The Dig

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

Attila
Zbadaj skrzynkę z narzędziami.
Użyj PenUltimate, aby skomunikować się z Miles, porozmawiaj o skrzynce (Flying Pig).
Naciśnij na Pig aby sprowadzić go na powierzchnię asteroidy.
Otwórz Pig i zajrzyj do środka.
Zabierz: zero-G digger, łopatę, 2 x ładunek wybuchowy.
Wróć, użyj komunikatora i porozmawiaj z Bordenem o ładunku wybuchowym.
Oddal się od asteroidy klikając na kosmos, idź do kwadratu 2.
Użyj zero-G digger w górnej, środkowej części ekranu, aby wygładzić powierzchnię.
Na wygładzonej powierzchni użyj bomby alfa, a następnie klucza na niej aby ją uzbroić.
Oddal się od asteroidy i skomunikuj z Bordenem, aby podał następną lokację.
Jest to kwadrat 3, zbliż się tam i użyj łopaty na kamieniu.
Następnie użyj tam bomby beta i uzbrój ją kluczem.
Wróć do statku i skontaktuj się z Bordenem.
Po wybuchach będziesz wewnątrz.
Naciśnij "metallic plate" po prawej.
Użyj zero-G digger na trzech "odd projection" na ekranie i naciśnij jeszcze 3 płytki, które się pojawiły.
Wejdź do tunelu, który się pojawił.
Przejedź w prawo i włóż 4 płytki w odpowiednie miejsca w kwadracie - zostaniecie teleportowani.

Cocytus
Kliknij u dołu ekranu (clearing).
Idź do nieznanej strefy po lewej.
Wejdź do wraku statku, na środku ekranu kliknij "chest" i weź urządzenie.
Dotknij zwisającej liny, zabierz "engraved rod", linę i wróć do centrum.
Idź do nieznanego rejonu w górę.
Użyj łopaty na grobie, weź "jaw bone" i "tusk".
Wróć i idź w prawo.
Użyj urządzenia obcych, które wskaże pagórek pośrodku.
Użyj łopaty na pagórku i weź bransoletkę.
Wróć do centrum.
Użyj łopaty w miejscu gdzie zniknął duch.

The Nexus
Podnieś płytkę z ziemi i użyj jej w alkowie po prawej.
Idź w prawo i weź "engraved rod".
Idź w dół używając rampy, zobaczysz na dole źródło energii i soczewki.
Użyj panelu pośrodku.
Pierwsza płytka u góry (biała) to cofanie.
Ustaw: 4 x fioletowy, 2 x żółty, czerwony.
Wyjdź z panelu i użyj panelu po lewej.
Teraz ustaw na środkowym: wykasuj białym wszystko, 5 x fioletowy, 4 x niebieski, czerwony, i ponownie użyj panelu po lewej.
Źródło energii działa teraz normalnie.
Przed wyjściem w górę usuń płytkę ze środka ekranu i zabierz niebieski kryształ.
Idź w lewo - zobaczysz, że kolumna teraz świeci energią.
Użyj "tusk" na panelu przy drzwiach po prawej.
Użyj liny i połącz otwarty panel z iskrami na ziemi - panel jest aktywny.
Przejdź teraz do następnych drzwi po prawej (na lewo od ciemnego tunelu).
Zobacz na panel - to zamek z kombinacją figur i kolorów.
Wejdź do inwentarza i naciśnij klawisz "E", i lupą zobacz fioletowy "engraving rod", który pokaże ci kombinację.
Wejdź do środka, naciśnij guzik na środku sali i wejdź do kuli, która przyjedzie.

Museum Spire
Wyjdź na zewnątrz i idź w górę.
Kliknij na "strange device".
Przytrzymaj zielony sześcian aż linia dojedzie do centrum.
Jeśli linia nie pokaże się wyjdź z panelu i spróbuj przekręcić soczewkę obok raz lub dwa razy i powtórz operację.
Jeśli nadal nie pokaże się linia:
Otwórz panel urządzenia.
Kliknij w panel.
Przekręć centralny pryzmat aż jego biała linia będzie wskazywała dolny lewy pryzmat.
Przekręć dolny lewy pryzmat aż jego zielona linia będzie wskazywała górny lewy pryzmat.
Przekręć górny lewy pryzmat aż jego zielona linia będzie wskazywała zielony pryzmat.
Jeżeli konieczne - przekręć dolny prawy pryzmat aż jego pomarańczowa linia będzie wskazywała pomarańczowy pryzmat.
Przekręć górny prawy pryzmat aż jego niebieska linia będzie wskazywała niebieski pryzmat.
Powtórz operację z zieloną linią w urządzeniu.
Powinien pokazać się świecący most nad wodą.
Przejdź przez most i zobacz wielki przezroczysty kryształ pośrodku.
Wróć przez most i wejdź w lewo do trójkątnych drzwi.
Zabierz tabliczkę z alfabetem, zielony obiekt na ziemi i po lewej czerwony "engraved rod".
Zobacz wszystkie dispalaye w muzeum.
Wejdź w drzwi po lewej - to biblioteka, spotkasz tam Maggie.
Wróć do Nexusa używając kuli transportowej.
Idź w prawo do ciała Brinka.
Użyj na nim zielonego kryształu, aby przywrócić go do życia.
Wróćcie razem kolejką do muzeum.
Otwórzcie razem półkoliste drzwi obok przystanku.
W środku zabierz kilka kryształów oraz kanister.
Wyjdź z komnaty i na zewnątrz, u dołu zobacz "fossil", przejdź w prawo do wody.
Po zjedzeniu żółwia przez potwora ułóż jego kości wg obrazka poniżej:


