Przygodówki, gry przygodowe, solucje, zrzuty ekranu, screenshots, recenzje
spacer Home spacer Home spacerspacerspacer Lista spacer Lista spacerspacerspacer Solucje spacer Solucje spacerspacerspacer Forum spacer Forum spacerspacerspacer Download spacer Download spacerspacerspacer Screeny spacer Screeny spacerspacerspacer Saves spacer Saves spacerspacerspacer Kontakt spacer Kontakt spacerspacerspacer facebook spacer facebook  
Amiga | Atari | Apple | DOS | Commodore | Macintosh | Playstation | Sega | ScummVM | Windows | Xbox
spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
  strzałka Ostatnio dodane gry
spacer
Okładka z gry Inner Voices 2017-08-16
Inner Voices
Rok: 2017
spacer
Okładka z gry Bohemian Killing 2016-08-09
Bohemian Killing
Rok: 2016
spacer
Okładka z gry Demetrios: The Big Cynical Adventure 2016-06-06
Demetrios: The Big Cynical Adventure
Rok: 2016
spacer



Okładka z gry Jack Keane 2: The Fire Within 2016-05-24
Jack Keane 2: The Fire Within
Rok: 2012
spacer
Okładka z gry Samorost 3 2016-05-09
Samorost 3
Rok: 2016
spacer
Okładka z gry Ceville 2016-04-16
Ceville
Rok: 2009
spacer
Okładka z gry Heavens Hope 2016-03-12
Heavens Hope
Rok: 2016
spacer
Okładka z gry Deponia Doomsday 2016-03-08
Deponia Doomsday
Rok: 2016
spacer
Okładka z gry Anna's Quest 2016-03-04
Anna's Quest
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Paradise 2016-02-22
Paradise
Rok: 2006
spacer
Okładka z gry Agatha Christie - ABC Murders 2016-02-19
Agatha Christie - ABC Murders
Rok: 2016
spacer
Okładka z gry Sinking Island 2016-02-02
Sinking Island
Rok: 2007
spacer
Okładka z gry Dracula 4: The Shadow of the Dragon 2016-01-20
Dracula 4: The Shadow of the Dragon
Rok: 2013
spacer
Okładka z gry Undercover Missions: Operation Kursk K-141 2016-01-18
Undercover Missions: Operation Kursk K-141
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Dreamfall: Chapters 2015-12-16
Dreamfall: Chapters
Rok: 2014
spacer
Okładka z gry The Perils of Man 2015-12-13
The Perils of Man
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Dracula: The Resurrection 2015-11-30
Dracula: The Resurrection
Rok: 2000
spacer
Okładka z gry Gold and Glory: The Road to El Dorado 2015-11-27
Gold and Glory: The Road to El Dorado
Rok: 2000
spacer
Okładka z gry Stupid Invaders 2015-11-25
Stupid Invaders
Rok: 2001
spacer
Okładka z gry Broken Sword 2,5: The Return of the Templars 2015-11-18
Broken Sword 2,5: The Return of the Templars
Rok: 2008
spacer
Okładka z gry J.U.L.I.A.: Among the Stars 2015-11-16
J.U.L.I.A.: Among the Stars
Rok: 2014
spacer
Okładka z gry Life is Strange 2015-11-13
Life is Strange
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Keepsake 2015-10-30
Keepsake
Rok: 2005
spacer
Okładka z gry Jack Keane 2015-10-21
Jack Keane
Rok: 2007
spacer
Okładka z gry Dracula 2: The Last Sanctuary 2015-10-21
Dracula 2: The Last Sanctuary
Rok: 2001
spacer
Okładka z gry Lost Horizon 2 2015-10-08
Lost Horizon 2
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Armikrog 2015-10-02
Armikrog
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Alpha Polaris 2015-09-28
Alpha Polaris
Rok: 2011
spacer
Okładka z gry STASIS 2015-09-03
STASIS
Rok: 2015
spacer
Okładka z gry Hidden: on the Trail of the Ancients 2015-08-27
Hidden: on the Trail of the Ancients
Rok: 2015
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
spacer
  domek Solucja, przewodnik
spacer
Logo gry AmerZone: The Explorer

AmerZone: The Explorer's Legacy

Tytuł polski:

Amerzone: Testament Odkrywcy

Wersja do druku

Poniższa solucja została sprawdzona przeze mnie (grałem wg własnej solucji) i wszystko działa poprawnie.

