The Curse of Monkey Island

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

Part I: The demise of the zombie pirate LeChuck
Porozmawiaj z Wallym, żartuj sobie z niego (you're failure as a pirate) aż porzuci swój hak. Zabierz hak.
Weź długi patyk ze ściany.
Użyj działa i zatop wszystkie łodzie.
Wyjrzyj przez okno.
Połącz patyk z hakiem i użyj tego, aby wyłowić debris.
Możesz porozmawiać z czaszką w wodzie.
Wróć do środka. Mieczem utnij linę trzymającą armatę.
Odpal armatę.
Po zatonięciu statku weź torbę z ziemi i diament.
Użyj diamentu na oknie.

Part II: The curse gets worse
Podnieś żarzący się patyk z plaży.
Przejdź w lewo do mapy i udaj się na bagna. Zatrzyma cię czaszka - możesz z nią porozmawiać.
Wejdź do statku, weź klej z podłogi i szpilkę.
Użyj swojej torby z monetami na maszynie z gumami, aby otrzymać paczkę gum.
Pociągnij krokodyla za język i porozmawiaj z VooDoo Lady.
Kiedy zorientujesz się, że skradziono Elaine, Lady powie ci co masz zrobić, aby ją odzyskać.
Idź do miasta, porozmawiaj z chłopcem sprzedającym lemoniadę, kup lemoniadę a przekonasz się, że cię przechytrzył.
Idź w prawo do rynku i wejdź do teatru bocznym wejściem, spójrz na płaszcz, weź łupież, a właściwie to wszy.
Zajrzyj do kieszeni płaszcza a znajdziesz rękawiczkę.
Weź różdżkę i użyj na kapeluszu - zabierz książkę, która się pojawi.
Wyjdź i idź do fryzjera na dole po prawej.
Połóż wszy na grzebieniu, kiedy będzie on leżał na stole.
Kiedy Rottingham zostanie wyrzucony powiedz, że chcesz obciąć włosy.
Kiedy będziesz siedział użyj rączki fotela i kopnij w kamień na książce.
Kiedy fryzjer wyjdzie użyj rączki przy krześle, aby zabrać nożyczki z sufitu.
Klepnij dwukrotnie siedzącego pirata, zabierz wypluty przez niego cukierek.
Wyjdź od fryzjera, wróć przez mostek i użyj nożyczek na kwiatach przy wejściu do buszu.
Ponownie użyj nożyczek na krzakach i wejdź.
Zostaniesz zjedzony przez węża.
Weź wszystkie rzeczy z wnętrza węża, połącz kwiat z syropem i użyj tej mieszanki na głowie węża.
Kiedy będziesz tonął w bagnie weź trzcinę i kolec.
W inwentarzu połącz kamień z balonem, następnie dmuchnij w niego.
Użyj kolca na trzcinie i trzciny na balonie.
Wróć do miasta i wejdź do restauracji (obok przejścia do buszu).
Pokaż właścicielowi rezerwację.
Weź biszkopt z beczki i ugryź go.
Użyj robaków na kurczaku na stole i weź kartę.
Popchnij osobę przy stole i weź nóż z jego pleców.
Po lewej weź wycinarkę do biszkoptów i miskę.
Daj właścicielowi cukierek (mordoklejkę), aby złamał swój ząb.
Daj mu teraz gumę, kiedy zrobi balon, przekłuj go szpilką i weź jego złoty ząb.
Sam zjedz gumę i na przeżutej gumie użyj złoty ząb.
Wciągnij trochę helu z balonu, następnie żuj ponownie gumę z zębem.
Kiedy balon wyleci przez okno, wyjdź, i na błocie przy rynnie użyj miski, aby wyłowić złoty ząb.
Przejdź przez mostek a następnie przez bramę na tył.
Podejdź do beczki i użyj noża na jej stojaku.
Użyj rozżarzonego patyczka na rozlanym rumie.
Wróć do fryzjera i porozmawiaj z siedzącym piratem, zapytaj go czy wstąpi do twojej załogi.
Zaoferuj mu złoty ząb a zgodzi się.
Porozmawiaj z fryzjerem - zgodzi się być członkiem twojej załogi, kiedy wygrasz z nim w rzucaniu belką - oczywiście wygrasz.
Porozmawiaj z ostatnim piratem, musisz odpowiednio wyzwać go na pojedynek, zakończ rozmowę i uderz go rękawiczką.
Na polu bitwy zamknij pudełko z pistoletem i wybierz duże pudełko - banjo.
Teraz jest trudny moment - Van Helgen będzie grał melodyjkę i po każdej sekwencji szarpał jedną ze strun - musisz zapisać, które to struny i przy twojej kolejce powtarzać dokładnie te same struny.
Kiedy uda ci się przejść 3 serie van Hagen zacznie wariować na banjo, weź pistolet i strzel w jego banjo - masz już całą ekipę.
Wróć na pole bitwy, użyj wycinarki do biszkoptów na drzewie po prawej.
Wejdź do mapy i idź do Danjer Cove.
Użyj pasty na drewnianym kołku i kołka na dziurze w łodzi.
Użyj łodzi i podpłyń do statku, użyj noża na desce i wejdź na statek.
Porozmawiaj z piratem, a skończysz na brzegu cały w pierzu.
Idź do restauracji, kiedy znajdziesz się ponownie na łodzi w garnku użyj książki na małpie.
Kiedy pirat wyjdzie automatycznie zabierzesz mapę.
Otwórz okienko i wyjdź.
Idź do teatru, wejdź bocznym wejściem i idź na górę.
Przełącz dźwignię i przyciskaj guziki zgodnie ze wskazaniami mapy np. SouthEast=prawy dolny, jeśli pisze "two paces" naciskasz dwa razy.
Po prawidłowym wykonaniu sekwencji pojawi się X na scenie.
Użyj tłuszczu z kury na kulach armatnich, po wypadku idź na scenę i użyj łopaty, aby odzyskać Elaine.
Znajdziesz się na statku, wyjdź z niego.
Po scence użyj łodzi, aby wrócić na brzeg.
Idź do mapy i na plażę, porozmawiaj z chłopcem, pokaż mu kartę klubową.
Weź jeden ręcznik, zmocz go w wiadrze wody i użyj na chłopcu.
Kiedy ucieknie zabierz olejek ze stołu.
Zabierz jeszcze 2 ręczniki i zamocz je w wodzie.
Idź na plażę, na gorącym piasku użyj trzech zmoczonych ręczników, aby przejść na drugą stronę.
Zabierz kubek z brzucha leżącego mężczyzny, porozmawiaj z nim, jeśli chcesz.
Wyjdź furtką i idź do chłopca z lemoniadą.
Zamień jego dziurawy kubek z tym z plaży i poproś o lemoniadę.
Kiedy chłopak ucieknie weź dzbanek i napełnij go w beczce po prawej.
Wróć na plażę, połóż dziurawy kubek na brzuchu opalającego się i nalej do niego z dzbanka.
Kiedy się odwróci spójrz na mapę, użyj na niej olejku do opalania i zabierz ją.
Wyjdź z plaży.

