Grim Fandango

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

Przydatne klawisze:
I - Inventory
P - pick up, także chowanie rzeczy trzymanych w ręce
E - examine

EL MARROW
Podejdź do tuby z listami i zabierz list. Przeczytasz go automatycznie.
Ze stołu weź talię kart, wyjdź z pokoju.
Przejdź na drugi koniec korytarza, porozmawiaj z Ewą.
Użyj karty do gry na dziurkaczu na biurku Ewy.
Idź do lewej windy.
W garażu przejdź na drugi koniec i zapukaj do małej budki.
Porozmawiaj z Glottisem, zapytaj czy nie chciałby być twoim kierowcą i zasugeruj, że nie jest on za duży tylko samochody są za małe.
Dostaniesz od niego zamówienie.
Wróć windą do holu, obok Ewy skorzystaj z drugiej windy, a następnie wyjdź na ulicę.
Podejdź do karnawału. Poproś klauna, aby dał ci 2 zdechłe robaki oraz kota.
Weź chleb.
Cofnij się jeden screen i wejdź do alejki po lewej, wespnij się po linie i wejdź przez okno do gabinetu szefa.
Zmień autoresponder na sekretarce na: "Ah, cripes, Eva! Just sign it yourself, will you?".
Wróć do Ewy i daj jej zamówienie do podpisania.
Po scence użyj kosy na worku na ziemi.
Zejdź na dół i znajdź pokój z chemicznymi tubkami (tam gdzie konserwowałeś truposza przed chwilą).
Użyj na każdej tubce jednego pustego balonu.
Wróć do swojego pokoju, użyj obu wypełnionych chemikaliami balonów na skrzynce pocztowej.
Idź na dół do pomieszczenia z serwerem, weź gaśnicę obok drzwi.
Na drzwiach przekręć zamek, aby zasuwka się wysunęła.
Wyjdź z pomieszczenia, a za chwilę serwer będzie czynny.
Wejdź do środka i użyj podziurkowanej karty na czerwonej tubie - odczytasz dane klientki.
Po rozmowie z klientką idź w stronę Ewy, zostaniesz zatrzymany przez szefa i po rozmowie zamknięty w budce.
Zapukaj w drzwi, powiedz o DOD aby agent otworzył drzwi.
W kryjówce porozmawiaj z Ewą, porozmawiaj z Salvadorem, powiedz, że się przyłączasz, a powie ci żebyś przyniósł jajka gołębi.
Wyjdź, idź do liny i wdrap się na górę.
Wejdź przez ostatnie okno do biura Domino.
Tam weź kwiatek z szuflady biurka oraz uderzaj w worek bokserski aż spadnie sztuczna szczęka, którą również weź.
Idź do zwisającej liny, użyj kwiatka na luźnym końcu liny, następnie użyj liny z kwiatkiem na drabinie po prawej i wdrap się po niej.
Wejdź na dach.
Na dachu użyj balonu (kota) na misce, a następnie na niej chleb, kiedy gołębie odlecą weź jajka.
Zanieś jajka do kryjówki Salvadora, teraz chce od ciebie odcisk zębów.
Wejdź do garażu drzwiami obok liny, idź do małej budki.
Użyj szczęki na maszynie, która tam stoi.
Teraz użyj szczęki na sobie naciskając klawisz U.
Zanieś odcisk szczęki Ewie w kryjówce.

THE PETRIFIED FOREST
Przejdź jeden ekran w tył do Glottisa.
Idź tam, gdzie rzucił swoje serce.
Po drugiej stronie pajęczyny weź kość i rzuć ją na pajęczynę.
Użyj kosy na pajęczynie, aby uwolnić serce.
Wróć do Glottisa, weź serce i użyj go na Glottisie.
Kiedy będziesz mógł sterować samochodem pojedź w prawo do pompy.
Używając taczki ustaw pompę tak, aby prawe ogniwa wysuwały się razem i lewe razem (ale nie wszystkie 4 jednocześnie), kiedy ustawisz prawidłowo cała karuzela zacznie się kiwać mocniej.
Kiedy pompa będzie ustawiona prawidłowo przełącz dźwignię, a Glottis wdrapie się na górę.
Kiedy będzie wisiał przełącz dźwignię ponownie, Glottis zacznie wirować, spadnie i skonstruuje podnośnik do samochodu.
Możesz teraz pojechać na północ przez kamienie.
Przy bramie przejdź przez małe drzwi.
Z mostu z kośćmi (obok płonących zwierzaków) zabierz 3 kości.
Idź w lewo do jeziorka.
Wrzuć kość do jeziorka, i kiedy potwór na górze będzie krzyczał, użyj gaśnicy na jeziorku, aby zabić potwora.
Zrób to 3 razy, aby zabić wszystkie potwory.
Wróć do samochodu i do skrzyżowania.
Wyrwij drogowskaz z ziemi i zanieś go w lewo na polankę.
Wsadź go do ziemi, a wskaże ci kierunek, przenieś drogowskaz w miejsce gdzie skazał kierunek.
Wbijaj go tak długo, aż otworzy się przejście. Wejdź do środka i zabierz klucz.
Wróć do dużej bramy samochodem i otwórz ją kluczem.

