Przesunięty przez: Koniarek
2016-01-28, 15:04
Złoto i Chwała: Droga do El Dorado - solucja
Autor Wiadomość
 QiO 


Informacje
Aktualnie gram w: Runaway: A Road Adventure
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 396
Wysłany: 2015-12-02, 15:56   Złoto i Chwała: Droga do El Dorado - solucja

Wszelkie prawa do solucji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione.
QiO


Złoto i Chwała: Droga do El Dorado
Gold and Glory: The Road to El Dorado


Na wstępie do solucji, opiszę domyślne sterowanie w grze, bo może się ono przydać:
Strzałki – poruszanie się
Enter – menu z ekwipunkiem
Ctrl – przycisk akcji (rozmawianie, używanie obiektów, wybieranie przedmiotów, skoki itp.)
Z – bieg
X – skradanie się

Część czynności w grze może wykonywać, tylko jedna z postaci. W solucji zawsze podaję, którą postacią wykonuję dane czynności, ale w niektórych przypadkach nie gra roli, kim sterujesz, więc jeśli wszystko działa, nie musisz trzymać się kurczowo solucji w tym zakresie. Przełączać między postaciami możesz się, jeśli porozmawiasz z drugim bohaterem lub jeśli otworzysz ekwipunek i wybierzesz z niego drugą postać. Czasami dzieje się to automatycznie.

Hiszpania
Zabierz list gończy, przed którym stoisz. Idź w dól ekranu, a następnie podejdź do handlarza kukurydzy stojącego po lewej i daj mu jedną pesetę. Dostaniesz worek kukurydzy. Idź teraz za jego stragan i nowo nabytą kukurydzę podaruj kurczakowi. Wyjdź z zaułka i idź w dół ekranu, a następnie podejdź do handlarza na środku i daj mu kurczaka. Dostaniesz za niego pięć peset. Udaj się z nimi do pomieszczenia na prawo od straganu z kurczakami i daj kasę facetowi przy stole.
Musisz teraz wygrać w kości. Jedyną wskazówką, jakiej mogę udzielić, to żeby w wypadku wyrzucenia ponad 6 oczek warto obstawiać „mniej” a poniżej 6 - „więcej”. Nie mam na to żadnego dowodu, ale próbowałem przegrać całą kasę i chyba nie jest to możliwe. Gdy uzbierasz 10 peset, zaczniesz grać o mapę. Gdy już ją wygrasz, wyjdź z pomieszczenia i pójdź uliczką na lewo od handlarza kurczakami. Teraz wróć do planszy, z handlarzem kukurydzy i skieruj się w uliczkę na środku ekranu.
Idź do uliczki po lewej stronie i posłuchaj przechwałek Wielkiego Malezo. Wróć do poprzedniej lokacji. wejdź w tylną uliczkę po prawej stronie i porozmawiaj dwukrotnie z facetem przy bramie. Wróc do Wielkiego Malezo i porozmawiaj z nim, a następnie razem z nim udaj się do faceta przy bramie. Gdy pójdzie, znowu porozmawiaj z Wielkim Malezo, a następnie otwórz bramę.
Przejdź przez drzwi, przy których ukryli się Miguel i Tulio, a następnie idź do drzwi po prawej stronie. Podejdź w stronę dzieciaka po prawej stronie. Gdy skończy mówić, podejdź jeszcze bliżej. Teraz zwróć się w stronę beczki po lewej stronie i użyj jej.
Jako Miguel w beczce podejdź do dzieciaka i poczekaj aż ucieknie.
Jako Tulio podnieś procę, która upuścił dzieciak i idź w prawo, dopóki nie dojdziesz do planszy z fontanną. Podejdź teraz do byka i użyj procy. Wejdź teraz po schodkach, przy których zatrzymał się Tulio i idź w górę ekranu, po czym przejdź przez drzwi po prawej stronie i idź na prawo przez dwie kolejne plansze. Gdy dojdziesz do planszy z płotem, wywieś na nim list gończy. Gdy byk zrobi swoje, zabierz zieloną sukienkę, przy której stoi Tulio. Wróć teraz na rynek i udaj się w stronę wejścia do portu. Gdy Tulio przebierze się w sukienkę, znowu idź do portu.
Gdy przejmiesz kontrolę nad Miguelem, wciśnij przycisk skradania się i przejdź za strażnikiem do drzwi po prawej stronie.
Idź w górę ekranu i skręć za osłem w prawo, a następnie użyj beczki po lewej stronie. Teraz, jako Miguel musisz przejść do beczki z marchewkami. zabrać jedną i wrócić. Możesz się jednak poruszać tylko wtedy, gdy strażnicy są odwróceni plecami. Gdy już wyjdziesz z zaułka, porozmawiaj z Tuliem. Wydostawszy się z beczki, użyj marchewki na konstrukcji stojącej przed osłem i przejdź na prawo, a następnie bliżej muru. Na kolejnej planszy po prawej stronie znajdziesz dźwignię. Użyj jej, a następnie wróć do poprzedniej planszy, wejdź po drabince i użyj beczki. Teraz wejdź drugim bohaterem po tej samej drabince i wskocz do kolejnej beczki.

