Runaway: A Road Adventure

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

OBUDŹ MNIE, ZANIM UMRĘ
Weź pigułki i kubek ze stołu.
Weź zielone prześcieradło z łóżka.
Weź torebkę Giny a z niej zapałki.
Wejdź do łazienki.
Weź spirytus sprzed lustra i flamaster z kosza na śmieci.
Wróć, spójrz na plan na drzwiach, wyjdź przez okno.
W magazynie na szafce leży książka - weź ją, weź też kartę pacjenta z szuflady.
Weź głowę kościotrupa, po lewej z półek weź strzykawkę oraz aerozol.
Weź 2 poduszki.
Wróć przez okno.
Z torebki Giny wyciągnij perukę i użyj jej na głowie kościotrupa.
Połóż poduszki, głowę i prześcieradło na pustym łóżku.
W inwentarzu spróbuj flamastra na karcie pacjenta.
Napełnij strzykawkę spirytusem i użyj jej na flamastrze, użyj flamastra na pustej karcie.
Zamień karty pacjentów przy łóżkach.
Wyjdź do łazienki i zobacz scenkę.
Teraz zajrzyj do książki i przeczytaj o środku nasennym.
Użyj sprayu na tryskaczu na suficie.

TAJEMNICZY KRUCYFIKS
Porozmawiaj o wszystkim z restauratorką.
Spójrz na półkę z eksponatami po lewej, zamień krucyfiks z jednym z eksponatów.
Zobacz laser po prawej, weź gruszkę obok dystrybutora wody i obejrzyj ją w inwentarzu.
Weź lakier z walizki po prawej, wyjdź.
Zejdź na dół, porozmawiaj z gościem w słuchawkach - da ci wizytówkę.
Wróć do pokoju restauratorki, zejdź ponownie na dół i porozmawiaj o wszystkim z Willym.
Idź do panelu obok drzwi i użyj na nim lakieru, użyj telefonu po prawej.
Kiedy Willy wejdzie do laboratorium wejdź do restauratorki i wyjdź.
Użyj pędzelka na kodzie.
Naciśnięto 1378 - musisz zgadnąć, w jakiej kolejności - naciśnij 8137.
Wejdź do laboratorium.
Zabierz klucz przy drzwiach i przeczytaj list.
Zobacz komorę próżniową, naciśnij przycisk do jej otwierania - nie udało się.
Idź do biura Clivea obok gaśnicy.
Zabierz książki z biurka.
Użyj klucza na dziurce, ze skrytki zabierz dyktafon, zamknij skrytkę.
Idź do restauratorki i użyj na niej dyktafonu, użyj nagranego głosu na zamku komory próżniowej.
Idź w prawo, spróbuj włożyć baterię do butli z azotem.
Weź chochlę obok butli, użyj chochli na baterii i chochli na azocie.
Wsadź baterię do dyktafonu i użyj na komorze, zabierz maskę.
Na masce użyj dziwnej rączki, aby uzyskać diament.
Użyj diamentu na maszynie w pokoju restauratorki.
Wyjdź, idź w lewo do maszyny z kawą, użyj jej, kawa się skończyła.
Idź w dół i w prawo do wystawy, ze środkowej statuy weź miskę kawy.
Daj kawę Willyemu, powie ci, że jest nie zmielona.
Użyj szlifierki na biurku restauratorki do zmielenia kawy.
Zanieś ją Wilyemu - powie ci, że nie wierzy, że to kawa.
U góry obok gaśnicy w koszu znajdziesz pudełko po kawie - wsyp do niego kawę i daj Wilyemu.
Weź kawę z automatu i zanieś restauratorce.
Weź krucyfiks, idź z nim do laboratorium i użyj na skanerze.

