Przesunięty przez: Koniarek
2016-01-28, 16:08
Barrow Hill: Klątwa Kamiennego Kręgu - solucja
Autor Wiadomość
 Koniarek 
Administrator


Informacje
Pomógł: 8 razy
Wiek: 29
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 1563
Skąd: RSA / KR / CWA / CG
Wysłany: 2013-02-22, 15:15   Barrow Hill: Klątwa Kamiennego Kręgu - solucja

Wszelkie prawa zastrzeżone. Solucja jest moją własnością. Koniarek

Barrow Hill – The Curse of Ancient Circle

Solucja

Na początek kilka ogólnych porad:

- gra nie jest liniowa, można ją przejść na wiele sposobów. Moja solucja niekoniecznie wskazuje najszybszą drogę ukończenia gry.
- grając uważnie się rozglądaj, gdyż będę wskazywał ogólnie miejsce gdzie musisz w danej chwili dotrzeć – prowadzenie za rączkę rozbudowałoby solucję do niemałych rozmiarów.

Zaczynamy!!!

Po animacji znajdziesz się w lesie. Musisz iść prosto aż dojdziesz do stacji benzynowej. Na parkingu zobaczysz trzy kosze – zabierz z jednego z nich pudełko zapałek, obok koło samochodu leży niebieska kredka, jest tam także kupka kamieni a w niej książka. Wejdź do środka stacji. Po lewej znajdują się drzwi – zapukaj i wysłuchaj gościa (nie dasz się przestraszyć, prawda?:)). Teraz skieruj swe kroki do restauracji. Po lewej stronie obok lady kawiarni jest wejście dla obsługi. W środku pomieszczenia nie działa światło, musisz zdobyć lampę – jest po prawej stronie. Użyj na niej zapałek (potrzyj zapałką o siarkę na opakowaniu), podnieś dźwignię i tak oto zapaloną lampę zabierz do ekwipunku. Teraz musisz odwrócić się w lewo. Zauważysz tablicę rozdzielczą z korkami. Kliknij na czarny przełącznik a potem dwa razy na korek – podniesiesz go i otworzysz. Następnie u góry puszki kliknij na poskręcany kabel – podłączysz go do otwartego korka. Po wykonaniu powyższych czynności kliknij na otwartą pokrywę korka w celu jej zamknięcia i ponownie na czarny przycisk. Zapalisz światło. Nie masz tu już nic do roboty, więc opuść to pomieszczenie. Po wyjściu na wprost jest tablica – przejrzyj wszystko co jest na niej wywieszone. Podejdź do tylnich drzwi – jest tam pewien stolik. Znajduje się na nim: krzyżówka, gazeta i biała koperta, której zawartość przeszukaj. Wyjdź z kawiarni i wróć do gościa z którym konwersowałeś. Po rozmowie podejdź w stronę stołu, po jego lewej stronie jest tablica z mnóstwem notatek, a po prawej na okiennicy znajduje się pocztówka, którą musisz ułożyć (takie małe puzzle). Wyjdź ze stacji i kieruj się na lewo i cały czas prosto. Musisz dotrzeć do obszaru, w którym jest za ciemno by dalej iść. Gdy już tam dotrzesz, użyj lampy. Idź cały czas prosto aż dojdziesz do budki telefonicznej. Po podniesieniu słuchawki usłyszysz tajemnicze głosy (przypomina się seria Dark Fall i The Lost Crown – jeśli w te tytuły nie grałeś/aś to gorąco zachęcam). Po skończeniu „rozmowy” wyjdź z budki i podążaj dalej w lewo. Musisz dotrzeć do Jeepa. Zapisz rejestrację tego wozu (4X 68578) i częstotliwość stacji radiowej (15,3). Na ziemi leży fragment gazety, pamiętnik i album ze zdjęciami. Zdobędziesz także palmtopa – zawiera mapkę, notatki do przeczytania i obraz z czterech