Runaway: A Twist of Fate

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

Klikając dwukrotnie myszką w dowolnym miejscu planszy natychmiast przenosimy tam bohatera nie musząc czekać aż tam dojdzie.

Rozdział 1
BRIAN BASCO NIE ŻYJE

Zabierz wstążkę z wieńca na grobie.
Idź za kryptę a następnie wejdź do krypty - porozmawiaj z Agatą.
Po rozmowie zabierz latarkę z narzędzi po lewej.
Zejdź w dół schodami po prawej - znajdziesz się przed portretem.
Zabierz urnę.
Wyjdź z krypty a znajdziesz się na mapie.
Idź w lewo do zaułka.
Na ulicy wejdź do kaplicy po prawej.
Podnieś wycieraczkę z ziemi, w skrytce znajdziesz rękawicę.
Weź pudełko po prawej u góry a z niego w inwentarzu zabierz klucz.
Użyj klucza na kracie po prawej i zabierz pojemnik na datki.
Pociągnij za linę.
W inwentarzu przesyp prochy z urny do drewnianego pudełka.
Na ulicy użyj urny na fontannie, aby napełnić ją wodą.
Użyj urny z wodą na rękawicy napełniając ją.
Otwórz bagażnik a automatycznie zabierzesz pas.
Idź do pomieszczenia po lewej, porozmawiaj z Luanne - dostaniesz instrukcję składania trumny.
Po prawej stronie z narzędzi zabierz pilnik.
Włóż rękawicę z wodą do lodówki po lewej.
Użyj urny na lodówce, aby zabrać zamrożoną rękawicę.
Wróć do kaplicy.
Użyj latarki na księdze po lewej.
Użyj instrukcji trumny na księdze a znajdziesz grób Szweda.
Na mapie cmentarza idź całkiem w lewo do bramy cmentarnej.
Tam porozmawiaj z Ernim - dostaniesz zdjęcie.
Z rusztowania przy bramie zabierz lewarek.
Wróć na cmentarz i do krypy, zejdź schodami w dół.
Użyj Urny na kablu parabiotermalnym.
Wróć do grobu Briana, a stamtąd za kryptę.
Znajdziesz tam Agatę, poproś aby przetłumaczyła ci instrukcję.
Przetłumaczoną instrukcję zanieś Luanne - a ta odjedzie z Ernim na randkę.
Z szafy po lewej zabierz pilarkę tarczową.
Wróć za kryptę, spróbuj odpiąć pas na głazie statuy.
Użyj lewarka na posągu, a uda ci się zabrać pas.
Wróć do krypty na sam dół - do obrazu.
Zdejmij obraz ze ściany.
Użyj pilnika na kamiennym bloku.
Przymocuj pas do kamiennego bloku.
Wyjdź na górę do krypy i spójrz do piwnicy - zobaczysz z góry jak przymocowany jest posąg.
W widoku z góry przymocuj drugi pas do anioła - Gina automatycznie połączy 2 pasy.
W inwentarzu użyj pilarki na pojemniku na datki - za pomocą wstążki utworzysz nowe urządzenie.
Idź na górę i w widoku z góry użyj przedłużonej pilarki na pręcie przy głowie anioła - tym sposobem wyrwiesz blok ze ściany.
Wróć na górę, aby zabrać słupek.
Wróć w dół i użyj słupka na ceglanej ścianie.

Rozdział 2
SZTUKA UCIECZKI

Porozmawiaj o wszystkim z Gabbo.
Idź do pokoju 304.
Użyj poduszki a znajdziesz miętówki i nóż.
Przejdź na drugą stronę pokoju i spróbuj użyć otworu wentylacyjnego w suficie.
Porozmawiaj z Marcelo o wszystkim - dostaniesz wyimaginowane pudełko.
Wyjdź na korytarz, idź do pokoju rekreacyjnego, tam dostaniesz tabletkę.
Wróć do pokoju rekreacyjnego, zabierz tabliczkę z półki.
Po prawej zabierz spinacze i pisak.
Przeszukaj śmietnik, znajdziesz świeczki.
Przejdź na drugą stronę pokoju.
Daj miętówkę panu Hollisterowi.
Spójrz na kierującego kołem pana Hollistera.
W inwentarzu użyj pisaka na tabliczce i napisz Rancho Cucamonga.
Podejdź do pana po lewej, kiedy chwyci swoją walizkę podmień tabliczki - tym sposobem obaj panowie "jadą samochodem".
Użyj noża na walizce a otrzymasz paski.
Połącz paski ze spinaczami a otrzymasz szelki.
Wróć do pokoju 304.
Daj wyimaginowane pudełko Marcelowi, wykona on słynny numer, a ty znajdziesz się w kasynie.
Weź rurkę z wieszaka po prawej i ciężarek z wagi.
Spróbuj wyjdź przez otwór wentylacyjny w suficie.
Wyjdź na korytarz.
Zagadaj do Quickle w pokoju 305 - zapytaj go o cokolwiek.
Kiedy będzie krzyczał użyj ciężarka na kaloryferze po lewej uszkadzając go.
Wyjdź na korytarz i spójrz na tablicę ze zdjęciami.
Użyj pisaka na zdjęciu Erniego.
Kiedy Erni się denerwuje zabierz z jego pudełka po lewej plan wentylacji i latarkę.

