Przygodówki, gry przygodowe, solucje, zrzuty ekranu, screenshots, recenzje
spacer Home spacer Home spacerspacerspacer Lista spacer Lista spacerspacerspacer Solucje spacer Solucje spacerspacerspacer Forum spacer Forum spacerspacerspacer Download spacer Download spacerspacerspacer Screeny spacer Screeny spacerspacerspacer Saves spacer Saves spacerspacerspacer Kontakt spacer Kontakt spacerspacerspacer facebook spacer facebook  
Amiga | Atari | Apple | DOS | Commodore | Macintosh | Playstation | Sega | ScummVM | Windows | Xbox
spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
  strzałka Ostatnio dodane gry
spacer
Okładka z gry Inner Voices 2017-08-16
Inner Voices
Rok: 2017
spacer
Okładka z gry Bohemian Killing 2016-08-09
Bohemian Killing
Rok: 2016
spacer
Okładka z gry Demetrios: The Big Cynical Adventure 2016-06-06
Demetrios: The Big Cynical Adventure
Rok: 2016
spacer



Okładka z gry Jack Keane 2: The Fire Within 2016-05-24
Jack Keane 2: The Fire Within
Rok: 2012
spacer
Okładka z gry Samorost 3 2016-05-09
Samorost 3
Rok: 2016
spacer
Okładka z gry Ceville 2016-04-16
Ceville
Rok: 2009
spacer
Okładka z gry Heavens Hope 2016-03-12
Heavens Hope
Rok: 2016
spacer
Okładka z gry Deponia Doomsday 2016-03-08
Deponia Doomsday
Rok: 2016
spacer
Okładka z gry Anna's Quest 2016-03-04
Anna's Quest
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Paradise 2016-02-22
Paradise
Rok: 2006
spacer
Okładka z gry Agatha Christie - ABC Murders 2016-02-19
Agatha Christie - ABC Murders
Rok: 2016
spacer
Okładka z gry Sinking Island 2016-02-02
Sinking Island
Rok: 2007
spacer
Okładka z gry Dracula 4: The Shadow of the Dragon 2016-01-20
Dracula 4: The Shadow of the Dragon
Rok: 2013
spacer
Okładka z gry Undercover Missions: Operation Kursk K-141 2016-01-18
Undercover Missions: Operation Kursk K-141
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Dreamfall: Chapters 2015-12-16
Dreamfall: Chapters
Rok: 2014
spacer
Okładka z gry The Perils of Man 2015-12-13
The Perils of Man
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Dracula: The Resurrection 2015-11-30
Dracula: The Resurrection
Rok: 2000
spacer
Okładka z gry Gold and Glory: The Road to El Dorado 2015-11-27
Gold and Glory: The Road to El Dorado
Rok: 2000
spacer
Okładka z gry Stupid Invaders 2015-11-25
Stupid Invaders
Rok: 2001
spacer
Okładka z gry Broken Sword 2,5: The Return of the Templars 2015-11-18
Broken Sword 2,5: The Return of the Templars
Rok: 2008
spacer
Okładka z gry J.U.L.I.A.: Among the Stars 2015-11-16
J.U.L.I.A.: Among the Stars
Rok: 2014
spacer
Okładka z gry Life is Strange 2015-11-13
Life is Strange
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Keepsake 2015-10-30
Keepsake
Rok: 2005
spacer
Okładka z gry Jack Keane 2015-10-21
Jack Keane
Rok: 2007
spacer
Okładka z gry Dracula 2: The Last Sanctuary 2015-10-21
Dracula 2: The Last Sanctuary
Rok: 2001
spacer
Okładka z gry Lost Horizon 2 2015-10-08
Lost Horizon 2
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Armikrog 2015-10-02
Armikrog
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Alpha Polaris 2015-09-28
Alpha Polaris
Rok: 2011
spacer
Okładka z gry STASIS 2015-09-03
STASIS
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Hidden: on the Trail of the Ancients 2015-08-27
Hidden: on the Trail of the Ancients
Rok: 2015
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
  domek Solucja, przewodnik
spacer
Logo gry Botanicula

Botanicula

Wersja do druku

Poniższa solucja została sprawdzona i wszystko działa poprawnie.

Gra po zainstalowaniu nie wymaga płyty w napędzie.

