Przesunięty przez: Koniarek
2016-01-28, 15:54
The Trader of Stories: a grain of Truth - solucja
Autor Wiadomość
 agusia16 
Administrator


Informacje
Aktualnie gram w: Filary Ziemi
Pomogła: 9 razy
Wiek: 47
Dołączyła: 26 Maj 2010
Posty: 3086
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-06-11, 16:09   The Trader of Stories: a grain of Truth - solucja

Wszelkie prawa do solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione.
agusia16


The Trader of Stories: a grain of Truth - solucja

autor - agusia16




Graj


Wciśnij New game, by rozpocząć zabawę. Grę rozpoczyna animacja, w której poznajemy nasza bohaterkę. Klikaj, aby kontynuować. Zanim zaczniemy rozgrywkę, warto zapoznać się ze sterowaniem. Ikony potrzebne nam do przejścia gry, znajdziesz na górze ekranu. Nie co je wam przybliżę. Zielona ikona w postaci klucza francuskiego przeniesie Was do głównego menu gry, gdzie będziecie mieli możliwość zapisu gry, jej ładowania, wyłączenie i włączenie muzyki ( radze grac przy włączonej muzyce, która jest śliczna), a także wyjścia z gry.



Ikona oka, to podpowiedź. Po kliknięciu na nią, podświetlone zostaną aktywne w grze punkty.



Kolejne ikonka, to ikona mapy. Kliknąwszy na nią, wyświetla się mapa, na której zapisywane są miejsca, które poznasz w dalszej części gry. Na początku gry, mapa jest pusta.



Ikona ze znakiem zapytania, przenosi gracza, do umysłu głównej bohaterki. Podczas całej gry, do umysłu trafiać będę przemyślenia, w postaci gwiazdek, które będą w tym właśnie miejscu zapisywane w postaci różnorakich wzorów. Przemyśleń w całej rozgrywce jest 18, a zbieramy je miedzy innymi, poprzez klikanie w rozmowach z osobami na słowa zaznaczone na niebiesko.



Ostatnia ikona, to ekwipunek. Do niego trafiać będą wszystkie zbierane podczas gry przedmioty.



Teraz kilka słów o sterowaniu. Sterujemy za pomocą myszy, poruszając się w przód lub w tył, po kliknięciu danego polecenia o przejściu " walk tu". Każde miejsce i przedmiot możemy obejrzeć. Róbmy to zawsze, gdyż część przemyśleń w ten sposób trafiać będzie do umysłu bohaterki. Aby użyć przedmiotu, należy kliknąć polecenie jego użycia. Gdy na jakimś przedmiocie lub tez miejscu będzie możliwość użycia przedmiotu, gra to zasygnalizuje odpowiednim poleceniem. Pamiętaj, aby z każda postacią rozmawiać na każdy temat, klikając na słowo zaznaczone na niebiesko. Oglądaj przedmioty i miejsca i gdy tylko jakieś słowo będzie w niebieskiej obwódce, klikaj je koniecznie. To tyle wstępu, przystępujmy do zabawy.
Zabierz pierwszy przedmiot, czyli pierwszy latający kamień. Trafi do ekwipunku ( gwiazdka). Obejrzyj chmurę wiszącą na niebie, po czym skieruj się w stronę drzewa, trochę w prawo.



Staniesz pod drzewem. Obejrzyj je. Zwróć uwagę na kolejny latający kamień, którego nie masz jak dosięgnąć. Obejrzyj go. Skieruj się w lewo, w stronę cienia czegoś, co przypomina zwierzę, mnie kojarzy się z sarną.



Znajdziesz się przed wielką sarnią konstrukcją, na której umieszczony jest statek. Wejdź na górę.



Obejrzyj animację.

