Przygodówki, gry przygodowe, solucje, zrzuty ekranu, screenshots, recenzje
spacer Home spacer Home spacerspacerspacer Lista spacer Lista spacerspacerspacer Solucje spacer Solucje spacerspacerspacer Forum spacer Forum spacerspacerspacer Download spacer Download spacerspacerspacer Screeny spacer Screeny spacerspacerspacer Saves spacer Saves spacerspacerspacer Kontakt spacer Kontakt spacerspacerspacer facebook spacer facebook  
Amiga | Atari | Apple | DOS | Commodore | Macintosh | Playstation | Sega | ScummVM | Windows | Xbox
spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
  strzałka Ostatnio dodane gry
spacer
Okładka z gry Sherlock Holmes: The Silver Earring 2014-09-13
Sherlock Holmes: The Silver Earring
Rok: 2004
spacer
Okładka z gry Gray Matter 2014-08-31
Gray Matter
Rok: 2010
spacer
Okładka z gry The Next Big Thing 2014-07-12
The Next Big Thing
Rok: 2011
spacer



Okładka z gry Moebius: Empire Rising 2014-05-12
Moebius: Empire Rising
Rok: 2014
spacer
Okładka z gry Broken Sword: The Serpent's Curse 2014-05-03
Broken Sword: The Serpent's Curse
Rok: 2013
spacer
Okładka z gry The Inner World 2014-04-03
The Inner World
Rok: 2013
spacer
Okładka z gry Heavy Rain 2014-03-25
Heavy Rain
Rok: 2010
spacer
Okładka z gry 1954: Alcatraz 2014-03-20
1954: Alcatraz
Rok: 2013
spacer
Okładka z gry A Stroke of Fate: Operation Valkyrie 2014-03-14
A Stroke of Fate: Operation Valkyrie
Rok: 2009
spacer
Okładka z gry Darkness Within 2: The Dark Lineage 2014-03-03
Darkness Within 2: The Dark Lineage
Rok: 2010
spacer
Okładka z gry Belief and Betrayal 2014-02-16
Belief and Betrayal
Rok: 2007
spacer
Okładka z gry Secret Files: Sam Peters 2014-02-06
Secret Files: Sam Peters
Rok: 2013
spacer
Okładka z gry Gomo 2014-01-30
Gomo
Rok: 2013
spacer
Okładka z gry Nostradamus: The Last Prophecy 2014-01-11
Nostradamus: The Last Prophecy
Rok: 2007
spacer
Okładka z gry Violett 2014-01-05
Violett
Rok: 2013
spacer
Okładka z gry Runaway: A Twist of Fate 2014-01-04
Runaway: A Twist of Fate
Rok: 2009
spacer
Okładka z gry Ween: The Prophecy 2014-01-02
Ween: The Prophecy
Rok: 1993
spacer
Okładka z gry Journey of a Roach 2013-11-25
Journey of a Roach
Rok: 2013
spacer
Okładka z gry The Raven: Legacy of a Master Thief 2013-11-20
The Raven: Legacy of a Master Thief
Rok: 2013
spacer
Okładka z gry Deponia 3: Goodbye Deponia 2013-10-28
Deponia 3: Goodbye Deponia
Rok: 2013
spacer
Okładka z gry Secret Files 3: The Archimedes Code 2013-10-15
Secret Files 3: The Archimedes Code
Rok: 2012
spacer
Okładka z gry Secret Files 2: Puritas Cordis 2013-10-15
Secret Files 2: Puritas Cordis
Rok: 2008
spacer
Okładka z gry Secret Files: Tunguska 2013-10-15
Secret Files: Tunguska
Rok: 2006
spacer
Okładka z gry Jack Orlando A Cinematic Adventure: Director's Cut 2013-10-13
Jack Orlando A Cinematic Adventure: Director's Cut
Rok: 2001
spacer
Okładka z gry Shadow of Memories (Shadow of Destiny) 2013-10-01
Shadow of Memories (Shadow of Destiny)
Rok: 2001
spacer
Okładka z gry The Whispered World 2013-10-01
The Whispered World
Rok: 2009
spacer
Okładka z gry The Dark Eye: Chains of Satinav 2013-10-01
The Dark Eye: Chains of Satinav
Rok: 2012
spacer
Okładka z gry The Dark Eye: Memoria 2013-10-01
The Dark Eye: Memoria
Rok: 2013
spacer
Okładka z gry Yesterday 2013-09-29
Yesterday
Rok: 2012
spacer
Okładka z gry The Night of the Rabbit 2013-09-17
The Night of the Rabbit
Rok: 2013
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
  domek Solucja, przewodnik
spacer
Logo gry Post Mortem

Post Mortem

Wersja do druku

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

STUDIO
Porozmawiaj z Sophią, weź jej sprawę.
Z szafy zabierz aparat fotograficzny, ze stołu weź szkicownik.
Użyj telefonu, zadzwoń na pocztę i nadaj telegram.

