Simon the Sorcerer

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

Warto skorzystać z tej mapy.
Pochodzi ze strony: www.gameboomers.com

Możesz używać mapy w inwentarzu aby się szybciej przemieszczać.

Weź magnes z lodówki, otwórz szufladę i weź nożyczki.
Wyjdź z chatki, idź w prawo do kowala i od niego w górę.
Wejdź do tawerny. Na maszynie po lewej leżą zapałki - weź je.
Porozmawiaj z kobietami przy stole - zapytaj je o Sordida.
Użyj nożyczek na brodzie krasnala po lewej.
Idź do pokoju po prawej i rozmawiaj z czarodziejami, aż powiedzą ci jak zostać czarownikiem i że musisz zdobyć laskę.
Wyjdź z tawerny, idź w lewo, obok shoppe idź w górę, przejdź obok handlarza i idź w lewo do apteki, przed nią zabierz drabinę i wejdź do środka.
Zabierz cold remedy i specimen jar.
Wróć do shoppe i idź w lewo do lasu.
Na skrzyżowaniu idź w górę, potem w prawo do sowy - porozmawiaj z nią, weź piórko ze ścieżki.
Wróć do skrzyżowania i na nim w dół, przejdź w prawo do gadającego korzenia, porozmawiaj z termitami, poproszą cię o przyniesienie trochę mahoniu.
Idź w dół i w lewo do chatki wiedźmy, pokręć rączką studni i zabierz wiadro z wodą.
Wróć na poczwórne skrzyżowanie, idź w prawo i porozmawiaj z wielkoludem, pomóż mu, a da ci gwizdek.
Wróć do skrzyżowania, w dół, do termitów i w prawo do mostku z trollem.
Porozmawiaj z trollem, użyj gwizdka (zaoferuj go trollowi w rozmowie), przejdź przez mostek.
Na rozwidleniu idź w prawo aż spotkasz Oaf.
Porozmawiaj z nim o fasolkach, użyj wiadra na fasolkach, wróć w to miejsce i zabierz fasolki z kałuży.
Wróć do chatki, gdzie zaczynałeś grę, zasadź fasolki w kompoście za chatką, weź melon.
Wróć do mostu trolla i idź w lewo w górę.
Uciekniesz przed dźwiękiem saksofonu, wróć i rzuć w saksofon melonem a dostaniesz go.
Idź do poczwórnego skrzyżowania, idź w prawo i jeszcze raz w prawo - będziesz na rozdrożu o pięciu drogach - idź w prawą górna drogę.
Porozmawiaj z archeologiem - szuka skamieniałości.
Idź w prawo (jesteś w centrum lasu) weź i zobacz kamień w centrum ekranu.
Wejdź w górne lewe przejście przed fortecę goblinów - weź papier z ziemi.
Wróć, idź w prawo do chatki drwala.
Jest smutny, bo nie może ściąć drzewa, potrzebuje magicznej siekiery - da ci wykrywacz metalu.
Wróć do centrum lasu i idź w górną prawą ścieżkę.
Idź przez jaskinię na bagna, wejdź do domku na bagnach.
Zaakceptuj potrawę, zjedz tyle ile możesz, napełnij słoik potrawą, kiedy nadarzy się okazja wyjdź.
Idź w prawo, aż do śpiącego wielkoluda, użyj przy nim saksofonu, idź w prawo do jaskini smoka.
Kiedy cię osmoli, wejdź ponownie i szybko daj mu cold remedy. Weź gaśnicę ze środka.
Idź za jaskinię i weź kamień.
Wróć do śpiącego wielkoluda i raz w lewo i użyj tu wykrywacza metalu.
Idź do shoppe i daj sprzedawcy listę zakupów od goblinów.
Idź do kowala i daj mu kamień.
Idź do paleontologa i daj mu skamieniałość - powiedz, że znalazłeś to w górach.
Idź na lewo od śpiącego giganta, weź minerał (milrith ore) z popiołów.