Gra nie pozwala na przejście do Windows po naciśnięciu Alt+TAB, więc trzeba sobie solucję wydrukować.

Rozdzial 1 - VALEMBOIS
Idź w stronę latarni, po drodze możesz spojrzeć przez lunetę.
Weź list z bramy i przeczytaj go, wejdź do bramy, wejdź do latarni.
Idź na I piętro i porozmawiaj z umierającym staruszkiem.
Z szuflady kredensu zabierz listy i przeczytaj je.
Spójrz na zdjęcie dziewczyny na fotografii.
Użyj telefonu i zadzwoń na numer z listu: 03 46 52 81 79.
Idź schodami w górę.
Z biurka zabierz album ze szkicami i pooglądaj go.
Zbadaj, chrząszcza na biurku, pokręć globusem, uruchom projektor i zobacz slajdy.
Wejdź drabinką na półkę z książkami i tam zabierz list z biureczka, przeczytaj go.
Zejdź z drabinki, idź schodami w górę.
U góry zobacz TV, spójrz na deskę kreślarską.
Schodzimy na sam dół - tam gdzie stoi rower.
Weź młotek, zejdź do piwnicy klapą w podłodze.
Po prawej dźwignią zapal światło.
Tam idź na sam dół po drodze pokonując 2x schody, aż dojdziesz do zamkniętych drzwi.
Wróć do pierwszych schodów, wejdź na nie i obróć się, aby znaleźć mały pokoik z komputerem.
Użyj dźwigni na ścianie, użyj dźwigni na "serwerze" na prawo od monitora.
Włącz monitor przyciskiem, weź dyskietkę ze stołu.
Zbliż się na monitor, użyj na slocie dyskietki.
W systemie wpisz hasło: 28 06 04 i naciśnij gwiazdkę.
Naciśnij AUTHENTICATION i LOAD.
Wróć do dużych stalowych drzwi i wjedź windą do hangaru.
Z schodów widzisz samolot, poniżej szyny, po lewej budkę.
Idź do budki i tam spójrz na szkice.
Wejdź do samolotu od drugiej strony niż budka po mostku.
W kokpicie użyj dyskietki na komputerze, LOAD, PLANE.
Wyjdź z kokpitu i idź wodnym tunelem aż do samego końca.
Tam jest wejście po prawej i winda, użyj czerwonego guzika i strzałki w górę.
Na górze w pomieszczeniu spójrz przez teleskop.
Wróć do windy i jedź ponownie w górę - jesteś na szczycie latarni.
Wejdź tam do drzwi - jesteś w znanym ci już pokoju, zejdź na sam dół i klapą do piwnicy.
Idź piwnicą aż do windy.
Przed windą po prawej leży na ziemi duży metalowy klucz.
Weź go i wejdź do windy.
W windzie użyj tego klucza w dziurce przy podłodze i użyj dźwigni.
Winda stanie w połowie, użyj młotka na murze, wejdź do końca.
Przy wózeczku z jajkiem użyj dźwigni, aby uwolnić wózeczek.
Wróć do windy, użyj dźwigni, wyciąg klucz, użyj dźwigni ponownie, aby zjechać na sam dół do hangaru.
Zejdź z metalowych schodów idź w prawo i jeszcze raz w prawo, jest tam metalowa drabinka w górę.
Na górze jest dźwignia, użyj jej, a jajko zostanie załadowane do samolotu.
Idź do kokpitu, użyj komputera, naciśnij PLANE i jako kod wpisz 145*.
Naciśnij CONFIRM DESTINATION.