HOTEL
Z holu, z sofy weź gazetę.
Porozmawiaj z barmanem, po rozmowie zamów butelkę czerwonego.
Porozmawiaj z recepcjonistą.
1. powiedz, że jesteś z towarzystwa ubezpieczeniowego
2. powiedz że wynajęła cię bogata arystokratka i musisz sprawdzić bezpieczeństwo.
3. powiedz, że chcesz zobaczyć pokój 507, spójrz na zamek i użyj klamki.
Wyjdź z pokoju i zobacz drzwi do 507.
Wejdź do 506 i porozmawiaj z wizjonerką.
Wychodząc porozmawiaj jeszcze z recepcjonistą.

POSTERUNEK POLICJI
Porozmawiaj z policjantem.
Porozmawiaj z nim ponownie proponując mu wino, a dostaniesz raport - przeczytaj go.

BIURO FRANKA KAUFNERA
Porozmawiaj z doktorem.

HOTEL
Porozmawiaj z recepcjonista, porozmawiaj z barmanem.
Użyj szkicownika, aby narysować portret:
włosy: bez zmian
oczy: kliknij 1 raz w prawo
okulary: brak
uszy: 2 razy w lewo
nos: 3 razy w prawo
wąsy: 1 raz w lewo
usta: 6 razy w prawo
broda: 1 raz w lewo
Pokaż barmanowi narysowany portret, a powie ci, że rozpoznaje tego człowieka.

ALAMBIC
Idź na wprost gdzie dwóch ludzi gra w karty, porozmawiaj z jednym z nich.
Kiedy pokażesz mu portret ucieknie.

STUDIO
Idź do Alambic.

ALAMBIC
Porozmawiaj z barmanem o wszystkim.
Poprosi cię o pokazanie szczegółów - zaznacz jak poniżej.

Pokaż mu wynik a da ci wytrychy.

HOTEL
Idź do pokoju 507.
Wstaw i przekręć wytrychy jak na rysunku poniżej (po poruszeniu klamką muszą się nie ruszać).

W pokoju zabierz proszek obok łóżka oraz obrączkę z kominka.

KOMISARIAT
Porozmawiaj z policjantem pokazując mu portret.
Porozmawiaj z inspektorem, kiedy cię wyrzuci porozmawiaj ponownie z policjantem.

BIURO HELLOUINA
Idź do drugich drzwi, są zamknięte.
Wróć do hotelu, obok windy leży młotek - zabierz go.
Użyj młotek na drzwiach do biura Hellouina.
Wewnątrz otwórz szufladę i przeczytaj dokumenty.
Zaskoczy cię matka i pokaże kryjówkę.
Od tej chwili jesteś Hellouinem.

APARTAMENT EATONÓW
Porozmawiaj z dozorczynią.
Wyjdź na podwórze, zabierz piłkę i użyj jej na doniczce na oknie, co odwróci uwagę sprzątaczki.
Idź na górę.
W pierwszej sypialni w szafie zbadaj sejf.
W drugiej sypialni weź bilety.
W głównym pokoju znajdź wizytówkę oraz notatkę o bractwie.
Spójrz na plakat na ścianie.
Przeczytaj wszystkie dokumenty w inwentarzu.




SIEDZIBA BRACTWA
Porozmawiaj, ale nie wejdziesz na razie.

BIURO FRANCA KAUFNERA
Porozmawiaj z psychiatrą.

ALAMBIC
Porozmawiaj z Bernice, powie ci o restauracji, ale nie zna jej nazwy.
Udaj się do siedziby bractwa aby dowiedzieć się nazwy restauracji.

RESTAURACJA CHEZ ALEXANDRE
Porozmawiaj z portierem.

HOTEL
Porozmawiaj z portierem - niewiele ci powie.
Po rozmowie zaczepi cię Malet.
Idź do kawiarni obok, zamów butelkę i siądź przy oknie.
Porozmawiaj z Malet.
Po zakończeniu opowieści inspektor aresztuje Hellouina.