RUBACAVA
Idź w prawo we mgłę, a spadniesz z urwiska. Uratuje cię marynarz.
Wejdź po schodach i do budynku, porozmawiaj ze sprzątającym facetem a dostaniesz zdjęcie jego żony.
Zejdź na dół i pokaż zdjęcie marynarzowi i porozmawiaj z nim a da ci książkę.
Pokaż książkę facetowi z mopem a przejmiesz jego pracę.
Kolejny rok.
Zejdź na sam dół a spotkasz się z Meche.
Potem porozmawiaj z marynarzem o wszystkim.
Teraz rozejrzyj się trochę po wyspie - jest tu sporo lokacji.
Wróć do swojego biura (schodami w górę obok zwariowanej szatniarki) i zabierz z biurka wiadomość od Salvadora.
Zejdź na dół - tam gdzie siedzi Glottis, zza baru zabierz żółtą butelkę, obok wejdź do kasyna i porozmawiaj z facetem siedzącym przy stole - zabierzesz mu drukarkę i dostaniesz kartę VIP.
Pokaż kartę VIP Glottisowi, a zaraz ucieknie.
Idź do punktu kontrolnego (musisz przejść pod sterowcem, a potem schodami w górę).
Porozmawiaj z Carlą, weź łyk z żółtej butelki a następnie zaraz przejdź przez bramkę.
Carla cię obszuka i poprosi do pokoju obok. Rozmawiając z nią pytaj o metal detectror. Carla się zdenerwuje i wyrzuci go przez okno.
Zejdź na dół gdzie jest piasek i puszki dla kotów.
Weź otwieracz do puszek, wejdź na kładkę i używaj kosy na piasku aż znajdziesz metal detector.
Idź do Blue Casket (duży świecący budynek), daj wiadomość od Salvadora trzem facetom przy stole. Następnie weź książkę ze stołu.
Idź w głąb sali, po rozmowie z Lolą porozmawiaj z Olivią.
Idź do swojego kasyna, porozmawiaj z szatniarką, ma dla ciebie wiadomość, ale koperta jest pusta.
Idź do High Rollers Club (tam gdzie wyścigi kotów).
Porozmawiaj z Nickiem, powiedz, że potrzebujesz prawnika a później, że powiesz o nim i Olivii.
Pójdzie zostawiając papierośnicę, zabierz ją i daj Carli (ta od detectora), ona ją zdetonuje, a ty otrzymasz klucz.
Idź do kuchni w high-roller's club.
Weź turkey baster u dołu po lewej.
Kiedy kelner wejdzie do szafy użyj kosy na drzwiach aby zamknąć go w środku.
Poczekaj aż Glottis wejdzie wypić wino (jeśli nie wejdzie to odkręć kurek z beczki).
Kiedy beczka będzie pusta wejdź po drabinie i użyj otwieracza do puszek na beczce i wejdź do niej - znajdziesz się w piwnicy.
Użyj wózka i wjedź nim do windy, w windzie obróć wózek widłami do drzwi.
Naciśnij przycisk i wejdź na wózek. Kiedy winda jedzie w górę wjedź widłami wózka w prawą szparę w kratce windy aby winda utknęła.
Zejdź z wózka i przełącz dźwignię po lewej stronie wózka, aby podnieść kratę.
Uwaga! Na procesorach szybszych niż 400Mhz to się nie uda - należy zainstalować patch ze strony LucasArts.
Weź walizkę i wyjdź.
Idź do latarni (za pszczołami) i użyj klucza na drzwiach.
Lola umiera, otrzymasz kartę z szatni.
Idź do swojej szatniarki i daj jej kartę #22, otrzymasz damską kurtkę.
Zbadaj ją (E) a znajdziesz notatkę.
Idź do Blue Casket i wejdź do kuchni.
Użyj turkey baster na brudnej wodzie w zlewie.
Idź do faceta robiącego tatuaże (w porcie). Otwórz lodówkę a następnie dolną szufladę w lodówce.
Szybko wróć i użyj napełniony turkey baster na butelce, z której pije tatuowany marynarz - zaraz potem zaśnie.
Weź identyfikator od śpiącego marynarza.
Pokaż gadającemu przez telefon tatuażyście karteczkę z numerem 36, a da ci zdjęcie z gonitwy, zobacz zdjęcie (e).
Idź do kostnicy, użyj identyfikatora-wisiorka na jednym z ciał, następnie daj kustoszowi metal detector.
Znajdzie wisiorek i zadzwoni do kapitana, że Naranja nie żyje.
Idź do gonitwy kotów, użyj drukarki i wydrukuj kupon: week 2, Tue, Race 6.
Idź do okienka po lewej (tego, którego nie widać zaraz po zejściu ze schodów).
Daj facetowi wydrukowany kupon, da ci zdjęcie całującej się pary.
Idź do portu do pszczół, daj im książkę rewolucjonistów a jeden z nich zostanie aresztowany.
Idź do high rollers club i powiedz Nickowi, że potrzebujesz adwokata, aby go przekonać pokaż mu zdjęcie całującej się pary, pszczoła zostanie uwolniona i będziesz mógł zabrać narzędzia (Glottis je zabierze później).
Idź teraz do swojego biura i użyj maszyny do oszukiwania ruletki kilka razy.
Kiedy facet grający w ruletkę przegra kolejny raz, zamknie kasyno a Glottis zostanie wyrzucony z klubu.
Wyruszacie statkiem.