Rozdział 2 - THE ATOL
Użyj komputera i naciśnij SAILING.
Użyj go ponownie i naciśnij SUBMARINE.
Wyjdź z samolotu na pomost i porozmawiaj z rybakiem.
Idź na plażę i do baru-statku.
Tam zabierz hełm ze stołu i nóż z tarczy do rzutków (dart).
Idź do następnego budynku - hangar.
Wewnątrz zabierz kanister i z warsztatu klucz francuski.
Przed hangarem użyj kanister na dystrybutorze, aby go napełnić.
Idź do wieży-wiatraka.
Tuż przed nią zbliż się lupką i użyj dźwigni, aby wiatrak zaczął się kręcić.
Wejdź na platformę wiatraka.
Na końcu wężyka na ziemi użyj hełmu.
Na metalowej rurze wchodzącej do wody użyj klucza francuskiego.
Na maszynie jest pokrętło - przekręć je, użyj dźwigni, aby pompa zaczęła nieustannie pompować powietrze do hełmu.
Użyj hełmu.
Pod wodą dojdź do kołka z siecią, użyj na nim noża aby uwolnić wieloryba.
Pochodź tutaj i znajdź zatopiony samolot - taki jak twój (on jest tuż obok belki wiodącej od dna aż na powierzchnię).
Wyjdź z wody i porozmawiaj z rybakiem, a da ci kluczyk.
Wejdź do swojego samolotu, użyj komputera, wybierz GRAPNEL (harpun).
Użyj dźwigni na prawo od komputera, aby wystrzelić harpun.
Zejdź pod wodę i zaczep harpun o wrak zatopionego samolotu.
Wróć do swojego samolotu i użyj dźwigni ponownie.
Ponownie idź pod wodę do samolotu, wejdź do środka i odczytaj numer 227.
Idź na plażę w stronę hangaru i jeszcze dalej, potem na skały i do drewnianej budowli.
Wewnątrz na skrzyni użyj kluczyka i weź dyskietkę.




Wróć do swojego samolotu, użyj kanistra z benzyną z tyłu w kokpicie na lewo od jajka.
Użyj dyskietki na slocie, wybierz LOAD.
Na monitorze wybierz HELICOPTER i wpisz 227* i CONFIRM DESTINATION.
Użyj dźwigni po prawej.

Rozdział 3 - THE PUEBLO
Użyj SAILING na monitorze.
Wyjdź z samolotu i idź ścieżką w prawo, porozmawiaj ze starcem, a da ci klucz do bramy.
Wejdź do bramy i idź w głąb.
Tam żołnierz zamknie cię w celi.
Po obudzeniu weź kubek, użyj kubek na chrząszczu na ścianie.
Spójrz przez dziurę w drzwiach i użyj chrząszcza na wódce, weź klucz żołnierza i otwórz nim celę.
Obok celi w jeepie znajdziesz kanister i linę.
Idź do baru i porozmawiaj z pijanym żołnierzem.
Naprzeciw baru użyj liny na studni, wejdź do niej, idź tunelem.
W kościele porozmawiaj z księdzem.
Przy ołtarzu otwórz biblię i weź klucz.
Użyj klucza na tabernakulum i weź list i dysk 3.
Wróć przez studnię do samolotu.
Wlej paliwo, na slocie użyj dysk 3, LOAD.
Wybierz GLIDER.

Rozdział 4 - INTO THE AMERZONE
Wyjdź z samolotu i idź do dżungli.
Po prawej na kamieniu możesz zobaczyć zwierzątku.
Idź dalej, do chatki, tam zabierz kanister i weź mapę.
Wróć do pojazdu, wlej benzynę i użyj dźwigni przy komputerze.
Następna przeszkoda to stado świń, użyj klaksonu na prawo od monitora.
Następna przeszkoda to 2 byki, spróbuj popłynąć w ich kierunku - uszkodzą pojazd.
Obróć się w lewo i użyj GRAPNEL na monitorze, kliknij na szczycie kamień pośrodku i użyj dźwigni po prawej.
Zrób to samo na następnym kamieniu i na następnym.
Następnie użyj harpuna na zwierzęciu w wodzie - doholuje cię do pomostu.
Wyjdź z pojazdu i idź wzdłuż liny, aż do zwierzęcia, spróbuj zabrać mu harpun.
Wróć trochę i wejdź do lasu.
W lesie poszukaj wysokiej pionowej skały, przy której leży strzałka.
Weź strzałkę, wyjdź z lasu i użyj jej na zwierzęciu, weź harpun, wróć do pojazdu, skręć w prawo.
Kontynuuj rzucanie harpunem aż spotkasz dwa kolejne zwierzątka (zawsze centralnie).
Rzuć tam harpun, ale one go odczepią.
Wyjdź z samolotu i idź wąwozem do os.
Weź patyk z ziemi po prawej i użyj go na patyku po lewej.
Wróć do pojazdu i kontynuuj rzucanie harpunem (zawsze centralnie), aż dopłyniesz do pomostu.