WIELKA UCIECZKA
Sprawdź okno, spróbuj przesunąć zamrażarkę.
Weź spray na prawo od telefonu, szmatkę, kawałek drewna i łom na lewo od zamrażarki.
Po lewej stronie pokoju weź miech.
Użyj sprayu na szmatce i szmatki na oknie nad zamrażarka.
Otwórz wieczko zamrażarki, spójrz na zamrażarkę, wyłącz ją z gniazdka.
Po chwili odkręć korek zamrażarki i przesuń ją.
Użyj łomu na zapadce i wyjdź.
Po rozmowie z artystkami przeszukaj kufer a znajdziesz piłkę do koszykówki.
W autobusie pod łóżkiem znajdziesz ręczny odkurzacz.
Po prawej weź szminkę i okulary słoneczne.
Idź na tył i porozmawiaj z Carlą.
Użyj odkurzacza na kratce, aby zdobyć tabletkę.
Weź nici i igłę obok butów.
Wyjdź z autobusu i idź w prawo.
Na mapie idź do stodoły i zajrzyj przez szparę w drzwiach - w środku jest helikopter.
Wejdź do stodoły, kiedy będziesz spoglądał przez okno spróbuj wrzucić tabletkę do puszki kiedy osiłek ją stawia.
Nie da rady.
Wróć do autobusu i porozmawiaj z Lula. Użyj nitki na piłce i miecha na piłce - rzuć piłka do Luli.
Kiedy Lula będzie rzucać puszkami z osiłkiem wrzuć tabletkę do jego piwa.
Następnie weź masło orzechowe z lewej strony osiłka, użyj łomu na motorze i weź nóżkę, która odpadła.
Idź w dół na mapie do samolotu.
Spróbuj zabrać karabin.
Weź hełm.
Weź pas z nabojami.
Idź do autobusu i spróbuj zabrać olejek Marioli.
Idź na mapie w lewy górny róg do pompy i zamocz okulary w kałuży ropy.
Podmień te okulary z okularami Marioli i zabierz olejek.
Posmaruj karabin olejkiem przy samolocie.
Idź do domku z Giną, pod fotelem bujanym weź wiadro.
Idź w prawy górny róg na mapie do wagonu.
W wagonie obejrzyj beczkę z prochem.
Weź śrubkę ze stojącego tam wiadra, spróbuj użyć jej na beczce.
W inwentarzu połącz śrubkę z drewnianą rączką.
Spróbuj użyć śrubokręta na beczce, podstaw wiadro, a uzyskasz wiadro z prochem.
Użyj szminki na wiadrze z prochem i na pasie amunicyjnym.
Weź szminki z autobusu, użyj ich na wiadrze i powkładaj do pasa.
Użyj gotowego pasa na karabinie w samolocie.
Idź do autobusu, wejdź do środka, z przodu jest pokrętło, użyj na nim stopki motocykla i pokręć, aby drzwi się zamknęły.
W schowku jest klucz.
Otwórz nim lodówkę i weź masło.
Idź do wagonu.
Przed wagonem obejrzyj drewnianą budkę.
Wejdź do wagonu, otwórz łomem beczkę i weź orzeszki.
Użyj masła na hełmie i orzeszków na hełmie.
Idź do domku z Giną i wejdź do środka od dołu.
Użyj hełmu na zamrażarce, aby je roztopić.
Użyj roztopionego masła na domku koło wagonu i weź dynamit.
Idź do pompy i użyj na niej dynamitu.

BLISKIE SPOTKANIA CZWARTEGO STOPNIA
Porozmawiaj z Sushi.
Idź do biura szeryfa i zobacz zwłoki, weź drewno po prawej od celi.
Idź do banku, weź zszywacz obok kasy i pieczątkę z biurka.
Spójrz do piwnicy w banku (u dołu ekranu).
Wróć do Sushi i porozmawiaj o wszystkim.
Wróć do banku i spróbuj wejść do dziury.
Idź do salonu (u dołu ekranu).
Zabierz doniczkę pod schodami i sekator z komórki.
Wejdź na górę i porozmawiaj z Kevinem.
Na środku użyj rączki, aby katapultować farbę.
Idź do banku i zobacz farbę.
Po lewej od biura szeryfa stoi wózek, zbadaj go i użyj na nim sekatora, aby uzyskać pasek.
Wyjdź z miasta (lewy dolny róg) i na mapie kliknij w prawej części - dom Mamy Dority.
Porozmawiaj z facetem przed domkiem.
Obok drabiny weź naczynie, a obok studni weź kamień.
Idź do mapy i do krateru w prawym górnym rogu.
Porozmawiaj z naukowcem.
Użyj pasa na kole motocykla, użyj zszywacza na pasie, użyj ponownie pasa na kole motocykla.
Przejdź do innej lokacji, po czym wróć do naukowca - zapytaj go, czemu nie umocował jeszcze pasa - potrzebuje klucza.
Idź do Saturno i poproś o klucz.
Spróbuj zabrać go z tablicy po lewej, kiedy Saturno rzuci ci klucz zejdź przed salon, a stwierdzisz, że klucz wpadł do koryta.
Wyjdź na balkon salonu i weź osełka.
Zrzuć doniczkę na ulicę z balkonu.
Zejdź na dół i weź klucz.
Zanieś klucz do naukowca w kraterze.
Wyjdź z krateru i wróć ponownie - kolejny problem - nie ma benzyny.
Idź do Saturno zapytać o benzynę, zaoferuj mu rzeźbę z kamienia.
Użyj osełki na kamieniu i zaoferuj ponownie.
Użyj bursztynu na kamieniu i zaoferuj ponownie, a otrzymasz kanister, 2 menzurki i butelkę.
Obok środkowych drzwi na balkon jest woda - napełnij butelkę wodą, a teraz:
1. Napełnij 50tkę benzyną.
2. Przelej z 50tki benzynę do 30stki.
3. Wlej z 30stki benzynę do kanistra, aby była pusta.
4. Przelej z 50tki do 30stki.
5. Napełnij 50thę ponownie benzyną.
6. Przelej z 50tki do 30stki, aby w 50tce zostało tylko 40.
Wlej 40cm3 do butelki z wodą i masz benzynę.
Idź do motocykla, wlej do niego benzynę.
Naciskaj nuty: Do, Sol, Mi, Si, La.
Zejdź do krateru i weź hełm naukowca.
Z namiotu naukowca weź latarkę i linę.
Na mapie idź do opuszczonej kopalni.
Spróbuj odsunąć głaz przy wejściu.
Zobacz do dziury gdzie wpadła Gina - spróbuj tam wejść.
Weź oliwiarkę.
Wróć do Saturno, zapytaj go jak przesunąć głaz, daj mu hełm.
Kiedy odejdzie weź spawarkę i napełnij oliwiarkę wodą z butli.
Zejdź na dół i w komórce znajdziesz tytoń.
Idź do miasta i do lokomotywy.
Użyj oliwiarki z wodą na zbiorniku wody.
Wróć ponownie po wodę do Kevina i ponownie wlej do lokomotywy - tak 5 razy aż zbiornik będzie pełny (aż bohater nam to powie).
Wejdź do kabiny lokomotywy.
Włóż drewno do pieca i zapal go za pomocą palnika.
Użyj zaworu (koło z rączką) i przekręć go 1 raz.
Użyj dźwigni po prawej stronie bezpośrednio nad zegarami.
Para wyleci z komina, weź klucz, który wypadł.
Użyj klucza w biurze szeryfa na kracie.
Z torby umarlaka weź maść miętową.
Idź do osiłka przed domem Mamy Dority - zapytaj go czy przesunąłby kamień.
W inwentarzu użyj maści miętowej na tytoniu, użyj pieczątki na naczyniu, użyj tytoniu na moździerzu.
Tytoń daj osiłkowi i poproś o przesunięcie kamienia a zrobi to.
Idź do pracowni Saturno i na środkowym filarze użyj panelu, aby postawić rzeźbę na katapulcie, wystrzel rzeźbę.
Idź do banku i zejdź przez dziurę do piwnicy.
Spróbuj otworzyć sejf.
Idź do więzienia i z torby wyciągnij słuchawki, użyj słuchawek na sejfie, kręć najpierw w prawo, potem w lewo i znowu w prawo aż otworzysz sejf i weźmiesz mapę.
Idź do kopalni.

