Przesunięty przez: Koniarek
2016-01-28, 16:00
Dream Chronicles - solucja
Autor Wiadomość
 agusia16 
Administrator


Informacje
Aktualnie gram w: Filary Ziemi
Pomogła: 9 razy
Wiek: 47
Dołączyła: 26 Maj 2010
Posty: 3096
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-02-22, 22:07   Dream Chronicles - solucja

Wszelkie prawa do solucji są moja własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione.
agusia16



Dream Chronicles - Solucja


Autor- agusia16





„ Dream Chronicles”, to gra onlline, w której oprócz zbierania przedmiotów, czeka gracza rozwiązywanie zagadek. Bohaterką gry, jest Feay, która musi pokonać zła czarodziejkę, aby móc przezwyciężyć zaklęcie snu.

Zaczynamy. Podczas gry, zbierać będziesz przedmioty oraz malutkie kryształki. Gdy nie będziesz mogła znaleźć jednego z nich, poczekaj chwilkę, a rozbłyśnie , pokazując podpowiedź, w którym miejscu się znajduje. Podczas gry, kryształki, które zbierasz, umieszczane będą w książce , która zabierzesz na początku gry. W niej też, zapisywać będą się kolejne rozdziały gry.



Animacja


Chapter 1




Jesteś w swoim domu, ale jest inaczej, dziwniej. Słyszysz tajemniczy glos. Nie możesz wyjść, drzwi prowadzące na zewnątrz pokryte są lodem. Musisz się jakoś wydostać. Weź zapałkę znajdująca się w kubku, stojącym na kominku. Zabierz książkę, która leży na podłodze, przy łóżku.



Książka, to swoisty notatnik, możesz ją w każdej chwili otwierać i sprawdzać ilość kryształków, lub czytać opis danej lokacji. Wróćmy do gry. Przy pomocy zapałki, zapal ogień w kominku. Po chwili ciepło z kominka, roztopi lód na drzwiach. Wyjdź na zewnątrz.



Chapter 2




Znalazłaś się w sali, w której kolejne drzwi są zamknięte. Aby moc je otworzyć, trzeba odtworzyć witraż na suficie. Musisz przedostać się do pokoju córki. Zanim zacznie odnawiać witraż, pozbieraj kryształki.



Aby zrekonstruować witraż, pozbieraj brakujące elementy. W tym przypadku, są to zwierzęta widoczne na witrażu. Pozbieraj do ekwipunku, sześć elementów.



Trafia one do ekwipunku. Musisz je umieścić na witrażu, na suficie, w okienkach przedstawiających dane zwierze, tak jak na screenie.



Po prawidłowym ustawieniu zwierzaków, witraż zacznie migotać, znaczyć to będzie, że zadanie wykonane i drzwi do pokoju córki, stoją przed Tobą otworem. Wejdź do środka.




Chapter 3




Znajdujesz się w pokoju swojego dziecka. Jest ogromnie ciemno. Najpierw musisz zapalić lampę. Znajdziesz ja z lewej strony, na stoliku nocnym , niedaleko łóżka.



Zapal światło. Twoja córka zapadła w sen, z którego nie może się obudzić. Koniecznie musisz dostać się na balkon, by odczarować zaklęcie. Pozbieraj kryształki.



Zabierz klucz, znajdujący się w oparciu łóżka. przy jego pomocy otwórz wieko skrzyni , stojącej na podłodze, w lewym dolnym rogu ekranu.



Ze skrzyni, wyciągnij mały kluczyk i przy jego pomocy, otwórz domek dla lalek.



Wejdź w niego, klikając na domek, a zrobisz jego zbliżenie. Jak widzisz, na razie w domku dla lalek panuje ciemność. Twoim zadaniem, jest zapalenia światła na każdym poziomie domku. W dolnej jego części, znajdują się przełączniki zapalające światło. Ponumerowałam je od 1-6. Szósty przełącznik, gasi światło.



Zanim zapalisz wszystkie światła, wyzbieraj kryształki, włączając po kolei światło. Za każdym razem, gaś je później. Włącz więc po kolei 1, 2, 3, 4, 5 i zbierz kryształki.



Gry nie zrobisz tego od razu, później już ich nie zbierzesz. Teraz zajmij się włączeniem światła, tak by przez to móc dostać się na balkon. Włącz po kolei światło, przesuwając przycisk 1, 5 i 2. Na środku, pojawi się kluczyk, zabierz go.



Przy pomocy klucza, otwórz drzwi prowadzące na balkon.