Rozdział 5 - THE VILLAGE
Weź jajko.
Wyjdź z pojazdu i idź do wioski.
Zbadaj wioskę - są tu dwie maszyny.
W jednym z pomieszczeń są drzwi do dżungli.
W wiosce zobaczysz też 2 obrazki - jeden z ludźmi i jajkiem, a drugi na biurku przedstawiający maszynę.
Z szuflady biurka zabierz kolejną dyskietkę.
Idź do pomieszczenia z drzwiami, które prowadzą do dżungli.
W dżungli idź w prawo do jaskini, w niej do góry drabinką i u góry odkręć zawór z wodą.
Wróć do wioski - maszyny teraz działają - znajdź kobietę.
Porozmawiaj z nią, daj jej jajko, porozmawiaj ponownie.
Idź do pomieszczenia z drzwiami i ponownie do dżungli.
W dżungli w lewo i zabierz kokos z drzewa.
Idź w stronę jaskini i przed wejściem do jaskini po lewej stronie zabierz białe rośliny.
W jaskini (w przejściu) na ziemi jest czerwony chrabąszcz - zabierz go.
Wróć do wioski.
Na maszynie z taśmociągiem użyj białej rośliny i zabierz napełnioną miseczkę.
Na maszynie z młotkiem użyj kokosa i weź miseczkę z mlekiem.
Daj kobiecie (użyj na jajku) 2 miseczki i czerwonego chrząszcza.
Wróć obok swojego pojazdu i idź w drugą stronę - jest tam dźwignia z wężem po drodze po prawej.
Użyj dźwigni, wąż odpełznie, użyj dźwigni ponownie.
Idź do samolotu, odstaw jajko na miejsce, użyj dyskietki na slocie, LOAD.
Użyj BOAT i użyj dźwigni po prawej.
Po zatrzymaniu się odwróć się w stronę jajka i użyj dźwigni po lewej.
Po kolejnym zatrzymaniu się odwróć się w stronę jajka i użyj dźwigni po lewej.

Rozdział 6 - THE SWAMP
Znajdź jajko w wodzie i weź je.
Wejdź po drabince do chatki i wewnątrz weź woreczek.
Wyjdź i znajdź 2 słupy niedaleko siebie z mikrofonami na dole.
Użyj woreczka na którymś z mikrofonów aż zobaczysz żyrafę.
Idź w kierunku żyrafy aż znajdziesz kolejny słup - użyj na nim woreczka aż zobaczysz znowu żyrafę wśród drzew - niestety nie możesz iść w tamtym kierunku.
Wróć do bliźniaczych słupów głośnikowych.
Idź prosto na słupy i znajdź drogę - jako wskazówka moga posłużyć odgłosy jak żaba, pszczoły, ptak.
Dotrzyj do całkiem nowego słupa.
Tam użyj mikrofonu a pojawią się żyrafy.
Użyj żyrafy i użyj jej lejców a zaprowadzą cię do mostku wiszącego.