Trzy pióra
Kliknij w 7 pączków na drzewie.
Duża kreatura zablokuje Ci drogę, musisz odzyskać jej 3 piórka.
Idź w górę.
Po prawej na dole klikaj w czarnego pajączka aż ukaże się dynia, kliknij w nią 2x, a uzyskasz pierwszą kartę.
Po lewej kliknij w patyczki rosnące w dół aż zakwitną.
Klikaj w te same patyczki w środku ekranu.
Kliknij w zielonego owada za liściem aż odpadnie.
Idź w lewo.
Kliknij w patyczki rosnące w dół (4 sztuki).
Kliknij w liść u góry, kliknij w pajączka, pojedź myszką w dół, kliknij w balonik.
Idź w lewo.
Przy potworach kliknij w piórko, aby je zabrać, wybierz patyczka do tej misji.
Idź w prawo i w górę.
Kliknij w pomarańczowy pączek uwalniając muszkę.
Wyjdź w dół, następnie wróć tutaj, aby uzyskać kartę do kolekcji.
Idź w dół i w prawo do skrzyżowania.
Idź w górę.
Kliknij w 6 nasion, aby uzyskać kolejną kartę.
Wróć w dół i idź w prawo-góra.
Kontynuuj w prawo.
Na czubku drzewa kliknij w brązowy listek 4 razy - piórko spadnie w dół.
Przy dziurze użyj swojej postaci - cebulki, wypadnie muszla.
Kliknij w muszlę - uzyskasz kolejne piórko.
Kliknij w muszlę kolejne 4 razy - następna karta.
Idź w prawo.
Kliknij w ostatnie piórko.
Idź 2x w lewo i w dół do stworzenia z piórami.
Jak tylko oddasz mu pióra nie będziesz mógł już wrócić.
Oddaj kreaturze pióra.

Pięć kluczy
Idź w dół.
Automatycznie zobaczysz animację z grzybkami i uzyskasz kartę.
Idź w lewo.
Porozmawiaj z orzeszkiem.
Idź w lewo.
Kliknij w ul po lewej, osa zrzuci nasionko, kliknij w nie.
Teraz możesz iść w górę-lewo.
Przy pomocy kursora myszy wypchnij czerwoną kulkę przez gejzery - pierwszy, drugi i czwarty, aby zrzucić klucz na dół.
Zabierz klucz.
Wróć w prawo i idź w lewo-dół.
Pająk przerzuci cię w prawo.
Kliknij w listek na środku i pociągnij go w górę - uzyskasz mapę w inwentarzu.
Idź w prawo-góra.
Kliknij 3x w dzięcioła.
Kliknij w listek na środku.
Idź w prawo, a następnie w lewo-dół.
Kliknij w czarnego ptaszka i przytrzymaj myszkę, aż zacznie śpiewać (i błyskać oczami).
Pojawią się kolejne ptaszki - z nimi zrób to samo.
W sumie ptaszków będzie 7 - każdy musi śpiewać (wyć), jeśli któryś przestanie uaktywnij go ponownie.
Kiedy wszystkie śpiewają równocześnie pojawi się duży ptak.
Wejdź do niego.
Kliknij w zielone stworzenie, kliknij w klucz wybierając największe swoje nasionko.
Następnie kliknij we wszystkie swoje pozostałe nasionka, aby pomóc mu ciągnąć.
Zabierz klucz.
Idź w dół.
Kliknij w czarny grzybek - usłyszysz historyjkę.
Idź w górę i w prawo.
Idź w prawo (ekran z kryształem).
Idź w dół.
Kliknij wielokrotnie w czerwonego robaczka, aż odleci z innymi.
Wróć w górę i idź w prawo.
Kliknij w małego robaka, aby przepędził grającą maszynę.
Idź w prawo.
Kliknij w czerwony kolec i pociągnij go w dół, aby wystrzelić robaczka.
Weź klucz.
Kliknij w zielonego robaczka po prawej.
Idź w lewo 3x.
Idź w górę, idź w prawo (ekran z trąbką).
Myszką zagoń jedno czerwone stworzonko do trąbki (najlepiej podjedź kursorem pod stworzenie i szybko przejedź w górę - wtedy stworzonko wyskakuje w górę - to jedyny sposób).
Idź w górę.
Kliknij w robaka-patyczaka 4x.
Kliknij w dziuplę u góry.
Idź w górę.
Kliknij w brązowe jajko u góry.
Idź w dół gdzie poleciał biały owad.
Kliknij w niego i podążaj za nim w prawo.
Kliknij w białego owada, zniesie 3 brązowe jajka, kliknij w nie, a otrzymasz klucz.
Idź w lewo i w dół - wrócisz do trąbki.
Idź w prawo.
Nie bierz klucza! Idź w prawo - przegoni cię kreatura i dostaniesz kartę.
Teraz weź klucz.
W wodzie użyj swojej postaci patyczka - kilka prób z klikaniem, a otrzymasz klucz.
Po powrocie do planszy z żołędziami kliknij w zamek, aby go otworzyć (musisz być na dolnej gałęzi).