kamer. Obok leży kolejna kupka kamieni – jest tam prawo jazdy. Teraz użyj radia, które leży na siedzeniu. Ustaw częstotliwość na 15,3. Odezwie się Emma, wypowie nr telefonu – niestety nie jesteś w stanie na razie go zrozumieć. Wróć na stację benzynową i idź do kawiarni, pod kasą jest kartka a na niej jest napisany kod do pokoju nr 2 (generowany losowo, także musisz go sobie zapisać – w moim przypadku były to cyfry 928). Po opuszczeniu pomieszczenia, naprzeciwko zobaczysz drzwi do pokoi 1, 2, i 3. Musisz wejść do pokoju nr 2, wpierw wpisując kod z kartki na drzwiach. W pokoju tym: przyglądnij się rysunkom na ścianach, zobacz mapę obszaru. Na biurku jest radio, które ustaw na częstotliwość 15,3 – ponownie nie usłyszysz całego numeru; otwórz zieloną skrzynkę na narzędzia – jest w niej szpachelka; w koszyku jest list a w szufladzie rozładowany telefon komórkowy i kolejne dwa listy. Komórkę podłącz do ładowarki na stoliku (zostawisz ją by się dostatecznie naładowała). Obok ładowarki jest kolejny list. Obejrzyj wszystko co znajduję się na łóżku. Wyjdź z pokoju i użyj palmtopa – wejdź w notatkę a zobaczysz kod do pokoju nr 3 (w moim przypadku był to 698). Udaj się tam. W pokoju tym należy: pooglądać wszystkie rysunki, notatki na ścianach i na łóżku, pod prysznicem musisz zobaczyć kartkę notatnika a pod muszlą klozetową znajduje się kolejna notatka, natomiast w koszu obok drzwi jest podarty zapisek, który należy poskładać. Obok kosza na podłodze leżą kolejne pierdoły do przeglądnięcia. W biurku przeszukaj wszystkie szuflady (w prawej jest dyktafon – odsłuchaj rozmowy) i otwórz walizkę kodem (od lewej do prawej strony): 274312 (jest to wynik mnożenia 4* 68578 – podany na tablicy rejestracyjnej). W walizce są informacje na temat czynności, które niedługo wykonasz. Uff… tyle grzebania w pokoju nr 3. Wróć do pokoju nr 2 po naładowany telefon komórkowy (powinien być naładowany – jak nie to pochodź chwilę po okolicy). Teraz idź do kuchni (tam zabierałeś na początku gry lampę). Z kuchni zabierz podstawkę pod jajka i koszyk, który znajduję się na półce nad miejscem, gdzie leżała podstawka pod jajka. Jest tam także radio na oknie – tradycyjnie ustaw częstotliwość na 15,3. Ha! Tym razem numer jest Twój (5852131). Niestety zbyt szybko się ucieszyłeś, bo i tak nie zadzwonisz z powodu braku sygnału. Wyjdź z kuchni, w restauracji podejdź do kasy, użyj na niej szpachelki i zabierz pewną sumkę (dla mnie też weź działkę :D). Wyjdź z restauracji i udaj się do skrzynki pocztowej po list (skrzynka znajduje się po prawej stronie od pokoju nr 1). Musisz znaleźć płotek (od skrzynki musisz skręcić w lewo i cały czas prosto – niedaleko okna z napisem cafe), posiada on poluzowaną deskę, którą wykorzystasz by przejść dalej. Idź prosto aż do pojemników na śmieci – będąc przy nich obróć się o 180 stopni aż zobaczysz kratę. Ogrodzenie jest zamknięte, ale pod spodem jest miejsce byś mógł się przecisnąć. Zauważysz na słupie skrzynkę. Tu czeka na Ciebie zagadka. Musisz ustawić częstotliwość nadawania fal radiowych pomiędzy 830 a 865 MHz. Rozwiązanie: naciśnij guzik (patrząc od