Blade Runner

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

Po rozpoczęciu gry naciśnij ESC i daj "Load game" - wybierz EASY. W ten sposób zręcznościowe elementy gry będą znacznie łatwiejsze.

W opcjach przy CONVERSATION CHOICES ustaw znak zapytania.

Jeśli po animacji z dwugłowym gra się wiesza - znaczy to, że masz uszkodzoną kopię piracką.

Jeśli w kanałach postacie będą "migać" znaczy to, że masz uszkodzoną kopię gry.

Po rozpoczęciu gry naciśnij ESC i daj "Load game" - wybierz EASY. W ten sposób zręcznościowe elementy gry będą znacznie łatwiejsze.

Kiedy gra się zacina i staje w miejscu, naciśnięcie ESC czasem powoduje kontynuację gry.

Dwukrotne kliknięcie w obiekt lub lokację powoduje, że detektyw biegnie.

Do inwentarza wchodzisz klikając w detektywa.


AKT 1

Scena zbrodni
Porozmawiaj z policjantem.
Kliknij w ludzi z lewej, hydrant, kosz, zieloną strzałką w drzwi.
Weź chromowany obiekt z ziemi (na środku).
Wejdź do środka.
Przy twoich nogach znajdziesz łuskę.
Porozmawiaj z właścicielem aż otrzymasz od niego list.
Kliknij w kamerę pod sufitem, porozmawiaj ponownie z właścicielem, aż da ci CD.
Idź w głąb do biurka, weź tam cukierki z biurka, psa i pałeczkę z ziemi, zobacz zdjęcie na ścianie.
Wyjdź na zewnątrz, porozmawiaj z policjantem.
Jedź do swojego domu.

W domu
Kliknij w barek aby nakarmić psa.
Kliknij w maszynę na stoliku, aby przeskanować zdjęcia z płyty CD.
Na jednym z nich zrób zbliżenie na biurko, a na nim na menu z baru (musisz usłyszeć słowa "give me a hard copy of that, aby uzyskać zdjęcie).
Na drugim zdjęciu zbliż się na twarz mężczyzny wchodzącego do sklepu, aby uzyskać kolejną fotografię.
Sprawdź dla pewności na liście przedmiotów i wskazówek, czy zdjęcia dwóch zbliżeń się tam pojawiły (ANIMAL MURDER SUSPECT i SUSHI MENU).
W następnym pomieszczeniu zobacz czy masz jakieś wiadomości na maszynie na ścianie.
W inwentarzu odznacz wszystkie poszlaki jako przeczytane.
Kliknij w łóżko, aby pójść spać.
Udaj się do kwatery policji wyjeżdżając windą na dach i używając pojazdu.

Kwatera policji
Windą zjedź do laboratorium (3), porozmawiaj z laborantem do wyczerpania dialogów.
Windą do main frame (2), w hallu kliknij w popielniczkę u dołu ekranu i wejdź w drzwi po lewej - możesz tutaj poćwiczyć strzelanie.
Wróć do Windy, na dach i leć do China Town.

China Town
Porozmawiaj z człowiekiem w czerwonej kurtce, porozmawiaj z właścicielem baru.
Wejdź do kuchni i porozmawiaj z kucharzem (musisz mieć włączony znak zapytania w opcjach w trybie konwersacji).
Kiedy kucharz ucieknie - leć za nim 2 ekrany (prawą myszą chowasz i wyciągasz broń).
Przy koszu na śmieci daj bezdomnemu pieniądze (yes) i kliknij w śmietnik a znajdziesz numer licencji.
Wejdź do drzwi na wprost i rozejrzyj się po budynku.
Wróć do pojazdu i leć do kwatery policji.

Kwatera policji
Zjedź windą do celi (B) i porozmawiaj z człowiekiem.
Windą do mainframe (2) i do pokoju po prawej z komputerami, naciśnij na monitor po prawej, aby zrobić upload.
ZAPISZ GRĘ.
Leć do swojego mieszkania i na dachu zabij kucharza.
Po zabiciu go porozmawiasz z mężczyzną, który się pojawi.
Przeszukaj ciało kucharza.
Wejdź do swojego mieszkania, nakarm psa, sprawdź wiadomości i TV obok balkonu.
Idź spać.