Pięć życzeń
Kliknij w lampę - pojawi się Dżin.
Czterech spośród twoich bohaterów będzie miało życzenia.
Kliknij w grzybka.
Przy karuzeli zakręć korbką, aż karuzela zacznie się kręcić, następnie kliknij w trąbkę.
Kliknij w nasionko, które chce zobaczyć gwiazdy.
Kliknij 2x w zielone nasionko.
Przy księżycu kliknij w statek kosmiczny.
Teraz wybierz patyczka.
Pociągnij za sznurek i kliknij w prezent.
Teraz wybierz piórko.
Kliknij w białą kulkę po lewej.
Kliknij w: usta różowego muzyka, jego dudy, jojo i harmonijkę, trąbkę żółtego muzyka, perkusję i banjo.
Pociągnij dźwignię kiedy się pojawi.
Wybierz ostatniego bohatera.
Kliknij w sznurek.

Troje dzieci
Kliknij w zieloną fasolkę po lewej i przeciągnij do zielonego robaka.
Idź w prawo, zobaczysz scenkę.
Idź w górę.
Na skrzyżowaniu idź w lewo.
Potrząśnij dmuchawcem aż wszystkie nasionka spadną.
Weź z niego zieloną kulkę.
Wróć w prawo.
Idź w górę.
Idź w prawo.
Idź w dół.
Daj zieloną kulkę z inwentarza gąsienicy.
W następnym ekranie dostaniesz misję - odzyskać dzieci brązowej kulki.
Idź w prawo.
Kliknij w pszczołę po prawej, kiedy wyląduje kliknij w nią ponownie.
Zaraz po drugim kliknięciu pszczoły kliknij w listek pod gruszką, aby otrzymać kartę.
Kliknij w wiszące kuleczki po lewej od gruszki (karta).
Idź w prawo.
Kliknij w wędkarza.
Idź w dół.
Kliknij w żabkę w baseniku 4x.
Następnie kliknij we wszystkie 4 żabki, które się pojawią - zobacz jak śpiewają a otrzymasz kartę.
Idź w lewo-górę.
Kliknij w dziecko kraba - przegoni cię.
Wróć do ekranu z krabem - spadniecie z gałęzi.
Przed Tobą trudne zadanie. Musisz tak przesuwać rośliny-kieliszki, aby woda pryskała w dół na wszystkie kolce wystające z gałęzi.
Poniżej obrazek przedstawiający wszystkie wyrośnięte już z ziemi kolce.



Po poprawnym wykonaniu zadania na środku pojawi się potworek.
Kliknij w niego a zapali on lampki.
Idź w lewo.
Kliknij w małego robaczka-gąsienicę i przeciągnij myszką na Twoje postacie.
Robaczek powinien znaleźć się w inwentarzu na górnym pasku gry.
Idź 2x w prawo.
Kliknij w małego stworka po prawej i uratuj go postacią grzybkiem.
Wróć w lewo a automatycznie podążysz za dzieckiem w górę.
Idź w prawo.
Daj wędkarzowi robaczka. Kiedy wyłowi dziecko kraba zabierz je i poczekaj aż wędkarz odpłynie na rybie.
Idź w górę, a następnie przy gruszce znowu w górę.
Klikaj w 3 gruszki, aż pojawi się ważka.
Idź w prawo-góra.
Skacze tu wiewiórka. Klikaj w listki za którymi się chowa, aż wiewiórka wpadnie do dziupli.
W dziupli kliknij dwukrotnie w oko-peryskop.
Idź w prawo. Użyj kraba z inwentarza na pająku.
Idź w prawo.
Klikaj i pociągaj w górę owieczki, aż wszystkie wypadną.
Uratuj kolejne dziecko.
Idź 2x w lewo do ekranu z wiewiórką.
Idź w lewo-dół, idź w lewo.
Klikaj na przemian w listki i w robaka, który zieloną cieczą nakarmi ślimaka i ten odejdzie.
Idź w prawo i poczekaj na ślimaka.
Przytrzymuj maksymalnie LPM na ślimaku i wypuszczaj bańki. Klikaj w bańki, aby przestraszyć nietoperza.
Nietoperza można pociągać w dół. U góry na gałęzi pojawi się robaczek. Przestrasz nietoperza jeszcze raz aby robak spadł.
Zabierz robaka.
Idź w prawo a następnie góra-lewo do ekranu z gruszkami i ważką. Teraz idź lewo-góra.
Pociągnij pająka w dół. Kiedy urwie mu się noga zaczep ją o gałąź, abyście mogli przejść po linie-pająku.
Po drodze daj robaka z inwentarza chrabąszczowi.
Idź w lewo-góra.
Przy świnkach wskocz na górną gałąź, kliknij w nią, aby żołędzie spadły.
Kiedy świnki będą jadły wskocz na grzbiet maciory, a uratujesz kolejne dziecko.
Idź w lewo. Kliknij w czarnego grzyba, aby wysłuchać historii.
Idź 3x w prawo, przy ważce w dół.
Teraz w lewo do mamy dzieci i kliknij w nią.