Statek
Kierując Tuliem podnieś jabłko leżące na lewo od Miguela. Podejdź teraz do belki biegnącej do kraty w górnym pokładzie i użyj jej, a następnie rzuć jabłko koniowi. Podnieś bosak, który znokautował Miguela i z jego pomocą ściągnij drabinkę linową z prawej strony i wejdź po niej. Zainteresuj się kratą, naprzeciwko której stoisz. Przez kraty zabierz ciasteczka na lewo od zamka. Poznasz imię małpy. Spróbuj z nią więc porozmawiać. Stracisz w ten sposób bosak. Porozmawiaj z małpą jeszcze raz i zaoferuj jej ciasteczko. W zamian zażycz sobie jakiegoś klucza. Znowu porozmawiaj z małpą i daj jej ciasteczko. Każ jej przynieść kolejny klucz. Odejdź od kraty w drzwiach, pójdź kawałeczek ku dołu ekranu i odwróć Tulia tak, by podświetliły się uchwyty na suficie (widać je na samej górze ekranu). Użyj ich i przedostań się na drugą stronę. Następnie użyj zgromadzonych kluczy na kracie po lewej stronie ekranu. Zestaw kluczy jest losowy, więc musisz sprawdzić, czy któryś z tych, które wziąłeś od małpy pasuje. Jeśli tak jest, Tulio da o tym znać i umieści go w zamku. Jeśli nie, musisz wrócić do małpy porozmawiać z nią i oddać niepasujący klucz i znowu porozmawiać z nią, dać ciasteczko, zażyczyć sobie inny klucz i sprawdzić czy pasuje. Jeśli na gwoździach przy małpie nie ma już dwóch kluczy, nie proś o kolejny, bo małpa obudzi marynarza. Po sforsowaniu zamków, otwórz drzwi, wejdź do pomieszczenia i daj się złapać marynarzowi.
Kierując Miguelem, spróbuj użyć drabinki linowej, a następnie porozmawiaj z Tuliem. Gdy wskutek fali uderzeniowej drabinka w końcu spadnie, wejdź po niej, przedostań się za pomocą uchwytów na suficie na drugą stronę i wejdź do pomieszczenia, w które przed chwilą otworzył Tulio. Wciśnij przycisk skradania i idź najpierw na sam dół ekranu, a potem w lewo. Na następnym ekranie wejdź w przestrzeń koło armaty po lewej stronie, puść przycisk skradania i podnieś czerwoną chustę leżącą na podłodze, a następnie porozmawiaj z marynarzem, by dał ci skarpety lub poczekaj aż sam to zrobi. Podejdź bliżej do marynarza, użyj skarpet na jednym z dział, a następnie weź ciastko z paczki leżącej na podłodze i wróć na dół, do celi. Spróbuj otworzyć kratkę po lewej stronie, a Altivo zrzuci ci bosak. Podnieś bosak i użyj go, by podeprzeć kratkę, a następnie wrzuć do niej ciastko i użyj skarpety, by zabrać szczura. Teraz udaj się na górę i przejdź przez kratę, a następnie użyj szczura w skarpecie. Gdy facet zemdleje, zamocz skarpetę w dzbanku z naftą stojącym na skrzynce na prawo od marynarza, a następnie zapal ją o lampę po prawej stronie planszy. Gdy Tulio się obudzi, podejdź do dziury w statku.
Teraz kierować będziesz poczynaniami Tulio. Idź na prawo i podejdź do konia, a następnie odwiąż go. Wróć do lokacji po lewej i użyj liny na haku nieopodal środka ekranu. Teraz zwróć się do Miguela i porozmawiaj z nim o szalupie. Kierując Miguelem weź jabłko z beczki po prawej i połóż je na desce, na której leży szalupa.