AKT 1

Tyrell
Leć do Tyrell. Strażnik da ci kolejny CD.
Idź do windy po prawej.
Na górze weź ważkę z ziemi, broszurę z ziemi, naciskaj kolorowe kropki na jednym z monitorów, aż będziesz mówił "nothing".

Kwatera policji
Jedź na piętro 2 i wejdź w prawo do komputerów, naciśnij centralny ekran.
Przeskanuj kolejny CD, zrób 3 zbliżenia:
1. Na obrożę pieska - Rikki.
2. Na twarz zabójcy z dredami.
3. Na plastikową skrzynkę z dostawą jedzenia.
Zrób upload po prawej, przejrzyj wszystkie wskazówki w inwentarzu.

Tyrell
Użyj windy.
Wejdź do komory.
Porozmawiaj z fotografem, zabierz pudełko z jedzeniem z ziemi, z ciała zabierz linkę, zobacz szczątki psa.
Wyjdź i porozmawiaj ze strażnikiem na dole.

Kwatera policji
Jedź na piętro 1 i idź w dół porozmawiać z szefem.
Jeśli go nie ma, jedź do Tyrell i porozmawiaj ze strażnikiem i wróć do szefa.
Jeśli go dalej nie ma - wchodź i wychodź aż się pojawi.
Porozmawiaj z nim, a umówi cię na spotkanie.
Weź ulotkę jeśli jej nie wziąłeś.

Tyrell
Porozmawiasz automatycznie z Rachael.

Mieszkanie
Sprawdź wiadomości, TV, nakarm psa.
Sprawdź nowe wskazówki w inwentarzu.

Animoid Row
Poleć do Animoid Row.
Porozmawiaj ze sprzedawcą ryb zaraz przy twoim pojeździe.
Idź w górę, porozmawiaj ze sprzedawcą węży aż do wyczerpania dialogów.
Porozmawiaj z kobietą w budce, kup od niej bransoletkę.
Idź w lewo i wejdź do Bullet Bob's.
Porozmawiaj z nim, kup u niego amunicję.
Zrób mu test (w teście naciśnij czerwoną lampkę a potem kolejno guziki 1, 2, 3 po prawej).
Wyjdź ze sklepu i wejdź w drzwi po lewej (hawkers), porozmawiaj z kobietą.
Idź w dół, porozmawiaj z barmanem, wypij drinka.
Idź w prawo i porozmawiaj z facetem stojącym obok przejścia z diamentem (jeśli go nie ma wyjdź i wejdź).
Porozmawiaj z nim ponownie, aż zrobi ci zdjęcie - jeśli odejdzie pochodź trochę, albo czekaj aż znowu tu przyjdzie.
Po zrobieniu zdjęcia weź aparat i wejdź w prawo, użyj broni, aby otworzyć drzwi z siatki, zejdź w dół.
Zbadaj broń u dołu ekranu, przejdź w prawo i drabiną w górę, aby wyjść na ulicę.

Kwatera policji
Jeśli nie wziąłeś kartki z biura szefa na 1 piętrze - zrób to teraz.
Jedź na piętro 2 i tam w lewo na strzelnicę, zobacz pudełko na ziemi i porozmawiaj z facetem, a dostaniesz formularz.
Sprawdź wskazówki w inwentarzu.

DNA Row
ZAPISZ GRĘ!!!
Idź w lewo i wejdź do Dermo Design.
Szybko odstrzel łańcuch z uwięzionego mężczyzny i uciekaj w lewo.
Na zewnątrz klikaj wiele razy szybko w samym prawym dolnym rogu, aby tam pobiec unikając eksplozji.
Po eksplozji porozmawiaj z umierającym mężczyzną i policjantem, wejdź do środka obejrzeć zniszczenia.
Wyjdź, idź w górę schodkami po lewej.
W figurze z czerwoną wstęgą znajdziesz list.
Na prawo od figury odsłuchaj wiadomości na sekretarce.
Wyjdź na ulicę, przejdź w prawo i wejdź do zielonego budynku.
Porozmawiaj z Eskimosem o wszystkim.
Wyjdź i idź w przejście po lewej, tam w uliczce wejdź do hotelu.
Idź w dół i w prawo na schody.
Na piętrze z chodzącymi zabawkami znajdź pokój z komputerami.
Kliknij w listwę zasilającą na ziemi i weź wydruk z biurka.
Znajdź łazienkę, a w niej wejdź drabiną do góry.
Idź do przodu, rozbij szybki w szafce i wejdź po niej w górę.