Chapter 4





Stoisz na tarasie. Twoim celem, jest dostanie się do domku na drzewie. Zanim to zrobisz, pozbieraj te kryształki, które w tej chwili możesz wziąć.



Żeby dostać się do Lyry, musisz dobudować most, którego brakuje. podnieś piłę, która pojawi się w liczbie 3 oraz sznur.



Na tarasie leżą deski. Przy pomocy piły, klikając ją na deski, przytnij je, by zbudować brakujący kawałek mostu. Na deski połóż sznur, by je połączyć.



Tak przygotowany most, połóż w miejscu, w którym brakuje desek, by móc przejść do domku na drzewie.



Zbierz kryształki, po czym kliknij na napis na domku.



Aby dostać się do środka, będziesz musiała wykonać dwa zadania. Pierwszym z nich jest odnowienie rysunków na domku. Zbierz więc trzy kredki, niebieską, zieloną i żółtą. Przy ich pomocy, musisz pomalować misia, konika i żołnierzyka.



Po zebraniu kredek, pomaluj rysunki. Musisz to zrobić w określonej kolejności. Najpierw, przy pomocy zielonej kredki, pomaluj konia. Żółta kredką, pokoloruj misia, a niebieska żołnierzyka.



Zadanie wykonane. Ponownie kliknij na napis Lyra. Tym razem, z napisu na domku, wypadną kamyczki. To Twoje drugie zadanie. Musisz je odnaleźć i umieścić na swoim miejscu. Zbierz 6 kamieni u umieść je na drzwiach.



W ten sposób otworzysz drzwi i będziesz mogła wejść do środka.




Chapter 5





Znalazłaś się w domku. Pozbieraj kryształki.



Upewniwszy się, że nikogo tu nie ma, kliknij an klapę w podłodze, aby zejść na dół. Natychmiast się zamknie.



Malo tego, zostanie zastawiona wózkiem. Musisz go naprawić, aby przesunąć go i dostać się do klapy. To Twoje kolejne zadanie. Najpierw pozbieraj potrzebne Ci do tego elementy, czyli dwa koła, dwie oliwiarki( będzie jedna, tylko oznaczona cyfra dwa), śrubokręt, głowę konia, dwie nakładki i dwie śrubki.



Zajmijmy się naprawą wózka. Najpierw do wózka przyczep koła (1), na koła nałóż nakładki(2), a następnie śrubki (3). Przy pomocy śrubokrętu , przykręć jedną i drugą śrubkę(4), po czym nalej na śrubki, na obydwóch kołach oliwy z olejarki(5).



Kliknij na wózek, by go przesunąć. Ponownie weź śrubokręt i poodkręcaj śrubki w klapie w podłodze, po czym za pomocą głowy konia, otwórz klapę.



Wyjdź do ogrodu.

Chapter 6





Znalazłaś się przed wejściem do domu rodziców męża. Gdzieś tu , jest klucz do domu, którym pewnie zajął się pies. Musisz go znaleźć. Najpierw jednak, pozbieraj kryształki.



Najwyższa pora poszukać klucza, aby to zrobić, musisz odnaleźć potrzebne Ci do tego zadania rzeczy.



Przy pomocy nożyczek, odetnij linę, która tkwi przy drabinie, klikając na górze.



W ten sposób, do Twojego ekwipunku, trafi lina. Przymocuj ją do belki przy studni, po czym zawieś na niej wiadro, a następnie przymocuj korbę, umieszczając ją z prawej strony.



Wrzuć wiadro do studni, klikając na nie, a następnie, przekręć korbą, by wydostać wiadro pełne wody. Czas poszukać klucza. Skoro zajmował się nim pies, musi być gdzieś zakopany. Jak widać, łopatek masz spora ilość. Klucz jednak, zakopany jest, z lewej strony, blisko trawy, przy drzwiach. Miejsce widoczne na screenie. Z dziury, wydostaniesz brudny klucz.



Zanurz go w wodzie, w wiadrze. czyściutkim już kluczem, otwórz drzwi i wejdź do środka.




Chapter 7




Znalazłaś się w bibliotece. Znów słyszysz głosy. Kilka książek zniknęło ze swoich miejsc. Zanim cokolwiek zrobisz, pozbieraj kryształki.



Teraz przyjrzyj się książkom. Przeczytaj ich tytuły.

- czerwona książka – „ Red Hot Tips from Time’in a Volcano „

- błękitna książka – „ Water, the Mysterious Friend”

- seledynowa książka – “ Nostrapakus”

-zielona książka – “ Planst , Flowers, and Humans”

-brązowa książka – Studies of Rocks Unaffected by Water”

- niebieska książka – “ Dreams and Their Darker Interretation”

-granatowa książka- “ The Powers of Winds”



Twoim zadaniem jest umieszczenie ich na półkach, w odpowiednich działach. W takim razie, przyjrzyj się teraz regałom i ich nazewnictwu. Zbierz książki, a następnie umieść je w odpowiednich działach, screen. Możesz tez ułożyć je według kolorów.



