Maniac Mansion

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

Solucja do jednego z wariantów: Dave, Michael, Syd.

Wybierz Michaela i Syda.
Dave: Idź do drzwi frontowych, otwórz je przy pomocy klucza pod wycieraczką.
Nagraj stan gry!
Idź do drzwi obok zegara - jeśli zobaczysz Ednę uciekaj szybko i wróć ponownie za chwilę (jeśli cię złapie - wczytaj stan gry).
Weź latarkę i pepsi z lodówki.
Z kuchni idź w prawo dwa razy i zabierz soki owocowe i słoik.

Syd: Ustaw go przy skrzynce pocztowej. Kiedy usłyszysz dzwonek i zobaczysz Dziwnego Eda wychodzącego z jego pokoju, przełącz się na Syda i weź paczkę. Nie czekaj specjalnie na dzwonek - graj normalnie, a kiedy usłyszysz dzwonek - zabierz paczkę.

Dave: Wyjdź z kuchni do holu i idź maksymalnie w prawo. Wejdź i przejdź przez pokój, zapal lampę.
Idź w prawo, otwórz obluzowany panel i weź kasetę.
Wróć do holu i idź na górę i do pokoju po lewej.
Weź paint remover, pędzel i owoce. Wyjdź.
Wejdź do stalowych drzwi, następnie na schody. Daj Zielonemu owoce i drinki.
Idź schodami na górę i wejdź w pierwsze drzwi, weź monetę i przejdź drabiną w górę.
Weź płytę i żółty klucz.
Wróć do holu i wejdź w czwarte drzwi.
Użyj atlasu, aby trochę poćwiczyć.
Zejdź na pierwsze piętro i idź w prawe drzwi do pokoju z pianinem.
Użyj kasety na magnetofonie i naciśnij nagrywanie. Użyj płyty z inwentarza na gramofonie i załącz go (piski).
Czekaj aż pęknie wazon na pianinie. Wyłącz magnetofon i adapter, weź kasetę (kiedy dasz info w inwentarzu musisz zobaczyć, że na kasecie jest nagrany głośny dźwięk).
Załącz TV, wyjdź.
Idź na dół i wejdź do pokoju po prawej, otwórz szafkę, użyj kasety na magnetofonie i włącz go, poczekaj aż żyrandol spadnie.
Wyłącz magnetofon i weź kasetę.
Weź zardzewiały klucz. Wyjdź na zewnątrz domu.
Daj kasetę i 2 duże klucze Sydowi. Powinieneś już mieć paczkę, jeśli nie musisz na nią poczekać.

Syd: Daj paczkę Dave'owi.

Dave: Otwórz paczkę, znajdziesz znaczek.
Pociągnij trawę obok schodów, wyrwij (pociągnij) kratkę.
Wejdź do domu (drzwiami) i postaw Dave'a obok drzwi bez klamki na prawo od schodów.

Syd: Wejdź do domu i popchnij prawego nietoperza przy schodach.

Dave: Wejdź do pokoju, znajdź włącznik i zapal światło.
Idź w lewo i weź srebrny klucz - po lewej masz drzwi do celi, więc jeśli kogoś zamkną wtedy możesz go uwolnić używając zardzewiałego klucza.
Idź do kuchni i 2 x w prawo. Otwórz drzwi srebrnym kluczem, użyj słoika na basenie.

Syd: Wejdź w kratkę wyrwana przy schodach, w prawo i otwórz zawór.

Dave: Zejdź po drabinie, weź radio i świecący klucz, nie naciskaj czerwonego przycisku. Wyjdź z basenu.

Syd: Zakręć zawór aby woda powróciła do basenu.

Dave: Otwórz furtkę, otwórz drzwi garażu, weź narzędzia z auta używając na nim żółtego klucza. Idź do pokoju gdzie ćwiczyłeś mięśnie. I zaczekaj wewnątrz. Nagraj sobie stan gry.

Syd: Wyjdź i naciśnij dzwonek przy drzwiach wejściowych, szybko wejdź i do kuchni.

