"Przysięgam na swój honor, że przyjmę od ciebie świętą misję i użyję twojej broni tylko do zniszczenia zła".
Weź kastet i użyj go na dźwigni przy drzwiach.
Idź do smoczej jaskini, użyj kastetu na smoku wypowiadając: "Yukkakoppomaki".
Porozmawiaj z kobietą, w inwentarzu użyj czaru z kartki na sztylecie i po zamianie miecza na łańcuchach dziewczyny.
Idź na cmentarz, porozmawiaj z grabarzem, użyj talizmanu nekromaty na grabarzu.
Idź do młyna, wejdź do budynku po prawej.
Zobacz dziurę w podłodze - jest tam szczur, spróbuj do niej wejść.
Użyj dziewczyny na dziurze i kiedy w niej będzie popchnij ją aby spadła na dół.
Idź do karczmy, użyj na mnichu kartki z zaklęciem pogrubiającym i kiedy zgrubnie szybko zabierz jego sznur.

TUTAJ pobrać można zapisane przeze mnie stany gry po trudniejszych momentach.

Idź do młyna i użyj sznura na szczelinie.
Użyj zaklęcia pogrubiającego na sztylecie i mieczem poszerz szczelinę w podłodze.
Użyj sznura ponownie, ale nie utrzymasz kobiety.
Użyj trzonka siekiery na wystającej lince.
Na cmentarzu daj szczura grabarzowi, aby dostać 2 obole.
Idź do karczmy, w miejscu gdzie siedział brad jest kobieta - porozmawiaj z nią.
Spróbuj zabrać kufel krasnoluda, a kiedy ten wstanie szybko użyj ikonki dziewczyny na kuflu.
Po "walce" wróć do karczmy i odbierz kufel od dziewczyny.
Idź do alchemika, tam automatycznie wymienisz amulet na eliksir.
Idź do Silmaniony i tam przejdź na bagna.
Użyj eliksiru szybkości, szybko przejdź w prawo i napełnij kufel zieloną wodą z bajora.
W karczmie daj napełniony kufel nieznajomej.
Daj kufel krasnoludowi.
Ponownie daj go nieznajomej a otrzymasz woreczek pieniędzy.
Przed karczmą weź woalkę i użyj na swojej dziewczynie.
Jednak sam będziesz musiał udawać nieznajomą, w karczmie wiedźma da ci truciznę.
Idź do młyna i tam użyj oboli na pomoście.
W piekle użyj eliksiru szybkości, użyj czaru z kartki na sztylecie i mieczem zaatakuj diabła.
Wejdź do groty i do pierwszych drzwi.
Wewnątrz porozmawiaj z diabłem i powiedz, że pobierałeś podatki, a zostaniesz przeniesiony do sali dla VIPów.
Tam zabieraj udko z kurczaka ze stołu cały czas tak, aby w czasie teleportacji powrotnej zabrać je ze sobą.
Po powrocie walnij diabła udkiem.
Pociągnij go do trójkąta i zdmuchnij czarną świecę.
Zabierz rogi i wyjdź.
Idź w prawo, przy następnych drzwiach porozmawiaj z kobietą przez kratkę.
Idź w prawo i do wnęki - porozmawiaj z dwoma diabłami.
Po wyjściu idź w prawo, aż do kraniku.
Pociągnij zawór, użyj rogu na zaworze, popchnij zawór.
Eksplozja otworzy drzwi do sali tortur.
Zabierz kawałek rożka z podłogi i wejdź do sali tortur.
Wewnątrz idź w lewo i zabierz czerwone ubranie z kukły, użyj ubrania na madejowym łożu, aby je trochę rozciągnąć.
Wróć teraz do sali z teleporterem, zdmuchnij czerwoną świeczkę, aby odwiedzić salę.
Po powrocie zdmuchnij białą świecę, użyj sztyletu na palenisku i zabierz węgielek.
Po powrocie użyj sztyletu na czerwonej świeczce, aby zabrać ją ze sobą.
Idź do sali tortur po drodze podgrzewając świeczką węgielek, aby ciągle był rozżarzony.
W sali tortur użyj rozżarzonego węgielka a potem świeczki na palenisku pod kotłem.
Kiedy zapali się ogień użyj ubrania na gotującej się smole.
Na czarnym ubraniu użyj rożków.
Idź przed wnękę z diabłami i użyj ubranka.
Niestety nie udało się wejść do Lucyfera.
Idź do celi kobiety, porozmawiaj z nią.
Będąc razem z nią w celi użyj skały po prawej i naciskając szybko X i Y rozkrusz kamień.

TUTAJ pobrać można zapisane przeze mnie stany gry po trudniejszych momentach.

Po rozkruszeniu skały poczekaj trochę w następnej komnacie.
Po teleportacji użyj ubranka przed wnęką z diabłami.
U Lucyfera porozmawiaj z nim wybierając najkrótsze linie dialogowe.
KONIEC

Autor solucji: adam