Dżungla
Kierując Miguelem zabierz miecz wbity w kościotrupa i idź w stronę Altivo i głazu. Za pomocą miecza przetnij roślinność na lewo od głazu i skorzystaj ze znalezionego przejścia i udaj się w lewo. Podnieś trzcinę leżącą na lewo od drzewa i wróć do poprzedniej planszy i zagraj wężowi na trzcinie.
Teraz dowodzenie przejmuje Tulio. Cofnij się na plażę i spróbuj zrobić coś ze skałą w kształcie głowy ptaka. Jako Miguel użyj miecza na lianie, by ją uciąć i zejdź ze skały. Znowu kierujesz Tuliem. Przejdź do dżungli i idź w lewo. Daj lianę pancernikowi Bibo. Spróbuj zrobić coś z drzewem na środku ekranu. Inicjatywę przejmuje Miguel i wygina drzewo. Tulio umieszcza zaś na drzewie Bibo. Teraz wejdź na górę po lianie.
U dołu z prawej strony drzewa, do którego Bibo przywiązał lianę znajduje się gałąź, którą można urwać. Zrób to, idź w prawo i użyj gałęzi na stercie kamieni, a następnie spróbuj ją nacisnąć. Tulio tego nie zrobi, ale na szczęście Miguel sobie z tym poradzi. Sterując Tuliem, idź w prawo, ustaw się naprzeciwko kamieni, po których można przejść przez rzekę i wciśnij i przytrzymaj przycisk akcji. Powtarzaj to aż do momentu, gdy dotrzesz pod kamienną ścianę. Na wodzie zajdą wtedy pewne zmiany i będzie trzeba przeprawić na drugą stronę Miguela nieco inną trasą. Nie zatrzymuj się za długo na żółwiach, bo mogą one zdecydować się na zanurzenie się w wodzie i trzeba będzie przechodzić od nowa.