Zanieś minerał do kowala, aby zrobił ci siekierę, weź też clapper ze stołu i linę.
Połącz linę z magnesem.
Idź do drwala, daj mu siekierę a odejdzie.
Wejdź do chatki, zabierz szpilkę ze stołu, zgaś gaśnicą ogień.
Porusz hak nad paleniskiem, z piwnicy weź mahoń.
Idź do termitów i daj im mahoń (rozmawiając).
Znajdź miejsce gdzie las przeradza się w skały i jest tam wejście w skałach - w tym ekranie pójdź w prawo na dół do wieży (na mapce TOWER).
Użyj clapper na dzwonku i użyj dzwonka.
Wejdź po włosach i porozmawiaj z dziewczyną dopóki nie zmieni się w świnkę, którą weźmiesz.
Użyj termitów na desce w podłodze.
Użyj drabiny na drugiej dziurze i zejdź, otwórz trumnę.
Wejdź ponownie przez drzwi główne i otwórz trumnę, pociągnij za bandaż, weź różdżkę.
Idź do miejsca gdzie las przechodzi w kamień idź do góry do wodospadu.
Zejdź na dół używając winorośli w lewym dolnym rogu.
Porozmawiaj z Golumem, daj mu słoik z bagnem, zaczniesz łowić i znajdziesz pierścień.
Wróć do apteki.
Idź w lewo przed apteką, użyj świnki na drzwiach z trufli.
Wejdź, zabierz dymiarkę i kapelusz, na zewnątrz użyj dymiarki na ulu i weź wosk.
Idź do tawerny, powiedz barmanowi żeby ci zrobił drinka, kiedy będzie zajęty użyj wosk na beczce.
Barman wyniesie beczkę i da ci broszurkę.
Wyjdź i zabierz beczkę.
Idź do centrum lasu, weź kamień na środku i spójrz na niego - "beer" to hasło.
Ubierz brodę i wejdź do jaskini na środku.
Idź w lewo, zatrzyma cię strażnik, zaoferuj mu beczkę z piwem.
Wyjdź z piwiarni w górę i idź w lewo, porozmawiaj z tym pod mostem, zapytaj o złote drzwi.
Weź hak, wróć do piwiarni, użyj piórka na śpiącym krasnoludzie i weź klucz.
Użyj klucza na złotych drzwiach, krasnoludowi daj ulotkę piwną, a da ci diament.
Sprzedaj diament handlarzowi przy kaczkach - targuj się, aby dostać 20 sztuk złota.
Idź do sklepu, kup młotek i white spirit.
Wyjdź na zewnątrz, otwórz paczkę i wejdź do niej.
W fortecy goblinów: otwórz paczkę, spojrzyj na skrzynie, weź spellbook, spójrz na nią, a znajdziesz kartkę.
Weź kość szczura, użyj kartki na drzwiach, użyj kości na zamku, weź kartkę razem z kluczem.
Otwórz drzwi kluczem i wyjdź.
Weź wiadro i idź w dół.
Zdejmij pierścień.
Porozmawiaj z Druidem dopóki nie powie ci, że musi zobaczyć pełnię księżyca.
Załóż wiadro na jego głowę, weź pastylki miętowe, użyj płonącego patyka nad wiadrem.
Druid zamieni się w żabę i ucieknie, kiedy usłyszysz głosy otwórz "żelazną dziewicę" i schowaj się wewnątrz.
Kiedy żaba wróci weź piłę i użyj jej na kracie. Wyjdź.
Idź do jaskini smoka, przed wejściem użyj haka na kamieniu nad jaskinią.
Wespnij się do góry i używaj magnesu ze sznurkiem na dziurze 4 x, aż magnes wyjedzie bez złota.
Zejdź, idź w prawo do gadającego drzewa (przy drabince ze szpilek przeskocz na kamienny podest, aby przejść w prawo).
Porozmawiaj z nim, potem użyj na plamie white spirit, a powie ci magiczne słowa.