Czternaście kurcząt
Idź w dół do mapy.
Mamy tutaj pomieszczenia rozmieszczone na mapie:



Idź do pomieszczenia A.
Kliknij 2x w dolną trąbkę, następnie:
- jeżeli część zmieni kolor na czerwony, kliknij środkową trąbkę, aby otrzymać kurczaka
- jeżeli część zmieni kolor na zielony, kliknij górną trąbkę, aby otrzymać żabę
- jeżeli część zmieni kolor na niebieski, kliknij dolną trąbkę, aby otrzymać ślimaka
Zabierz kurczaka i wyjdź.

Idź do pomieszczenia B:
Naciśnij wszystkie kupki ziemi.
Po wyrośnięciu owoców kliknij w górny-prawy owoc, potem w górny lewy.
Kliknij na małego krasnala.
Kiedy wyląduje kliknij ponownie i zabierz kwiat.

Idź do pomieszczenia C:
Porozmawiaj z bulwiastym chłopkiem, daj mu kwiat z inwentarza - otrzymasz kolejnego kurczaka.
W prawym górnym rogu potrząśnij obrazem konika morskiego i zabierz monetę, która wypadnie.

Idź do pomieszczenia D:
Kliknij w chłopka, którzy przychodzi z orzechami, zabierz z ziemi orzech, który mu wypadnie.
Kliknij w pieprz za kucharzem.
Swoją postacią piórkiem podleć nad dużą bulwę po prawej i potrząśnij myszką w górę i w dół, aby posypać go pieprzem.
Zrobi się zamieszanie, a ty korzystając z niego zabierasz kurczaka.

Idź do pomieszczenia E:
Klikaj na każdą ze swoich postaci, a przeniesie cię do pięciu różnych gier.
W jednej z nich znajdziesz kurczaka.
Po każdej grze dobudź swojego bohatera.

Idź do pomieszczenia F:
Kliknij w szamana 3x. Chce on jajko.
Wyjdź do mapy i idź w lewo.
Spróbuj zabrać jajko, jeden z was zostanie porwany.
Idź w dół.
Wyciągnij korek z dołu gniazda i wejdź do niego.
W środku jest labirynt - musisz przynajmniej raz źle skręcić do larwy, aby otrzymać kartę.
Dotrzyj do swojego bohatera na środku i kliknij w niego kilkukrotnie, aby się uwolnić i otrzymać jajko.
Pod tym adresem pomocna mapka: mapka.
Wróć do szamana i daj mu jajko, a otrzymasz inne jajko - zabierz je oczywiście.

Idź do pomieszczenia G:
Z szafki po lewej weź żarówkę i użyj na górnej lampie.
Kiedy zrobi się ciemno zabierz kurczaka.

Idź do pomieszczenia H:
Użyj żarówki z inwentarza na lampie, aby zrobiło się jasno.
Kiedy kurczak zacznie biegać pociągnij linę kiedy będzie on na środku i puść, aby wbił się w sufit - wtedy go bierzesz.
Jajko szamana użyj na gnieździe po lewej, a otrzymasz kolejnego kurczaka.
W gnieździe po prawej znajdziesz monetę.

Idź do pomieszczenia I:
Otwórz szufladę i zabierz kolejną monetę.
Otwórz piecyk po lewej.
Daj bulwie orzech z inwentarza a w zamian otrzymasz kurczaka.
Aby otrzymać kartę musisz w tym pomieszczeniu znaleźć 4 czarne kreatury.

Idź do pomieszczenia J:
Jeśli nie masz jeszcze trzech monet tutaj znajdziesz kolejną.
Wrzuć 3 monety do slotu.
Zabierz kurczaka i wyjdź.
Wejdź tu ponownie. Rozhuśtaj bociana a następnie kliknij w jego dziób, aby złapał żabę - otrzymasz kartę.

Idź do pomieszczenia K:
Wyciągnij korek.
Kurczak jest w różowym parasolu.
Z szafy po lewej weź żółtego potworka.
Pomarańczowy balon przeciągnij nad sprężynę i naciśnij ją - otrzymasz kolejną kartę.

Idź do pomieszczenia L:
Użyj żółtej kreatury z inwentarza na kurczaku, aby go otrzymać.

Idź do pomieszczenia M:
Przełącz dźwignię, aby obudzić Frankensteina.
Kliknij we wszystkie 5 liczników, z których wyskakują kukułki - dla karty.
Kliknij szybko we wszystkie 5 trąbek - dla karty.

Idź do pomieszczenia N:
Kliknij w katarynkę 3x i kiedy wyskoczy kurczak zabierz go.
Klikaj jeszcze tak długo, aż dostaniesz kartę.