Weź kulę stojącą na regale z prawej i postaw ją na stojaku, na środkowym regale. Zabierz mało widoczny z resztą kryształ, leżącym między środkowym, a prawym regałem. Z półki po lewej, zabierz niebieska książkę.



Książkę połóż na podłodze, na środku sali. Otwórz ją, po czym , w otworze, umieść kryształ.





Po jego naładowaniu, wyciągnij go i dotknij nim kuli na prawym regale. W ten sposób otworzysz przejście. Wejdź do sekretnego pokoju.



Chapter 8




Stoisz w ukrytym pokoju. Panuje w nim mrok. Koniecznie, musisz znaleźć źródło jakiegoś światła. Przedmiot, który Ci w tym pomoże, znajdziesz na stoliku, z lewej strony. Przy jego pomocy, możesz oświetlać sobie pomieszczenie. Twoim zadaniem w nim, jest odnalezienie ośmiu magicznych kart.



Ponieważ w pokoju jest ciemno, screen przedstawiający miejsca, w których znajdowały się magiczne karty, jest pokazany , już po zabraniu ich.



Aby dostać się do niektórych z magicznych kart, musisz zabrać z regału stające tam wazy. Wtedy to, książki się poprzesuwają, a Ty będziesz mogła zabrać wszystkie osiem kart.



Na ścianie z prawej strony, pojawią się symbole. Kliknij na to miejsce.



Zrobisz zbliżenie diagramu ze świecącymi symbolami, podobnymi do symboli na magicznych kartach. twoim zadaniem , jest uzupełnienie diagramu, symbolami, które uzbierałaś. Ustaw je naprzeciwko siebie, tak by tworzyły przeciwności.




wiatr – woda

słońce – księżyc

kwadrat – koło

kobieta – mężczyzna

minus – plus

podzielić – razy

do góry – na dół

w lewo – w prawo




Po ustawieniu wszystkich kart na miejscu, otworzysz przejście. Wejdź w nie.




Chapter 9





W ten sposób trafiłaś do mieszkania Aeval, do pokoju muzycznego. Zbierz kryształki.



Pozbieraj teraz obrazy. Zabierz też korbę.



Obrazy, które pozbierałaś, musisz umieścić na ścianie, w miejscach wyblakłej tapety.



Spróbuj otworzyć pianino. Niestety jest zamknięte. Włóż korbę do pianina, a pojawi się pogrzebacz. Zabierz go.



Na podłodze, znajdziesz obluzowaną deskę, otwórz ją przy pomocy pogrzebacza. W środku, znajdziesz kluczyk. Otwórz nim pianino.





Twoje zadanie polega na zagraniu melodii, które wygrywane są, gdy dotkniesz obrazu. Operować będziesz siedmioma klawiszami, które zaznaczyłam na screenie. Każdy obraz, to kawałek melodii. Aby na pianinie zostało pokazane, które klawisze masz zagrać, przekręć korbą, po wcześniejszym naciśnięciu danego obrazu.



Ponumerowałam obrazy od 1-7. Oto kolejnośc wygrywanych melodii :



1- C E E E D E F E E D D D C D E C

2 – C C D E D C C

3 – D E C D E F E C

4 – G G G E G E

5 – E E F G G F E D

6 – E E E G E E G

7 – E F G D C


Poprawne zagranie melodii, zaowocuje pojawieniem się na nim obrazu. Otworzą się tez, drzwi prowadzące na zewnątrz. Wyjdź przez nie.




Chapter 10





Znalazłaś się przed domem, do którego prowadzi kolorowa droga, która niemal natychmiast znika. Twoim zadaniem, jest ułożenie je, by móc dostać się do budynku. Pozbieraj kryształki.



Teraz pozbieraj kawałki mozaiki chodnikowej.



Po zebraniu wszystkich elementów , kliknij na mozaikę i umieść ją tam gdzie poprzednio była. Możesz klikaj na żółty kawałek posadzki, a na chwilkę się pojawi, pokazując gdzie się ma znajdować. Postaraj się zapamiętać elementy.



Po ułożeniu wszystkich, wejdź do szklarni.




Chapter 11





Weszłaś do szklarni. Pozbieraj kryształki.



Weź dziwna roślinkę i postaw ją na podstawce po prawej stronie.



