Przygodówki, gry przygodowe, solucje, zrzuty ekranu, screenshots, recenzje
spacer Home spacer Home spacerspacerspacer Lista spacer Lista spacerspacerspacer Solucje spacer Solucje spacerspacerspacer Forum spacer Forum spacerspacerspacer Download spacer Download spacerspacerspacer Screeny spacer Screeny spacerspacerspacer Saves spacer Saves spacerspacerspacer Kontakt spacer Kontakt spacerspacerspacer facebook spacer facebook  
Amiga | Atari | Apple | DOS | Commodore | Macintosh | Playstation | Sega | ScummVM | Windows | Xbox
spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
  strzałka Ostatnio dodane gry
spacer
Okładka z gry Inner Voices 2017-08-16
Inner Voices
Rok: 2017
spacer
Okładka z gry Bohemian Killing 2016-08-09
Bohemian Killing
Rok: 2016
spacer
Okładka z gry Demetrios: The Big Cynical Adventure 2016-06-06
Demetrios: The Big Cynical Adventure
Rok: 2016
spacer



Okładka z gry Jack Keane 2: The Fire Within 2016-05-24
Jack Keane 2: The Fire Within
Rok: 2012
spacer
Okładka z gry Samorost 3 2016-05-09
Samorost 3
Rok: 2016
spacer
Okładka z gry Ceville 2016-04-16
Ceville
Rok: 2009
spacer
Okładka z gry Heavens Hope 2016-03-12
Heavens Hope
Rok: 2016
spacer
Okładka z gry Deponia Doomsday 2016-03-08
Deponia Doomsday
Rok: 2016
spacer
Okładka z gry Anna's Quest 2016-03-04
Anna's Quest
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Paradise 2016-02-22
Paradise
Rok: 2006
spacer
Okładka z gry Agatha Christie - ABC Murders 2016-02-19
Agatha Christie - ABC Murders
Rok: 2016
spacer
Okładka z gry Sinking Island 2016-02-02
Sinking Island
Rok: 2007
spacer
Okładka z gry Dracula 4: The Shadow of the Dragon 2016-01-20
Dracula 4: The Shadow of the Dragon
Rok: 2013
spacer
Okładka z gry Undercover Missions: Operation Kursk K-141 2016-01-18
Undercover Missions: Operation Kursk K-141
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Dreamfall: Chapters 2015-12-16
Dreamfall: Chapters
Rok: 2014
spacer
Okładka z gry The Perils of Man 2015-12-13
The Perils of Man
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Dracula: The Resurrection 2015-11-30
Dracula: The Resurrection
Rok: 2000
spacer
Okładka z gry Gold and Glory: The Road to El Dorado 2015-11-27
Gold and Glory: The Road to El Dorado
Rok: 2000
spacer
Okładka z gry Stupid Invaders 2015-11-25
Stupid Invaders
Rok: 2001
spacer
Okładka z gry Broken Sword 2,5: The Return of the Templars 2015-11-18
Broken Sword 2,5: The Return of the Templars
Rok: 2008
spacer
Okładka z gry J.U.L.I.A.: Among the Stars 2015-11-16
J.U.L.I.A.: Among the Stars
Rok: 2014
spacer
Okładka z gry Life is Strange 2015-11-13
Life is Strange
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Keepsake 2015-10-30
Keepsake
Rok: 2005
spacer
Okładka z gry Jack Keane 2015-10-21
Jack Keane
Rok: 2007
spacer
Okładka z gry Dracula 2: The Last Sanctuary 2015-10-21
Dracula 2: The Last Sanctuary
Rok: 2001
spacer
Okładka z gry Lost Horizon 2 2015-10-08
Lost Horizon 2
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Armikrog 2015-10-02
Armikrog
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Alpha Polaris 2015-09-28
Alpha Polaris
Rok: 2011
spacer
Okładka z gry STASIS 2015-09-03
STASIS
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Hidden: on the Trail of the Ancients 2015-08-27
Hidden: on the Trail of the Ancients
Rok: 2015
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
  domek Solucja, przewodnik
spacer
Logo gry Dark Fall: The Journal

Dark Fall: The Journal

Wersja do druku

Poniższa solucja została sprawdzona i wszystko działa poprawnie.

Porady i wskazówki

- W wersji gry z 2002 roku jest kilka błędów – solucja dotyczy reedycji z 2009 roku (w stosunku do oryginału nie zmieniło się nic poza naprawieniem wspomnianych niedociągnięć).

- W solucji są podane tylko niezbędne rzeczy do ukończenia gry, polecam badać dokładnie każde z pomieszczeń (ściany, obrazy, zakamarki – o takich rzeczach będę tylko wspominał ogólnie).

- Podałem jedną z możliwości ukończenia gry, może się okazać, że grając samemu, pewne czynności wykonasz wcześniej lub później.

- badaj dokładnie każde z pomieszczeń.

Tunel – Znajdujesz się w tunelu. Idź do przodu i przeczytaj gazetę leżącą na ziemi. Podążaj dalej tunelem aż z niego wyjdziesz. Następnie skręć w prawo i udaj się na platformę. Idź do przodu, skręć w prawo i otwórz drzwi do pomieszczenia z generatorem prądu. Włącz żarówkę znajdującą się z lewej strony ekranu. Otwórz metalowe szafki i przesuń dwie wajchy, które zasilają prądem platformy, przedpokój, poczekalnie, hotel i WC. Odwróć się w lewo, a zobaczysz obrazek - Dorsetshire Electric Company. Wyjdź z tego pomieszczenia i idź na prawo.

