Przesunięty przez: Koniarek
2016-01-28, 15:37
Moebius: Empire Rising - recenzja
Autor Wiadomość
 agusia16 
Administrator


Informacje
Aktualnie gram w: Filary Ziemi
Pomogła: 9 razy
Wiek: 48
Dołączyła: 26 Maj 2010
Posty: 3097
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-01-15, 15:56   Moebius: Empire Rising - recenzja

Wszelkie prawa do recenzji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione.
Silent


Moebius: Empire Rising - recenzja

autor: Silent


Moebius: Empire Rising to kolejna gra przygodowa autorstwa Jane Jensen , która ma na swoim koncie m.in. gry z serii Gabriel Knight i ciekawą przygodówkę Grey Matter. Tytuł został wydany w 2014 roku, jesieni tegoż roku, doczekaliśmy się wydania Moebiusa w wersji polskiej za sprawą firmy IQ Publishing. Wydawca postarał się by tłumaczenie było kompletne – napisy, menu i zagadki. Dubbing pozostał natomiast w oryginalnym tłumaczeniu (angielskim). Wersja testowanej przeze mnie gry to edycja specjalna zawierająca w pudełku obok płyty z grą i instrukcją po polsku także kolekcjonerską pocztówkę i drukowany komiks. Na płycie z grą znajdziemy również rozbudowaną ścieżkę dźwiękową – soundtrack.



Bohaterem gry Moebius: Empire Rising jest młody mężczyzna – Malachi Rector. Jego specjalnością i profesją są dzieła sztuki i antyki, potrafi bezbłędnie rozpoznawać oryginały i duplikaty. Po prostu koneser. Pewnego dnia Malachi dostaje zaproszenie do współpracy z Dexterem, który od samego początku nie udziela zbyt wielu informacji na swój temat. Zadaniem naszego bohatera będzie odnalezienie kobiety podobnej do Liwii Druzylli. W tym celu nasz specjalista podda analizie współcześnie żyjące osoby z biografiami znanych postaci historycznych. Nijak się to ma do zawodu i pasji Malachiego, ale mimo początkowego sceptycyzmu, godzi się. Dexter oferuje niemałe wynagrodzenie finansowe, jednak nie to przekonuje naszego bohatera do zagłębienia sprawy. Z racji swojej renomy i wykształcenia nie pobudki finansowe a czysta ciekawość i dodatkowe zajęcie pomiędzy pracą i hobby powodują, że gracz będzie miał pełne ręce roboty i długie godziny gry przed sobą. Malachi wciela się w rolę samotnego detektywa, często podróżuje on do kilku miast, gdzie stawiane są nam coraz to nowe zadania, dzięki którym dowiadujemy się większej ilości szczegółów przez co gracz w pełni angażuję się w fabułę. Główny bohater spotyka Walkera, wojskowego. Na początku jest nastawiony do niego nieufnie, lecz z biegiem czasu angażuje go do sprawy. W grze będziemy również kierować tą drugą postacią – będzie to rola epizodyczna.



Pod kątem technicznym Moebius: Empire Rising nie posiada wielkich niedoróbek, aczkolwiek pojawiło się kilka mankamentów np. bohaterowie przechodzili przez ciała innych postaci, przed zakończeniem gry pojawił się błąd – plansza posiadała prześwit z menu z sejvami z gry. Było to irytujące, na szczęście minęło to po posunięciu akcji do przodu. Grafika ogólnie stoi na przyzwoitym poziomie. Soundtrack podłożony do gry mogę pochwalić za to, że był dopasowany do akcji, różnorodny i w żaden sposób nie dekoncentrował. Lektorzy zgrabnie podłożyli głosy pod postacie i nie mam pod tym kątem żadnych zastrzeżeń.Zagadki pojawiające się w grze mają różny charakter, rozwiązuje się je na zasadzie wyboru, dopasowania, prób i błędów jak i również w sposób logiczny. Ich stopień trudności zależy od stawianego nam zadania. Ogólnie oscyluje na poziomie zrównoważonym i nie zależy to od faktu na jakim etapie gry jesteśmy. Warto podkreślić, że kilka razy spotkałam się z elementami zręcznościowymi. Moebius jest grą liniową, twórcy podsunęli nam ścieżkę, którą musimy podążać by osiągnąć cel, zboczyć z niej się nie da, w przypadku braku wykonania jakiegoś zadania po prostu nie ruszymy dalej i nie posuniemy akcji do przodu.



Nadszedł czas na podsumowanie. Miło spędziłam zimowo – wieczorowy czas podczas wcielania się w role znawcy sztuki i antyków i jednocześnie detektywa. Ciekawym akcentem był czas poświęcony na katakumby ponieważ akcja zazwyczaj toczyła się w miejskim zgiełku wśród wielu ludzi. Ogólnie rzecz biorąc gra jest przeznaczona dla osób, które lubią różnorodność pod względem akcji, jeśli nie zniechęci ich trochę naciągana fabuła i co za tym idzie sztuczne przedłużenie gry.



Plusy:

- sekwencje filmowe
- ciekawa fabuła
- analiza postaci (aczkolwiek analiza przedmiotów wymaga szczegółowej wiedzy)
- zagadki typu dopasowanie lub rozszyfrowanie
- kilka urozmaiconych wątków, które zachęcają do ciągłej gry
- opcje wyboru w dialogach….

Minusy:

- czasami brak płynności rozgrywki – łatwo można utknąć w martwym punkcie
- nie można prędzej zabrać przedmiotów do ekwipunku niż przewidzieli to twórcy gry
- niedoróbki techniczne
- gra na siłę wydłużona fabularnie
- liniowość
- …które w przypadku pominięcia konkretnej akcji powodują zastój w grze i konieczność kontynuacji od save’a

Ocena 6/10
--------------------
Tu mnie znajdziesz :) http://lubiegrac.pl/ http://przygodowki.net/ http://przygodozona.blog.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1