Idź do pomieszczenia O:
Kliknij w gracza i rozegraj z nim mecz.
Do gry wybierz grzybka.
Musisz odbijać piłkę i zdobyć 3 punkty - wtedy zabierasz kurczaka.

Idź do pomieszczenia P:
Kliknij w igloo po prawej.
Kliknij w zbiornik śniegu u góry 2x.
Kliknij w igloo ponownie - sanki uderzą w bałwana, a Ty zabierasz kurczaka.
Poklikaj jeszcze w igloo aż wyjdzie gruby pingwin :)
Masz już komplet kurczaków, wróć na górę.


Osiem błękitnych oczu
W systemie korytarzy będziemy podążali za różnymi symbolami, aby ułatwić nawigację.
Idź w prawo.
Poklikaj w grzybki, aby otrzymać kartę.
Idź w lewo - w tym pomieszczeniu docelowo musisz zdobyć obiekt znajdujący się u góry.
Kliknij w niebieski kwiat na ziemi - pojawi się pierwsze oko.
Idź 2x w prawo.
Kliknij w dziecko - poczekaj aż mama wróci z pokarmem.
Przejedź kursorem po wszystkich włoskach u sufitu aby otrzymać kartę.
Idź w prawo.
Przegoń jelenia dookoła planszy - otrzymasz kartę.
Porozmawiaj z czarnym stworkiem.
Idź w górę.
Kliknij w biały grzybek, aby otrzymać kartę.
Idź w lewo.
Przyciągnij wszystkie kolorowe kule do środka mózgu.
Pociągnij najcięższego bohatera na maksymalną odległość i puść, aby rozbił mózg.
Kliknij w żółtą planetę 11 razy, aby otrzymać błękitną kulkę.
Klikaj we wszystkie planety tak długo, aż otrzymasz kartę.
Idź w lewo.
Tutaj nieco cięższa część. Chwyć gwiazdkę po lewej i wyprowadź ja z labiryntu.
Robak będzie cię ścigał.
Musisz być bardzo precyzyjny, bo gwiazdka zaczepia się o ściany - wtedy musisz podjechać po nią kursorem, aby się odczepiła i kontynuować.
Wyjdź w prawo i kierując się symbolem baloników wróć do komnaty z czarnym potworkiem.
Umieść gwiazdkę w czarnej dziurze na środku.
Kliknij kilka razy w zielonego potworka aż otrzymasz kartę.
Zabierz kolejną błękitną kulkę oraz piłkę po lewej.
Idź w lewo-dół.
Zapal 3 lampy aby otrzymać kartę.
Idź w prawo-dół i tam kliknij w potworka - potrzebujesz trąbki.
Wróć do skrzyżowania.
Idź w lewo-dół.
Kliknij kolejno we wszystkie 5 kulek.
Najlepsza kolejność klikania to:
lewy-górny, prawy-górny, lewy-dolny, prawy, dolny.
Kiedy Twoje wszystkie postacie skaczą kliknij jeszcze raz a otrzymasz kartę.
Idź w prawy-dół.
Kliknij w mnicha, a pokażą się 4 symbole.
Wróć do pomieszczenia gdzie skakałeś po kulkach.
Idź w lewo-dół (symbol wody).
Kliknij w żółty obiekt i wróć do skrzyżowania.
Idź w lewo (symbol żarówka).
Idź w lewo-góra (symbol nieskończoności).
Na "rondzie" idź w górę (przy okazji najeżdżaj myszką na śpiewające potworki, aby uciekały - w końcu otrzymasz ich z nich kartę).
Idź dalej w górę lewym przejściem.
Oglądaj teatrzyk kilka razy aż otrzymasz kartę.
W ostatniej scenie, kiedy pająk leży na stole musisz zabrać kolejną błękitną kulkę.
Wyjdź stąd i idź w dół do ronda.
Idź 2x w lewo - znajdziesz się w pomieszczeniu o wielu wyjściach.
Idź w lewo - tym niższym przejściem (prawie pośrodku).
Leży tu wielka gruszka.
Pociągnij język stworka i poczekaj aż żółw przejdzie w lewo.
Otrzymasz kartę i znajdziesz kolejną błękitną kulkę.
Wróć w prawo i idź w dół ekranu przejściem najbardziej z prawej.
Wysłuchaj kolejnej opowieści dziadka i wróć do rozgałęzienia.
Idź w prawo środkowym przejściem.
Weź trąbkę i automatycznie wrócisz w lewo.
Na rozgałęzieniu idź centralnie w górę.
Następnie w prawo do ronda.
Stąd idź w prawo do pomieszczenia z trąbką, ale jesteś u góry.
Idź w górę (symbol chmury).