IN DOCK
Po wiadomości od Salvadora wejdź do budki, a następnie w dół.
Zostaniesz zaatakowany, ale Glottis cię uratuje.
Podnieś lewą kotwicę czerwonym przyciskiem.
Podnieś prawą kotwicę.
Opuść lewą kotwicę.
Użyj dźwigni i kiedy je trzymasz naciśnij strzałkę w prawo, aby obrócić statek.
Opuść prawą kotwicę.
Podnieś lewą kotwicę.
Wyjrzyj przez lewe okno i użyj kosy, aby zaczepić 2 kotwice o okno.
Naciśnij przycisk po prawej, aby wyrwać dziurę.
Użyj dźwigni i cała wstecz.

SHIPWRECKED
Pochodź trochę w kółko i poczekaj aż wyjdzie facet z latarką.
Możesz go poprosić o pomoc i powiedzieć, że za nim pójdziecie, ale wrócicie w to samo miejsce.
Kiedy chłopek wejdzie w jasny krąg po prawej stronie złap go (2x enter), a przejdziecie trzymając go do statku z ośmiornicą.

THE PEARL
Przejdź w prawo do góry i obejdź skałę z czerwonymi frędzlami.
Chłopek zostanie złapany a wy wylądujecie na krańcu świata.

THE END OF THE WORLD
Idź w górę do drzwi, a następnie do pokoju - porozmawiasz z Meche.
Po przebudzeniu porozmawiaj z dziećmi w klatce, bądź dla nich miły, powiedź, że chcesz im pomóc, że twoje ręce nie są za duże i że nie masz narzędzi - dadzą ci młoteczek - podnieś go.
Idź porozmawiaj z Meche.
Użyj popielniczki a Meche spali pończochę, zabierz ją z kosza.
Zjedź pod wodę i idź w lewo, porozmawiaj z Chepito.
Daj mu pończochę a otrzymasz pistolet.
Daj mu młoteczek a otrzymasz młot pneumatyczny.
Wróć w górę i przed drzwiami do windy idź w prawo do taśmociągu i przełącz go dźwignią, aby jechał w dół.
Wróć w lewo.
Idź do Meche i daj jej pistolet - zostanie zamknięta w sejfie.
Idź de sejfu i użyj na nim młota pneumatycznego.
Kręcąc kołem w lewo i w prawo musisz ustawić żółte krążki tak, aby utworzyły szczelinę po prawej stronie:


Kiedy patrzysz na krążki, naciśniesz (e) i Many powie "the tumbers are lined up and flush with the door-jamb" oznacza to, że jest dobrze.
UWAGA!!! Mechanizm jest czuły na długość naciśnięcia klawisza, więc szybkie krótkie naciskanie przesuwa precyzyjniej.
Wsadź kosę do krążków i otwórz drzwi klamką.
Wejdź i zamknij drzwi.
Użyj kosy na kablach nad drzwiami.
Przejdź do sekretnego pokoju, użyj kosy na prysznicu na suficie.
Odkręć wodę i zakręć kurkiem, aby zobaczyć przez którą kratkę wypływa (zapamiętaj).
Weź topór z pokoju obok i rozbij nim kratkę, przez którą uciekła woda.
Na plaży wejdź na górę po schodkach, aby sterować dźwigiem.
Przejedź nim na przeciwną stronę i spuść łańcuch w dół, aby wylądował na plaży.
Idź do łańcucha i użyj na nim młota pneumatycznego.
Wróć do dźwigu, podnieś łańcuch, spuść go ponownie i ponownie podnieś aby wyrwać zębatki.
Przejedź dźwigiem na lewo i spuść łańcuch na taśmociąg.
Wyjdź z dźwigu i wejdź na taśmociąg.
Przy taśmociągu przełącz dźwignię 2 x aby łańcuch zaplątał się w kotwicę.
Przełącz taśmociąg na bieg do góry i wejdź po nim do dźwigu.
Wyciągnij statek.
Podczas walki na statku użyj kosy na peryskopie za tobą.