STUDIO
Spod drzwi zabierz telegram i przeczytaj go.
Zadzwoń do Sophii i umów się z nią.

RESTAURACJA
Portier pokaże ci stolik.
Porozmawiaj z Sophią.

ALAMBIC
Porozmawiaj z Bebe przy barze.

SIEDZIBA BARCTWA
Porozmawiaj z mężczyzną, ale nie wpuści cię.

ALAMBIC
Poproś Bebe o sfałszowanie listu.
Przejdź do 2 innych lokalizacji i wróć do Alambic a list będzie gotowy.

SIEDZIBA BRACTWA
Pokaż list, ale nadal nie zostaniesz wpuszczony.

HOTEL
Porozmawiaj z portierem, barmanem i jasnowidzem w pokoju 506.

BIURO HELLOUINA
Z poddasza zabierz latarkę.

APARTAMENT EATONÓW
Spójrz na plakat na ścianie, pod nim znajdziesz klucz.
Użyj klucza na sejfie w sypialni i weź dokumenty - przejrzyj je.

BIURO FRANKA KAUFNERA
Musisz przejść przez labirynt:
1. Po wejściu prosto i w lewo do A-1, w tym korytarzu jest mały korytarzyk z dźwignią, przełącz ją.
2. Wróć z małego korytarzyka i idź dalej do C-2, po prawej korytarzyk i dźwignia.
3. Idąc dalej zobaczysz drzwi do biura po lewej, ale jeszcze jest krata, teraz do G-2, idź przed siebie aż napotkasz kolejny korytarzyk z dźwignią.
4. Do F-2, po lewej kolejna dźwignia.
5. Skręć w prawo, przez drzwi do końca korytarza D-1, a następnie do C-2 i dźwignia po lewej.
6. Dalej przez B-2 do E-2 i dźwignia po prawej.
7. Następny korytarz w lewo, dojdź do D-1 i zobaczysz otwarte drzwi do biura (brązowe).
W biurze z biurka zabierz notes i z jajka cylinder.
W regałach z książkami znajdziesz 3 stożki.
Ze stolika obok zegara zabierz czwarty stożek i wisiorek.

HOTEL
Udaj się do jasnowidza, użyj cylindra na gramofonie i odsłuchaj nagrania.

DOM DE ALLEPINA
Na drzwiach użyj stożków, aby wejść.
Na parterze i na piętrze przyjrzyj się symbolom planet nad drzwiami.
Na piętrze przyjrzyj się trzem witrażom z datami pod nimi.
Wejdź do drzwi z Marsem (kółko i strzałka).
Z biurka zabierz dokumenty (obejrzyj je) i zapałki.
Po przeciwnej stronie zobacz urządzenie z planetami.
Na jednej z półek znajdziesz metalowy pierścień.




ALAMBIC
Poproś Bebe, aby jeszcze raz sfałszowała list - tym razem wg prawidłowego pisma.

SIEDZIBA BRACTWA
Przy wejściu pokaż list od Bebe a zostaniesz wpuszczony.
Przejdź przez kaplicę i obok ołtarza wejdź w drzwi.
Weź książkę ze stołu.
Z gabloty weź monetę.
Na jednej z półek znajdziesz Księgę Zakonu Templariuszy.

DOM DE ALLEPINA
Idź do urządzenia z planetami.
Trzy rzędy oznaczają od góry: rok, miesiąc, dzień.
Ustaw po kolei:
14 styczeń 1128, dźwignia
24 czerwiec 1305, dźwignia
18 marca 1314, dźwignia
Otworzy się sekretne przejście.
Na końcu przejścia jest duże pomieszczenie.
Idź tam gdzie leży ciało, przyjrzyj się mu i zrób zdjęcie używając aparatu fotograficznego.
Przejdź w pobliże wejścia - są tam 4 filary z kwadratami z cyframi - przyjrzyj się im.
Idź do stołu z menzurkami, weź monetę.
Używasz tylko 4 flakonów po prawej, używając łyżeczek wsyp kolejne ilości proszków do baniaka:
1. czerwony - ilość 65
2. niebieski - 34
3. czarny 15
4. zielony 175
Po czym używasz zapałek na palniku.
Jeśli wsypałeś prawidłowe ilości otrzymasz flakonik z fioletowym proszkiem.
Idź do stolika z księgą, zabierz nóż, na księdze użyj pierścienia, zamknij 4 zatrzaski.
Pierścienie ustaw aby w górnym okienku było ADN.
A dolne cyfry od góry 531.
Obrazek poniżej:

Wysłuchasz dziwnej historii.