Rozdział 7 - THE WHITEBIRDS
Przejdź prosto aż do piramidy, wejdź, wysłuchaj żołnierza.
Po jego śmierci zabierz mu medale i przekręć dźwignię.
Wyjdź z piramidy, w połowie schodów otworzyło się wejście.
W środku wejdź na drabinę i użyj ptaka, niestety nie wylecisz z piramidy.
Idź do dźwigu przy studni i użyj rączki.
Na miseczkę połóż medale, a dostaniesz klucz.
Użyj klucza w jednej z wnęk i przekręć go maksymalną ilość razy.
Teraz wejdź na drabinkę i użyj ptaka - dolecisz do wulkanu.
W wulkanie znajdź pieczarę w skałach, wejdź do niej i połóż jajko na tronie.
Zabierz jajko, wyjdź z jaskini.
Znajdź szpilkę w kształcie ptaka na ziemi obok wulkanu.
Postaw jajko na wypustce najdalej wysuniętej w środek wulkanu i użyj na nim szpilki.
KONIEC

Autor solucji: adam

spacer
spacer
  info Informacje o grze
spacer
Okładka z gry AmerZone: The Explorer's Legacy

Tytuł:
AmerZone: The Explorer's Legacy

Producent:
Microïds

Wydawca:
Casterman

Wydawca PL:
CODA

Rok:
1998

Platformy:
PlayStation, Windows

Wersja językowa:

Wymagania:
Win 95/98/2000/XP
Pentium 200 MHz
32 MB RAM
karta graficzna 8 MB
4 MB HDD
CD-Rom

spacer

Strona producenta:
kuleczka Przejdź do strony

spacer

Teksty:

kuleczka Recenzja gry

kuleczka Solucja, przewodnik

kuleczka DOWNLOAD (pobierz)

spacer


Zrzuty ekranu:

Screenshot, zrzut ekranu z gry AmerZone: The Explorer's Legacy

Screenshot, zrzut ekranu z gry AmerZone: The Explorer's Legacy

Screenshot, zrzut ekranu z gry AmerZone: The Explorer's Legacy

Zobacz wszystkie zrzuty ekranu z gry

spacer
spacer
  info Artykuły

Jak robić screenshot z gry? Część I - OKNO
Masz problem z wykonaniem zdjęcia ekranu i wrzuceniem go np. na forum? Przeczytaj poradnik. »

Jak robić screenshot z gry? Część II - FULL SCREEN
Zrzuty ekranu z gier uruchamianych na pełnym ekranie. »

Jak robić screenshot z gry? Część III - OBRÓBKA
Ostatnia część artykułu o zrzutach ekranu. Obróbka, zmniejszenie wielkości, zmiana formatu. »

spacer
spacer
spacer
  info Przydatne strony

Steam
System do zakupu elektronicznych wersji gier. Można tanio kupić wersje gier bez pudełek szukając okazji np. na Allegro. [idź do strony]

GOG
Serwis do zakupu elektronicznych wersji starszych gier. Przystępne ceny, duży wybór przygodówek. [idź do strony]

Graj po polsku
Grupa ludzi amatorsko tłumacząca angielskie wersje gier na język polski. Warto zajrzeć poszukując spolszczenia. [idź do strony]

AFAN
Serwis do zakupu elektronicznych wersji gier. Wiele pozycji w polskiej wersji językowej. Przystępne ceny. [idź do strony]

CDP
Serwis do zakupu elektronicznych wersji gier. Wiele pozycji w polskiej wersji językowej. Przystępne ceny. [idź do strony]

CDP
Polski dystrybutor gier w wersji pudełkowej. Wiele przygodówek w ofercie. [idź do strony]

Zaprzyjaźnione strony
spacer
spacer
  info Ostatnie komentarze

user, gość, użytkownik Kupappap
Stupid Invaders
Spoko gra pamiętam jak kiedys gralem ... »

user, gość, użytkownik siwy
Runaway 2: The Dream of the Turtle
nie moge przejsc mnich nie mam dialugu z bykem... »

user, gość, użytkownik Stary wyjadacz
Książę i Tchórz
fajna gra szkoda tylko że na zadnym z podanych stronach nie znajdziecie tej gry... »

user, gość, użytkownik ZWIAD
The Inner World
MI TEŻ TAKI BŁĄD WYSKOCZYŁ... »