Dave: Zaczekaj aż Ed wyjdzie, wyjdź ze swojego pokoju-siłowni i wejdź w te obok po lewej, zabierz chomika, kartę z akwarium, otwórz świnkę i weź monety. Wyjdź i idź do drzwi na prawej ścianie.

Syd: Idź do pokoju z pianinem, włóż kasetę i użyj magnetofonu. Zagraj na pianinie. Wyłącz magnetofon, weź kasetę, idź do pokoju Zielonego (ostatnie piętro pierwsze drzwi i drabina), daj mu kasetę, po wysłuchaniu weź kasetę z łóżka.

Dave: Otwórz puszkę z paint remover, zamocz w nim pędzel i użyj na pochlapanej ścianie, wejdź.
Znajdź światło i zapal, Otwórz radio i wyciągnięte baterie użyj na latarce.

Syd: Ustaw się przy drzwiach bez klamki na parterze.

Michael: Idź do holu i naciśnij prawy nietoperz.

Syd: Wejdź do pokoju, zapal światło, Otwórz skrzynkę z bezpiecznikami, wyłącz bezpieczniki.

Dave: Załącz latarkę u użyj skrzynki z narzędziami na kablach. Wyłącz latarkę!!! Syd będzie złapany, ale uwolni się dzięki zardzewiałemu kluczowi.

Syd: Idź do Dave'a. Daj mu kasetę demo. Idź do holu i do drugiego pokoju od lewej. Edna cię złapie.

Dave: Idź szybko do pokoju Edny i na drabinę po prawej, użyj latarki, otwórz portret i zajedź na dół. Będziecie obaj uwięzieni, ale Syd ma klucz. WYŁĄCZ LATARKĘ! Idź do pokoju z plamą farby i użyj pepsi na roślinie, potem użyj na niej słoika z wodą. Wespnij się po niej. Użyj 2 razy monety na slocie, użyj przycisku w prawo 2 x, popatrz przez teleskop i zapisz kod. Użyj ponownie sztuczki z Edną (Syd zostaje złapany a Dave idzie do pokoju Edny), aby dostać się do sejfu - otwórz go przy pomocy kodu i zabierz kopertę. Wyjdźcie z celi. Zgaś latarkę!

Dave: Idź do kuchni, odkręć kran i nalej wody do słoika, zakręć kran.
Otwórz mikrofalówkę, włóż do niej słoik i kopertę. Zamknij mikrofalówkę i załącz mikrofalówkę.
Wyciąg kopertę i otwórz ją.
Idź do pokoju z rośliną, użyj koperty na maszynie do pisania, do koperty włóż kasetę demo i naklej znaczek.
Wrzuć kopertę do skrzynki poza domem, zamknij skrzynkę i podnieś chorągiewkę.
Niech Syd czeka przy skrzynce. Kiedy usłyszysz dzwonek, otwórz Sydem skrzynkę i weź kontrakt.
Dave niech kontynuuje: Idź do pokoju z automatami (po prawej w holu z rzeźbą kobiety) i użyj quarter na grze meteor mess, zapamiętaj najwyższy wynik (aby to zadziałało wcześniej musiałeś zobaczyć animacje jak doktor w to gra, jeśli nie, poczekaj aż będzie grał).
Poczekaj na kontrakt.

Syd: Daj kontrakt Dave'owi.

Dave: Idź do pokoju Zielonego i daj mu kontrakt.
Idź do celi, użyj świecącego klucza na dwóch zamkach.
Użyj kodu z gry na kolejnych drzwiach.
Lepiej nagraj stan gry!
Wejdź i poczekaj aż Zielony przegoni Różowego.
Idź w prawo, otwórz szafkę i weź kombinezon ochronny, użyj karty na slocie przy drzwiach po prawej i wejdź.
Użyj raz dźwigni w pokoju z meteorem, weź meteor i idź w prawo.
Włóż meteor do bagażnika, zamknij bagażnik, użyj żółtego klucza na samochodzie.
KONIEC

Autor solucji: adam