STUDIO
Znajdziesz i przeczytasz list.

ALAMBIC
Porozmawiaj z Bebe.
Zobacz na obraz w głębi baru.
Weź świeczkę i zliż się lupą do obrazu.
Jeżdżąc świeczką po obrazie odkrywasz ukryte części.
Kiedy odkryjesz część jeździj świeczką nad nią, aż pojawi się szkicownik i część zniknie.
Wszystkich części musi być 15.
Poniżej obrazek gdzie mniej więcej znajdują się części:

A tu poniżej to, co należy ułożyć:

Jeśli ułożone jest prawidłowo to chwytając za bramę myszką musimy ją w całości przesuwać po kartce, pojawi się też na mapie kolejna lokacja.

STACJA MOLITOR
Idź na peron i w lewy tunel.
W ciemności użyj latarki i zejdź na dół.
Zabierz 2 głowy - jedna jest na półce, a druga w pudle na ziemi.

POSTERUNEK POLICJI
Porozmawiaj z komisarzem przedstawiając mu dowody.

DOM DE ALLEPINA
W dialogu powiedz, że chcesz zniszczyć głowę Bahometa.
KONIEC

Autor solucji: adam

spacer
spacer
  info Informacje o grze
spacer
Okładka z gry Post Mortem

Tytuł:
Post Mortem

Producent:
Microïds

Wydawca:
Microïds

Wydawca PL:
Cenega Poland

Rok:
2003

Platformy:
Windows

Wymagania:
Win 95/98/Me/XP
Pentium II 350 MHz
64 MB RAM
karta graficzna 16 MB
470 MB HDD
CD-Rom

spacer

Strona producenta:
kuleczka Przejdź do strony

spacer

Teksty:

kuleczka Recenzja gry

kuleczka Solucja, przewodnik

kuleczka Save (zapisy) gry
Wersja polska.

kuleczka Triki, porady do gry

kuleczka DOWNLOAD (pobierz)

spacer


Zrzuty ekranu:

Screenshot, zrzut ekranu z gry Post Mortem

Screenshot, zrzut ekranu z gry Post Mortem

Screenshot, zrzut ekranu z gry Post Mortem

Zobacz wszystkie zrzuty ekranu z gry

spacer
spacer
  info Artykuły

Jak robić screenshot z gry? Część I - OKNO
Masz problem z wykonaniem zdjęcia ekranu i wrzuceniem go np. na forum? Przeczytaj poradnik. »

Jak robić screenshot z gry? Część II - FULL SCREEN
Zrzuty ekranu z gier uruchamianych na pełnym ekranie. »

Jak robić screenshot z gry? Część III - OBRÓBKA
Ostatnia część artykułu o zrzutach ekranu. Obróbka, zmniejszenie wielkości, zmiana formatu. »

spacer
spacer
spacer
  info Przydatne strony

Steam
System do zakupu elektronicznych wersji gier. Można tanio kupić wersje gier bez pudełek szukając okazji np. na Allegro. [idź do strony]

GOG
Serwis do zakupu elektronicznych wersji starszych gier. Przystępne ceny, duży wybór przygodówek. [idź do strony]

Graj po polsku
Grupa ludzi amatorsko tłumacząca angielskie wersje gier na język polski. Warto zajrzeć poszukując spolszczenia. [idź do strony]

AFAN
Serwis do zakupu elektronicznych wersji gier. Wiele pozycji w polskiej wersji językowej. Przystępne ceny. [idź do strony]

CDP
Serwis do zakupu elektronicznych wersji gier. Wiele pozycji w polskiej wersji językowej. Przystępne ceny. [idź do strony]