Kiedy Miguel dojdzie do ostatniego kamienia przed brzegiem, znów przypadnie manewrować Tuliem. Zrzuć kamień po prawej stronie do wody, a następnie pokieruj na niego Miguela i wyjdź na brzeg.
Wejdź do wnętrza czaszki i użyj dźwigni na lewo od kładki, po czym przejdź za otworzone drzwi. Użyj dźwigni na środku ekranu, wejdź do otworzonego pomieszczenia i użyj kolejnej dźwigni położonej niedaleko środka ekranu. Przejdź przez środkowe drzwi i użyj dźwigni po lewej stronie. Przejdź przez otwarte drzwi użyj dźwigni na środku ekranu, po czym przejdź przez drzwi po lewej, wejdź do czaszki po lewej stronie u użyj platformy.
Teraz trzeba przeprawić Miguela przez te pomieszczenia. Użyj dźwigni na środku ekranu i przejdź przez drzwi, użyj dźwigni nieopodal lewej krawędzi ekranu i przejdź przez drzwi po prawej, a następnie użyj dźwigni między zamkniętymi a otwartymi drzwiami. Wyjdź z pomieszczenia przez drzwi po prawej i użyj dźwigni na środku ekranu, a następnie wróć do poprzedniego pomieszczenia, przejdź przez drzwi po lewej, wejdź do czaszki po lewej stronie i użyj platformy.
Ustaw Miguela na prawej czaszce, a następnie przełącz się na Tulio i pociągnij za dźwignię po lewej stronie. Teraz przełącz się na Tulio i ustaw go na lewej czaszce. Z powrotem kierując Miguelem pociągnij za dźwignię z prawej i wróć na czaszkę. Przełącz się teraz na Tulio i pociągnij dolną dźwignię po lewej stronie. Miguela skieruj na lewą czaszkę i każ Tulio ponownie pociągnąć za dźwignię. Zejdź po schodach na dół i rusz dźwignię po prawej stronie. Wyjdź na zewnątrz przez otwarte drzwi pod schodami (na lewo od płaskorzeźby, czy tam innego ołtarzyka, o którym Tulio powie, że wygląda jak kształt kobiety). Idź w lewo a następnie w głąb ekranu. Zwróć się do Bibo i wyślij go do tunelu. Kierując pancernikiem zwal stertę głazów po lewej, a następnie popychaj figurkę aż wydostaniesz ją z wnęki. (Tak ze trzy razy. Jeśli figurka jest już na zewnątrz i nic się nie dzieje, pójdź jeszcze kawałek do przodu.) Kierując Tuliem zabierz figurkę i wróć do wnętrza czaszki. Umieść figurkę w płaskorzeźbie koło wyjścia i opuść pomieszczenie a następnie wejdź po drabinie do oka.

Jaguar

Skieruj Tulia na kamień oznaczony numerem 1. Podejdź teraz Miguelem do prawego dolnego posągu i użyj na nim trzciny, skieruj się do lewego dolnego posągu, przełącz się na Tulia i przejdź na kamień oznaczony 2. Przełącz się z powrotem na Miguela i daj posągowi skarpetę, a następnie przejdź na kamień nr 3 i przełącz się na Tulia, by ten przeskoczył z kamienia 2 na kamień A. Prawemu górnemu posągowi daj ciasteczko. Przeskocz z powrotem na kamień 2 i udaj się na kamień B, z którego zabierz pozłacany talerz, a następnie podejdź do lewego górnego posągu i przełącz się na Miguela, którego ustaw na kamieniu nr 4. Przełącz się z powrotem na Tulia i daj posągowi talerz. Idź teraz po mostku do prawego boku ekranu, a następnie powtórz tą operację Miguelem.

Kierując Miguelem przeskocz na drugą stronę i pociągnij za dźwignię na prawo od zamkniętych drzwi.