góry i od lewej strony) 1, 8, 9, 10. Klepnij w czerwony przycisk i zadzwoń do Emmy (dla przypomnienia numer to 5852131). Wyjdź przez metalowe drzwi, niedaleko jest biuro, do którego zajrzyj przez okno (wzdłuż ściany budynku). Spotkasz Bena. Obróć się a zobaczysz kosze na śmieci – znajdziesz w nich notatkę i dekoracyjną popielniczkę, której nie możesz zabrać. Teraz wróć na stację benzynową. Wejdź do środka i sprawdź co z tym kolo z początku gry. Okaże się, że zniknął. Wróć z powrotem do Bena a zobaczysz dziurę w ścianie??? Coś ich porwało?!? Zaczyna być groźnie. No nic, wkrocz odważnie do tego pomieszczenia. Po lewej stronie zauważysz odtwarzacze video i monitor. Do pooglądania masz cztery nagrania. W szufladzie po lewej są baterie a z tej po prawej zabierz czyste kartki papieru. Po skończeniu seansu przyjrzyj się drzwiom i przekręć zamek aby uzyskać bezpośrednie połączenie do stacji benzynowej. Podnieś słuchawkę telefonu, który jest na biurku – znów te dziwne odgłosy. Odsłuchaj nagrane wiadomości i odejdź od biurka, by przyjrzeć się podłodze na środku pomieszczenia. W górnej szafce na dokumenty jest kod do pokoju nr 1 - w moim przypadku było to 413. Przejrzyj też pozostałe szuflady z obowiązku. W dolnej znajdziesz list. Koniec przeszukiwań… przejdź do pomieszczenia stacji benzynowej, wyjdź z niej i skręć w lewo. Teraz, jako że droga jest dość skomplikowana, podążąj następująco według wskazówek: 4 kroki w przód, skręć w lewo, 2 kroki w przód. Włącz lampę i 5 kroków do przodu, skręć w prawo. Miniesz po drodze strach na wróble i zobaczysz motor. Po prawej stronie znajduje się identyfikator „Wincey”. Idź dalej w przód, zobaczysz płotek i idź dalej ścieżką po deskach. Jesteś na bagnach. Skręć w prawo i cały czas podążaj prosto do przyczepy kempingowej. Wejdź do środka. Zaraz po prawicy leżą jakieś części. Na lewo obok części wykrywacza jest instrukcja jak należy go złożyć i zestaw kaset do odsłuchania. Teraz wróć do części wykrywacza i złóż go tak jak w instrukcji. Po złożeniu sprzętu, włóż do niego baterię. Następnie zasiądź przed kompem, jako hasło wpisz: Wincey. Zatwierdź hasło myszką i przejrzyj zawartość plików na dysku jak również i bloga. Po przeczytaniu zamknij okno z blogiem i włącz Internet Explorer :D. Kliknij w przeglądarce na ikonę „Strona domowa” – przeczytaj wszystko. Następnie wejdź w zakładkę „Ulubione” i wybierz stronę naukową – jest tam info o 7 przedmiotach. Po zobaczeniu wszystkiego opuść przyczepę kempingową. Idź cały czas do przodu aż do końca drogi, skręć w prawo, cały czas prosto, ponownie w prawo, dwa kroki prosto, skręć w lewo i cały czas prosto aż do muru, używając wykrywacza metalu. Natrafisz na czarną dziurę w ścianie – pod nią na ziemi leżą trzy kamienie. Kliknij na nie by je odsunąć. W odsłoniętym miejscu użyj szpachelki, odkop kawałek artefaktu, pod nim przeczytaj świstek papieru. Teraz odwróć się o 180 stopni a zobaczysz krzyż. Podejdź do niego z tyłu i użyj na nim szpachelki. W skrytce jest: czerwona księga, metalowy przedmiot a także rysunek. Nareszcie zabierasz się za najważniejszą rzecz – składanie 7 ofiar.