Toaleta damska – Odwróć się w lewo i zwróć uwagę na pismo na ścianie "i dano mu klucz do czeluści". Następnie odwróć się dwa razy w prawo i zobacz rysunki między lusterkami - koła ze znakiem X. Wyjdź z pomieszczenia i na prawo idź eksplorować...

WC męskie – W środku idź na lewo do toalety i zobacz wizjerem na zewnątrz pisuarów, powinieneś zobaczyć napis na ścianie "Larsus". Spójrz na rysunki i pisma - BP + TT. Wyjdź z kibla i wróć tam, skąd tu przyszedłeś (czyli na peron), następnie skręć w prawo i wejdź w pierwsze drzwi po prawej stronie. Za zardzewiałymi drzwiami znajduje się...

Stacja Dowerton – Skręć w lewo i wejdź do poczekalni (Waiting Room).

Poczekalnia – Sprawdź czerwoną komórkę leżącą na podłodze. Skręć w prawo i popatrz na biurko. Spójrz na obrazek Station Hotel w Dowerton i na kartkę pocztową (Crowhurst Superior Architecture). Sprawdź PDA, włącz go przez naciśnięcie przycisku na dole po jego prawej stronie. Przeglądnij całą jego zawartość (poprzyciskaj wszystkie przyciski – jest tam zawarta także mapa obszaru). Naciśnij "Quit". Wyjdź z pokoju i przejdź do kasy na środku sali.

Kasa – Podejdź do stołu, przeczytaj list o zamknięciu stacji kolejowej w Dowerton, mapę nad stołem (zrób zbliżenie) i tablicę po prawej stronie. Skręć w prawo. Przeczytaj notatkę GWR, która wisi na ścianie, obok jest półka ze zwiniętymi w rulon papierami, a na niej znajduje się latarnia, której nie omieszkaj zabrać. Rzuć okiem na wszystkie rulony papieru jakie się tam znajdują. Odwróć się o 180 stopni i zobacz bilety przy okienkach kasy. Wyjdź z pokoju.

Stacja Dowerton – Odwróć się w lewo, w pobliżu przy schodach jest automat z monetami. Podejdź do niego, przekręć wajchę i zabierz monetę. Skręć w lewo, idź do przodu i w lewo do budki telefonicznej. Podnieś słuchawkę, kliknij na monetę w Twoim ekwipunku a zostanie ona automatycznie włożona do otworu. Poczekaj chwilkę i odsłuchaj głos w słuchawce (jeśli graliście w The Lost Crown to poczujecie się jak w domu ;-)) Dostaniesz od rozmówcy wskazówkę. Koło automatu z monetami znajdują się schody do których się udaj.

Kładka – Idź prosto, obróć się w prawo. Przeczytaj kartkę leżącą na podłodze. Idź do przodu, skręć w prawo i wyjrzyj przez okno – dostrzeżesz hotel, do którego udamy się trochę później. Kontynuuj dalej, aż wyjdziesz na świeże powietrze (wszędzie duchy, więc jest świeże :). Idź do przodu i poobracaj się we wszystkich możliwych kierunkach (zobaczysz chaszcze i drzwi do stacji, w której byliśmy). Na wprost zobaczysz teodolit. Kliknij na niego i włącz go górnym zielonym przyciskiem, następnie kliknij przycisk "+y" blisko 271 i "-x" blisko 632. Dostrzeżesz symbol. Wyłącz teodolit. Odwróć się od niego i wejdź do otworu w płocie po lewej stronie ostatniej ławki przed schodami. Idź dalej, skręć w lewo, do przodu i wejdź do pięknego budynku :) jakim jest...

Stodoła – Huh, robi się klimatycznie, jesteśmy zmuszeni użyć naszej latarni żeby cokolwiek w tym mroku zobaczyć. Idź dalej, skręć dwa razy w prawo i wejdź na drabinę do góry. Skręć w prawo i spójrz na małą skrzynkę. Weź śrubokręt. Zejdź na dół, do przodu, obróć się w lewo i zobacz właz, otwórz go. Czeka na Ciebie...

Jaskinia – Idź dwa razy do przodu, w lewo i pooglądaj stalaktyty i stalagmity. Posłuchaj piosenki lecącej w tle. W przód i popatrz na kamienie, zobaczysz na nich różne symbole. Przesuń kursor myszki do prawej strony ekranu i połóż latarnię na cokole kamienia. Teraz popatrz na te symbole (przyjrzyj się dokładnie każdemu z nich). Zabierz z powrotem latarnie i wyjdź z jaskini, następnie ze stodoły i wróć się do miejsca gdzie stoi teodolit, skręć w lewo i wejdź po schodach do hotelu.

Hotel (pierwsze piętro)

Korytarz – Spójrz na obraz Henryka V po lewej stronie na ścianie. Przejdź przez drzwi po lewej. Obróć się w lewo i popatrz na reklamę leżącą na krześle. Wyjdź, skręć w prawo i przejdź na prawo do łazienki. Spójrz na ścianę po lewej, pooglądaj obrazy i napis pod nimi. Podejdź do kranu i przekręć kurki. Możesz rzucić okiem na wannę. Wyjdź z łazienki i idź w dół korytarza. Wejdź do pierwszych drzwi po lewej.