AKT 3

Hotel
Po lewej stronie okna jest miejsce z zieloną strzałką - kliknij w nie, aby się uwolnić.
Weź ser spod krzesła.
Weź lalkę i monetę na zbliżeniu, weź papierek na prawo od lalki.
Zejdź na dół, porozmawiaj z facetem przy recepcji, sprawdź pokój na wprost z czerwonym neonem.
Wyjdź przed hotel, kliknij w auto.
Weź z auta papierową torbę.

Kwatera policji
Idź zrobić upload i użyj środkowego komputera do skanowania zdjęć.
Na zdjęciu z Moonbus musisz zrobić 4 zbliżenia:
-faceta w centrum,
-siebie po prawej
-faceta z dredami przy silniku po lewej,
-pomarańczowego obiektu z prawej krawędzi.
Zdjęcie gdzie błyśnięto ci flashem w oczy:
-zbliżenie na twarz kobiety w czarnym obcisłym ubraniu (może jej nie być).
Zdjęcie z baru:
-zbliżenie mężczyzny stojącego przy barze,
-zbliżenie kamery nad półkami.
Jedź windą do więzienia (B) i porozmawiaj z dwoma mężczyznami w celach - najpierw z tym po prawej.

Mieszkanie
Nakarm psa, sprawdź wiadomości i TV, prześpij się.

Animoid Row
Porozmawiaj z kobietą w budce sprzedającą ważki - da ci informacje.

Nightclub Row
Wejdź do klubu po lewej, porozmawiaj z facetem przy scenie.
Spróbuj wejść do budek po lewek.
Wyjdź, wejdź do klubu po prawej.
Porozmawiaj z mężczyzną w czerwonej marynarce.
Kiedy ucieknie wyjdź z klubu i puść go wolno (let go) - jeśli będzie do ciebie strzelał na ulicy to użyj pistoletu, a ucieknie - raczej go nie zabijaj.

China Bar
Idź do baru w chińskiej dzielnicy i porozmawiaj z barmanem, a da ci dysk.
W domu sprawdź zdjęcie z baru, a odkryjesz 2 zdjęcia:
- po prawej jest facet z aparatem
- pod czerwonym neonem-kółkiem jest 2 facetów.

Hysteria Hall
Wejdź do "used cars: i porozmawiaj z mężczyzną na wózku.
Wejdź na schody w prawym dolnym rogu i porozglądaj się na dachu.
Wyjdź na ulicę i porozmawiaj ze starym mężczyzną przy grillu.
Wejdź do Hysteria Hall i porozmawiaj z dziewczynką z różowymi włosami (może jej nie być) - nie rób jej voight-kampff - puść ją.

Animoid Row
Porozmawiaj z Mama Isabel sprzedającą fast food.

Mieszkanie
Pies, wiadomości, TV, spanie, inwentarz.

China Town
Idź w dół i w prawo, wejdź do Yukon Hotel.
Porozmawiaj z recepcjonistą.
Wejdź do pokoju z neonem, z szafki zabierz oznakę, a z wanny zabierz łuskę.

DNA Row
Idź w górę i w prawo, wejdź do The Bradbury, wejdź na piętro i porozmawiaj z Sebastianem, aż każe ci wyjść.

Nightclub Row
Wejdź do klubu po lewej i spróbuj porozmawiać z tancerką na scenie - stój tam i rozmawiaj z nią aż ochroniarz podejdzie do ciebie (jeśli nie to porozmawiaj z nim i znowu z tancerką).
Szybko leć do siedzenia po lewej a przeniesie cię do drugiej części klubu.
Tam porozmawiaj z mężczyzną w czerwonym stroju.
Po wyczerpaniu dialogów poczekaj aż zacznie się show.
Idź w lewo, gdzie tańczy kobieta-ważka i poczekaj na koniec show.
Kiedy skończy idź w lewo do piwnicy i dalej do przebieralni, tam porozmawiaj z kobietą, aż cię aresztują.
Po uwolnieniu idź 2 razy w prawo na ulicę.
Po ponownym znalezieniu się w klubie wejdź w górę na balkon.
ZAPISZ GRĘ.
Wyciągnij broń i wejdź w prawo.
Strzel przy czerwonym kursorze, idź po drabinie w górę.
Strzel na czerwonym kursorze i zabij kobietę.

