Jack Orlando A Cinematic Adventure: Director's Cut

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

Zapisuj często stan gry pod różnymi nazwami, gdyż w grze można zginąć.
Klawiszem F1 wchodzimy do inwentarza (można też użyć środkowego przycisku myszy).
Klawiszem F2 zapisujemy stan gry.

Akt I
Porozmawiaj z policją, która cię podejrzewa o morderstwo.
Jack znalazł się w celi z Bernardo. Porozmawiaj z nim - dowiesz się, że był on informatorem Jacka.
Kliknij prawą mysz, aby wejść w opcje, wybierz pięść i użyj jej na Bernardo - teraz dowiesz się, że Reynolds został zamordowany na zlecenie mafii Scaletti.
Weź łyżkę ze stołu po lewej.
Porozmawiaj z inspektorem Tomem - masz 48 godzin na oczyszczenie się z zarzutów.
Znajdziesz się w sieni budynku.
Weź klucz spod wycieraczki po prawej, użyj go na prawych drzwiach.
Porozmawiasz automatycznie z sąsiadką.
Wejdź do swojego mieszkania.
Idź całkiem w lewo do drzwi, a umyjesz się.
Weź portfel z kanapy po lewej.
Weź miotełkę leżącą obok szafki.
Otwórz lewą szufladę szafki i weź z niej klucz.
Idź całkiem w prawo, użyj kluczyka na szufladzie i zabierz z niej pistolet.
Pistolet zostanie dodany jako opcja na prawej myszce.
Wyjdź z mieszkania i przejdź do sąsiadki.
W czasie rozmowy daj sąsiadce miotełkę, lub łyżeczkę - kiedy o to poprosi.
Kiedy zacznie sprzątać weź rękawice bokserskie po lewej.
Wyjdź z mieszkania.
Zabierz miotłę w korytarzu, wyjdź z budynku.
Wejdź w alejkę między budynkami - do miejsca zbrodni (nie tą obok ciebie a następną w lewo).
Zabierz cygaro z ziemi oraz gazetę po lewej.
Zobacz ślady krwi na ziemi.
Spójrz na drabinę, spróbuj użyć na niej miotły, ale istnieje obawa, że ta się złamie.
Opuść alejkę.
Wejdź w inną alejkę po prawej. W niej przejdź dalej w prawo.
Spójrz na samochód po prawej.
Porozmawiaj z babcią w oknie pytając o samochód i korbę.
Spróbuj zabrać korbę, przyjdzie właściciel Biff i będzie ci groził (rozmawiaj z nim grzecznie bo inaczej cię pobije i będzie koniec gry).
Wyjdź całkiem z alejki, na ulicy przejdź w lewo.
Obok chłopca pucybuta przejdź w lewo w uliczkę.
Spójrz na podkowę pod koniem.
Porozmawiaj z właścicielem konia.
Użyj miotły na podkowie pod koniem, aby ją zabrać.
W inwentarzu połącz podkowę z rękawicami bokserskimi.
Wróć do wraku samochodu, spróbuj zabrać korbę.
Kiedy przyjdzie Biff sprowokuj go w rozmowie, podczas bójki znokautujesz go wzmocnioną rękawicą i zdobędziesz korbę.
Wróć do alejki z miejscem zbrodni.
Użyj korby na drabinie i wejdź na dach.
Na dachu weź pudełko zapałek.
Wróć na dół, Tom odda ci kluczyki.
Wyjdź z alejki, Biff cię pobije.
Wróć na ulicę i użyj kluczyków na aucie.
Na mapie pojedź do Centrum.