Dotknij je, a ożyje. Musisz z nią porozmawiać i z wszystkich możliwych odpowiedzi wybrać tą prawidłową. w ten sposób nabierze do ciebie zaufania i otworzy drzwi. Oto prawidłowe odpowiedzi na pytania:

1.

Roślina



Ty




2.

Roślina



Ty



3.

Roślina



Ty



4.

Roślina



Ty

Po prawidłowych odpowiedziach, pojawia się Twoje zadanie. Musisz postawić kwiatki w doniczkach na swoich miejscach i zadbać o to, by została należycie podlane. Pozbieraj kwiatki, jedną w żółtej doniczce, 3 czerwone , 3 niebieskie.



Musisz je teraz odpowiednio ustawić. Kwiatki w niebieskich doniczkach, ustaw na podłodze z prawej strony, pod stolikiem, kwiatki w czerwonych doniczkach, na prawym stoliku, a kwiatka w złotej doniczce postaw na dole z lewej strony. Gdy wykonasz zadanie, czeka Cie odpowiedź na ostatnie pytania, będzie ich trzy.











Ostatnim zadaniem, jest podlanie roślin, które usychają. spójrz na te, którym wyraźnie brakuje wody. weź konewkę, leżącą z lewej strony w głębi sali i podlej roślinki.



Po chwili drzwi zostaną otwarte. Wyjdź nimi na zewnątrz.




Chapter 12





Przed Tobą statua, która wydaje się być bardzo dziwna, a po chwili znika. Czeka Cię jej odbudowanie. Pozbieraj kryształki.



Aby postument, wrócił na swoje miejsce, najpierw musisz zając się cegłówkami. Poprzestawiaj je w prawo, klikając raz w prawo , raz w lewo, tak by zabudować postument. Wtedy to, wróci on na miejsce.



Pojawią się części rzeźby, które musisz umieścić na postumencie. Pozbieraj je.



Uzbieraj 9 części rzeźby , by ustawić je na postumencie. Ustawiaj je w kolejności, takiej na ja screenie.



Po ułożeniu rzeźby, będziesz mogła przejść do następnej lokacji.




Chapter 13





Dotarłaś do teatru lalkowego. słyszysz głos wiedźmy, która zaczarowała twoich bliskich. Cś dziwnego dzieje się w teatrze lakowym. Pozbieraj kryształki.



teraz należy zająć się teatrzykiem. Musisz go jakoś otworzyć. Aby to zrobić zbierz liny oraz dwie maski.



Maski umieść w miejscu pustego logo, na dole, a sznury przywiąż do kotary, tak by ją podnieść.



Odsłonisz lalki. Pociągnij za drążek, a odpadnie , mieszając przy okazji głowy lalek. I to jest Twoje kolejne zadanie. Najpierw znaleźć drążek i trybiki, a potem pozamieniać głowy lalkom, tak by wróciły na swoje miejsce.



Trybiki połóż po jednej i drugiej stronie, zaś drążek na środku. Pozamieniaj głowy, najpierw je wrzucając do ekwipunku. Umieść je w ten sposób:

1 – szara głowa
2 – złota głowa
3 – król
4 – królowa
5 – błazen


Po chwili furtka zostanie otwarta, a Ty będziesz mogła ruszyć dalej.




Chapter 14





Znajdujesz się w uliczce przy sklepikach. Twoim zadaniem, jest dostanie się za bramę miasta. Otwarcie bramy, którą widzisz przed sobą.



Najpierw jednak pozbieraj kryształki.



Zbierz odważniki.



Skieruj się do wagi szalkowej. Odważniki postaw na betonie przy wadze. Z koszy zabierz melona, pomarańczę, gruszkę i winogron. Na wadze, którą przed sobą widzisz, możesz ważyć przedmioty, poznając ich wagę. Będzie to Ci potrzebne do wydostanie się z bazaru i przejściu przez bramę.



Odejdź od stoiska z owocami i pozbieraj kolejne przedmioty.



Możesz je oczywiście poważyć. Przejdź do bramy. Zobaczysz pięć słupów z liczbami o wartościach 36, 87, 58, 93, 69. Jak się domyślasz, musisz tam umieścić rzeczy, które właśnie tyle ważą. Pozbieraj kryształki , a następnie umieść odpowiednie przedmioty na odpowiednich słupach.



Walce się obniżą, a Ty będziesz mogła wejść w bramę.




Chapter 15





Po przejściu przez bramę, znajdziesz się w lesie. Musisz podążać za głosem swojego męża. Jest bardzo ciemno. Pozbieraj porozrzucane kawałki lampy. Uzbieraj 6 elementów.