Animacja

Przywita Cię załoga. Porozmawiaj z nimi. Pogadaj z chłopcem sortującym chmury ( siedzi z lewej). Kliknij na słowo zaznaczone na niebiesko i z mężczyzną, który trzyma płócienny kosz z chmurami, również kliknij na niebieskie słowo. Porozmawiaj tez z mężczyzną z mopem. Tak samo jak poprzednio, kliknij niebieskie słowo. Wszystkie postacie obejrzyj. Obejrzyj też chmurę leżącą na platformie. Przejdź po sznurkowej drabinie, na wyższy poziom statku.



Na miejscu porozmawiaj z załogą, z każdym z kim się da, klikając na słowa zaznaczone na niebiesko. Każdą postać obejrzyj. Zabierz siatkę. Za jej pomocą zabierz nieco chmury wiszącej na niebie, z prawej strony. Trafi do ekwipunku.



Dotnij chmury, a odezwie się chłopak trzymający siatkę. Porozmawiaj z nim, klikając na słowo zaznaczone na niebiesko ( sleep). Zabierz czerwoną chustę powieszoną na dole, pod barierką.



Gdy ją zabierzesz , do umysłu trafi pierwsze przemyślenie. Kliknij na teleskop, by dokonać jego zbliżenia. Twoim zadaniem będzie odszukanie sześciu obiektów za pomocą teleskopu. W tym celu, przesuwaj teleskop za pomocą gałki znajdującej się z lewej. Gałka przesuwa się w dół, w górę, w lewo i w prawo. Gdy wypatrzysz obiekt, nakieruj go na środek, tak by został umieszczony w celowniku. Gdy już się tam znajdzie, kliknij na małe szkiełko nad celownikiem. Obiekt zostanie zaznaczony na kartce leżącej z prawej strony. Zaczynajmy!



Podjedź do góry i w lewo. Natniesz się na skały. Umieść je w celowniku i kliknij na szkiełko. Obraz ich zostanie umieszczony na kartce.



Zjedź w dół i trochę w prawo, odkryjesz co robi twój przyjaciel.



Skieruj drążek w prawo i nieco w górę. Odkryjesz drzewo. Kliknij na szkiełko, drzewo zostanie dodane na kartkę.



Na prawo, nieco wyżej od wozu twego przyjaciela, znajdziesz stado ptaków. Umieść je na środku celownika i kliknij szkiełko. Zostaną narysowane na kartce.



Na prawo, niżej niż góry, odkryjesz skały. Umieść je na środku i kliknij na szkiełko.



Zjedź na dół, a zobaczysz pochylone drzewo. Umieść je na środku i kliknij na szkiełko. Odpowiedni rysunek pojawi się na kartce.



Na lewo, nieco wyżej od zwalonego drzewa, odkryjesz stado bawołów. Umieść je w celowniku i naciśnij szkiełko. Rysunek zostanie ukończony.



Zejdź na dół i podejdź do chłopca sortującego chmury. Kliknij na niego, po czym daj mu chmurę, którą zabrałeś za pomocą siatki. Pojawi się zadanie polegające na pozbyciu się wszystkich pionków, które musisz połączyć w pary, tak jak w grze Mahjong. Twoje ruchu są z góry określone, gdy zrobisz błąd, zadanie musisz powtórzyć. Oto prawidłowa kolejność:




Dzięki temu, chmury zostaną oczyszczone. Przejdź w dół ekranu. Na kolejnej części statku, porozmawiaj z załogą, pamiętając na klikanie na słowa zaznaczone na niebiesko. Obejrzyj wszystkie postacie.



Kliknij na człowieka w kapeluszu, który zajmuje się szyciem i daj mu posortowane chmury.



Pojawi się kolejne zadanie, polegające na odpowiednim ustawieniu części chmur, by szef stworzył napis. Klikaj na dany element, by go obracać.



Gdy ułożysz dane części poduszki, zobaczysz napis. Chwilkę później do twojego ekwipunku trafi biała poduszka.