Pierwsza ofiara z soli

Wejdź do kawiarni i udaj się do ostatniego stolika po prawej stronie. Podnieś solniczkę z dalszego planu i użyj podstawkę na jajka. Ofiara z soli została dokonana.

Druga ofiara z wody

Wróć na stację benzynową i do miejsca gdzie zaczynałeś przygodę, można tam skręcić w lewo na ścieżkę. Będąc na niej po lewej stronie jest grota, żeby do niej wejść musisz sobie oświetlić drogę lampą. Po lewej stronie znajduje się pudełko po ciastkach a w nim księga gości. Skieruj się w prawo i do przodu, zobaczysz ścianę z pięcioma świeczkami. Zaraz na prawo znajduje się ściana z okręgiem, wewnątrz której jest otwór – użyj na nim znalezionego metalowego przedmiotu, przekręć nim. Odwróć się w prawo, ukaże Ci się brązowe pudełko – przeszukaj je. Wróć do ściany ze świeczkami, użyj zapałek najpierw na świeczce niebieskiej a potem na szarej. Gdy zobaczysz mgiełkę, użyj na niej podstawkę na jajka. W ten sposób dokonałeś drugiej ofiary.

Trzecia ofiara z ryby

Zaraz po wyjściu z jaskini, skręć w lewo, krok do przodu i znów w lewo – dostrzeżesz szarą płytę. Użyj lampy a zobaczysz tajemnicze napisy; przyłóż do płyty kartkę papieru i użyj niebieskiej kredki. Przeczytaj tekst. Odwróć się w prawo i wykonaj krok w przód, w prawo, krok w przód i w lewo. Podążaj schodami prosto, użyj lampy. Następnie zrób dwa kroki w przód, obróć się w prawo – zabierz czerwony grzybek. Wróć schodami na dół, skręć w lewo, 6 kroków w przód, ponownie skręć w lewo, kliknij i zabierz owoce. Wróć na stację benzynową i podejdź do samochodu od tyłu, po lewej stronie obok kupki piasku leży butelka – kliknij na nią. Użyj kolejnej podstawki na jajka a następnie kliknij na nakrętkę butelki. Ofiara z ryby właśnie się dokonała.

Czwarta ofiara z oleju

Po wyjściu tylnim drzwiami z restauracji, skręć w lewo po czym idź prosto oświetlając drogę lampą. Teraz 12 kroków w przód i skręt w lewo. Jesteś przy szopie. Po lewej stronie znajduje się pudło, podnieś je, wróć do szopy i połóż na niebieskiej beczce. Skorzystaj i wejdź w ten sposób do szopy. Podejdź parę kroków w przód – spadniesz. Zapal światło. Po lewej stronie obok beczki leży gumowy wąż – zabierz go. Skręć w lewo – leży tam drewniane pudło na wózku. Wyjmij z niego palnik. Po lewej na butli z gazem użyj gumowego węża. Przekręć zawór gazu i użyj palnika. Po prawej stronie znajduje się drabina, wyjdź nią na piętro. Na górze podejdź do biurka i wszystko przeglądnij, na prawym parapecie okiennym leży sobie spokojnie pamiętnik czekający na poznanie, natomiast na lewym znajdziesz żołądź. Zejdź na dół i wyjdź szopy. Wróć na stację benzynową i przez nią przejdź do biura Bena, następnie przez biuro wyjdź na zewnątrz. Znajdź maszynę do gier tzw. jednoręki bandyta – wrzuć monetę i pociągnij za dźwignię. Graj dopóki nie wygrasz. W nagrodę dostaniesz srebrne monety. Tuż obok maszyny podnieś z ziemi szkło halogenowe. Obróć się o 180 stopni, po lewej stoi drabina. Zabierz ją i ustaw pod ścianą budynku. Wyjdź na górę i dalej w górę po następnej drabinie i na dach. Gdy znów upadniesz na twarz obróć się w prawo i przejdź przez drzwi. Na biurku znajdziesz upragniony pojemnik na olej. Użyj podstawki na jajka i rączki butelki. Kolejna ofiara dokonana.

Piąta ofiara z lasu

Musisz wrócić do biura Bena i wyjść ze stacji benzynowej. Czas najwyższy zwiedzić pokój nr 1. Wpisz hasło, które znalazłeś w notatce w pokoju Bena a drzwi staną otworem. Zaraz po przekroczeniu progu, odwróć się w stronę drzwi. Na lewej ścianie znajdziesz GPS z podłączoną ładowarką – zabierz go i wyjdź z pokoju. Kieruj się w prawo do maszyny – wrzuć monetę i zabierz trzy puszki z sokami. Wróć na stację benzynową i idź do kuchni. Po wejściu przejdź dwa kroki w przód i w prawo – zobaczysz deskę do krojenia. Połóż koszyk po jej lewej stronie. Użyj maliny, żołędzie i czerwony grzyb na moździerzu. Następnie weź tłuczek i ubij wszystko. Możesz użyć podstawki pod jajka by dokonać kolejnej ofiary.