user, gość, użytkownik agusia16
Broken Sword 2,5: The Return of the Templars
sandor139, rozumiem, że grasz w grę w wersji z patchem? ... »

user, gość, użytkownik sandor139
Broken Sword 2,5: The Return of the Templars
Gra faja i polecam szczerze i choć mam Win. 10. to gra mi się nie save'uje. Z początku myślałem, że... »

user, gość, użytkownik agusia16
Violett
Na stronie masz poradnik do tej gry Emmo. To jego fragment: " Na kranie, lewym kurku używamy dwukrot... »

user, gość, użytkownik Emma
Violett
Nie wiem jak na poziomie łazienka zdobyć tą fujarkę na której trzeba zagrać żeby wyszedł wąż. Kto mi... »

user, gość, użytkownik agusia16
The Inner World
Trafił Ci się błąd, który niestety w tej grze występuje. Spróbuj zainstalować patch http://wydawnict... »

user, gość, użytkownik Asia
The Inner World
Mam wielki problem gdy trafiam do hangaru pojawia się czarny ekran i nie mogę dalej grać . Robiłam j... »

spacer
  strzałka SZUKAJ
spacer
Wpisz nazwę gry lub część wyrazu np. Sybe
spacer
spacer
  strzałka FORUM
spacer
Forum miłośników przygodówek: dyskusje, pomoc, porady!

WEJDŹ NA FORUM

Ostatnie tematy na forum:

Black Mirror od King Art Games

Inner Voices - recenzja

Barrow Hill: The Dark Path

Inner Voices

Syberia 3 - problem w zagadce z lodołamaczem

Szukam

Futurust moja nowa gra na kick starterze

Problemy z uruchomieniem Black Mirror II

Action-Adventure

Witajcie

Najgorsze przygodówkowe chwyty

Co dostaliście po choinkę

Świat Baśni: Złodziej Dusz

W Sidłach Umysłu: Podróż Alicji

Enigmatis 2: Mgły Ravenwood

spacer
spacer
  strzałka facebook
spacer
spacer
spacer
  strzałka Emulatory

Emulator ScummVM
Emulator starszych gier przygodowych dostępny pod różne platformy... [czytaj]

Emulator DOSBox
Emulator systemu operacyjnego DOS dostępny pod różne platformy... [czytaj]

Emulator Microsoft Virtual PC
Emulator komputera PC, na którym zainstalować można inny system.... [czytaj]

Emulator Amigi WINUAE
Emulator komputera Amiga, na który również powstało sporo przygodówek.... [czytaj]
spacer
spacer
  strzłka Losowe ekrany
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Nostradamus: The Last Prophecy Nostradamus: The Last Prophecy
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Overclocked: A History of Violence Overclocked: A History of Violence
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Machinarium Machinarium
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry J.U.L.I.A.: Among the Stars J.U.L.I.A.: Among the Stars
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Ween: The Prophecy Ween: The Prophecy
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Sherlock Holmes: The Silver Earring Sherlock Holmes: The Silver Earring
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry DreamWeb DreamWeb
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Runaway 2: The Dream of the Turtle Runaway 2: The Dream of the Turtle
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry The Neverhood The Neverhood
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Penumbra: Requiem Penumbra: Requiem
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Undercover Missions: Operation Kursk K-141 Undercover Missions: Operation Kursk K-141
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Lost Horizon 2 Lost Horizon 2
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry The Next Big Thing The Next Big Thing
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Blade Runner Blade Runner
spacer
Screenshot, zrzut ekranu z gry Secret Files: Sam Peters Secret Files: Sam Peters
spacer
spacer spacer
spacer
spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
spacer spacer spacer
spacer spacer spacer
spacer
Notka prawna: Dane o grach oraz zrzuty ekranu pochodzą z opisywanych gier komputerowych, wszystkie teksty jak: solucje, opisy, recenzje są własnością autorów strony i nie mogą być kopiowane ani rozpowszechniane w żadnej formie.
spacer
spacer spacer spacer
spacer spacer spacer
spacer spacer spacer