Wejdź na górę, do kajuty kapitana. Zabierz stojącą na stoliku, przy którym siedzi kapitan, olejną lampę.



Spójrz na mapę leżącą na stoliku.



Obejrzyj i kliknij obraz stojący na drugim stoliku, z prawej.



Do umysłu trafi druga myśl. Opuść statek, zejdź na dół. Przejdź do drzewa i za pomocą siatki, zabierz latający kamień.



Rusz w stronę wozu. Spójrz na chmurę. Przejdź dalej.



Obejrzyj animację.

Animacja


Staniesz przed skałami. Zabierz kamień leżący z prawej strony. Trafi do ekwipunku.



Przejdź w kierunku żółtego namiotu. Na miejscu, weź kolejny kamień. Rozsuń patyki, a znajdziesz ukrytą siekierę. Zabierz ją.



Spójrz na przewrócone krzesło, po czym na baldachim. Kliknij na niebieski napis ( businnes). Podejdź bliżej w kierunku namiotu. Do umysłu trafi trzecia myśl. Zabierz stetoskop leżący w ziemi.



Spójrz na rysunek na skale. Kliknij na kolejny niebieski napis. Zerknij na kartkę leżącą z prawej strony. Przyjrzyj się jej bliżej, po czy zabierz.



Przejdź w prawo, do wiszących skał. Zabierz drugą czerwona chustę. Do umysłu trafi czwarta myśl.



Przejdź dwa razy do tyłu, po czym udaj się w kierunku rozpadliny skalnej.



Spójrz na swój wóz. Kliknij słowo na niebiesko ( Zephyr). Zerknij na pękniecie w skale. Zwróć uwagę na wiszący na dole niewielki kamień. Użyj na nim przedmiotów i po kolei poukładaj wszystkie cztery kamienie, jeden po drugim. Wejdź na górę.



Na ścianie skalnej znajdziesz kolejną kartkę. Obejrzyj ją, po czym zabierz. Po drugiej stronie zauważysz kolejną chustę, niestety w tej chwili nieosiągalną.



Spójrz na rozpadlinę, w jej dole. Kliknij kolejną niebieską część zdania ( connection).



Teraz wejdź do jaskini, za żółtą zasłonę. W jaskini, spójrz na kolejną kartkę leżącą na podłodze. Po obejrzeniu jej, zabierz.



Weź pojemnik z oliwą, leżący na schodach. Spójrz na rysunki na tablicy.



Zerknij również na księgę leżącą na stoliku. Gdy dokona się jej zbliżenie, do umysłu trafi piąta myśl.



Spójrz na półkę nad stolikiem s książką, by odkryć kolejne słowo ( brew). Kliknij na nie.
Wejdź w ekwipunek, gdzie połącz pojemnik z oliwą z lampę. Zejdź po schodach na dół. Zerknij na kolejna kartkę, przyglądając się jej bliżej. Zabierz ją. Weź kolejną część czerwonej chusty, wiszącą w oknie. Po zabraniu jej, do umysłu trafi szósta myśl.



Spójrz na skrzynię, by odkryć kolejne niebieskie słowo ( hidden). Kliknij na nie. Otwórz skrzynię i zajrzyj do niej.



Spójrz na kartkę leżącą w skrzyni, wśród ubrań, a do umysłu trafi siódma myśl.



Spójrz na naczynia leżące na półce i na wodę. Wyjrzyj przez okno, po czym wejdź przez nie na górę.



Na górze zobaczysz rozciągniętą linę. Użyj na niej siekiery, a obejrzysz animację.



Animacja

Trzonek siekiery wróci do ekwipunku. Wejdź po sznurkowym moście do góry. Zbadaj gniazdo. Poznasz kolejne słowo zaznaczone na niebiesko ( environment). Znajdziesz w nim sznurek, zabierz go.



Spójrz na niebo. Kolejne słowo na niebiesko ( The Great Oak).