Jeśli złożysz prawidłowo to po oddaleniu będzie pisało "dead creature" a nie "loose bones".
Użyj na szkielecie kanistra, a następnie zielonego kryształu.
Potwór zje żółwia i wybuchnie pod wodą.
Wejdź do wody do podziemnej jaskini, tam do kolejnej i weź płytkę i pomarańczowy "engraved rod".
Zobacz ją w inwentarzu (E) i ustaw w Nexusie drzwi na prawo od ciemnego tunelu w tej kombinacji.
Wejdź, użyj kuli a przejedziesz kolejką do Planetarium.

Planetarium Spire
Wyjdź na zewnątrz, przejdź w lewo.
Zsynchronizuj swój skok na drugą stronę przepaści kiedy fala będzie podchodzić, jeśli się nie uda spróbuj ponownie.
Po drugiej stronie użyj łopaty na kamieniu, aby utworzyć mostek.
Przejdź w prawo i jeszcze raz w prawo, z jaskini zabierz niebieski pręt.
Wróć w lewo i stwórz kolejny świetlny most posługując się procedurą taką jak wcześniej.
Na ekranie z panelem idź w górę do "plateau", zobaczysz jak zwierzątko kradnie coś z drzwi.
Weź "dowel" u dołu drzwi, wsadź go w środek dużego koła na środku ekranu.
Wyciągnij duży pręt pod kołem, następnie wstaw do w środek dużego koła.
Weź kości ze schodów i użyj ich na końcu dużego pręta - na haku.
Weź mały pręt leżący pod kołami i użyj go na klatce - pułapka gotowa.
Klikaj w dziury na lewo od drzwi aż wyskoczy zwierzątko.
Kiedy myszka stoi na lewo od pułapki przejdź po prawej, w dół, w lewo (obejdź myszkę z przodu) i z powrotem między dużymi kołami, aby zapędzić ją prosto do pułapki.
Użyj obrączki na uwięzionym zwierzątku a następnie kliknij w klatkę uwalniając je.
Weź mały pręt obok klatki.
Użyj łopaty na jaskini po lewej od dużych kół, wejdź.
Użyj "alien tracking device", a następnie łopaty w miejscu, które pokazało urządzenie.
Weź z dziury część maszyny.
Wyjdź i użyj część maszyny na panelu obok drzwi, wstaw pokrywę na panel, która wcześniej spadła.
Użyj panelu i wejdź do planetarium.
Weź płytkę, zielony engraved rod i dwa berła ze środka.
Użyj złotego berła na plamce na suficie.
Kliknij złotym berłem na planetę.
Kliknij złotym berłem na godzinę 2.00 w stosunku do centralnej i kliknij - duży księżyc przyjedzie do tej pozycji i zatrzyma się.
Użyj teraz srebrnego berła ustawiając mały księżyc na godzinę 7.00 w stosunku do dużego księżyca.
Kiedy ustawisz księżyce prawidłowo ujrzysz animację i zwierzątko zamknie cię w planetarium.
Użyj przycisku po lewej i wyjdź z planetarium.
Wróć do Nexusa.
Używając kombinacji z zielonej pałki otwórz drzwi na prawo od energetycznej kolumny.
Wejdź i pojedź kulą do mapy.

Map Spire
Od kuli transportowej idź tak długo aż do pomieszczenia z kolumnami porośniętymi roślinami i panelem pośrodku.
Używając kombinacji z czerwonego "engraved rod" aktywuj animację mapy.
Wejdź do pokoju z urządzeniem i soczewką (opening).
Stosując znaną procedurę utwórz świetlny mostek.
Wróć do Nexusa.