Pokój 1F – Popatrz na kamerę na stoliku i otwórz szufladę, aby zobaczyć odczyt temperatury. Zamknij szufladę. Przed wyjściem odsłuchaj trzykrotne uderzenia. Wyjdź.

Pokój 1E – Usłyszysz złowrogi szept nakazujący Ci opuszczenie pokoju. Oczywiście tego nie zrobisz. Rzuć okiem na obraz na ścianie. Użyj na nim latarni. Ponownie usłyszysz głos. Przed wyjściem zobacz przełącznik światła (podobnie jak w The Lost Crown – nie działa) Wyjdź.

Pokój 1D – Podejdź do stołu. Spójrz na kartę z wizerunkiem posągu. Przeczytaj list od Betty Thomas. Posłuchaj 3 uderzenia. Rzuć okiem na jarzącą lampę leżącą na podłodze. Wyjdź.

Pokój 1C – Nad drzwiami, znajduje się aparat, na którego rzuć okiem. Wyjdź.

Pokój 1B – Pooglądaj kilka rysunków na ścianie. Odsłuchaj 3 uderzenia. Wyjdź.

Pokój 1A - Drzwi są uchylone. Spojrzyj przez okno a usłyszysz głos i gwizdy pociągu. Wyjdź.

Zobaczysz schody prowadzące na drugie piętro, Ty jednak idź dalej a zejdziesz do lobby.

Lobby – Wróć się znów na górę i ponownie zejdź, a powinien zadzwonić telefon, żeby go odebrać idź w lewo, dwa razy prosto i znów lewo, kliknij na słuchawkę i odbierz. Telefon będzie dzwonił co jakiś czas, więc będziesz musiał poświęcić czas by wysłuchiwać wiadomości. Na biurku przy telefonie przeczytaj notatkę, spójrz także na kalendarz, otwórz szufladę w biurku i przeczytaj broszurkę ze zdjęciami z powodzi, pomiędzy jej stronami znajdziesz kolejny liścik, który także przeczytaj. Obok kliknij na ulotkę, a zobaczysz kolejny świstek papieru, w którym jest rozwiązanie do sejfu. Zamknij szufladę. Odwróć się w lewo, idź prosto i przeczytaj list do Betty. Skręć w prawo i spójrz na wizytówki leżące na ladzie biurka. Kliknij i przytrzymaj papier z lewej strony i upuść go na środku bohomazów. Kliknij na długopis obok, zobacz linie i numery. Przenieś kartkę nieco wyżej, aby linie i numery pasowały z plamami atramentu. Wysłuchaj głosu. Odwróć się w prawo i popatrz na szafkę z mnóstwem listów – przeczytaj każdy z nich. Kliknij na sejf – Przesuń dźwignię klikając na lewo, w górę, na środek, sam dół i w prawo (zgodnie z ulotką znalezioną w szufladzie), obróć pokrętło i zabierz klucz do baru. Odwróć się o 180 stopni i idź do drzwi po lewej stronie schodów prowadzących do bufetu.

Bufet – Skręć w prawo i podnieś tracker leżący na desce. Skręć w lewo, do przodu i ponownie skręć w lewo, popatrz na świecę i uchwyt na stole. Zawróć i zobacz kolejną świece. Wróć z powrotem do lobby. Idź w lewo, w przód i w prawo. Zobaczysz...

Bar – Kliknij na klucz, który zdobyłeś w sejfie, a otworzysz drzwi. Rozejrzyj się wokół i poklikaj na różne zdjęcia, podejdź do 4 butelek piwa leżących na ladzie, kliknij piwo Dow. Idź do pokoju obok i przeczytaj Balladę Toma Olivera. Wyjdź z baru. Telefon może dzwonić na recepcji. Podnieś słuchawkę telefonu i posłuchaj. Udaj się ponownie do korytarza, gdzie jest bar i wejdź do toalety damskiej.

Damska toaleta – Zobacz dym w lustrze po lewej stronie, kliknij poniżej umywalki i przeczytaj list. Wyjdź i wejdź do toalety męskiej.

Męska toaleta – Po lewej stronie stoi aparat. Idź prosto i spłucz wodę w toalecie. Wyjdź i skręć w lewo, następnie prosto, w prawo, prosto i w lewo a znajdziesz się w kuchni.




Kuchnia – Skręć w prawo i spróbuj zamknąć kurek. Odwróć się i spójrz na biurko. Musisz zobaczyć zdjęcie Edith i książki kucharskie. Sprawdź stolik przy oknie. Przeczytaj dwa przepisy i popatrz na kartonowe pudło. Podejdź do szafki po prawej stronie okna. Przeczytaj notatkę z mamą Betty. Kliknij na dolną część szafki i otwórz drzwiczki, zobaczysz butelkę. Odwróć się w prawo. Piec ma dwie szuflady – po lewej dolnej stronie i po prawej dolnej, obydwie szuflady zawierają strzępy listu. Powinieneś usłyszeć głos śpiewający "As Time Goes By". Otwórz drzwi do restauracji po lewej stronie kuchni.

Restauracja – Rozejrzyj się dookoła, zobacz światła w boksie 3 i reklamy w boksie 4. Aparat jest w boksie po prawej stronie podwójnych drzwi. Wyjdź z restauracji, następnie z kuchni, idź do lobby i po schodach na drugie piętro.