Part III: Three sheets to the wind
Stracisz swoją mapę. Kiedy chcesz zakończyć piosenkę powiedz coś o pomarańczy.
Kiedy pirat spyta się o typ walki powiedz, że potrzebujesz ich pomocy.
Teraz spójrz na mapę i atakuj statki (ale nie Rittinghama).
Po każdej wygranej bitwie idź do chłopca z lemoniadą i kupuj broń.
Używaj poniższych zdań aby pokonać piratów:

Every enemy I have met, I've annihilated!
With your breath, I'm sure they all suffocated.

You're as repulsive as a monkey in a negligee!
I look that much like your fiancée?

Killing you would be justifiable homicide!
Then killing you must be justifiable fungicide.

You're the ugliest monster ever created!
If you don't count all the ones you've dated.

I'll skewer you like a sow at a buffet!
When I'm done with you, you'll be a boneless filet.

Would you like to be buried, or cremated?
With you around, I'd rather be fumigated.

Coming face to face with me must leave you petrified!
Is that your face? I thought it was your backside.

When your father first saw you, he must have been mortified!
At least mine can be identified.

You can't match my witty repartee!
I could, if you would use some breath spray.

I have never seen such clumsy swordplay!
You would have, but you were always running away.

En Garde! Touché!
Oh, that is so cliché.

Throughout the Caribbean, my great deeds are celebrated!
Too bad they're all fabricated.

I can't rest 'til' you've been exterminated!
Then perhaps you should switch to decaffeinated.

I'll leave you devastated, mutilated, and perforated!
Your odor alone makes me aggravated, agitated, and infuriated

Heaven preserve me! You look like something that's died!
The only way you'll be preserved is in formaldehyde

I'll hound you night and day!
Then be a good dog, Sit! Stay!