AKT 4

Metro i kanały
Idź w lewo 2 razy.
W pomieszczeniu z krzesłem idź w górę.
Na skrzyżowaniu z kwasem użyj dźwigni i idź w prawo, spotkasz tam Lucy.
Zrób jej test VK. Odkryjesz, że jest człowiekiem.
Wróć do skrzyżowania i idź w lewo-dół, potem dalej w lewo, do budynku i do swojego mieszkania.
Tam porozmawiasz z mężczyzną i znajdziesz się z powrotem w windzie, zjedź na dół.
Wejdź do kanału i idź do skrzyżowania, idź w lewo do okrągłego wyjścia.
Następnie w prawo i do żółtej windy.
Bezdomnego pijaka zapytaj: OTHERS, FAT MAN, i kliknij w niego jeszcze raz, aż zaśnie.
Wróć do skrzyżowania i w prawo, tam gdzie była Lucy.
Lewo, góra, idź do China Bar i kliknij w barmana a dostaniesz alkohol.
Wróć do bezdomnego.
Kliknij w niego i zapytaj o kolejną rzecz.
Idź w prawo do kładki.
ZAPISZ GRĘ.
Przejdź w prawo i kiedy pojawi się szczur szybko wróć na lewą stronę kładki i zastrzel szczura.
Wróć w lewo, idź ponownie w prawo do kładki i przebiegnij ją.
W następnym pomieszczeniu porozmawiaj z dwugłowym o wszystkim.
Wyjdź drzwiami pod dużą lampą.
ZAPISZ GRĘ.
Drabiną do góry.
Następnie małą drabinką w górę i przed strażnikiem szybko do windy.
U Tyrella weź DNA ze stołu i wróć szybko do bliźniaków tą samą drogą.
Daj bliźniakom DNA.
W pokoju bliźniaków wyjdź schodami z tyłu.
W pokoju z figurami zadzwoń do Gazza używając konsoli po prawej.
Wróć do pomieszczenia z pijakiem.
ZAPISZ GRĘ.
Idź w lewo do metalowej kratki.
Tam porozmawiasz z Gazzo, kiedy odzyskasz kursor zabij go.
Wróć w lewo, windą w górę, do skrzyżowania, w lewo-dół i do swojego mieszkania.

Mieszkanie, kanały
Odbierz telefon, zjedź windą na dół.
Przed budynkiem wejdź do kanału i raz w prawo.
ZAPISZ GRĘ.
Masz teraz do wyboru zakończenie A i B.

Zakończenie A:
Idź schodami w prawo, na skrzyżowaniu idź w górę, przez krzesło do tunelu z pociągiem.
Tam idź w górę.
Przy dwóch samochodach idź dziurą w lewo i krętymi schodami w górę.
ZAPISZ GRĘ.
Wyjdź na zewnątrz i porozmawiaj z Lucy.
Kiedy wyjdziecie z nią na dach i odzyskasz kursor szybko zabij policjantkę zanim zabije ona Lucy.
Spróbuj użyć samochodu, ale nie działa.
Zejdź na dół, kliknij w panel po lewej.
Kiedy auto wpadnie do dziury zejdź w dół używając schodów tuż przy wyjściu z budynku.
Następnie idź w dół drabinką po lewej i do samochodu.

Zakończenia B:
Idź w górę 2 razy.
W następnym ekranie zabij szczury.
Idź dalej aż natkniesz się na policjantkę - zabij ją.
Idź na północ do moonbusa, porozmawiaj z kimś na zewnątrz.
ZAPISZ GRĘ.

Teraz znowu 2 wersje do wyboru:

1. Zabij mężczyznę przed moon busem, wejdź do środka, porozmawiaj, zabij kolejnego mężczyznę, wyjdź.
2. Wróć do zabitej policjantki. Tam po lewej obok świateł weź źródło zasilania, wróć do moonbusa, porozmawiaj z mężczyzną 2 razy.

KONIEC

Autor solucji: adam