Command Center
Idź do ciemnego tunelu.
Tak użyj zielonych przycisków, aby wejść do "command center".
Użyj panelu pośrodku.
Wsadź niebieski pręt do jednej z dziur po prawej.
Kliknij na ciemny kryształ po lewej.
Ustaw prawe 3 pręty na takiej wysokości, aby lewy kryształ uzyskał maksymalną jasność.
Jeśli lewy kryształ wygląda tak jak pozostałe zostanie aktywowana kula transportowa.
Wróć do nexusa.
Użyj kombinacji z czerwonej laski na panelu po lewej od energetycznej kolumny.
Wejdź i użyj kuli transportowej.

Tomb Spire
Idź do "plateau" a następnie do "path".
Aktywuj świetlny most.
Spójrz na rysunek na skale.
Wróć do plateau i użyj łopaty na "stone plate".
Wejdź do dziury.
Użyj niebieskiego kryształu w dziurze w ścianie.
Stań na symbolu dwóch księżyców u dołu ekranu.
Użył pręta, aby zatrzymać płytkę, na której stoisz.
Wyjdź z komnaty i oczyść brud na skałach "dirt".
Wróć do komnaty i dotknij statuy, która się pojawiła.
Kliknij na przedni bok trójkątnej płyty, aby zjechać windą w dół.
Idź w lewo i dotknij trójkątnych drzwi - pojawi się bestia.
Użyj zielonego kryształu na kościach po lewej, aby ożywić kolejną bestię, bestie się pogryzą.
Użyj żółtej pałki na panelu przy drzwiach i wejdź.
Użyj jej ponownie na piramidzie.
Użyj zielonego kryształu, aby ożywić obcego, porozmawiaj z nim.
Maggie coś się przytrafiło.
Wyjdź na zewnątrz - tam gdzie świecą księżyce i idź do "path" i dalej w prawo do jaskinie z nietoperzami i Brinkiem.
Użyj latarki na nietoperzach.
Kiedy Brink ucieknie idź tam gdzie stał i weź "stash of crystals" a porozmawiasz z nim. Od tej chwili będzie za tobą chodził.
Idź świetlnymi mostami do Map Spire do pokoju gdzie pojawiła się mapa.
Idź w lewo do pit a następnie do chamber.
Tutaj przejdź w lewo i kliknij na nest, gdzie zobaczysz Maggie w pajęczynie i potwora.

Alien Translation
Idźcie razem do pająka i Maggie.
Porozmawiaj tam z Brinkiem o pająku - odwróci jego uwagę.
Idź w górę do wodospadu i popchnij kamień.
Wróć do Brinka i porozmawiaj z nim o "grate".
Wspólnie wypłuczecie pająka i Maggie będzie wolna.
Wyjdźcie górnym wyjściem, idźcie do ledge, a potem do opening.
Tam, obok wody pokaż Meggie tablet.
Otworzy się kolejne przejście na środku jeziora, wejdź tam i zabierz płytkę.
Idź do planetarium.
Użyj "jaw bone" na Brinku.
Włóż płytki w odpowiednie miejsca i wejdź w otwarte drzwi.
Zawołaj kulę transportową i jedź do "Cathedral Spire".
Wejdź w drzwi i wewnątrz zobacz konsolę u dołu, zobacz w niej na szczelinę.
Porozmawiaj z Maggie o "alien device".
Przeskroluj ekran w górę i idź spiralną ścieżką na samą górę, potem w lewo.
Usuń gniazdo ptaka i aktywuj świetlny most.
Idź do Museum Spire przez mostek, a tam do stacji z kulą transportową.
Wejdź do komnaty z kryształami i zabierz kilka.
Użyj świetlnych mostów, aby przejść do piramidy z obcym w Tomb Spire.
Użyj żółtej pałki, zielonego kryształu i porozmawiaj z obcym.
Po rozmowie weź z ziemi creator's engraved rod.

The Eye
Idź do pokoju z roślinami na skałach w Map Spire.
Użyj tam panelu wprowadzając kod z creator's engraving, a zobaczysz wizualizację plaży.
Idź na plażę przez gniazdo pająka i wodospad.
Na plaży zabierz "eye part" (to zielone).
Idź do laboratorium w Cathedral Spire.
Kiedy Brink cię znowu okradnie idź do niego w Tomb Spire.
Pokaż mu eye part a następnie użyj jej na slocie w "relic".
Następnie weź eye part z maszyny.
Idź do laboratorium w Cathedral Spire.
Użyj dwóch kryształów i eye part w panelu na dole.
Wróć na górę i porozmawiaj z Robbins o alien device.

Endgame
Po śmierci Maggie idź w górę i przez mostek do centralnego kryształu.
Monster zablokuje ci drogę.
Użyj strange device, aby potwór spadł w dół ze świetlnego mostu.
Odbuduj most.
Idź do centralnego kryształu, wejdź do oka i dotknij portal.
KONIEC

Autor solucji: adam