Akt II
Przyjedziesz pod klub Cotton.
Przejdź w lewo (ulicą pośrodku ekranu) - stoi tu mężczyzna w płaszczu przed wejściem do Cotton Club.
Porozmawiaj z nim.
Użyj na nim pięści a powie ci o kasynie i zaproszeniu.
Teraz idź w lewo (kwiaciarka), następnie w dół (hotel), następnie w dół (Chinese Laundry) i w prawo.
Wejdź do Charlie's Shop.
Porozmawiaj z Charlim aż da ci 5 dolarów.
Weź gazetę ze stojaka, wyjdź ze sklepu.
Idź w dół i w prawo przed hotel, wejdź do hotelu.
Porozmawiaj z facetem obok windy.
Daj mu gazetę (tą zwiniętą w rulon), a powie ci o nowych maszynach w pralni.
Przejdź w prawo i u dołu recepcji weź paczkę papierosów.
Wyjdź z hotelu, porozmawiaj z facetem przed hotelem.
Daj mu papierosy a dowiesz się o lokalu Small Talk.
Idź w dół i 2x w prawo.
Wejdź do knajpki Small Talk - wewnątrz obok pianina zabierz wazon.
Wyjdź z baru, idź 3x w lewo, następnie w dół.
Daj kwiaciarce wazon, a dostaniesz od niej chiński manuskrypt.
Idź w lewo u dołu, przed hotel, teraz w dół do Chinesse Laundry, tam wejdź w alejkę na lewo od Chinese Laundry.
Weź wachlarz leżący na ziemi.
Wróć na ulicę i porozmawiaj z Chińczykiem.
Daj mu wachlarz a powie ci o bramkarzu w Night O'Granis.
Daj Chińczykowi manuskrypt a otrzymasz księgę mądrości.
Idź w prawo 3x, następnie w dół przed klub Night O'Granis.
Porozmawiaj z taksówkarzem aż powie ci, że frank naprawia samochody za whiskey i gdzie się znajduje jego garaż.
Porozmawiaj z dziewczyną przed klubem.
Porozmawiaj z ochroniarzem, daj mu 5$, a powie ci o dziewczynie w klubie i wpuści cię.
Wewnątrz porozmawiaj z dziewczyną, aż będzie chciała pieniądze.
Daj jej pieniądze a powie ci gdzie mieszka mężczyzna palący cygara.
Wyjdź z klubu i idź w prawo 4x, aż pod hotel Paradise.
Przed hotelem zabierz pieniądze z chodnika (będą tu tylko jeśli nie masz już pieniędzy).
Wejdź do hotelu, porozmawiaj z recepcjonistą, zapytaj o Bellingera - jest w pokoju 101, dowiedz się też, że klucze wzięła sprzątaczka.
Idź w prawo, za recepcję, zabierz klucz 101 wiszący w zamku w drzwiach.
Wróć do windy, porozmawiaj z facetem przy windzie (o pokoju 101).
Użyj windy przyciskiem, wjedź na piętro.
ZAPISZ GRĘ (klawisz F2).
Wewnątrz pokoju musisz być działać szybko:
Użyj kluczy na drzwiach 101 i wejdź.
Spójrz na walizkę pod łóżkiem, spójrz na notatkę na stoliczku, szybko wyjdź oknem.
Na dole porozmawiaj z pijakiem - powie ci gdzie znaleźć whiskey.
Wejdź w alejkę na prawo od pijaka.
Użyj pięści na desce barykadującej drzwi po lewej, wejdź.
Wejdź do pokoju po prawej, weź kij baseballowy.
Wyjdź, wejdź do pokoju po lewej, tego bliżej dołu ekranu.
Porozmawiaj z pijakiem - znokautujesz go pałką.
Weź linę z podłogi.
Wyjdź z pokoju i idź w dół schodami.
Użyj zapałek, aby zapalić pochodnię, idź w górę.
W pomieszczeniu z fontanną idź do następnego pomieszczenia.
Pchnij kamień pod pochodnią, przejdź do następnego pomieszczenia.
Przejdź w prawo i wciśnij kolejną cegłę pod pochodnią.
Idź do następnego pokoju z faraonem.
Spójrz na półkę z książkami po prawej od faraona, użyj na niej książki z inwentarza.
Wejdź w sekretne drzwi, które się otworzyły.
Weź żółty żeton, weź czaszkę ze stołu.
Połóż czaszkę na półce po lewej, która wygląda jak kominek - otworzą się drzwi u góry.
Wyjdź z pomieszczenia.
Teraz kieruj się w drzwi po prawej w bibliotece, aż wyjdziesz z katakumb na ulicę (obok prostytutki).
Idź 2x w prawo, następnie w dół - jesteś przed Night O'Granis.
Wejdź do klubu.
ZAPISZ GRĘ.
Porozmawiaj z mężczyzną siedzącym samotnie przy stoliku.
Pokaż mu gazetę.
Kiedy wyjdziecie na wewnątrz w alejkę i mężczyzna się obróci uderz go rewolwerem.
Następnie użyj na nim liny, aby go związać.
Wróć do klubu, wejdź do drzwi z gwiazdą i dalej w prawo.
Przy stoliku siedzi teraz Bellinger.
ZAPISZ GRĘ.
Pokaż Bellingerowi gazetę.
Wyjdziecie z baru, ale Bellinger zostanie zastrzelony.
Zjawi się policja.
Kiedy policjant zostawi cię samego i odejdzie idź 3x w lewo pod klub Night O'Granis.
Wróć w prawo 3x pod Cotton Club.
Idź w prawo.
Przy budynku z czerwonej cegły idź w lewo 2x aż do Frank's Garage.
Wejdź na plac, ale nie wchodź do garażu.
Przed garażem idź w prawo do samochodu z płachtą.
Zdejmij płachtę i z siedzenia zabierz wejściówkę do kasyna.
Wejdź do garażu, porozmawiaj z mechanikiem o swoim samochodzie.
Weź klucz leżący przy oponie po lewej.
Wyjdź z garażu na ulicę.
Idź 2x w prawo do budynku z czerwonej cegły.
Teraz w dół przed Cotton Club i 3x w lewo pod Night O'Granis.
Teraz w dół i wejdź do restauracji.
Daj wejściówkę do kasyna facetowi przed drzwiami i wejdź.
W kasynie porozmawiaj z krupierką po prawej kilka razy, aż podejdzie do ciebie ochroniarz.
Po rozmowie z Scalettim zostaniesz zamknięty w piwnicy.
Poczekaj - przyjdzie Elizabeth i z nią porozmawiasz.
Zabierz łom spod drzwi i użyj go na drzwiach.
Idź w górę schodów i wejdź do pierwszego pokoju po prawej.
Weź z biurka swój rewolwer.
Weź też dokumenty leżące na biurku.
Wróć w lewo do korytarza i idź w drzwi w przód.
Spójrz na zawór obok ciebie, użyj go.
Kiedy ochroniarz spadnie zabierz amunicję z ziemi.
Idź do bramy i spróbuj przejść.
Użyj na drzwiach broni i wyjdź na ulicę.
Idź 4x w lewo.
Przy budynku z czerwonej cegły wejdź w zielone drzwi - bramę.
Zabierz korbę ze skrzyni.
Wejdź w otwarte drzwi.
Wewnątrz porozmawiaj z facetem z notatnikiem.
Spróbuj zabrać whiskey po prawej, ale magazynier nie pozwoli ci.
Wyjdź z magazynu i użyj korby na ciężarówce.
Wejdź do magazynu i zabierz whiskey.
Wyjdź 2x na ulicę.
Idź 2x w lewo i wejdź do garażu Franka.
Daj mu whiskey.
Wyjdź z garażu, kliknij w swój samochód i pojedź do portu.