Kliknij w kilka grzybków uwalniając małe białe muszki.
Musisz odpowiednio wyczekać i kliknąć w żabę, aby zjadła muszkę.
Jeśli się uda otrzymasz kolejną błękitną kulkę.
Idź w dół (symbol chmury).
Tutaj musisz przedostać się na prawą krawędź ekranu.
Skacz po chmurach odpowiednio przesuwając robaczki-trampoliny, aż dostaniesz się w prawo.
Zabierz kolejną błękitną kulkę.
Tutaj musisz poustawiać trampoliny, aby przedostać się do dysku po prawej.
Pomocny będzie ten link.
Po zabraniu dysku wróć do ekranu z żabą.
Idź w górę.
Klikaj w robaczki aż otrzymasz kartę.
Idź w lewo (jesteś w cyrku).
Klikaj na wszystkie stworki, aż zdobędziesz kartę.
Użyj piłki plażowej na szarej piłce a zdobędziesz ją.
Idź w prawo-dół i porozmawiaj z czerwonym stworkiem - potrzebuje on kasku.
Wróć do poprzedniej lokacji i wróć jeszcze raz do robaków.
Idź w prawo do góry a znajdziesz się w lokacji startowej ze światłem.
Podążaj za symbolem balonów - w prawo, w prawo, w dół symbolem jajka świątecznego, jeszcze 2 razy w dół (jajkami).
Daj stworkowi trąbkę.
Kliknij w czarnego potwora aby otrzymać kartę.
Idź do jedynego możliwego wyjścia po lewej u góry.
Teraz po prawej masz 2 możliwości - idź do dolnej.
Teraz po prawej masz 3 możliwości - idź do najwyższej i zabierz szybko błękitną kulkę.
Teraz po prawej są 3 możliwości - wybierz środkową drogę.
Idź w najniższe z możliwych przejść po prawej.
Teraz wejdź w najwyższy możliwy tunel po prawej.
Spadniecie. Ponów próbę.
Idź w najniższe z możliwych przejść po prawej.
Teraz wejdź w najwyższy możliwy tunel po prawej.
Zabierz dysk i powrócisz automatycznie.
Idź w lewy-dół symbolem wody - dwukrotnie.
Po dojściu do żółtej łodzi podwodnej użyj na niej szarej kuli i zjedź pod wodę.
Najedź kursorem na czarnego potworka - karta.
Popłyń 2 ekrany w lewo.
Chwyć oko na lince i zaczep je o swoją łódź.
Płyń w prawy dolny róg.
Teraz w dół.
W prawo.
W dół.
Jesteś na dnie (lina musi być cały czas zaczepiona o Twoją łódź).
Odczep linę od swojego statku i przyczep ją do kraba.
Zabierz kolejny dysk.
Kliknij wszystkie kraby, aby zdobyć kartę.
Wróć do góry.
Teraz płyń w prawo.
Tutaj najedź kursorem na meduzę, aby zdobyć kartę.
Płyń w dół.
Jeśli jeszcze nie znalazłeś wszystkich błękitnych kulek - tu będzie kolejna.
Popłyń w górę, następnie w prawo.
Tutaj znowu najedź kursorem na meduzę, aby zdobyć kartę.
Płyń w górę, następnie wpłyń do światła po prawej.
Kliknij w dynię na ziemi - rozpoczniesz mini grę.
Musisz biedronką dobiec pierwszy na metę - wtedy otrzymasz kartę.
Po wygranej lub przegranej - kiedy niebieski stworek podskakuje, kliknij w różowy obiekt nad jego głową, a otrzymasz kask - zabierz go.
Wróć w dół do wody i popłyń w lewą-górę.
Najedź kursorem na czarne pływające liście po kolejną kartę.
Płyń w lewo i w górę wychodząc z wody.
Wyjdź z tej lokacji po prawej.
Idź w górę.
Idź 2x w lewo do lokacji z cyrkiem.
Kliknij w gong aby ustawić go 2 pozycje od góry.
Idź w prawy-dół do lokacji z armatą.
Daj czerwonemu chłopkowi kask.
Wejdź pod armatę i odpal lont.
Jeśli dobrze ustawiłeś gong to uderzy on w niego i zobaczysz przedstawienie cyrkowe i otrzymasz 2 karty.
Wyjdź z cyrku prawą-górą.
Idź w prawy-dół do lokacji z oczami.
Użyj pozostałych 7 błękitnych kulek, a zdobędziesz ostatni dysk.
Idź w dół symbolem wody.
Idź w prawy-dół do mnicha.
Kliknij w mnicha oddając mu dyski.