Hotel (drugie piętro)

Co to??? Gaśnie światło i ktoś chce Cię nastraszyć, nie z Tobą takie numery :).
Ułożenie pokoi jest identyczne jak na pierwszym piętrze, więc się nie zgubisz.

Pokój 2A – Tradycyjnie pooglądaj wszystkie ściany. Spójrz na biurko i przeczytaj ogłoszenia i Biblię. Wyjdź.

Pokój 2B – Rozejrzyj się po ścianach. Podejdź do małego biurka po lewej i przeczytaj ulotki, usłyszysz głos żeński. Kliknij na biurko z lampką w oddali, otwórz szufladę i przeczytaj wszystkie 6 świstków papieru. Podejdź do biurka z zegarem, przeczytaj dwa listy i pooglądaj dwa zdjęcia. Kliknij na zegar. Jak zauważyłeś zegar ma 4 przyciski. Kliknij od lewej do prawej: 1, 2, 3, 4. Następnie ponownie kliknij przyciski 3, 1, 2 i 4 – dźwięki wydawane przez klawisze powinny być takie same. Otworzy się szufladka, w której przyjrzyj się symbolowi. Wyjdź.

Pokój 2C – Podejdź do szafy, otwórz ją. Masz do rozwiązania zagadkę. Musisz kliknąć po kolei na cyfry od 1-7 (zaznaczone na mapce) na skrzynce wg poniższego schematu. Poniżej rozwiązanie:



Zobacz kolejny symbol i przeczytaj skrawek papieru, zamknij szafę i wyjdź z pokoju.

Pokój 2D – Jest zamknięty.

Pokój 2E – Spójrz na pudełka leżące na podłodze. Otwórz książkę Andrew Verney, obok w pudełku są małe puzzle do rozwiązania (banalnie proste). Kliknij na zdjęcia różnych płazów, list na biurku i otwórz szuflady, aby zapoznać się z zawartością niebieskiej książki. Przeglądnij także wszystkie mapy i liścik w szafie. Wyjdź z pokoju i skręć w lewo, idź do końca korytarza i zobacz teleskop na lewo. Spójrz przez teleskop i spróbuj znaleźć konstelację przy której głos wyrazi takie zdanie: "Brighter than the rest!!! I don't recognise it at all" (chyba dobrze zrozumiałem ;-)). Wróć do pokoju 2E i spojrzyj na mapę największych gwiazd w szafie. Konstelacja, którą znalazłeś przypomina raka. W niebieskiej książce zapis dla Raka wynosi 12/534/76. Podejdź do czerwonej skrzynki na biurku i kliknij na klawisze (od lewej do prawej numeracja przycisków wynosi 12 345 67) "12 534 76". Skrzynka się otworzy, przeczytaj krótki tekst. Wyjdź z pokoju.

Pokój 2F – Spójrz na zdjęcia na ścianach i sprawdź szuflady. Sprawdź aparat - naciśnij zielony przycisk i spójrz na zrobione zdjęcia, za pomocą strzałek. Wyjdź. Idź do końca korytarza i wejdź do pokoju po prawej stronie.

Pomieszczenie magazynowe – Kliknij na automat. Pociągnij dźwignię – musisz zdobyć kartę "Baltazar Gracian 1601-1658". Kart jest z 10 – każda zawiera inną myśl, musisz próbować do skutku aż wylosujesz odpowiednią. Wyjdź i udaj się do pomieszczenia obok.

Łazienka – Spójrz na krany. Pod kranami jest pudełko z mydłami, kliknij na nie i odczytaj fragment fotografii ukrytej pod wieczkiem pudełka. Podejdź do podgrzewacza wody, otwórz kratkę i przeczytaj zwęglony (choć nie do końca) list.

Hotel (trzecie piętro)

Idź na trzecie piętro, do przodu. Wejdź w drzwi po prawej.

Pokój George Crabtree's – Przeczytaj książki na półce powyżej wieszaków. Pooglądaj ściany. Przejdź do biurka obok łóżka. Przeczytaj pismo leżące po prawej stronie (schowane za książkę). Otwórz szufladę poniżej i ustaw na skrzynce od lewej: VIII, V, I. Przeczytaj notatki i rzuć okiem na fotografie. To druga część znalezionego wcześniej zdjęcia. Spójrz na stół, na którym leży miska z wodą. Kliknij na symbole i umieść je w takiej pozycji jak poniżej.



Po poprawnym ułożeniu zobaczysz animację w misce.
Kliknij na prawy dolny róg łóżka i przeczytaj notatkę. Idź do pokoju naprzeciw.

Studio Arther's – Pooglądaj wszystkie obrazy. Podejdź do parapetu okna i przeczytaj notatkę. Skręć w prawo i spójrz na obraz – zobaczysz jak się zmienia. Spójrz na stół i przesuń książkę. Zdobędziesz zdjęcie ptaka, leży tam także kolejna notatka i zdjęcie. Obróć się w prawo do małego piecyka - Spójrz na piec i otwórz szafkę poniżej. Jest tam atrament i kartka papieru. Zamknij szafkę. Obróć pokrętło, aby otworzyć linię gazu po prawej stronie obudowy. Użyj przełącznika po lewej stronie pieca, a następnie naciśnij pokrętło, aby rozpalić ogień gazu. Użyj zdjęcie ptaka, aby przeczytać treść zapisaną niewidzialnym atramentem. Wyjdź z pokoju.