Akt III
Wejdź w alejkę pośrodku i tam spójrz na bramę.
Zabierz monetę z ziemi.
Idź 2x w prawo i wejdź w alejkę na lewo od Golden Fish.
Porozmawiaj z pijakiem - nie chce ci sprzedać rumu.
Idź dalej alejką aż do psa.
Spróbuj zabrać nożyce na lewo od psa.
Wyjdź całkiem z alejki, idź w lewo 2x, wejdź do Bloody Shark.
Porozmawiaj z marynarzem - chce napić się piwa.
Porozmawiaj z barmanem, daj mu monetę a otrzymasz piwo.
Daj piwo marynarzowi i zabierz kiełbasę.
Wyjdź, idź 2x w prawo, w alejkę i do psa.
Daj psu kiełbasę i zabierz nożyce.
Wróć do swojego samochodu i w pierwszą alejkę.
Użyj nożyc na kłódce bramy.
Spróbuj wejść, ale brama nie chce się otworzyć.
Wróć do alejki z pijakiem, naprzeciwko niego leży puszka ze smalcem, zabierz ją.
Wróć do bramy i użyj smalcu na zawiasach po prawej stronie bramy, wejdź.
Zaraz po wejściu wyjdź tą samą bramą.
Wróć do pijaka i ukradnij mu butelkę rumu.
Wróć ponownie bramą do portu.
ZAPISZ GRĘ.
Jak tylko pojawi się strażnik idź w jego kierunku w lewo - dojdziesz do drzwi magazynu.
Idź w lewo, zobaczysz suwnicę.
Idź jeszcze raz w lewo - znajdziesz się w lokacji wypełnionej skrzyniami.
Wejdź w alejkę ze skrzyniami, tą po lewej - zaraz pod dźwigiem.
Kontynuuj idąc do przodu.
Jesteś na skrzyżowaniu.
Po prawej jest tu wejście w kolejną alejkę między skrzyniami - wejdź do niej.
ZAPISZ GRĘ.
Na środku ekranu jest tu ułożonych 7 beczek - kliknij kursorem (przejdź) zaraz po ich prawej stronie na cień rzucany przez skrzynie.