Szósta ofiara z owoców

Podejdź do miksera. Otwórz wieczko i wlej trzy soki – sok z jeżyn wlej dwukrotnie. Wymieszaj wszystko w mikserze i użyj podstawki pod jajka. To juz szósta ofiara, pozostała Ci tylko jedna do wypełnienia.

Siódma ofiara z jęczmienia

Wyjdź ze stacji benzynowej i włącz GPS. Podejdź pod gaśnicę, kliknij na nią – zabierz drugą część artefaktu. Wyłącz GPS, obróć się w prawo i w przód, ponownie w prawo i znów w przód, skręć w lewo i trzy kroki do przodu. Użyj lampy a następnie skręć w prawo i dwa kroki w przód. Dojdziesz do rozwidlenia dróg – na nim skręć w prawą ścieżkę. Dojdziesz do niebieskich kamieni – na każdym z nich użyj kartki i niebieskiej kredki. Od ostatniego kamienia odsuń się i mijając go zrób sześć kroków w przód. Wejdź do namiotu. Włącz wykrywacz metali. Możesz przeglądnąć także gazetę. Na lewo znajduje się metalowy przedmiot, podejdź do niego, na kupce ziemi koło niego użyj kielni – wyciągniesz metalowy pojemnik. Otwórz go i użyj podstawki na jajka.. To ostatnia ofiara.

Złożenie wszystkich ofiar w starożytnym kręgu

Najważniejsza rzecz to zrobić zapis gry, gdyż w razie pomyłki z kamieniami, każdą z ofiar będzie trzeba wypełniać od nowa.

Wyłącz wykrywacz i idź cztery kroki w przód. Znajdziesz się na wykopaliskach. Przeczytaj tablicę po prawej i idź do pierwszego kamienia – musisz stanąć dokładnie naprzeciwko. Rozwiązanie jest następujące (zaczynając od lewego kamienia): ofiara ryby, oleju, lasu, jęczmienia, wody, owoców, soli. Jeśli zrobisz to prawidłowo zobaczysz animację. Po złożeniu ofiar obróć się w prawo i idź krok w przód na lewo od pierwszego kamienia. Skręć w lewo i kolejny krok do przodu. Zobaczysz znak kręgu. Zadzwoni telefon. Idź w przód aż zobaczysz kartkę przy której jest ostatnia część artefaktu. Idź dwa kroki w przód i skręć w prawo, w przód osiem kroków. Wejdziesz do doliny. Podejdź do ołtarza i przeczytaj wszystkie notatki jakie tam są.. Podejdź do miejsca gdzie na ziemi leżą trzy kawałki papieru – przeczytaj notatki, skręć w lewo i idź krok do przodu – zatrzyma Cię niewidzialna ściana (czyżby Dark Fall? :D). Niedaleko ołtarza znajduje się biały obszar – kliknij na trzy części artefaktu, złożą się w całość. Po lewej stronie ołtarza na ziemi leży notatka – przeczytaj ją. Przed Tobą jest kamień w którego włóż szkło halogenowe, następnie obróć się w prawo, zrób krok do przodu i w lewo naprzeciwko kolejnego kamienia (trochę to skomplikowane). Kliknij na obrazek białej dłoni – pooglądaj animację. Znajdziesz się z powrotem przed ołtarzem, podnieś artefakt i wróć do kamiennego kręgu. Podejdź do rowu w środku kręgu. Użyj kielni by wykopać ziemię. Zobacz obraz artefaktu. Po krótkiej animacji znajdziesz się w grobowcu – skręć w prawo, umieść artefakt na płycie naprzeciwko… i koniec.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1