Pokój Betty – Otwórz drzwi prowadzące w głąb korytarza, wejdź w drzwi po prawej stronie. Skręć w prawo i spójrz na arkusze muzyki na ścianach. Przeszukaj szuflady. Nakręć zegar. Spójrz na nuty na drugiej ścianie. Sprawdź biurko z lustrem. Kliknij na metronom po lewej stronie lustra, a zostanie wyświetlony list Betty do Thomasa. Odwróć trąbkę na podłodze po lewej stronie biurka, aby zobaczyć naklejone notatki z nutami. Wyjdź z pokoju i wejdź do pomieszczenia naprzeciwko.

Salon – Pooglądaj ściany. Przeczytaj książkę leżącą na środku pokoju na stoliku. Podejdź także do małego stolika po prawej i przeczytaj wycinek z prasy. Wyreguluj radio w lewo i prawo i posłuchaj różnych audycji. Wyjdź. Wejdź do pokoju obok salonu.

Pokój Edith's – Podejdź do stolika z lustrem i włącz pozytywkę. Przeczytaj list od Betty. Otwórz szufladę i popatrz na album ze zdjęciami i na list leżący po lewej stronie pod książką. Kliknij na górny obraz na ścianie przedstawiający 2 kobiety – usłyszysz głos Edith. Podejdź do szafy i kliknij na najwyższą półkę. Przyglądnij się liście utworów i podejdź do gramofonu leżącego przy łóżku. Wciśnij dźwignię na boku. Przesuń przełącznik po lewej, aby włączyć sprzęt. Suwak na prawo to głośność – daj na maksa. Kliknij na igłę i daj ją w dowolne miejsce na winylu. Posłuchaj dwu sekundowe fragmenty utworów. Zostaw grający gramofon, a następnie zobaczysz, jak jeden z obrazów spada ze ściany. Jeśli to się nie stanie, wtedy się rozejrzyj. Kliknij na obraz, który spadł i przeczytaj list lub zmień na inny utwór. Zabierz tekst - IXIAM i zobacz symbol. Obraz wróci na ścianę. Wychodząc, spójrz na gazetowy wycinek na ścianie przy drzwiach.

George's study – Zobaczysz, że pokój przed Tobą jest zamknięty. Spojrzyj na ościeżnice na drzwiach i wsuń papier z ptakiem pod spód drzwi. Spójrz na dziurkę od klucza, a następnie włóż w nią śrubokręt. Weź papier z ptakiem i podnieś klucz. Kliknij na zdobyty klucz i wejdź do środka. Kliknij na obrazek żołnierza na ścianie nad biurkiem. Przeczytaj list z tyłu ramki. Spójrz na książki leżące na górnej półce. Popatrz na biurko. Otwórz szufladę i przeczytaj list. Na biurku leży 7 pozycji do przeczytania. Odwróć się o 180 stopni i popatrz na kolejne biurko, przeglądnij 3 obrazki. Otwórz czerwone pudełko ze slajdami, po lewej jest włącznik projektora – gdy go włączysz zobaczysz światło na ścianie. Klikaj na poszczególne slajdy, aby znaleźć faceta w lewym dolnym rogu projekcji z kolejnym symbolem (prawy górny slajd w pudełku). Kliknij na niego, a zobaczysz zbliżenie znaku. Po zakończeniu projekcji odwróć się i spójrz na kosz stojący po lewej stronie drzwi. Podnieś fragmenty listu i je ułóż (kolejne proste puzzle). Idź w prawy róg pomieszczenia i uruchom stereoskop (w tym celu przyciśnij przycisk, włóż po kolei do maszyny każdą z kliszy leżących obok, przekręć wajchę i kliknij na obiektyw). Obok na ścianie wiszą obrazy, które możesz podejrzeć i wyjdź z pomieszczenia. Wejdź do pokoju po lewej stronie obrazu Henry VIII.

Łazienka – Skręć w prawo. Klikaj na lewą krawędź lustra, aż zobaczysz odbicie purpurowego światła. Skręć w lewo i popatrz na ścianę, dostrzeżesz tajemniczy zapis z pewnymi cyframi. Wyjdź i przejdź do pokoju po prawej stronie obrazu.




Pokój z fotografiami – Skręć w lewo. Przeczytaj listy wiszące na ścianie. Spójrz w dół na ramki obrazów. Usłyszysz szum i zobaczysz otwierające drzwi. Odwróć się w prawo, popatrz na półki. W czajniku leży klucz, który zabierz. Skręć w prawo, Idź do przodu i skręć w lewo do drabinki prowadzącej na poddasze.