Rozdział 3
FORTUNNE SAMOBÓJSTWO

Zabierz rękawice bokserskie.
Wyjdź z domku.
Pod mostkiem z lewej znajdziesz szczypce.
Spróbuj wejść do szopy po prawej.
Wróć do domku, spróbuj wejść na schody, porozmawiaj o wszystkim z Bennettem.
Wyjdź drugim wyjściem na ganek.
Użyj szczypiec na linkach z rybami - otrzymasz haczyk.
Wróć do środka. Z kuchni weź łopatkę (zabijając wcześniej muchę).
Spójrz pod blat stołu kuchennego.
Użyj łopatki na kopercie, zobacz kopertę w inwentarzu.
Użyj haczyka na dziurze.
Idź do szopy - otwórz ją kluczami.
Zabierz gogle po prawej i linę u dołu.
W inwentarzu użyj gogli na kopercie oraz rękawicach bokserskich.
Wróć do domku, użyj fotela aby porozmawiać z Bennettem.
Powiedz mu o kopercie, a odjedzie do szeryfa.
Idź na górę - po scence będziesz miał możliwość przełączać się na Bennetta.
Przełącz na Bennetta.
Porozmawiaj z szeryfem.
Jako Gina:
Weź trofeum po prawej - zabierzesz medalion (spójrz na niego w inwentarzu).
Przejdź na drugą stronę pokoju, zabierz łuk i strzałę.
Wróć na drugą stronę pokoju.
Użyj telefonu na biurku i zadzwoń do Bennetta.
Przełącz się na Bennetta, powiedz szeryfowi, że żona nazywała Chapmana "misio pysio".
W łazience ze skrzyni weź pałeczki świetlne.
Wyjdź z domu tylnymi drzwiami.
Otwórz studnię kluczami.
Oświetl studnię pałeczkami świetlnymi.
Połącz linę ze strzałą i użyj tego, aby wyciągnąć but ze studni.
Zobacz but aby znaleźć laptop.
Wróć do chatki, wejdź na górę.
Podłącz laptop do zasilacza, hasło to HURAGAN.

Rozdział 4
NIESPODZIEWANY SOJUSZNIK

Rozmawiaj z Gabbo - otrzymasz piórko.
Idź do kasyna i użyj kserokopiarki.
Wejdź do wentylacji powyżej - skieruj się do gabinetu Bennetta - wylądujesz w kostnicy.
Z wózeczka z przyrządami weź odkurzacz.
Z łóżka weź kajdany, a z dźwigu na środku weź miskę.
Przejdź w prawo i zejdź w dół do basenu.
Weź kleszcze i wąż.
Użyj kleszczy na drugim otworze od lewej uzyskując pręt.
Użyj pręta na biurku.
Użyj węża na biurku, aby się wydostać z basenu.
Wróć do kanałów wentylacyjnych i idź do gabinetu Bennetta.
W inwentarzu połącz plastikową rurkę z odkurzaczem.
Użyj odkurzacza na kawie na biurku.
Idź wentylacją do Serca Bestii.
W inwentarzu użyj świeczek na misce i użyj tego na piecu.
Użyj piórka na ciele Kurgana.
Użyj noża na ciele Kurgana.
Użyj pręta na włazie pośrodku.
Wejdź na drabinę.
Użyj kajdanek na prętach.
Użyj pręta z inwentarza na kajdankach.
Na dachu użyj kleszczy na kablu po drugiej stronie dachu.
Porozmawiaj z Ernim.
Spójrz na tabletkę w inwentarzu.
Idź za kotarę po lewej, porozmawiaj z Mickim.
Zapytaj go o wielki egzamin.
Zapytaj o Neuroszokina XR.
...martwych.
...wstrząs elektryczny.
Porozmawiaj z Ernim o paralizatorze.
Daj Erniemu żetony a dostaniesz paralizator.