Spójrz na sznurkową drabinę, po czym wejdź ponownie do góry. Przyjrzyj się mnichowi. Poznasz kolejne niebieskie słowo, które kliknij ( Legends).



Spróbuj porozmawiać z medytującym. Kolejna, ósma myśl trafi do umysłu naszej bohaterki. Zejdź na dół. Znajdziesz linę, która spadła. Zabierz ją.



Wróć na górę. W ekwipunku, połącz trzonek siekiery z liną. Użyj tak połączonej liny na zasłonie wiszącej po drugiej stronie.



Obejrzyj animację.

Animacja

Po zawieszeniu liny, zabierz kolejny fragment czerwonej chusty. Do umysłu trafi kolejna, dziewiąta myśl.



Wejdź do kolejnej jaskini, przechodząc przez czerwoną przesłonę. Znajdziesz się w czymś w rodzaju pracowni. Spójrz na kolejną kartkę leżącą na podłodze. Przeczytaj ją, po czym zabierz.



Zabierz również szklaną menzurkę stojąca nieopodal na podłodze.



Spójrz na zielony stolik, na którym leży mapa, obejrzyj ją.



Otwórz szufladę biurka. Znajdziesz w nim pięć kolorowych filtrów. Zabierz je.



Spójrz na mechanizm znajdujący się z prawej strony. Wygląda na to, że coś otwiera. na górze znajdują się cztery szklane pojemniki. Musisz do nich wlać odpowiednia ilość wody, ale najpierw potrzebna Ci woda. Wróć zatem do poprzedniej jaskini.



Zejdź po schodach na dół, do niższej jaskini. Do menzurki nabierz wody i wróć do jaskini z mechanizmem.



Postaw menzurkę z wodą na dole, a pojawi się kolejne zadanie. Musisz napełnić pojemniki odpowiednią ilością wody. Wskazówką do prawidłowego rozmieszczenia wody w pojemnikach, jest napis na ścianie. Wiadomo, że pierwszy pojemnik powinien być dwa razy cięższy niż ostatni z nich. Ostatni zaś powinien ważyć więcej niż jedna sekunda. Z podpowiedzi wynika więc, że suma wszystkich pomiarów wynosi 10, zatem rozwiązanie wygląda następująco:

pierwszy pojemnik od lewej - 4 porcje wody;
drugi pojemnik od lewej - 1 porcja wody;
trzeci pojemnik od lewej - 3 porcje wody;
czwarty pojemnik od lewej - 2 porcje wody.

Klikaj na dany pojemnik, a on będzie zapełniał się wodą. Klikaj aż do momentu, gdy w naczyniu znajdzie się żądana ilość płynu.



Gdy wykonasz zadanie poprawnie, zapadnia zjedzie na dół, ukazując wejście do podziemi. Zejdź zatem na dół.



Zabierz kolejny, ostatni już fragment czerwonej chusty. Do umysłu bohaterki, trafi kolejna, dziesiąta myśl.



Zbadaj oświetlony wzór na podłodze. Kliknij na kolejne zaznaczone na niebiesko słowo (truth).



Wróć na górę. Przyjrzyj się teraz bliżej mechanizmowi po drugiej stronie. To rodzaj projektora. Aby działał, musisz go uzupełnić w niezbędne do jego działania przedmioty. Zaczynajmy więc. W okrągłym stelażu, w którym tkwi już jeden fragment czerwonej chusty, umieść pozostałe części, tak by stelaż się zapełnił. Czynność powtarzaj dla każdej chusty.



Gdy już stelaż będzie zapełniony, to z lewej strony pudełka, stojąc do niego oczywiście przodem, umieść lampę olejową.



Teraz spójrz na pudełko na środku. To miejsce, gdzie musisz ustawić odpowiednie, kolorowe filtry. Umieść je zatem w pudełku, wyciągając je z ekwipunku.