Wróć do tawerny i porozmawiaj z czarodziejami, daj im laskę i zapłać, aby zostać czarodziejem, zapytaj też o Sordida.
Idź do apteki, sprzedawca chce abyś znalazł dla niego Frogsbane.
Wróć na bagna i wejdź do chatki.
Jeśli cię jeszcze poczęstuje zjedz to, kiedy wyjdzie popchnij skrzynię, otwórz właz i zejdź niżej.
Napraw deskę młotkiem i idź dalej. Na czaszce weź roślinę.
Wróć do apteki i daj Druidowi frogsbene, a otrzymasz napój "Drink Me".
Idź do domku wiedźmy (tam gdzie studnia, od korzenia w dół).
Weź jej miotłę - wyrzuci cię.
Wróć ponownie i zgódź się na grę - używaj tylko zaklęcia "Sausages".
Jeśli przegrasz wróć, jeśli wygrasz, wiedźma zamieni się w smoka - powiedz "abracadabra" i ucieknij do mysiej dziury.
Idź w góry i tam gdzie drabinka z igieł, użyj igły na brakującej dziurze i przejdź po niej.
Obok bałwana zjedz pastylki miętowe i idź dalej.
Przy mostku użyj miotły.
Wypij "drink me" i przejdź przez szczelinę w drzwiach, znajdziesz się w ogrodzie.
Zapisz stan gry - bo u mnie się tutaj zawiesiła.
W ogrodzie weź liść, weź kamień, spójrz do wiadra i weź zapałkę.
(Po wzięciu zapałki moja wersja gry stanęła na 2 minuty, ale potem poszła dalej)
Idź w lewo, weź liść lilii, użyj na nim zapałki i liścia, popłyń do nasion, weź nasionko, wróć na brzeg, użyj kamienia na nasionku.
Użyj psiego włosa na kranie, użyj oleju na kranie, pociągnij sznurek, aby odkręcić wodę.
Teraz możesz przepłynąć w lewo.
Wyjdź na ląd i idź do żaby, kiedy cię wypluje spójrz na wodę, weź kijankę.
Mów do żaby o kijance.
Kiedy odskoczy weź grzyby i zjedz je.
Wejdź do wieży, kiedy wyjdziesz weź gałąź, wróć do środka i użyj gałęzi na skrzyni.
Weź tarczę i włócznię. Zejdź na dół.
Porusz dźwignię, weź skrzynię, połóż skrzynię na bloku, porusz dźwignię dwa razy, weź świeczki.
Użyj włóczni, aby dosięgnąć czaszkę pod sufitem po lewej, weź czaszkę.
Idź do góry dwukrotnie.
Weź skarpetkę, pouch i różczkę.
Weź książkę i przeczytaj ją, porozmawiaj z lustrem.
Włóż skarpetę do pouch, użyj tego na mysiej dziurze a złapiesz myszkę.
Idź na górę i porozmawiaj z demonami, rozmawiaj dopóki nie powiedzą ci, że chcą powrócić do piekła, po tym porozmawiaj z nimi jeszcze.
Weź książkę z półki i przeczytaj ją.
Weź chemikalia, użyj ich na tarczy, a tarczę powieś na haku.
Wróć na dół, poproś lustro, aby pokazało ci laboratorium - podsłuchasz, jakie są prawdziwe imiona demonów.
Wróć na górę, rozmawiaj z demonami, jeden z nich da ci kredę, zaczniesz rytuał i odeślesz demony.
Idź do teleportera i wybierz Fiery Pits of Rondor jako cel.
Weź sapling i pebble. Porozmawiaj z człowiekiem, da ci broszury.
Spójrz na broszury a znajdziesz gumkę, użyj gumki na patyku, aby stworzyć procę.
Użyj procy na dzwonku i zabierz zapałki z lady.
Idź w prawo, przejdź przez most i zabierz wiadro.
Wejdź w prawo, użyj różczki na czarnoksiężniku, aby go zamienić w kamień.
Zapal lawę zapałkami, wrzuć różczkę do lawy.
Kiedy Sordid będzie chciał cię zabić użyj na nim wiadra.
KONIEC

Autor solucji: adam