Umieść je wszystkie na podstawie lamy, jeden na drugim, aż oświetlisz teren. Pozbieraj kryształki.




Teraz zrób zbliżenie drzewa z lewej strony. Zobaczysz symbole na drewienkach. Twoje zadanie, to poukładać je na odpowiednich miejscach. Takie same symbole, widnieją na lampie, drogowskazie który właśnie ustawiałaś.




Kliknij na lewe drzewo. Przyjrzyj się symbolom, a następnie, zabierz je do ekwipunku, po czym ustaw w odpowiedniej kolejności. Zabierz jednego kryształka.





Wyjdź ze zbliżenia i przejdź do prawego drzewa. ponownie zabierz kryształek i przyjrzyj się, a następnie zbierz tabliczki. ustaw je tak jak na drogowskazie.





Gdy prawidłowo ułożysz symbole, kora w tym miejscu zapali się na niebiesko, podobnie jak drogowskaz, umożliwiając Ci podróż dalej.




Chapter 16





Znalazłaś się przed jakimś domkiem. pozbieraj kryształki.



Zbierz cztery elementy, które zostały rozrzucone.



Teraz kliknij na drzwi domku. Z podłogi chodnika, wysuną się cztery podwyższenia. Po kliknięciu na nie, pojawi się tarcza z symbolami. Każdy z nich, musisz odpowiednio uzupełnić. Ponumerowałam je od 1-4.



1. To fazy księżyca, musisz go uzupełnić. zanim to zrobisz, zabierz kryształka. Na tarczy znajdziesz dwa inne symbole, kwadrat i rzymska literę VIII. Zapamiętaj to, przydadzą Ci się.




Ułóż symbole, tak jak na screenie. Prawidłowo ułożony symbol, zapali się niebieskim światełkiem.



2. Tu znajdziesz znaki zodiaku, je tez musisz odpowiednio usystematyzować. Najpierw zabierz kryształek.







3. To cyfry rzymskie. je też musisz odpowiednio poustawiać.







4. Czwarty podest, to figury. Jeśli brakuje jakiś symboli, możesz oczywiście znaleźć je na innych podestach, wchodząc w nie.





Po ułożeniu wszystkich symboli, podesty zapalą się, a Ty będziesz mogła wejść w drzwi.



Chapter 17





Znajdujesz się w środku, ale jest potwornie ciemno. Twoim zadaniem, jest zapalenie światła. Przyjrzy się lampom, które widzisz przed sobą. Musisz je nacisnąć w określonej kolejności. Zapal je, tak jak pokazałam na screenie, czyli 1, 2, 3, 4.



Lampa zabłyśnie najpierw raz, potem dwa , trzy i cztery razy i w końcu światło się zaświeci. Pozbieraj kryształki.



Niestety, nie będziesz mogła wejść na górę, gdyż nie ma schodów. Musisz je najpierw rozłożyć. Aby to zrobić, należy operować przyciskami w lampach, po obydwu stronach schodów i przyciskami po obydwu stronach poręczy, przy schodach. Kliknij na schody, a zobaczysz które przyciski się zapalą, musisz je zapamiętać i powtórzyć, a wtedy schody się rozłożą. Oczywiście po kawałku. Cyfra przy przycisku, oznacza co po klei trzeba zrobić, który przycisk należy nacisnąć.





1.



2.



3.



4.




Schody się rozłożą. Zanim jednak będziesz mogła wejść na górę , musisz jeszcze coś zrobić. Pozbieraj obrazy i umieść je na miejscach, czyli w wyblakłych miejscach na tapecie, na górze, na ścianie. Pozbieraj kryształki.



Po umieszczeniu ich na miejscu, skieruj się w lewo, w stronę drzwi, by przejść dalej.


Chapter 18




Dotarłaś do końcowej finałowej lokacji. Przed sobą widzisz cztery płótna.



Po kliknięciu na nie, pojawi się tablica, a na niej znaki, symbole i figurki. twoim zadaniem jest prawidłowo umieścić te tabliczki. Gdy tabliczka znajdzie się na odpowiednim miejscu, usłyszysz odpowiedni dźwięk. Gry wszystkie na tablicy będę na swoich miejscach, Płotno zalśni niebieskim blaskiem. tabliczek, możesz szukać na różnych płótnach. Oto rozwiązanie

Tablica pierwsza



Tablica druga



Tablica trzecie



Tablica czwarta




Wszystkie płótna zalśnią niebieskim blaskiem. Tobie pozostanie obejrzeć końcową animację.




Koniec.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1