King's Quest I

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

Poniższa solucja jest do wersji King's Quest 1 Remake, można ją ściągnąć ze strony:
www.agdinteractive.com

Zapisuj stan gry często.

Idź w lewo do ekranu z wielkim kamieniem.
Stań za nim (od góry) i popchnij go a otworzysz dziurę.
Zajrzyj do niej i weź miecz.
Idź w górę, zobacz wielkie drzewo i wespnij się na nie.
ZAPISZ GRĘ.
Idź ostrożnie do gniazda, spójrz na nie i weź jajko.
Zejdź z drzewa.
Idź w prawo, weź marchewkę z grządki.
Idź w górę a spotkasz elfa (jeśli go nie ma to wchodź i wychodź z ekranu aż się pojawi).
Porozmawiaj z elfem a da ci pierścień.
Idź w górę i weź miskę, zajrzyj do niej, aby odkryć słowo.
Idź w lewo, zbieraj z ziemi orzechy i otwieraj je w inwentarzu, aż znajdziesz złoty orzech.
Idź w dół 3 razy, idź w lewo do jeziorka, podnieś kamyki obok jeziorka.
Idź 2 razy w lewo, zajrzyj do pnia nad wodą i wyjmij woreczek, zajrzyj do woreczka a zobaczysz w nim diamenty.
Idź w prawo i w dół do domku drwala, porozmawiaj z nim.
W inwentarzu użyj rączki na misce, aby się napełniła, daj miskę drwalowi i zabierz skrzypce ze stolika, wyjdź.
Idź 2 ekrany w dół przed domek wiedźmy.
ZAPISZ GRĘ.
Wejdź do domku wiedźmy, jeśli będzie to wyjdź, przejdź na inny ekran i wróć ponownie - tak długo aż domek będzie pusty.
Wejdź do jej sypialni i weź i przeczytaj notatkę - zostań w jej sypialni.
ZAPISZ GRĘ.
Kiedy wiedźma wejdzie i będzie stała przy kotle podejdź z jej tyłu i popchnij ją aby wpadła do kotła.
Po wszystkim otwórz szafkę i weź ser, wyjdź z domku.
Idź 3 razy w lewo i raz w dół, weź czterolistną koniczynę.
Idź w dół i tu pojawi się wróżka (jeśli nie to wchodź tu aż się pojawi) i da ci czar (możesz uzyskać tutaj ten czar za każdym razem).
Idź 3 razy w prawo do studni, użyj miecza na linie, aby zabrać wiadro (jeśli wiadro jest w studni to użyj najpierw korby).
Użyj korby aby spuścić linę, użyj liny aby wejść do studni i spaść do wody.
Napełnij wiadro wodą, zanurkuj pod wodę.
Płyń w lewo do otworu w jaskini i wyjdź na powierzchnię.
Przejdź w lewo.
ZAPISZ GRĘ.
Przejdź troszkę w lewo aż smok się obudzi wtedy użyj na jego głowie wiadra z wodą a udusi się i odejdzie.
Zabierz lustro.
Wyjdź z jaskini idąc w lewo.
Przed wejściem do jaskini idź w dół do zagrody.
Otwórz bramkę i wejdź do środka, zamknij za sobą bramkę.
Pokaż kozie marchewkę a będzie za tobą chodziła.
Otwórz zagrodę i idź 2 razy w lewo i 2x w górę do mostku.
Spróbuj przejść - pojawi się troll i koza zepchnie go do rzeki i zniknie.
Idź w górę i porozmawiaj z trollem, kiedy zapyta cię o imię wpisz NIKSTLITSELPMUR a dostaniesz fasolki.
Idź w dół, przejdź przez mostek, idź w prawo 2 razy i raz w górę do łąki kwiatowej.
Zasadź fasolkę na kwiatkach.
ZAPISZ GRĘ.
Wejdź na łodygę i idź ostrożnie na samą górę.
ZAPISZ GRĘ.
Na samej górze idź prosto w prawo, na następnym ekranie stań mniej więcej na środku ekranu i idź w prawo.
Idź w dół i dwa razy w prawo, u podnóża drzewa po prawej weź procę z dziury w drzewie.
Idź w górę obok jaskini, w inwentarzu użyj pierścienia, aby stać się niewidzialnym i wejdź w lewo do trolla.
Poczekaj aż zaśnie i weź jego skrzynię.
Idź w prawo i wejdź do jaskini, ostrożnie zejdź na dół (najlepiej zapisać grę).
Kiedy wyjdziesz z jaskini idź w dół, 5 razy w prawo i w górę - jesteś przed wyjściem z jaskini smoka.
Przyleci tu kondor, na którego musisz wskoczyć - na środku ekranu jest ciemna duża plama ziemi - tam musisz stać i kliknąć rączką w kondora kiedy będzie nad tobą.
Kondor przeniesie cię nad chmurami.
Kiedy upadniesz idź w lewo i weź muchomor.
Wróć i wejdź do dziury, idź w dół i w lewo do szczura - nie podchodź zbyt blisko!
Porozmawiaj z nim i daj mu ser, a zniknie.
Idź do drzwi, na następnym ekranie strażnicy znikną, idź w lewo.
Weź tarczę.
Idź w lewo i spróbuj przejść, ale jesteś za duży, zjedz muchomora i przejdź.
Idź dwa ekrany w górę i dwa razy w prawo i wejdź do zamku.
KONIEC

Autor solucji: adam