Poddasze – Idź do przodu i w prawo. Przekręć koło zaworowe kotła i popatrz na małe okienko po prawej stronie – powinien się palić ogień. Wróć do wejścia i skręć w prawo, przekręć pierwsze koło zaworowe – w łazience na pierwszym piętrze będzie gorąca woda. Obróć się w lewo, w przód, w lewo i pooglądaj obrazy. Jeszcze raz obróć się w lewo, prosto, w prawo, prosto, w prawo, prosto, w prawo i popatrz na walizkę. Wstaw śrubokręt do zamku z walizką – musisz klikać po odpowiedniej stronie śrubokrętu: lewo, prawo, lewo, prawo i poniżej – zamek się otworzy. Weź książkę "War of the Worlds" i przeczytaj notatkę wewnątrz. Znajdziesz kolejny symbol – oliviak. Obróć się dookoła, do przodu i popatrz na zdjęcia. Skręć w lewo. Kliknij na stół i wpisz pytania (wybierz kilka) na pasku w prawym dolnym rogu ekranu: Are you watching me? Who are you? Are you friendly? Is there a way out? Are you trapped? Are you Thomas? What is your name? Did you stay at the hotel? Did you live in the hotel? Can we talk to you again? Did you die here? Can you help us? Are you dead? Are you in heaven? Are you in hell? Did you know Betty? Are you Verney? Who killed you? What should I do? What can I do? Are you Betty's boyfriend? Will I win the lottery? Are you in pain? Are they your playing cards? Go away. What can I do? lub What shall I do? Are you a ghost? Do you know me? How old are you? What do you want? Potwierdzaj je klikając na "Say" Można zadać parę innych pytań, ale duch odpowie na nie albo "Yes" albo nie odpowie nic. Wyjdź z poddasza, jak i z pokoju z fotografiami. Idź na pierwsze piętro do łazienki.

Łazienka na pierwszym piętrze – Kliknij na kran, przekręć prawy kurek. Po wyparowaniu wody w lustrze pojawi się symbol malus. Idź teraz do zamkniętego wcześniej pokoju 2D i użyj klucza by do niego wejść.

Pokój 2D – Spójrz na tablicę znajdującą się na wprost. Poprzeglądaj wszystkie zdjęcia i notatki, które się tam znajdują. Na stole leży magnetofon – kliknij górny przycisk na jego obudowie i odsłuchaj wiadomości. Podejdź do kolejnej tablicy na prawo od komputerów – rzuć okiem na wszystkie zdjęcia i notatki tam wiszące. Skręć w lewo i spójrz na sprzęt na stole, obok niego po lewej stronie leży telefon komórkowy. Kliknij na lewy monitor i posprawdzaj WSZYSTKO co jest na kompie (jest tego dużo – klikaj na ikonki po lewej stronie pulpitu). Po męczącym oglądaniu zawartości peceta kliknij na prawy monitor – okaże się, że trzeba wpisać hasło. Podejdź do pierwszej tablicy na ścianie, którą oglądałeś na początku. Popatrz na 3 ulotki tam wiszące – zawierają 3 numery telefonów (01622048152, 01622743852, 01622643853). Zadzwoń pod każdy numer używając do tego komórki leżącej na stole. Okaże się, że hasłem jest słowo: "Chicky chow" (jest zawarte na ulotce Dragon Inn na pierwszej tablicy). Wklep hasło do komputera. Popatrz na wszystkie kamery. Ostatnią trzeba skalibrować (skąd my to znamy? :) Pamiętasz cyfry na ścianie z łazienki? Trzeba je tu wpisać, tak więc: alfa – 00.20, beta – 00.90, particle – 00.5, density – 00.40. Wyłącz komputer i skręć w lewo, dostrzeżesz pudła – popatrz na kwit dostawy, gdy najedziesz kursorem na prawą stronę tego ekranu pojawi się "lupka" kliknij, a zobaczysz za pudłami leżące okulary. Weź je. Okulary używamy wtedy gdy słyszymy głos "here". Wykorzystamy je jeszcze w tym pokoju. Podejdź do ściany gdzie widnieje napis o UFO (kłania się Archiwum X) i użyj gogli. Obraz stanie się zielony, popatrz na ścianę – powinieneś ujrzeć słowa i dwa obrazy. Teraz musisz pozwiedzać następujące pokoje i użyć okularów:

Pokój Edith's (piętro wyżej) – Po wejściu odwróć się w lewo - napisy na ścianie.

1A - Odwróć się w prawo, zobaczysz zdjęcia, fotel, stolik z lampką i łóżko. Kliknij na łóżko po prawej, a Twoim oczom ukażą się 4 kolorowe symbole.

1C – Odwróć się w prawo i zobacz zdjęcia na ścianie i łóżka.

1E – Skręć w prawo, zobaczysz światło. Spytaj ducha: Who are you? Is that your car in the barn? Do you have a sports car? Boo. How old are you? Are you a ghost? What is the Dark Fall? Are you the Sly Fox? Did you rob a bank? Spójrz na podłogę i kliknij. Zobaczysz skradzione pieniądze, list i kolejny symbol. Opuść pokój.

Restauracja – Przejdź do stołu, gdzie leży kartka, użyj google a usłyszysz głos.

Bar – Wysłuchaj muzyki i śpiewu. Idź do ostatniego stolika po lewej i użyj okularów – usłyszysz rozmowę. Skręć 2 razy w prawo, do przodu i gdy usłyszysz "here" użyj okularów – wyczytasz słowa na ścianie. Skręć w lewo i podejdź do fortepianu. Zagraj melodię (rozwiązanie poniżej), komora na fortepianie się otworzy. Kliknij na nią i zobaczysz symbol Tyma.



Recepcja – Podejdź do ściany po lewej stronie witraża – kolejne napisy.

Męska toaleta – Idź prosto i do WC - przeczytaj kolejne słowa.

Piwnica – Ooo, czeka na Ciebie nowa lokacja :). Znajduje się ona pod schodami w recepcji. Skręć w lewo, do przodu i spróbuj otworzyć metalowe drzwi. Spójrz w dół i zobacz siekiery, skręć w prawo, do przodu, a następnie obróć się o 180 stopni. Spójrz na klawiaturę. Oto rozwiązanie:



Na końcu kliknij klawisz na samym dole i wejdź przez metalowe drzwi.