Kiedy nauczysz się wystarczająco i będziesz miał całą broń zaatakuj Rittinghama.
Używaj poniższych zdań aby pokonać kapitana:

My attacks have left entire islands depopulated!
With your breath, I'm sure they all suffocated.

You have the sex appeal of a shar-pei!
I look that much like your fiancée?

When I'm done, your body will be rotted and putrefied!
Then killing you must be justifiable fungicide.

Your looks would make pigs nauseated!
If you don't count all the ones you've dated.

Your lips look like they belong on the catch of the day!
When I'm done with you, you'll be a boneless filet.

I give you a choice. You can be gutted, or decapitated!
With you around, I'd rather be fumigated.

Never before have I faced someone so sissified!
Is that your face? I thought it was your backside.

You're a disgrace to your species, you're so undignified!
At least mine can be identified.

Nothing can stop me from blowing you away!
I could, if you would use some breath spray.

I have never lost a melee!
You would have, but you were always running away.

Your mother wears a toupee!
Oh, that is so cliché.

My skills with a sword are highly venerated!
Too bad they're all fabricated.

Your stench would make an outhouse cleaner irritated!
Then perhaps you should switch to decaffeinated.

I can't tell which of my traits have you the most intimidated!
Your odor alone makes me aggravated, agitated, and infuriated

Nothing on this earth can save your sorry hide!
The only way you'll be preserved is in formaldehyde

You'll find I'm dogged and relentless to my prey!
Then be a good dog, Sit! Stay!



Part IV: The bartender, the thieves, his aunt, and her lover
Weź butelkę z piasku i spróbuj wziąć lotion obok pirata.
Idź do mapy i na środek do hotelu.
Weź poduszkę z krzesła, porozmawiaj z barmanem.
Weź księgę receptur i przeczytaj jak zrobić drink na kaca.
Wyjdź, idź do młyna po lewej i weź pieprz obok młyna.
Idź na cmentarz, weź dłuto i młotek, daj biszkopta śpiącemu psu, kiedy cię ugryzie weź trochę jego sierści.
Idź na plażę - tą bez statku.
Połóż poduszkę na kamieniach pod drzewem i użyj młotka na drzewie gumowym, aby zabrać jajko.
Wróć do hotelu - daj barmanowi jajko, pieprz i sierść psa.
Zamów drink z parasolką, wypij drinka.
Idź do drzwi po prawej i weź magnes z lodówki.
Idź do miejsca obok wulkanu i weź kubek ze stołu po prawej.
Idź na plażę i nalej morskiej wody do kubka, odgryź korek z butelki, którą masz.
Użyj szpilki na magnesie, szpilki na korku i korka na kubku z wodą, aby uzyskać kompas.
Wróć do hotelu.
Porozmawiaj z wróżką.
Zamów drinka, użyj dłuta na head-b-clear, aby go otworzyć.
Wlej trochę do drinka i wypij go, aby umrzeć.
W krypcie użyj dłuta na trumnie, aby wyjść.
Użyj dłuta na środkowej trumnie, aby wypuścić Stana, po rozmowie weź gwoździe z trumny u dołu.
Wróć do hotelu i idź na piętro. Wejdź w drzwi po lewej.
Użyj młotka na gwoździu w ścianie.
Wyjdź z pokoju, zabierz gwóźdź i portret.
Idź do drugiego pokoju, użyj karty Stana aby wejść.
Pociągnij łóżko i przybij je wszystkimi gwoździami do podłogi.
Weź książkę z łóżka.
Porozmawiaj z barmanem o wszystkim, powiedz mu też, że jesteś członkiem rodziny i wybierz jakieś imię.
Idź na górę, użyj nożyczek na portrecie, aby wyciąć twarz.
Resztę portretu powieś na drzwiach, wejdź do pokoju i spójrz przez szklaną dziurę w drzwiach.
Kiedy barman cię obejrzy zejdź na dół i porozmawiaj z nim, przekonaj go ponownie, że jesteś członkiem rodziny.
Powiedz, że możesz rozmawiać o historiach rodzinnych cały czas, korzystając z książki przekonasz go definitywnie.
Idź do Stana i wykup polisę na życie, zaoferuj mu złoty ząb.
Idź do baru, poproś o drinka, dolej trucizny i wypij, a znajdziesz się w rodzinnej krypcie.
Idź w lewo i porozmawiaj z duchem o wszystkim.
Idź w lewo i weź łom.
Idź za nagrobek - Murray cię wystraszy, podnieś go.
Spójrz przez szczelinę w murze.
Użyj kleju na kości ramienia i użyj tego, aby zabrać lampę ze szczeliny.
Połóż latarnię na nagrobku i użyj na niej Murraya.
Po otwarciu krypty idź do hotelu, wejdź w drzwi i zabierz certyfikat śmierci.
Idź i pokaż go Stanowi a dostaniesz kupę forsy.
Wróć do hotelu, weź lustro ze ściany obok baru i powieś tam wyciętą twarz.
Weź słoik z baru.
Porozmawiaj z wróżką kilka razy, aby zabrać 5 kart ze stołu.
Idź do młyna, użyj parasolki na skrzydłach młyna, aby wspiąć się na górę.
Nalej słodkiej wody do pustego słoika.
Idź do miejsca na lewo od wraku - jest tam Elaine.
Połóż słoik na korzeniu, dłutem zrób dziurki w zakrętce i zamknij nią słoik, kiedy wlecą do niego świetliki.
Idź do latarni, wymień lustro na to, które wziąłeś z hotelu i postaw tam słoik aby zapalić latarnię.
Idź na plażę, powiedz przewoźnikowi, że chcesz dostać się na Scull Island, daj mu kompas.
Porozmawiaj z operatorem windy, aby spuścił cię na dół.
Kiedy będziesz spadał otwórz szybko parasol.
W jaskini przemytników powiedz, że chcesz diament.
Zaoferują ci grę w pokera, kiedy będą wykładać karty pokaż im 5 kart tarota.
Po zamieszaniu będziesz miał diament.
Idź do hotelu do pokoju ze szkieletem.
Użyj łomu na deskach za łóżkiem a potem na przybitych gwoździach łóżka.
Po romantycznej scence weź pierścionek.
Idź do Piratów, porozmawiaj z Haggisem o jego płynie - da ci go, kiedy dasz mu coś podobnego w zamian.
Idź do hotelu do drzwi z lodówką, przy pomocy dłuta odłam kawałek sera.
Idź do wioski kanibalów (obok wulkanu) i weź tofu oraz korkociąg.
Użyj korkociągu na bloku tofu i załóż blok na głowę.
Idź w górę i podczas ceremoni wrzuć ser do wulkanu, co spowoduje erupcję.
Wróć do hotelu i przed wejściem do niego włóż resztę sera do garnka, weź garnek - automatycznie zaniesiesz go do Haggisa.
Weź lotion.
Idź do Elaine. Użyj pierścionka na diamencie, użyj lotion na jej starym pierścieniu, aby go ściągnąć i załóż jej nowy pierścień.

