Beneath a Steel Sky

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

Weź pręt po lewej stronie ze ściany.
Otwórz drzwi po prawej prętem.
Wejdź z powrotem do pomieszczenia.
Zejdź na dół i wejdź w drzwi po prawej.
Użyj swojej karty na stosie śmieci u dołu (na gąsienicach robocika) - uruchomisz robocika.
Wejdź na platformę, kiedy przyjdzie człowiek idź szybko do pomieszczenie w prawo, otwórz szafkę i weź klucz francuski (spanner).
Wróć do pokoju z windą, zobacz i użyj dużego robota.
Wejdź na platformę, a kiedy przyjdzie robotnik porozmawiaj z nim o wszystkim.
Porozmawiaj z robocikiem (TRANSPORTER)
Kiedy duży robot wróci z beczką zjedź windą w dół, kiedy jej nie będzie (HOLE).
Poczekaj na robocika.
Zbadaj i użyj drzwi i zamek.
Zapytaj robocika czy może otworzyć drzwi.
Przeszukaj ciało strażnika, weź jego kartę i okulary.
Wyjdź z pomieszczenia i przejdź w prawo, za terminalem w górę wejdź w drzwi.
Porozmawiaj z kobietą: doing, Never mind.
Zaczekaj na Gilberta Libma.
Wejdź ponownie jeśli cię wyrzuci.
Przejdź w prawo.
Włóż klucz w tryba w maszynie. Rozmawiaj z pracownikiem: TECHNICIAN, ROBOT PAL
Wyciągnij klucz, użyj go na robocie w sali po lewej.
Porozmawiaj z robocikiem SHELL.
Idź w prawo, wejdź do pokoju między sensorami.
Porozmawiaj z robocikiem CHECK OUT, a jak wróci to jeszcze raz USEFULL.
Jeszcze raz rozmowa z robocikiem FUSE BOX.
Wejdź do pomieszczenia, przerzuć klapę i weź WD40, klucz i putty (na czerwonej podłodze).
Wyjdź, technik zabierze ci rzeczy.
Wyjdź z fabryki, spójrz na kabel po prawej i rozmawiaj z robocikiem WELDING.
Przesuń się jeśli nie chce spawać i porozmawiaj ponownie.
2 screeny w lewo i wejdź w lewe drzwi.
Na maszynie parowej użyj klucza na lewym i prawym przycisku.
Powiedz robocikowi, aby nacisnął prawy przycisk, a ty naciśnij lewy - mechanik odejdzie.
Na maszynie po lewej przełącz przełącznik i weź żarówkę.
Włóż putty do gwintu po żarówce i przełącz przełącznik.
Przełącz lewą i prawą dźwignię i wyjdź.
Idź 2x w prawo do windy, użyj karty na slocie i zjedź na dół.
Weź kabel i idź raz w lewo.
Wejdź w drzwi z zielenią, a potem w lewe drzwi (użyj karty).
Po poduszką weź magazyn.
Wyjdź z apartamentu i z podwórza i idź 2x w prawo, wejdź do Travelco
Pogadaj z człowiekiem: DIFFERENCE, MYSTERY, RIP-OFF, ECONOMY, matter.
Daj mu magazyn i weź bilet z biurka.
Wyjdź ze sklepu i raz w lewo.
Poczekaj na Limba i daj mu bilet.
Wjedź na wyższy poziom.
Poczekaj na Limba i porozmawiaj: TOUR.
Wejdź do fabryki i jeszcze raz rozmowa TOUR.
Kiedy wyjdzie przejdź w prawo i rozmawiaj z Anita: doing, D-LINC, GROUND LEVEL, JAMMER
Daj jej kartę i rozmawiaj znowu: D-LINC, LINC-SPACE, JAMMER, SCHRIEBMANN PORT, later
Wyjdź z fabryki, użyj karty na terminalu: 4 2 1 1 2 EXIT
Uzyj karty na terminalu jeszcze raz i EXIT.
Poczekaj na Limba i porozmawiaj z nim: PROBLEM, ANOTHER
Zjedź na dół i idź do apartamentu obok tego z poduszką.
Weź kasetę wideo i włóż do VCR.
Użyj maszyny po prawej aby nakarmić kota.
Opuść mieszkanie i ogród. Idź 2x w lewo.
Mów do projektora: SCHRIEBMANN, jeszcze raz: ELSE, jeszcze raz LOOKING.
Porozmawiaj z robocikiem: TALKING, CHARM
Wejdź w lewo, rozmawiaj z doktorem, potem jeszcze raz KIDNEY, jeszcze raz LUNG, jeszcze raz i zrobi ci port w głowie.
Rozmawiaj jeszcze raz: GROUND LEVEL, PORT
Przejdź 6x w prawo i rozmawiaj z mężczyzną: NEVER, MORE, potem jeszcze raz: SPECIAL, Burke.
Kiedy wyjdzie, rozmawiaj z robocikiem: STATUE, weź kotwicę i połącz z kablem czerwonym w inwentarzu.
Jedź poziom wyżej.
2x w lewo i w drzwi po prawej. Wejdź do drzwi pożarowych u góry.
Użyj liny na znaku.
Idź w prawo, użyj karty na slocie obok fotela i użyj inferfaceu.
Podnieś złotą kulkę, wyjdź w prawo.
Użyj OPEN z inwentarza i otwórz torbę. Podnieś prezent i lupę.
Użyj DECRYPT na swoich dokumentach - znaki zapytania znikną.
Użyj DECOMPRES na COMPRESSED DATA, otrzymasz 2 hasła.
Wyjdź w prawo, schemat płytek:

A B C
D E F
G H I

Użyj hasła na G
Użyj hasła na H
Podnieś hasło z G
Użyj hasła na D
Idź na E, podnieś hasło z H
Użyj hasła na E
Podnieś hasło z D
Idź przez A, B, E i F, użyj hasła na I
Idź do F i C i wyjdź na północ.

Weź bust i book.
Użyj DECRYPT na dokumencie.
Wyjdź i:
Idź na F i podnieś hasło z I
Użyj hasła na H
Idź przez I, F, E, B, A, D, G i wyjdź w lewo.
Użyj DISCONNECT w inwentarzu.

Użyj karty na terminalu: 4 1 1 9 0 0 2 2 EXIT
Użyj karty na slocie windy i pojedź do góry.
Na policji pójdź w lewo, potem w prawo i windą w dół.
Raz w lewo i do windy.
Raz w lewo i rozmawiaj człowiekiem przy ST JAMES Klubie: JOIN, SPONSOR, later
Porozmawiaj z panią z psem: OVERMANN, SPONSOR
Kiedy pani z pieskiem już nie będzie naciśnij na guzik domofonu przy drzwiach (po prawej gdzie chłopiec i ogrodnik) i rozmowa: ME, WORKING, LINC, ESCAPE, SPONSOR
Użyj kasety na VCR.
Zobacz do miski od psa i weź biszkopty.
Wyjdź z mieszkania, przejdź raz w lewo.
Użyj biszkoptów na desce przy cegłach.
Poczekaj na psa i kiedy będzie szczekał pociągnij linę.
Wejdź do katedry gdzie stał strażnik.
Idź na północ i otwórz środkową szafkę.
Znajdziesz ciało Anity.
Wróć do fabryki gdzie pracowała: wyjdź z katedry, windą do góry, jeszcze raz do góry drugą windą, w prawo do fabryki, 2x w prawo.
Otwórz środkową szafkę, przebierz się.
Idź w prawo, użyj terminala: 2, EXIT
Wejdź do reaktora, weź kartę, wróć, przebierz się.
Wyjdź z fabryki, potem raz w lewo na policję, i do windy.
Użyj karty Anity na slocie i użyj interfejsu.

Trzeba robić szybko (bo pierwszy blind to ten, przy którym później bierzesz kamerton), warto zmniejszyć prędkość gry w menu na F5:
Użyj BLIND na oku i idź w prawo. Użyj blind na oku i idź w górę do szachownicy.
Idź na północ do studni, w prawo, weź kamerton i wyjdź.
Daj PLAYBACK na studni.
DISCONECT.