Teraz przepraw przez lawę Tulia i przejdź przez drzwi, które otworzył Miguel, a następnie użyj dźwigni z prawej strony ekranu, a następnie udaj się do jego prawej krawędzi i wejdź po drabince.
W tym momencie warto często zapisywać grę, bo jeśli wejdzie się w pająka, będzie trzeba wszystko powtarzać. Kierując Tuliem pociągnij za dźwignię po prawej stronie w takim momencie, żeby pająk był na kafelku przed swoim gniazdem, a następnie przełącz się na Miguela, by ten pociągnął dźwignię. Idź Tuliem na lewo i zejdź po schodach. Zerwij owoc z dołu ekranu, a następnie pociągnij za dźwignię na lewo od schodów tak, by uwięzić pająka na polu przej jego gniazdem. Kierując Miguelem podejdź do planszy, na której znajduje się Tulio i stań niedaleko dźwigni. Przełącz się na Tulia i stań na obniżonej platformie o daj znać Miguelowi, by ruszył dźwignię, a następnie wejdź po drabince wyżej i porusz dźwignię na dole. Idź szybko na górę i połóż pod blokiem, którego podniesienie spowodowała dźwignia owoc, a gdy pająk do niego podejdzie, pociągnij za dźwignię na dole. Teraz pociągnij dźwignię na górze i przełącz się na Miguela, wejdź na obniżoną platformę i zawołaj na Tulia, by pociągnął dźwignię, a następnie wejdź do góry po drabince, potem po schodach, a następnie idź w prawo, za złotym blokiem. Zejdź po schodach i porusz dźwignią po prawej ich stronie. Odejdź od dźwigni i poczekaj, aż pająk przejdzie na ruchomy kafelek. Wtedy pociągnij ponownie za dźwignię. Gdy pająk wejdzie do nory, jeszcze raz porusz dźwignią i idź w prawo, stań u szczytu schodów, po czym przełącz się na Tulia. Idź w prawo, zejdź po schodach i pociągnij dźwignię po prawej od nich, najlepiej w momencie, gdy pająk przy dźwigni z prawej strony będzie po lewej stronie kafelka. Gdy przejdzie on na ruchomy kafelek, pociągnij ponownie za dźwignię. Teraz przełącz się na Miguela i przejdź nim na prawy ruchomy kafelek. W momencie gdy pająk będzie obok pochodni, zawołaj Tulia, by ruszył dźwignię. Podejdź do kolejnej dźwigni i porusz ją w momencie, gdy pająk będzie gdzieś na lewo od Miguela. Przełącz się na Tulia i porusz dźwignię, gdy pająk będzie na niższym rzędzie płytek niż Miguel. Unikając pająka wejdź na szczyt schodów i przełącz się na Miguela by ten poruszył dźwignię. Wróć do Tulia i przejdź na płytkę w prawym górnym rogu, a następnie gdy pająk nie będzie na płytce na prawo od Miguela, każ mu znowu pociągnąć dźwignię. Idź w lewo i przejściem w górę ekranu.
Kierując Tuliem po wejściu do świątyni idź w prawo. Na następnej planszy zabierz koło zębate leżące na tkaninie zwisającej z dzbana po lewej stronie ekranu i idź dalej w prawo, a następnie przejdź przez przejście na prawo od płaskorzeźby z dziwnym okiem. Zabierz drugie koło zębate, znajdujące się na środku ekranu i przejdź w lewo. W kolejnym pomieszczeniu zabierz trzecie koło zębate, znajdujące się na środku ekranu, pod mozaiką. Przejdź teraz korytarzem z lewej strony i idź cały czas w lewo, aż dotrzesz do miejsca, z którego Tulio zaczął łazić po świątyni. Wtedy skieruj się ku górze ekranu i idź dalej cały czas w lewo, aż dotrzesz do niedziałającej maszyny. Zamontuj na niej koła zębate. Podnieś kamień, który spadł z sufitu cofnij się do poprzedniej planszy i przejdź przez drzwi z namalowanym żółtym pierścieniem. Pomajstruj dwukrotnie przy kracie na prawo od czarnego posągu.
Przejąwszy kontrolę nad Miguelem idź w prawo i za pomocą miecza wydłub klejnot z płaskorzeźby. Idź teraz do pomieszczenia, w którym Tulio nakładał maszynie koła zębate (w lewo, przy wejściu w górę i dalej w lewo). Przejdź przez drzwi z podobizną płaskorzeźby, znajdujące się naprzeciwko maszyny. Idź korytarzem w centrum ekranu i za pomocą miecza spróbuj poruszyć tamę na następnej planszy.
Teraz Tulio musi pozbyć się jaguara. Najprostszą metodą na to jest udanie się do pomieszczenia z płaskorzeźbą i użycie dźwigni w prawym dolnym rogu ekranu, która otworzy zapadnię, do której wpadnie zwierzak. Ważne jest, by nie uciekać zbyt szybko, bo jaguar może się zgubić. Tę samą czynność będzie musiał powtórzyć Miguel. Teraz musisz wrócić do pomieszczenia, z którego Miguel uciekał przed jaguarem. Po drodze otwórz mieczem tamę na poprzedniej planszy. Gdy już przejdziesz drzwiami naprzeciwko maszyny, otwórz tamę w prawym dolnym rogu ekranu, pójdź dalej korytarzem i otwórz tamę, przy której był jaguar. Wróć do pomieszczenia z maszyną.
Teraz wejdź do pomieszczenia, z którego wyszedł Tulio i porusz dźwignię, przy której majstrowanie obudziło jaguara, a następnie opuść świątynię.
--------------------
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1