Part V: Kiss of the spider monkey
Rozmawiaj z LeChuckiem ile chcesz, jeśli chcesz zakończyć powiedz "I've heard enough of your evil stories! Let's get this over with!".
Potem wybieraj ignorujące zdania.
Porozmawiaj z Dinghy Dogiem, powiedz żeby zgadł twój wiek, kiedy się pomyli jako nagrodę wybierz kotwicę (anchor).
Spójrz na butelkę w swoim inwentarzu a dowiesz się, że jest to pianka do golenia.
Użyj pianki na patelki a następnie w tym kotwicę.
Połóż tak zrobione ciastko na stosie ciastek przy armacie.
Kiedy szczur wystrzeli z armaty otwórz furtkę i spójrz przez okienko.
Zacznij popychać psa aż cię ugryzie i otrzymasz psią sierść.
Podejdź do sprzedawcy lodów, weź pieprz.
Kup loda.
Na lodach użyj śmietany, pieprzu i sierści i zjedz to, aby powrócić do normalnego wzrostu.

Part VI: Gaybrush kicks once again
Wyskocz w scenerii Monkey Island i zabierz linę.
W scenerii ze statkiem piratów zabierz beczkę rumu.
W scenerii z Guybrushem i Wallim otwórz latarnię, zdmuchnij ją i weź butelkę z olejem.
Wyskocz w śnieżnej scenerii i idź w górę do małpy.
Wstaw rum pod pachę małpy, użyj butelki z olejem na linie, użyj liny na beczce.
Zejdź na dół i poczekaj na LeChucka.
Kiedy się pojawi użyj na nim pieprzu.
KONIEC.

Autor solucji: adam