Rozdział 5
ZROZUMIEĆ BRIANA

Otwórz śmietnik - znajdziesz spray.
Idź w prawo, wejdź w prawo i wejdź po drabinie.
Rozmawiasz teraz z doktorem dowiadując się co działo się w poprzedniej części gry.
Weź trantonit z rąk Briana.
Wyjdź po lewej i porozmawiaj z żołnierzem - otrzymasz klej.
Z bagażnika jeepa weź orzech kokosowy oraz cygaro (w pudełkach).
Użyj noża na kokosie.
Włóż trantonit do orzecha. Użyj kleju aby zakleić orzech.
Daj orzech żołnierzowi.
Wejdź do namiotu.
Użyj granatu na kapsule trzymanej przez Briana.
Podłącz granat USB do komputera na biurku z prawej.
Użyj telefonu na biurku.
Jako Gina weź szalik z kosza.
Po lewej z półki weź sok, żelazko i wiadro.
Wlej sok do wiadra napełniając go.
Wyjrzyj przez okno.
Użyj napełnionego wiadra na oknie.
W inwentarzu użyj żelazko na szaliku.
Użyj szalika na oknie.

Rozdział 6
NADCIĄGA KONIEC

Idź w prawo a następnie w lewo.
Zabierz hak na bramie garażu po prawej.
Wejdź do zrujnowanego budynku po lewej.
Po prawej zabierz gruz, a na środku jest młotek.
Użyj haka na drzwiach dźwigu a odkryjesz rów.
Wejdź do rowu, odkryjesz tam walizkę, zobacz ją w inwentarzu a otrzymasz palnik.
Użyj sprayu na walizce malując ją na srebrno.
Wyjdź z budynku i wróć tam gdzie się obudziłeś.
Użyj drabinki aby porozmawiać z Tomem, w końcu zaprosi cię do swojego biura.
Po rozmowie użyj windy na zewnątrz budynku.
Na dachu spójrz na nogę ptaka.
Użyj na niej palnika, aby przedostać się do pokoju Giny.
Jako Gina:
Weź sznurek obok kaloryfera.
Weź kilka butelek po soku.
Użyj spinki na butelkach, następnie użyj na nich sznurka.
Użyj tak zrobionej krótkofalówki na włazie po prawej.
Jako Brian:
Idź do przodu, aby zmienić widok kamery.
Z pojemników po prawej zabierz garnitur.
Zabierz ulotki z czerwonej szafki.
Wespnij się na okienko u góry i zabierz szmatę.
Wróć do widoku kontenerów.
Porozmawiaj z Giną używając puszki w kontenerze A - przy okazji wyprasujesz garnitur.
W widoku pralni użyj windy towarowej.
Na górze użyj szalika na drzwiach i wyjdź.
Użyj haka na okrągłej pokrywie kanalizacji - znajdziesz maskę gazową.
Idź w lewo do alejki.
Zadzwoń do drzwi po prawej.
Powtarzaj rozmowę aż zgodzi się zagrać mafiozę.
Idź do Toma scenarzysty i powiedz mu, że znalazłeś idealnego kupca na scenariusz - kontynuuj rozmowę o Złotym Kurczaku.
Po rozmowie idź w alejkę gdzie otwierałeś kanalizację.
Spójrz tam w okno restauracji (to oświetlone).
Wejdź do restauracji przez nieoświetlone okienko po lewej.
W restauracji podmień gruz na złotego kurczaka trzymanego przez śpiącego klienta.
Użyj młotka na gruzie i podmień jeszcze raz.
Po udanej podmiance wróć do restauracji oknem i zabierz śpiącemu facetowi pieniądze.
W inwentarzu użyj ulotek na pieniądzach i tą kombinację włóż do walizki - masz 10 milionów dolarów.
Idź do scenarzysty, otrzymasz scenariusz.
Przed biurem Toma sprawdź słoiki - w jednym jest chloroform.
Użyj teczki na słoikach - plan gotowy.
Porozmawiaj z ochroniarzem - wybierz drogę ucieczki na "plac budowy".
KONIEC

Autor solucji: adam