THE ENTRANCE TO THE NINTH UNDERWORLD
Zejdź na sam dół schodów, otwórz trumnę i weź kubek.
Idź na samą górę i porozmawiaj z posągiem, odchodząc dostaniesz notatkę, którą przeczytaj.
Idź do Glottisa, porozmawiaj z chłopkami.
Zejdź do kuchni, z szuflady zabierz szmatkę i zamocz ją w beczce oleju w warsztacie.
Kubek powieś na stojaku do kubków w kuchni.
Wsadź zmoczoną szmatkę do tostera.
Przyleci chłopek z gaśnicą a kubek wystrzeli.

RUBACAVA
Idź do kapitana powiedzieć mu o statku.
Kiedy odejdzie zabierz statek w butelce.
Idź do tatuażysty i z kredensu zabierz nitrogen.
Idź do Blue Casket i napełnij wodą z beczki butelkę ze statkiem.
Daj wodę Glottisowi, a kiedy wróci zacznij do niego rozmawiać o jedzeniu.
Kiedy zwróci użyj nitrogen na wodzie i odłącz dynamit.

NUEVO MARROW
W kwaterze LSA zabierz ramię trupa oraz foto z kosza na śmieci.
Daj gołębiowi notatkę a następnie pokaż mu fotografię, a odleci.
Wyjdź, idź 2 razy po drabinie tam gdzie jest scena.
Weź kawę i wejdź na górę sceny (po lewej od dwóch przebierańców).
Z góry wylej na nich kawę.
Zejdź na dół, odłóż kawę i wejdź do wejścia po prawej - zostaniesz pomalowany.
Wejdź jeszcze raz na górę, użyj kości trupa na grinderze do śniegu, a następnie go zabierz.
Zejdź do Glottisa i zabierz mu pilota.
Podnieś samochód pilotem, zobacz na zielone ślady pod samochodem.
Idź w prawo i maszynką do śniegu posyp w okolicach kratki ściekowej na ziemi, aż pojawi się ślad.
Posypując ziemię, co jakiś czas idź w stronę ciemnego wejścia, aż stwierdzisz, że potrzebujesz światła i pojedziesz tam z Glottisem.
Będąc na pojeździe natrafisz na krokodyla, podnieś samochód pilotem i zejdź na platformę po prawej.
Przejdź platformą do drabinki i spróbuj zejść, aby krokodyl się odwrócił, wtedy obniż samochód pilotem, aby przytrzasnąć mu ogon - możesz zejść po drabince.
Wejdź do drzwi i wewnątrz przy pomocy kosy odklej to coś nad drzwiami odkrywając dzwonek.
Wejdź ponownie a otrzymasz pistolet i naboje.
Idź do kasyna, porozmawiaj z facetem na rowerku.
Porozmawiaj z Meche, kiedy cię rozpozna i da ci prześcieradło nałóż je na grającego faceta w zielonym garniturze.
Porozmawiaj z Meche, a powie ci, że ten w garniturze musi wygrać, aby wyszli.
Porozmawiaj z facetem na rowerku, aby ustawił maszynę na wygraną.
Facet zabierze pieniądze i wejdzie do łazienki - kiedy wyjdzie w prześcieradle wejdź tam i ubierz jego garnitur.
Idź do różowego potwora obok windy, aby cię wpuścił musisz odpowiedzieć na jego pytanie, poczekaj aż odpowiedź pojawi się na tablicy a zostaniesz wpuszczony.
W poczekalni porozmawiaj z parą tak długo aż się zdecydują i wejdą do Hektora.
Wejdź za nimi a znajdziesz się w swoim starym biurze.
Na dachu przejdź na tył kobiety-dekoracji.
W miejscu gdzie jest przymocowana jest szczelina, nasyp tam śniegu z młynka a następnie użyj puszki z kwiatkiem, a dekoracja oderwie się.
Użyj drabiny, aby przeskoczyć na drugi dach.
Po scence wejdź do szklarni na wzgórzu.
Kiedy będziesz umierał użyj nitrogenu na kwiatku i wyrwij go.
Idź do auta i porozmawiaj z głową Salvadora.
Weź bilet Salvadora, który wyfrunie z walizki.
Idź z biletem na tył szklarni i chodź tak długo (w miejscu gdzie bilet faluje w ręku) aż znajdziesz ciało Sala a przy nim klucz.
Użyj klucza na bagażniku i zabierz amunicję.
Wystrzel z pistoletu w zbiornik u podnóża góry.
Wejdź do szklarni.
KONIEC

Autor solucji: adam