Musisz je ustawić w odpowiedniej kolejności, według kolorów, po czym należy przekręcić kluczyk. Podpowiedzią do zagadki, czyli do prawidłowego rozmieszczenia kolorowych filtrów, są kartki, które zbierałeś podczas rozgrywki. Masz je w ekwipunku, przyjrzyj się im bliżej. Każda kartka ma przypisany sobie numer, w postaci rzymskiej cyfry, zamień ją na cyfrę arabską. Oznacza ona kolejność rozmieszczania kolorów filtrów. Pierwsze litery każdej linijki tekstu są pogrubione i czytane od góry, do dołu tworzą nazwę koloru. Po kolei kolory wyglądają następująco:

I - red - czerwony;
II - purple - fioletowy;
III - kartki brak, ale pozostaje Ci tylko niebieski filtr, wobec tego ten właśnie kolor je kolejny;
IV - green - zielony;
V - yellow - żółty;
VI - orange - pomarańczowy.





Zgodnie z podpowiedzią, umieść wszystkie filtry.



Teraz przekręć kluczyk i obejrzyj projekcję. Otrzymasz również jedenastą myśl.



Opuść jaskinie i wróć na statek. Przejdź do kapitana, do jego kajuty. Poproś go o opowiedzenie historii. W rozmowie umieszczaj w brakujących miejscach, słowa, które zbierałeś do tej pory w grze. Znajdują się one teraz z lewej strony. Klikaj na brakujący wyraz w tekście, a następnie na wyraz, który chcesz tam umieścić. Gdy już wybierzesz wyrazy i uzupełnisz zdanie, kliknij na przycisk ze słowem " ask". Każda poprawne zdanie, to jedna myśl, która trafi do umysłu.

Pierwsze zdanie - dwunasta myśl.



Drugie zdanie - trzynasta myśl.



Trzecie zdanie - czternasta myśl.



Czwarte zdanie - piętnasta myśl.



Piąte zdanie - szesnasta myśl.



Szóste zdanie - siedemnasta myśl.



Opuść statek i za pomocą mapy, tak jest szybciej, przenieś się w miejsce z latającymi skałami.



Za pomocą sznurkowego miernika, wiszącego na górze w ekwipunku, zmierz drugi kamień od prawej. Obejrzyj animację.



Animacja

Do umysłu trafi ostatnia, osiemnasta myśl. Czas je poukładać, tak by tworzyły odpowiedni obrazek. Wejdź zatem do umysłu naszej bohaterki. Klikaj na dane pole, a ukażą się wzory. Układaj je w odpowiednich miejscach. Gdy popranie ułożysz elementy, połączą się, tworząc całość.



Ponownie użyj mapy i udaj się do ukrytego pomieszczenia w prawej jaskini, tam, gdzie znalazłeś ostatnia część chusty. Na wzorze, na dole umieść poduszkę, którą masz w ekwipunku, a następnie stetoskopu.



Obejrzyj animacje, klikając kontynuację.

Animacja

Po chwili pojawi się mnich, który Ci pomoże. Po wizji, użyj mapy, by przenieś się do pomieszczenia z którego brałeś wodę do menzurki. Spotkasz tam mnicha, z którym porozmawiaj.



Mnichowi może zadać kilka pytań, wpisując w puste pola słowa. Zadanie nie jest konieczne dla ukończenia gry. Ponownie użyj mapy , by sprawdzić co się zmieniło. Gdy dotrzesz w miejsce, gdzie powinien stać statek, zobaczysz, że nie ma po nim śladu. Miejsce zostanie wymazane z mapy. Kliknij na duża muszle w oddali.



Przejdź w tył, w stronę drzewa, po czym przejdź w lewo, w kierunku cienia drzewa.




Znajdziesz swego przyjaciela. Wybierz dalszą podróż. Obejrzyj animację końcową, tej cudnej gry.

Animacja



Koniec.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1