Pojawi się trzech przeciwników.
Kiedy po rozmowie odzyskasz kursor użyj na nich broni.
Po przegonieniu ich zabierz łom z ziemi.
Użyj łomu po na desce po lewej - obok opony.
Weź deskę i idź w lewo.
Na skrzyżowaniu idź w górę - dojdziesz do łodzi - użyj na niej deski.
W środku łodzi spróbuj zabrać kotwicę po lewej, użyj na niej klucza i zabierz ją.
Wyjdź z łodzi, idź w lewo.
Na skrzyżowaniu idź w prawo (u dołu ekranu).
Idź 2x w lewo, dojdziesz do rybaka.
Porozmawiaj z rybakiem, spróbuj zabrać linę, porozmawiaj ponownie, daj mu rum, teraz zabierz linę.
Idź w prawo i przejdź bohaterem na prawą stronę (ale nie przechodź w lokację po prawej).
ZAPISZ GRĘ.
Przejdź w prawo, szybko wybierz ikonkę ręki zabierającej, kliknij nią w drzwi magazynu, szybko wejdź do magazynu.
(Jeśli pojawi się strażnik to cię zabije, spróbuj ponownie, jeśli się nie udaje spróbuj wcześniej pochodzić między skrzyniami i ponownie spróbuj wejść do magazynu. Jeśli wszystko zawodzi możesz ściągnąć paczkę save'ów z naszej strony - jest tam save "014 w magazynie")
W magazynie zabierz młotek.
Wejdź na drabinkę i przejdź w drzwi po prawej.
Po wysłuchaniu dialogu użyj dźwigni pośrodku.
Wejdź w górę drabinką po prawej.
Na dachu użyj pistoletu na człowieku tam stojącym.
W inwentarzu połącz linę z kotwicą - tego połączenia użyj na krawędzi dachu i zejdź liną w dół.

Akt IV
Spójrz na drzwi magazynu po lewej - jest tam kłódka.
Spójrz na skrzynkę z narzędziami pod ciężarówką - weź siekierę.
Użyj siekiery na drzwiach i wyjdź.
Przed hangarem idź w lewo, weź kawałek linki u dołu ekranu, wróć do środka hangaru z którego wyszliśmy.
W hangarze użyj drucika na imadle, aby utworzyć klucz.
Wyjdź, idź w lewo.
Użyj kluczyka na brązowych drzwiach, wejdź do środka.
Weź mundur (przebierając się) i wyjdź.
Idź 2x w prawo przed budynek 6.
Weź chochlę z ziemi.
Wejdź do budynku i porozmawiaj z kucharzem o obiedzie - daj mu chochlę a da ci klucz do magazynu.
Wyjdź z budynku, idź 2x w lewo do magazynu i wejdź przy pomocy klucza.
Przejdź w prawo za kotarę, aby odzyskać swoje rzeczy.
Zabierz nieśmiertelnik leżący na skrzyniach po lewej.
Wyjdź z budynku, idź w prawo a tam przejdź w dół.
Porozmawiaj z patrolującym żołnierzem o samochodach i majorze.
Idź w lewo 3x do głównego budynku.
Porozmawiaj z żołnierzem przed wejściem - potrzebujesz przepustki.
Przejdź w prawo 4x do Officer's Canteen, wejdź.
Daj nieśmiertelnik żołnierzowi siedzącemu przy stole - da ci przepustkę.
Wyjdź, idź w lewo 4x i wejdź do głównego budynku.
Wejdź do pierwszych drzwi po lewej - porozmawiaj z telefonistą.
Kiedy odejdzie podłącz telefon do centrali (weź zwisający kabelek z telefonu i użyj go na centrali).
Użyj telefonu (rączką zabierania), zapomniałeś numeru do Toma.
Zabierz książkę telefoniczną z półki po prawej - znajdziesz numer Toma.
Użyj telefonu ponownie dzwoniąc do niego.
Wyjdź, wejdź w drzwi na końcu korytarza.
Porozmawiaj z majorem o tym, że chcesz się widzieć z dowódcą.
Wyjdź z pomieszczenia i wejdź w drugie drzwi po lewej.
Porozmawiaj z kobietą, powiedz, że było włamanie.
Wróć do pomieszczenia na końcu korytarza, tam przejdź w lewo i porozmawiaj z dowódcą.
Pokażesz mu dokumenty - materiały dowodowe.
KONIEC

Autor solucji: adam