Ciemnia - Przeczytaj notatkę na stole. Spójrz na rozwinięte zdjęcia oraz fotografie sprzętu i odczynników. Popatrz na prawą stronę stołu. Kliknij na mały przycisk po lewej stronie kliszy – zgasisz światło, następnie kliknij na tackę w lewym górnym rogu – tacka się wysunie na środek, kliknij na klisze po lewej dolnej stronie ekranu – zostaną umieszczone na tacce, kliknij na tackę – wsunie się z powrotem, kliknij na papier – kartka pojawi się na środku, kliknij na duży przycisk (jest ponad tym, którym gasiłeś światło) – kartka zostanie oświetlona, kliknij na kartkę – zostanie umieszczona w lewym pojemniku z płynem, gdy tylko zdjęcie pojawi się, szybko na nie kliknij – zostanie umieszczone w pojemniku po prawej stronie i dopiero wtedy będziesz je mógł obejrzeć. Kliknij ponownie na mały przycisk, aby przywrócić światło. Skręć w lewo i kliknij na szafkę, otwórz dolną szufladę – otrzymasz klucz korbowy. Wyjdź z pokoju.

Piwnica – Użyj okularów, pogadaj z duchem Toma Olivera: Who are you? Are you hurt? Did you leave the war? Are you alone? Are you here in the cellar? or Are you here in the basement? What is the Dark Fall? Are you dead? What time are you from? What is the date? Po rozmowie idź naprzód na drugi koniec sali, skręć w lewo, popatrz na termoskaner i kamerę. Kliknij na blachę, która odtworzy Ci sekretne przejście.

Miejsce Starożytnych – Wejdź i użyj latarni. Popatrz na cegły z 1318 roku. Użyj klucza korbowego na rurze. Przekręcić nim. Wejdź głębiej. Odwróć się do każdej ze ścian i zobacz napisy, które pojawiają się na ścianach. Jeśli chcesz wrócić do poprzedniego pokoju, kliknij na przeciwwagę w prawym górnym rogu drzwi. Idź naprzód. Zostaniesz zablokowany przez duchy – kliknij kolejno: zielony, niebieski, fioletowy, pomarańczowy. Idź do przodu i ponownie popatrz na symbole na ścianach. Kolejny raz zostaniesz zablokowany, kliknij kolejno: na górę, lewo, prawo i na dół. Idź dalej i popatrz na kamienie i pismo, które wśród nich leży. Idź do przodu i spojrzyj na mury jeszcze raz. Ostatni raz będziesz musiał odganiać złe moce. Kliknij na górnej, dolnej, prawej dolnej, środkowej i dolnej lewej. Wejdź do pomieszczenia – to coś po środku to Dark Fall. Skręć w lewo i spójrz na miskę posągu po lewej, a następnie popatrz na posąg po prawej stronie. Usłyszysz głosy zniewolonych dusz wołające o pomoc. Wpisz po kolei słowa - lussa, kars, oliviak, frenic, morcana, tyma, malus, larsus, olkas, mortym, ixiam, raka. Zakończysz to wszystko. Orby wylecą do otworu w kopule, Dark Fall zniknie, a dusza Tima Pike'a zostanie na chwile by Ci podziękować i dołączy do pozostałych... Posłuchaj wiadomości od brata Pete i to już koniec.

Autor solucji: Koniarek

spacer
spacer
  info Informacje o grze
spacer
Okładka z gry Dark Fall: The Journal

Tytuł:
Dark Fall: The Journal

Producent:
XXv Productions / Darkling Room (Reedycja wydana w 2009 roku)

Wydawca:
Dreamcatcher / The Adventure Comp.

Wydawca PL:
brak danych

Rok:
2002

Platformy:
Windows

Wersja językowa:

Wymagania:
Pentium II 300MHz
64MB RAM
Karta 8MB akcelerator 3D

spacer

Strona producenta:
kuleczka Przejdź do strony

spacer

Teksty:

kuleczka Recenzja gry

kuleczka Solucja, przewodnik

kuleczka Save (zapisy) gry
Wersja angielska.

kuleczka DOWNLOAD (pobierz)

spacer


Zrzuty ekranu:

Screenshot, zrzut ekranu z gry Dark Fall: The Journal

Screenshot, zrzut ekranu z gry Dark Fall: The Journal

Screenshot, zrzut ekranu z gry Dark Fall: The Journal

Zobacz wszystkie zrzuty ekranu z gry

spacer
spacer
  info Artykuły

Jak robić screenshot z gry? Część I - OKNO
Masz problem z wykonaniem zdjęcia ekranu i wrzuceniem go np. na forum? Przeczytaj poradnik. »

Jak robić screenshot z gry? Część II - FULL SCREEN
Zrzuty ekranu z gier uruchamianych na pełnym ekranie. »

Jak robić screenshot z gry? Część III - OBRÓBKA
Ostatnia część artykułu o zrzutach ekranu. Obróbka, zmniejszenie wielkości, zmiana formatu. »

spacer
spacer
spacer
  info Przydatne strony

Steam
System do zakupu elektronicznych wersji gier. Można tanio kupić wersje gier bez pudełek szukając okazji np. na Allegro. [idź do strony]