Pięć energetycznych kul
Jesteś w kompletnej ciemności, ale możesz się przenieść w inne lokacje.
Idź w górę i kliknij w jamę, aby się do niej dostać.
Są tutaj listki z uwięzionymi w nich bohaterami.
Kliknij w ten po lewej od Ciebie a następnie szybko białą strzałkę - dostaniesz się do tego listka.
Zrób to samo z listkiem powyżej - będziesz teraz w lewym górnym listku.
Teraz kliknij w listek po prawej, w którym jest grzybek, ale zamiast dostać się do niego kliknij szybko w górny listek z kulą energii, a uwolnisz ją.
Cofniesz się do ciemnej komnaty.
Zapisz stan gry.
Idź do prawej-górnej jamy.
Jest tutaj 7 kwiatów - ponumerujmy od lewej 1-7.
Ustawienia nie da się zresetować więc jeśli zostało już zmienione możesz wczytać stan gry.
Naciśnij kolejno 1, 3, 4, 5, 1, 7.
Wszystkie kwiaty są u dołu - zabierz kulę po prawej.
Kolejna jama to ta po prawej.
Tutaj naciskaj na swoją kuleczkę aby się naładować i strzelaj do nadlatujących celów - niektóre muszą być uderzone kilka razy.
Na ostatnim ekranie kliknij w białą kulę u dołu, zabij ogromnego bossa i weź kolejną kulę energii.
Idź do jamy po lewej.
Są tutaj 4 odnóża, klikaj w nie kolejno - dosyć szybko po sobie, aby się związały na środku:
- lewy górny
- prawy dolny
- prawy górny
- lewy dolny
Teraz kliknij 2x w kulę u dołu, aby ją zabrać.
Idź do jamy lewej-górnej.
Kliknij w kulę aby rozjaśnić lokację.
Kliknij w prawe dolne odnóże potwora - zamieni się w trójkąt.
Kliknij w kulę światła, następnie w samego potwora - musi rozdzielić się na 5 małych części.
Najeżdżaj kursorem na kulę światła aż będzie na drugiej pozycji, wtedy naciśnij drugie czerwone jajko.
Twoja kuleczka zostanie otoczona czerwonym okręgiem.
Klikaj myszą pod Twoją kulką wystrzeliwując w nią meduzy.
Meduzy podbijają Twoją kuleczkę aby nie spadła na dół ekranu.
Tak skieruj swoją kuleczkę aby znalazła się w pobliżu drugiej kulki.
Wyjdź dolnym wyjściem i kliknij w kulę na prawo od pająka.
KONIEC

Autor solucji: adam

spacer
spacer
  info Informacje o grze
spacer
Okładka z gry Botanicula

Tytuł:
Botanicula

Producent:
Amanita Design s.r.o

Wydawca:
Daedalic Entertainment GmbH

Wydawca PL:
CD Projekt

Rok:
2012

Platformy:
Linux, Macintosh, Windows

Wersja językowa:

Wymagania:
Pentium 4
Windows XP
RAM: 1 GB

spacer

Strona producenta:
kuleczka Przejdź do strony

spacer

Teksty:

kuleczka Recenzja gry

kuleczka Solucja, przewodnik

kuleczka DOWNLOAD (pobierz)

spacer


Zrzuty ekranu:

Screenshot, zrzut ekranu z gry Botanicula

Screenshot, zrzut ekranu z gry Botanicula

Screenshot, zrzut ekranu z gry Botanicula

Zobacz wszystkie zrzuty ekranu z gry

spacer
spacer
  info Artykuły

Jak robić screenshot z gry? Część I - OKNO
Masz problem z wykonaniem zdjęcia ekranu i wrzuceniem go np. na forum? Przeczytaj poradnik. »

Jak robić screenshot z gry? Część II - FULL SCREEN
Zrzuty ekranu z gier uruchamianych na pełnym ekranie. »

Jak robić screenshot z gry? Część III - OBRÓBKA
Ostatnia część artykułu o zrzutach ekranu. Obróbka, zmniejszenie wielkości, zmiana formatu. »

spacer
spacer
spacer
  info Przydatne strony

Steam
System do zakupu elektronicznych wersji gier. Można tanio kupić wersje gier bez pudełek szukając okazji np. na Allegro. [idź do strony]

GOG
Serwis do zakupu elektronicznych wersji starszych gier. Przystępne ceny, duży wybór przygodówek. [idź do strony]

Graj po polsku
Grupa ludzi amatorsko tłumacząca angielskie wersje gier na język polski. Warto zajrzeć poszukując spolszczenia. [idź do strony]

AFAN
Serwis do zakupu elektronicznych wersji gier. Wiele pozycji w polskiej wersji językowej. Przystępne ceny. [idź do strony]

CDP
Serwis do zakupu elektronicznych wersji gier. Wiele pozycji w polskiej wersji językowej. Przystępne ceny. [idź do strony]

CDP
Polski dystrybutor gier w wersji pudełkowej. Wiele przygodówek w ofercie. [idź do strony]