Zaprzyjaźnione strony
spacer
spacer
  info Ostatnie komentarze

user, gość, użytkownik adam
The Night of the Rabbit
Przepiękna opowieść, świetna gra! Grafika, muzyka, sterowanie - arcydzieło! Absolutnie obowiązkowa p... »

user, gość, użytkownik Bio
The Feeble Files
Granie w tą grę to istna droga przez mękę. Odradzam ten bardziew.... »

user, gość, użytkownik Frodo
A Stroke of Fate: Operation Valkyrie
Gra strasznie słaba. Właściwie poza dobrą grafiką to niewiele dobrego można o niej powiedzieć. Fabuł... »

user, gość, użytkownik mrD
Maniac Mansion
Pierwszy raz grałem w MM na C128 (taki C64, tylko ze stacją na "miętkie" dyskietki :)). W tamtych cz... »

user, gość, użytkownik Adam
Yesterday
Świetna gra, ciekawa fabuła, grafika - jak zwykle z tego studia - bardzo dobra. Szkoda tylko, że gra... »

user, gość, użytkownik Adam
The Dark Eye: Memoria
Ukończona! Wspaniała grafika, ciekawa fabuła, jak i zakończenie. Oby więcej takich gier. Jak dla mni... »

user, gość, użytkownik alek
Machinarium
fajna gra... »

user, gość, użytkownik Xyz
The Dark Eye: Chains of Satinav
Właśnie ukończyłem. Wspaniała grafika - tła zapierają dech w piersiach. Fakt, że animacje trochę drę... »

user, gość, użytkownik Hommir
Deponia 2: Chaos on Deponia
Właśnie skończyłem grać. Ta część podobała mi się o wiele bardziej od pierwszej. Przypuszczam, że po... »

user, gość, użytkownik marcin26
The Lost Crown: A Ghost-Hunting Adventure
Lost Crown ma niesamowity klimat grozy. Fakt że gra jest w czerni i bieli czyni z niej tytuł orginal... »

spacer
  strzałka SZUKAJ
spacer
Wpisz nazwę gry lub część wyrazu np. Sybe
spacer
spacer
  strzałka FORUM
spacer
Forum miłośników przygodówek: dyskusje, pomoc, porady!

WEJDŹ NA FORUM

Ostatnie tematy na forum:

Moebius: Empire Rising w planach studia IQ Publishing

J.U.L.I.A.: Among the Stars

Gray Matter - solucja

The Perils of Man

Anna's Quest

The Next Big Thing - solucja

Lucius II: The Prophecy

Kolejna część Simon the Sorcerer na horyzoncie

Bracken Tor: The Time of Tooth and Claw - czy gra powstanie?

Monstrum

IQ Publishing wydawcą przygodówki Face Noir

Deponia - The Complete Journey

Vane

A Golden Wake

Bulb Boy

spacer
spacer
  strzałka facebook
spacer
spacer
spacer
  strzałka Emulatory

Emulator ScummVM
Emulator starszych gier przygodowych dostępny pod różne platformy... [czytaj]

Emulator DOSBox
Emulator systemu operacyjnego DOS dostępny pod różne platformy... [czytaj]

Emulator Microsoft Virtual PC
Emulator komputera PC, na którym zainstalować można inny system.... [czytaj]

Emulator Amigi WINUAE
Emulator komputera Amiga, na który również powstało sporo przygodówek.... [czytaj]
spacer
spacer
  strzłka Losowe ekrany
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry The Dark Eye: Memoria The Dark Eye: Memoria
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Reksio i Czarodzieje Reksio i Czarodzieje
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Full Throttle Full Throttle
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Runaway: A Twist of Fate Runaway: A Twist of Fate
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry The Book of Unwritten Tales: The Critter Chronicles The Book of Unwritten Tales: The Critter Chronicles
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Kod Da Vinci Kod Da Vinci
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Dark Fall: Lost Souls Dark Fall: Lost Souls
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry The Book of Unwritten Tales The Book of Unwritten Tales
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Cruise for a Corpse Cruise for a Corpse
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Day Of The Tentacle Day Of The Tentacle
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Touche: The Adventures of the Fifth Musketeer Touche: The Adventures of the Fifth Musketeer
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Bud Tucker in Double Trouble Bud Tucker in Double Trouble
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry The City of Lost Children The City of Lost Children
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Syberia II Syberia II
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Teenagent Teenagent
spacer
spacer spacer
spacer
spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
spacer spacer spacer
spacer spacer spacer
spacer
Notka prawna: Dane o grach oraz zrzuty ekranu pochodzą z opisywanych gier komputerowych, wszystkie teksty jak: solucje, opisy, recenzje są własnością autorów strony i nie mogą być kopiowane ani rozpowszechniane w żadnej formie.
spacer
spacer spacer spacer
spacer spacer spacer
spacer spacer spacer