GOG
Serwis do zakupu elektronicznych wersji starszych gier. Przystępne ceny, duży wybór przygodówek. [idź do strony]

Graj po polsku
Grupa ludzi amatorsko tłumacząca angielskie wersje gier na język polski. Warto zajrzeć poszukując spolszczenia. [idź do strony]

AFAN
Serwis do zakupu elektronicznych wersji gier. Wiele pozycji w polskiej wersji językowej. Przystępne ceny. [idź do strony]

CDP
Serwis do zakupu elektronicznych wersji gier. Wiele pozycji w polskiej wersji językowej. Przystępne ceny. [idź do strony]

CDP
Polski dystrybutor gier w wersji pudełkowej. Wiele przygodówek w ofercie. [idź do strony]

Zaprzyjaźnione strony
spacer
spacer
  info Ostatnie komentarze

user, gość, użytkownik Kupappap
Stupid Invaders
Spoko gra pamiętam jak kiedys gralem ... »

user, gość, użytkownik siwy
Runaway 2: The Dream of the Turtle
nie moge przejsc mnich nie mam dialugu z bykem... »

user, gość, użytkownik Stary wyjadacz
Książę i Tchórz
fajna gra szkoda tylko że na zadnym z podanych stronach nie znajdziecie tej gry... »

user, gość, użytkownik ZWIAD
The Inner World
MI TEŻ TAKI BŁĄD WYSKOCZYŁ... »

user, gość, użytkownik agusia16
Broken Sword 2,5: The Return of the Templars
sandor139, rozumiem, że grasz w grę w wersji z patchem? ... »

user, gość, użytkownik sandor139
Broken Sword 2,5: The Return of the Templars
Gra faja i polecam szczerze i choć mam Win. 10. to gra mi się nie save'uje. Z początku myślałem, że... »

user, gość, użytkownik agusia16
Violett
Na stronie masz poradnik do tej gry Emmo. To jego fragment: " Na kranie, lewym kurku używamy dwukrot... »

user, gość, użytkownik Emma
Violett
Nie wiem jak na poziomie łazienka zdobyć tą fujarkę na której trzeba zagrać żeby wyszedł wąż. Kto mi... »

user, gość, użytkownik agusia16
The Inner World
Trafił Ci się błąd, który niestety w tej grze występuje. Spróbuj zainstalować patch http://wydawnict... »

user, gość, użytkownik Asia
The Inner World
Mam wielki problem gdy trafiam do hangaru pojawia się czarny ekran i nie mogę dalej grać . Robiłam j... »

spacer
  strzałka SZUKAJ
spacer
Wpisz nazwę gry lub część wyrazu np. Sybe
spacer
spacer
  strzałka FORUM
spacer
Forum miłośników przygodówek: dyskusje, pomoc, porady!

WEJDŹ NA FORUM

Ostatnie tematy na forum:

Black Mirror od King Art Games

Inner Voices - recenzja

Barrow Hill: The Dark Path

Inner Voices

Syberia 3 - problem w zagadce z lodołamaczem

Szukam

Futurust moja nowa gra na kick starterze

Problemy z uruchomieniem Black Mirror II

Action-Adventure

Witajcie

Najgorsze przygodówkowe chwyty

Co dostaliście po choinkę

Świat Baśni: Złodziej Dusz

W Sidłach Umysłu: Podróż Alicji

Enigmatis 2: Mgły Ravenwood

spacer
spacer
  strzałka facebook
spacer
spacer
spacer
  strzałka Emulatory

Emulator ScummVM
Emulator starszych gier przygodowych dostępny pod różne platformy... [czytaj]

Emulator DOSBox
Emulator systemu operacyjnego DOS dostępny pod różne platformy... [czytaj]

Emulator Microsoft Virtual PC
Emulator komputera PC, na którym zainstalować można inny system.... [czytaj]

Emulator Amigi WINUAE
Emulator komputera Amiga, na który również powstało sporo przygodówek.... [czytaj]
spacer
spacer
  strzłka Losowe ekrany
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry The City of Lost Children The City of Lost Children
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Dreamfall: Chapters Dreamfall: Chapters
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry The Dark Eye: Chains of Satinav The Dark Eye: Chains of Satinav
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry The Wolf Among Us The Wolf Among Us
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry A.D. 2044 A.D. 2044
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Stupid Invaders Stupid Invaders
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Sherlock Holmes: The Awakened Sherlock Holmes: The Awakened
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry The Secrets of Atlantis: The Sacred Legacy The Secrets of Atlantis: The Sacred Legacy
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Deponia Deponia
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Reksio i Skarb Piratów Reksio i Skarb Piratów
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry The Neverhood The Neverhood
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Sinking Island Sinking Island
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Undercover Missions: Operation Kursk K-141 Undercover Missions: Operation Kursk K-141
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry NiBiRu: Age of Secrets NiBiRu: Age of Secrets
spacer
spacer spacer
spacer
spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
spacer spacer spacer
spacer spacer spacer
spacer
Notka prawna: Dane o grach oraz zrzuty ekranu pochodzą z opisywanych gier komputerowych, wszystkie teksty jak: solucje, opisy, recenzje są własnością autorów strony i nie mogą być kopiowane ani rozpowszechniane w żadnej formie.
spacer
spacer spacer spacer
spacer spacer spacer
spacer spacer spacer