Zaprzyjaźnione strony
spacer
spacer
  info Ostatnie komentarze

user, gość, użytkownik Kupappap
Stupid Invaders
Spoko gra pamiętam jak kiedys gralem ... »

user, gość, użytkownik siwy
Runaway 2: The Dream of the Turtle
nie moge przejsc mnich nie mam dialugu z bykem... »

user, gość, użytkownik Stary wyjadacz
Książę i Tchórz
fajna gra szkoda tylko że na zadnym z podanych stronach nie znajdziecie tej gry... »

user, gość, użytkownik ZWIAD
The Inner World
MI TEŻ TAKI BŁĄD WYSKOCZYŁ... »

user, gość, użytkownik agusia16
Broken Sword 2,5: The Return of the Templars
sandor139, rozumiem, że grasz w grę w wersji z patchem? ... »

user, gość, użytkownik sandor139
Broken Sword 2,5: The Return of the Templars
Gra faja i polecam szczerze i choć mam Win. 10. to gra mi się nie save'uje. Z początku myślałem, że... »

user, gość, użytkownik agusia16
Violett
Na stronie masz poradnik do tej gry Emmo. To jego fragment: " Na kranie, lewym kurku używamy dwukrot... »

user, gość, użytkownik Emma
Violett
Nie wiem jak na poziomie łazienka zdobyć tą fujarkę na której trzeba zagrać żeby wyszedł wąż. Kto mi... »

user, gość, użytkownik agusia16
The Inner World
Trafił Ci się błąd, który niestety w tej grze występuje. Spróbuj zainstalować patch http://wydawnict... »

user, gość, użytkownik Asia
The Inner World
Mam wielki problem gdy trafiam do hangaru pojawia się czarny ekran i nie mogę dalej grać . Robiłam j... »

spacer
  strzałka SZUKAJ
spacer
Wpisz nazwę gry lub część wyrazu np. Sybe
spacer
spacer
  strzałka FORUM
spacer
Forum miłośników przygodówek: dyskusje, pomoc, porady!

WEJDŹ NA FORUM

Ostatnie tematy na forum:

Black Mirror od King Art Games

Inner Voices - recenzja

Barrow Hill: The Dark Path

Inner Voices

Syberia 3 - problem w zagadce z lodołamaczem

Szukam

Futurust moja nowa gra na kick starterze

Problemy z uruchomieniem Black Mirror II

Action-Adventure

Witajcie

Najgorsze przygodówkowe chwyty

Co dostaliście po choinkę

Świat Baśni: Złodziej Dusz

W Sidłach Umysłu: Podróż Alicji

Enigmatis 2: Mgły Ravenwood

spacer
spacer
  strzałka facebook
spacer
spacer
spacer
  strzałka Emulatory

Emulator ScummVM
Emulator starszych gier przygodowych dostępny pod różne platformy... [czytaj]

Emulator DOSBox
Emulator systemu operacyjnego DOS dostępny pod różne platformy... [czytaj]

Emulator Microsoft Virtual PC
Emulator komputera PC, na którym zainstalować można inny system.... [czytaj]

Emulator Amigi WINUAE
Emulator komputera Amiga, na który również powstało sporo przygodówek.... [czytaj]
spacer
spacer
  strzłka Losowe ekrany
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry The Secret of Monkey Island The Secret of Monkey Island
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry The Inner World The Inner World
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Secret Files 2: Puritas Cordis Secret Files 2: Puritas Cordis
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Dead synchronicity: Tomorrow Comes Today Dead synchronicity: Tomorrow Comes Today
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry The Whispered World The Whispered World
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Broken Sword: The Serpent's Curse Broken Sword: The Serpent's Curse
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Dark Fall: Lost Souls Dark Fall: Lost Souls
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Universe Universe
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Amnesia: The Dark Descent Amnesia: The Dark Descent
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry The City of Lost Children The City of Lost Children
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Nostradamus: The Last Prophecy Nostradamus: The Last Prophecy
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Rhiannon: Curse of the Four Branches Rhiannon: Curse of the Four Branches
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry The Raven: Legacy of a Master Thief The Raven: Legacy of a Master Thief
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Sherlock Holmes: Crimes and Punishments Sherlock Holmes: Crimes and Punishments
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Książę i Tchórz Książę i Tchórz
spacer
spacer spacer
spacer
spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
spacer spacer spacer
spacer spacer spacer
spacer
Notka prawna: Dane o grach oraz zrzuty ekranu pochodzą z opisywanych gier komputerowych, wszystkie teksty jak: solucje, opisy, recenzje są własnością autorów strony i nie mogą być kopiowane ani rozpowszechniane w żadnej formie.
spacer
spacer spacer spacer
spacer spacer spacer
spacer spacer spacer