Zjedź windami na sam dół, obejdź fontannę i zbadaj drewniane drzwi garażu obok palmy.
Użyj karty na zamku (lock).
Podnieś sekator z beczki i wyjdź.
Idź w prawo, rozmawiaj z chłopcem, potem z ogrodnikiem, jeszcze raz z chłopcem, potem kilka razy z ogrodnikiem, aż dowiesz się o wirusie.
Idź 3 razy w lewo do Sądu.
Pytania, pytania, pytania, zadaj wszystkie możliwe pytania.
Porozmawiaj z człowiekiem przy St JAMES: Never mind
Wejdź do klubu.
Użyj szafy grającej (jukebox) i puść pierwszy utwór.
Kiedy człowiek przy stole wstanie i odejdzie, weź jego kieliszek.
Idź do bio-surgery (tam gdzie prześwietlenia i implant), daj doktorowi kieliszek, a dostaniesz nowe odciski palców.
Wróć do klubu i użyj metalowej płytki w jego dolnej części.
Otwórz skrzynię przy pomocy łomu, deskę połóż na skrzyni obok.
Wejdź na skrzynkę i użyj łomu i sekatora na kratach.
Wejdź przez okienko, jesteś w metrze.
Przejdź w prawo, potem w okrągły tunel i jeszcze raz w prawo.
Włóż żarówkę przed dziurą w ścianie.
Idź raz w prawo. Nagraj stan gry.
Kiedy pójdziesz kolejny raz w prawo szybko kliknij w prawym dolnym rogu na exit.
Użyj łomu na plaster, później na cegle.
Weź cegłę i wbij łom w dolna część korzenia.
Użyj cegły na wbitym łomie, wyciągnij łom i przejdź przez drzwi po prawej.
Idź do góry, użyj panelu: 2
Szybko: Kiedy pokrywa jest zwężona pociągnij za rączkę, jeśli się nie uda to terminal jeszcze raz.
Wyjdź z pomieszczenia. Spójrz przez kratkę.
Idź 2x w prawo.
Włóż circuit board do slotu robota. Porozmawiaj z robocikiem: TANK.
Jak wróci to porozmawiaj jeszcze raz: REPORT.
I jeszcze raz: NUTRIENT TANK, TAP
Kiedy usłyszysz dźwięk kapiącej wody wejdź do lewych górnych drzwi, android wpadnie do dziury.
Przejdź w prawo górnym przejściem i wejdź do pokoju kontrolnego.
Użyj karty na terminalu: 2 1 EXIT
Wyjdź z pomieszczenia, kiedy mężczyzna zostanie zabity przeszukaj jego ciało i weź kartę.
Weź kartę ze zniszczonego robota, wróć do pokoju kontrolnego.
Użyj czerwonej karty na slocie interfejsu i użyj interfejsu.

Idź w prawo, użyj BLIND i do góry.
Użyj DIVINE WRATH na postaci z tarczą, DISCONNECT.

Teraz karta Anity na slocie i do interfejsu.
BLIND na oku, prawo, BLIND, i szybko w górę. W prawo.
Użyj OSCILLATOR na krysztale, weź Helix, DISCONNECT.

Wyjdź z pomieszczenia i wejdź do prawego na dole.
Użyj karty Anity na konsoli, aby zainfekować system.
Ze ściany po prawej weź szczypce i użyj je w akwarium.
Kiedy mięso jest jeszcze czerwone, użyj go szybko w okrągłym zbiorniku aby je zamrozić.
Idź w prawo, otwórz środkową szafkę i wstaw do niej circuit board i użyj konsoli: 2 0 3 never mind.
Wyciąg circiut board i idź w prawo.
Stań przy lewym panelu i mów do androida: HAND. Razem naciśnijcie na panele.
W prawo 2x. Przywiąż linę do rur i użyj rungs po prawej.
Użyj zmrożonej kostki na orifice, a potem liny.
Kiedy będziesz mógł rozmawiać z androidem powiedz: CHAIR.
KONIEC.

Autor solucji: adam