ŚWIĘTY GROBOWIEC
Weź deskę, pod deską jest końcówka młotka.
Weź kość ze szkieletu i użyj jej na końcówce młotka.
Użyj młotka na gwoździu w futrynie.
Użyj gwoździa na brzegu przepaści i liny na tym gwoździu.
Po przywitaniu Giny idź w lewo i do kanionu.
Użyj klucza-krzyża na ustach posągu - otwór jest zapchany piaskiem.
Weź gałązkę z krzaka, użyj jej na ustach, użyj klucza ponownie.
Wewnątrz otrzymasz palec.
Wróć do Giny, idź w prawo i do jaskini.
Przy posągu weź tomahawk.
Wróć na lewo i tam gdzie skręcałeś do kanionu w dół pójdź w górę do ruin.
Przechodź przez przejścia aż do liny.
Utnij linę tomahawkiem.
Użyj w inwentarzu tomahawka na desce.
Użyj deski na nodze Giny.

INDIANIN, ZAKONNICA I PALEC
Porozmawiaj z Mamą Doritą, porozmawiaj z Giną.
Idź do hotelu i porozmawiaj z Sushi na górze.
Idź do salonu i porozmawiaj z Rutgerem.
Daj mu fajkę a da ci się zaciągnąć, ale Mama powie ci, że to jeszcze za mało.
Idź jeszcze raz do Rutgera i powiedz, że chcesz coś mocniejszego - musisz teraz znaleźć coś, aby rozłupać nasiona.
Idź do celi i w torbie znajdziesz skalpel.
Rozgrzej skalpel w palenisku w hotelu i użyj na nasionach.
Obok paleniska weź pogrzebacz.
Daj Rutgerowi nasiona i zobacz długi filmik.
Porozmawiaj z Sushi.
Zapytaj Rutgera o przyczepę, zapytaj Saturno o przyczepę a powie ci gdzie jest.
Idź na mapie do przyczepy.
Jest zamknięta, użyj pogrzebacza na drzwiach.
W środku zwróć uwagę na habit zakonnicy, wyjdź.
W otwartych drzwiach znajdziesz ulotkę z banku.
Pokaż ulotkę Sushi.
Wyjdź do mapy i zaraz wróć do Sushi, a będzie miała dla ciebie sporo informacji.
Weź habit z przyczepy.
Po wyjściu zobaczysz mafiozów.
Wróć do miasteczka.
Porozmawiaj z Sushi.
Idź do lokomotywy, wejdź do kabiny i naciśnij dźwignię tuż nad zegarami, a z komina wypadnie odznaka, weź ją.
Daj odznakę osiłkowi przed domkiem Mamy Dority.
Po rozmowie z Sushi porozmawiaj z nowym szeryfem przed więzieniem.
Wejdź do więzienia, zabierz ze stołu rzeczy mafiozów.
Zanieś te rzeczy do Sushi.
Wyjdź do mapy i wróć do Sushi.
Powiedz jej, że też lubisz filmy, wybierz Woody Allen i "Tajemnica morderstwa na Manhatanie".
Nagraj w więzieniu głosy mafiozów.
Nagraj głos Giny w domku Mamy Dority.
Idź do Sushi i daj jej nagrania.
KONIEC

Autor solucji: adam